En savoir plus sur deskbird

deskbird est l'application de réservation de bureaux centrée sur les personnes. Améliorez la collaboration des équipes en donnant la priorité aux réunions en personne, en créant des événements au bureau et en fixant des rappels pour réserver des ressources pour les journées sur place, par exemple, des postes, des salles, des places de parking en deux clics seulement. Encouragez les employés à retourner au bureau en leur permettant de choisir quand se rendre au bureau pour travailler avec leurs collègues et réduire ainsi les allers-retours inutiles. Les employés peuvent voir quand et si leurs collègues seront au bureau ou en télétravail et programmer leur semaine en conséquence. Simplifiez la gestion des bureaux en attribuant des ressources, en encadrant les accès ou en donnant des accès prioritaires pour garantir une expérience de travail hybride fluide. Les administrateurs peuvent vérifier à tout moment le respect des politiques de travail hybrides. deskbird s’intègre avec MS Teams, Slack, les SIRH et d’autres. Il s'agit d'un logiciel avec un taux d’adoption très élevé, qui respecte à 100 % le RGPD et qui est certifié ISO 27001.
deskbird Logiciel - 1
deskbird Logiciel - 2
deskbird Logiciel - 3
deskbird Logiciel - 4
deskbird Logiciel - 5
Vidéo de deskbird
deskbird Logiciel - 1 - aperçu
deskbird Logiciel - 2 - aperçu
deskbird Logiciel - 3 - aperçu
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deskbird Logiciel - 5 - aperçu

deskbird - Prix

deskbird n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de deskbird est disponible à partir de 4,00 €/mois.

À partir de :
4,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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deskbird - Avis

Note globale

4,7
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,7
Support client
4,7
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Tous les avis sur deskbird

Filtrer par :
Classer par :
62 avis
Linda
Linda
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/02/2024

Great tool & great team!

Avantages

Easy to implement, easy to use, great UI, great dashboarding

Inconvénients

for now, the tool has everything we need

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback!

Répondu le 19/03/2024
Carly
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 21/02/2024

Deskbird is great!

Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.

Avantages

Easy to use, modern looking and has an app and in Teams usage. My team love it!

Inconvénients

Would have liked it to include a simple in house floor design tool when designing our floor.

Alternatives envisagées 

Robin

Pourquoi passer à deskbird

Easier to use, nicer look, doesn't overcomplicate and more cost effective.

Réponse de deskbird

Thanks for sharing your positive experience!

Répondu le 19/03/2024
Mrunmayee
  • Secteur d'activité : Développement de programmes
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 14/12/2024

Flexible Workspace Management

Simplifies desk bookings and keeps the team connected in hybrid workplaces.

Avantages

Booking desks for our hybrid work setup was quick and easy, and the app helped everyone know who’s in the office each day.

Inconvénients

It would be great if the app showed more analytics on desk usage, but the core functionality works well.

Whitney
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 14/10/2024

Streamlining Hybrid Work with Ease and Efficiency

It positive experience with deskbird, highlighting its ease of use, efficient booking system, and helpful features for managing hybrid workspaces.

Avantages

Real-time availability, calendar integration, & hybrid work support.

Inconvénients

Limited customization, basic analytics, scale limitations, mobile app issues.

Ashley
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/10/2024

Office Booking with Ease

very efficient and organised way of booking and seeing who is in the office.

Avantages

Easy use. Clear and concise. Not too many clicks needed to record and book what you want.

Inconvénients

Email confirmations of bookings. It can be annoying to have to bin them and clogs up email feeds. I assume there is a setting option I can change to do this but have not yet had the time to explore.

Gabriella
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/07/2024

Great desk and schedule booking app

Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at office. Also a great app for booking meeting rooms since it synchronizes with Outlook Calender.

Avantages

The ease of use and overall clear UX and UI

Inconvénients

Some additions needed to be added by customer support in order to view our employees the presence of safety staff when booking (i.e. fire evacuators, emergency staff etc.) This set up took a bit of long time, but when done it was fully operational.

Colm
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 07/05/2024

Does what is says and is easy to use

Straightforward app that works really well.

Avantages

This platform is easy to use and is mobile friendly. The app makes the process of booking desks and rooms a breeze.

Inconvénients

Sometimes it can be hard to see who's where after you have booked your desk or room. You can see who's booked to be in the office but you cannot see where they are. Sometimes having booked a desk and where you're at an early offsite meeting, it would be great to have other options to hold the booked desk as you were going to use it after 11am.

Jordi
  • Secteur d'activité : Recherche
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/07/2024

My daily routine

Avantages

The ease of booking my favourite spaces. The ease of modifying my booking calendar.

Inconvénients

It should be possible to book within 30 days. Although I suppose this is an internal criterion of my company.

jessica
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/12/2024

Efficient Product

Avantages

This product helps to organize appointments for the user and the customer.

Inconvénients

It is harder to use on a cellular device than on a computer, but still managable.

Braedon
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 11/01/2025

Satisfaction

Overall satisfied with the product and experience.

Avantages

Excellent accessibility and organization.

Inconvénients

The setup process is pretty long. Could remove some steps in my opinion.

Ada
Ada
  • Secteur d'activité : Recherche
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 22/01/2025

Such a lovely companion

I find it very and actually enjoyable to schedule meetings with different teams and finding conference rooms for in-person meetings using deskbird. It is user friendly, very easy to work with and makes team management really smooth.

Avantages

It is very user friendly and makes it easy to schedule team meetings and booking conference rooms. Especially for those of us working remotely, it is a convenient way to manage schedules and meetings.

Inconvénients

I think the logo could be better. It is funny and cute but I am sure, it could use some work to become even nicer.

Annie
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 04/03/2024

Solid Product!

We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key issues when considering what product to go with - a tight budget, employees on several (5+!) Google acccount instances as well as a part of the company on Microsoft. Getting employees onboarded via QR for the most part was very smooth, although manually uploading employees was a bit of a pain as it was through .csv file only. Employees adapted to the app pretty quickly and required very little reminding on how to use it.

Avantages

Intuitive interface, great customer support, easy install/onboarding, great price compared to competitors.

Inconvénients

Some tasks like deleting bookings takes a long time, only being able to upload users via .csv is a little bit of a pain, some data is difficult to access (specifically bookings that auto-cancel due to not checking in)

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback. With the latest release, now you can choose between the automatic provision of users through SCIM or CSV1, making it easier to edit, delete, or add multiple users at once!

Répondu le 19/03/2024
Suzanne
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/02/2024

Great experience!

Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and accessing spaces in the office!

Avantages

How it looks, how easy it is to navigate and use, how simple the process of booking and cancelling was!

Inconvénients

I would love to be able to tag staff to show which staff have key responsibilities in the office e.g Suzanne, First Aider

Réponse de deskbird

Thank you for your positive review! User-friendliness is our priority, and we're glad it made your hybrid work model easier. We will pass your suggestions to the team.

Répondu le 16/02/2024
Jennifer
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4,0
Publié le 04/06/2024

Nützliches und anwendungsfreundliches Tool

Avantages

Deskbird eignet sich besonders gut, um den eigenen Arbeitsplatz zu reservieren und um Räume zu buchen (für Büro-Gebäude/-Flächen). Man kann auch seine Arbeitszeiten im Überblick behalten. Führungskräfte können außerdem nachvollziehen, wie hoch die Auslastung von Räumen oder Gebäuden ist, wenn sich Mitarbeitende in Büros (Präsenz) einbuchen.
So erkennen auch andere Mitarbeiter: innen wer am Standort ist und wo diese sitzen.

Inconvénients

Ich bin zufrieden mit Deskbird. Man könnte eventuell einige Funktionen in andere Programme integrieren. Über MS Outlook ist es aber zum Beispiel bereits verknüpft.

Carola
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 04/06/2024

Gutes Raum- und Tischbuchungstool

Avantages

Vor allem die Möglichkeit, meine favorisierten Schreibtische zu hinterlegen und über die Schnellbuchung zu buchen, ist toll. Außerdem kann ich immer nachschauen, wer noch alles am Standort ist, und wo die Person gerade sitzt, sollte ich etwas mit ihr auf dem kurzen Dienstweg besprechen wollen.

Inconvénients

Ich bin an vielen verschiedenen Standorten unterwegs und die größte Challenge ist dabei nicht, die Tische und Räume zu buchen, sondern diese dann auch vor Ort zu finden. Sehr oft scheitert man schon daran, dass der Eingang zum Gebäude nicht auffindbar ist, und selbst wenn, die Eingänge bzw. Bürotüren nicht offen sind. Dies ist mit Sicherheit kein Software-Problem, aber durchaus ein Problem in der Realität, das nachträglich die Experience kaputt macht, weil man die gebuchten Räume und Tische nicht nutzen kann. Hier vielleicht die Verantwortlichen mehr schulen, wie sie Möglichkeiten schaffen und kommunizieren, dass wirklich alle MAs die Tische, die sie buchen, auch nutzen können.

Elizabeth
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 29/01/2025

Organization of work desks

A fabulous work design that allows for more order and the certainty that the reserved work space is waiting for me and I will not be left out.

Avantages

Reserving desks and meeting rooms from the app is very simple and visually very modern and attractive. It is very well structured as I can choose the desk I want on the map and know if there is availability so I don't waste my time attending and then not have anywhere to work. It is a good way to keep an entire work team more organized by reserving the desk in advance before attending.

Inconvénients

The registration with the QR code does not always connect the first time. Sometimes I have had to try up to three times.

Natalie
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 14/02/2024

Deskbird Fan fast der ersten Stunde

Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen

Avantages

Deskbird bietet uns einen unglaublichen Mehrwert bei der Organisation unseres Büros nach "clean desk Prinzip". Bereits seit 2018 haben wir ein komplett flexibles Büro ohne feste Arbeitsplätze. Da ist Deskbird ein unerlässliches Tool, um die Arbeitsplätze zu organisieren und einen Überblick zu geben

Inconvénients

Verfügbare Plätze/Räume könnten übersichtlicher , auf einen Blick, angezeigt werden

Réponse de deskbird

Thanks for sharing your review. We are glad to know deskbird is helping your manage your hybrid workplace with ease!

Répondu le 19/03/2024
Nico
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 13/02/2024

deskbird für IT Dienstleister

Avantages

Die Einfachheit der Bedienung ist der größte Vorteil für unsere Mitarbeitenden. Der fantastische Support unserer Key Account Managerin ist essentiell gewesen für die schnelle Einführung und anschließende Betreuung.

Inconvénients

Das Set an Features ist über die Buchung von Arbeitsplätzen hinaus sehr limitiert. Uns würden konfigurierbare Rollenprofile helfen, um verschiedenen internen Stakeholdern unterschiedliche Bereiche des Admin-Centers zur Verfügung zu stellen und eine kleine Workflow Engine, um Arbeitsprozesse nach der Buchung von Besprechungsräumen auslösen zu können. Aktuell kann deskbird nicht das zentrale Tool für die interne Bewirtung/den internen Service werden.

Réponse de deskbird

Thanks for your review! Your feedback helps us improve and will be passed onto the team.

Répondu le 16/02/2024
Natika
  • Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 26/02/2024

Would recommend to any Operations team or Office manager to help navigate days in the office...

Fantastic! Our account manager and the support team have been very positive throughout our interactions, helping us out with issues quickly and problem solving with ease.

Avantages

Ease of set up, ease of on boarding users. Low cost and low annual charge. Helps us plan days in the office more effectively, ordering supplies as and when needed helping us prevent waste and over ordering.

Inconvénients

Nothing noticed so far, our only con is reminding team members to sign in weekly and schedule their calendars.

Réponse de deskbird

Thanks for the great feedback, we appreciate it!

Répondu le 19/03/2024
Peder
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 26/01/2024

FlexOffice Desk Reservation using DeskBird

Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to desk reservation.

Avantages

- Ease of use
- SSO
- Integration with Outlook

Inconvénients

- Reporting not too intuitive
- Overview of bookings by people

Réponse de deskbird

Thanks for your positive feedback! We're glad deskbird meets your needs.

Répondu le 13/02/2024
Kamal
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 16/05/2024

Efficient hybrid working with Deskbird

Avantages

Easy to use. Good overview and quickly installed.

Inconvénients

Sometimes deskbird allows double bookings. Which can lead to confusion on bookings.

Johannes
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 29/02/2024

Deskbird - der Weg zurück in die Firma

Bestes Tool zum Sitzplatzreservieren mit einer einfachen Oberfläche

Avantages

Die einfache Nutzung im Admin Portal
Die einfache Anmeldung über das Azure Portal

Inconvénients

Supportwege sind meistens etwas schwer und teilweise in Englisch

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback. Our support is available in multiple languages, please feel free to reach out to us at [email protected]

Répondu le 19/03/2024
Obasi
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/05/2024

Feedback on Deskbird usage

Avantages

It's User friendly
Seamless scheduling options
It's to book meeting

Inconvénients

I can't book more than one month in advance

Janina
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 18/03/2024

Super Preis- Leistung

Avantages

Einfach, unkompliziert und zu jeder Zeit ein Ansprechpartner erreichbar.

Inconvénients

Wir sind sehr zu frieden und es gibt nichts negatives

Réponse de deskbird

Thank you, we appreciate your feedback!

Répondu le 19/03/2024
Veera
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/08/2024

Deskbird review by Veera

Overall it is good tool for the purpose.

Avantages

Very user friendly and very efficient. The tool does what is needs to do.

Inconvénients

It allows one user to book multiple desks which should not be possible for every user (if Manager can do it, it is reasonable).
I also noticed if someone cancels the desk for a day, it still appears as they are in at a glance view, but when we click on floor plan it does not appear.

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