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deskbird - Prix
deskbird n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de deskbird est disponible à partir de 4,00 €/mois.
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deskbird - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur deskbird
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Great tool & great team!
Avantages
Easy to implement, easy to use, great UI, great dashboarding
Inconvénients
for now, the tool has everything we need
Réponse de deskbird
Thanks for your feedback!
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Deskbird is great!
Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.
Avantages
Easy to use, modern looking and has an app and in Teams usage. My team love it!
Inconvénients
Would have liked it to include a simple in house floor design tool when designing our floor.
Alternatives envisagées
RobinPourquoi passer à deskbird
Easier to use, nicer look, doesn't overcomplicate and more cost effective.Réponse de deskbird
Thanks for sharing your positive experience!
- Secteur d'activité : Développement de programmes
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Flexible Workspace Management
Simplifies desk bookings and keeps the team connected in hybrid workplaces.
Avantages
Booking desks for our hybrid work setup was quick and easy, and the app helped everyone know who’s in the office each day.
Inconvénients
It would be great if the app showed more analytics on desk usage, but the core functionality works well.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Streamlining Hybrid Work with Ease and Efficiency
It positive experience with deskbird, highlighting its ease of use, efficient booking system, and helpful features for managing hybrid workspaces.
Avantages
Real-time availability, calendar integration, & hybrid work support.
Inconvénients
Limited customization, basic analytics, scale limitations, mobile app issues.
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Office Booking with Ease
very efficient and organised way of booking and seeing who is in the office.
Avantages
Easy use. Clear and concise. Not too many clicks needed to record and book what you want.
Inconvénients
Email confirmations of bookings. It can be annoying to have to bin them and clogs up email feeds. I assume there is a setting option I can change to do this but have not yet had the time to explore.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Great desk and schedule booking app
Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at office. Also a great app for booking meeting rooms since it synchronizes with Outlook Calender.
Avantages
The ease of use and overall clear UX and UI
Inconvénients
Some additions needed to be added by customer support in order to view our employees the presence of safety staff when booking (i.e. fire evacuators, emergency staff etc.) This set up took a bit of long time, but when done it was fully operational.
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Does what is says and is easy to use
Straightforward app that works really well.
Avantages
This platform is easy to use and is mobile friendly. The app makes the process of booking desks and rooms a breeze.
Inconvénients
Sometimes it can be hard to see who's where after you have booked your desk or room. You can see who's booked to be in the office but you cannot see where they are. Sometimes having booked a desk and where you're at an early offsite meeting, it would be great to have other options to hold the booked desk as you were going to use it after 11am.
- Secteur d'activité : Recherche
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
My daily routine
Avantages
The ease of booking my favourite spaces. The ease of modifying my booking calendar.
Inconvénients
It should be possible to book within 30 days. Although I suppose this is an internal criterion of my company.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Efficient Product
Avantages
This product helps to organize appointments for the user and the customer.
Inconvénients
It is harder to use on a cellular device than on a computer, but still managable.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Satisfaction
Overall satisfied with the product and experience.
Avantages
Excellent accessibility and organization.
Inconvénients
The setup process is pretty long. Could remove some steps in my opinion.
- Secteur d'activité : Recherche
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Such a lovely companion
I find it very and actually enjoyable to schedule meetings with different teams and finding conference rooms for in-person meetings using deskbird. It is user friendly, very easy to work with and makes team management really smooth.
Avantages
It is very user friendly and makes it easy to schedule team meetings and booking conference rooms. Especially for those of us working remotely, it is a convenient way to manage schedules and meetings.
Inconvénients
I think the logo could be better. It is funny and cute but I am sure, it could use some work to become even nicer.
- Secteur d'activité : Musique
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Solid Product!
We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key issues when considering what product to go with - a tight budget, employees on several (5+!) Google acccount instances as well as a part of the company on Microsoft. Getting employees onboarded via QR for the most part was very smooth, although manually uploading employees was a bit of a pain as it was through .csv file only. Employees adapted to the app pretty quickly and required very little reminding on how to use it.
Avantages
Intuitive interface, great customer support, easy install/onboarding, great price compared to competitors.
Inconvénients
Some tasks like deleting bookings takes a long time, only being able to upload users via .csv is a little bit of a pain, some data is difficult to access (specifically bookings that auto-cancel due to not checking in)
Réponse de deskbird
Thanks for your feedback. With the latest release, now you can choose between the automatic provision of users through SCIM or CSV1, making it easier to edit, delete, or add multiple users at once!
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Great experience!
Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and accessing spaces in the office!
Avantages
How it looks, how easy it is to navigate and use, how simple the process of booking and cancelling was!
Inconvénients
I would love to be able to tag staff to show which staff have key responsibilities in the office e.g Suzanne, First Aider
Réponse de deskbird
Thank you for your positive review! User-friendliness is our priority, and we're glad it made your hybrid work model easier. We will pass your suggestions to the team.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Nützliches und anwendungsfreundliches Tool
Avantages
Deskbird eignet sich besonders gut, um den eigenen Arbeitsplatz zu reservieren und um Räume zu buchen (für Büro-Gebäude/-Flächen). Man kann auch seine Arbeitszeiten im Überblick behalten. Führungskräfte können außerdem nachvollziehen, wie hoch die Auslastung von Räumen oder Gebäuden ist, wenn sich Mitarbeitende in Büros (Präsenz) einbuchen.
So erkennen auch andere Mitarbeiter: innen wer am Standort ist und wo diese sitzen.
Inconvénients
Ich bin zufrieden mit Deskbird. Man könnte eventuell einige Funktionen in andere Programme integrieren. Über MS Outlook ist es aber zum Beispiel bereits verknüpft.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Gutes Raum- und Tischbuchungstool
Avantages
Vor allem die Möglichkeit, meine favorisierten Schreibtische zu hinterlegen und über die Schnellbuchung zu buchen, ist toll. Außerdem kann ich immer nachschauen, wer noch alles am Standort ist, und wo die Person gerade sitzt, sollte ich etwas mit ihr auf dem kurzen Dienstweg besprechen wollen.
Inconvénients
Ich bin an vielen verschiedenen Standorten unterwegs und die größte Challenge ist dabei nicht, die Tische und Räume zu buchen, sondern diese dann auch vor Ort zu finden. Sehr oft scheitert man schon daran, dass der Eingang zum Gebäude nicht auffindbar ist, und selbst wenn, die Eingänge bzw. Bürotüren nicht offen sind. Dies ist mit Sicherheit kein Software-Problem, aber durchaus ein Problem in der Realität, das nachträglich die Experience kaputt macht, weil man die gebuchten Räume und Tische nicht nutzen kann. Hier vielleicht die Verantwortlichen mehr schulen, wie sie Möglichkeiten schaffen und kommunizieren, dass wirklich alle MAs die Tische, die sie buchen, auch nutzen können.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Organization of work desks
A fabulous work design that allows for more order and the certainty that the reserved work space is waiting for me and I will not be left out.
Avantages
Reserving desks and meeting rooms from the app is very simple and visually very modern and attractive. It is very well structured as I can choose the desk I want on the map and know if there is availability so I don't waste my time attending and then not have anywhere to work. It is a good way to keep an entire work team more organized by reserving the desk in advance before attending.
Inconvénients
The registration with the QR code does not always connect the first time. Sometimes I have had to try up to three times.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Deskbird Fan fast der ersten Stunde
Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen
Avantages
Deskbird bietet uns einen unglaublichen Mehrwert bei der Organisation unseres Büros nach "clean desk Prinzip". Bereits seit 2018 haben wir ein komplett flexibles Büro ohne feste Arbeitsplätze. Da ist Deskbird ein unerlässliches Tool, um die Arbeitsplätze zu organisieren und einen Überblick zu geben
Inconvénients
Verfügbare Plätze/Räume könnten übersichtlicher , auf einen Blick, angezeigt werden
Réponse de deskbird
Thanks for sharing your review. We are glad to know deskbird is helping your manage your hybrid workplace with ease!
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
deskbird für IT Dienstleister
Avantages
Die Einfachheit der Bedienung ist der größte Vorteil für unsere Mitarbeitenden. Der fantastische Support unserer Key Account Managerin ist essentiell gewesen für die schnelle Einführung und anschließende Betreuung.
Inconvénients
Das Set an Features ist über die Buchung von Arbeitsplätzen hinaus sehr limitiert. Uns würden konfigurierbare Rollenprofile helfen, um verschiedenen internen Stakeholdern unterschiedliche Bereiche des Admin-Centers zur Verfügung zu stellen und eine kleine Workflow Engine, um Arbeitsprozesse nach der Buchung von Besprechungsräumen auslösen zu können. Aktuell kann deskbird nicht das zentrale Tool für die interne Bewirtung/den internen Service werden.
Réponse de deskbird
Thanks for your review! Your feedback helps us improve and will be passed onto the team.
- Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Would recommend to any Operations team or Office manager to help navigate days in the office...
Fantastic! Our account manager and the support team have been very positive throughout our interactions, helping us out with issues quickly and problem solving with ease.
Avantages
Ease of set up, ease of on boarding users. Low cost and low annual charge. Helps us plan days in the office more effectively, ordering supplies as and when needed helping us prevent waste and over ordering.
Inconvénients
Nothing noticed so far, our only con is reminding team members to sign in weekly and schedule their calendars.
Réponse de deskbird
Thanks for the great feedback, we appreciate it!
- Secteur d'activité : Biotechnologie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
FlexOffice Desk Reservation using DeskBird
Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to desk reservation.
Avantages
- Ease of use
- SSO
- Integration with Outlook
Inconvénients
- Reporting not too intuitive
- Overview of bookings by people
Réponse de deskbird
Thanks for your positive feedback! We're glad deskbird meets your needs.
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Efficient hybrid working with Deskbird
Avantages
Easy to use. Good overview and quickly installed.
Inconvénients
Sometimes deskbird allows double bookings. Which can lead to confusion on bookings.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Deskbird - der Weg zurück in die Firma
Bestes Tool zum Sitzplatzreservieren mit einer einfachen Oberfläche
Avantages
Die einfache Nutzung im Admin Portal
Die einfache Anmeldung über das Azure Portal
Inconvénients
Supportwege sind meistens etwas schwer und teilweise in Englisch
Réponse de deskbird
Thanks for your feedback. Our support is available in multiple languages, please feel free to reach out to us at [email protected]
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Feedback on Deskbird usage
Avantages
It's User friendly
Seamless scheduling options
It's to book meeting
Inconvénients
I can't book more than one month in advance
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Super Preis- Leistung
Avantages
Einfach, unkompliziert und zu jeder Zeit ein Ansprechpartner erreichbar.
Inconvénients
Wir sind sehr zu frieden und es gibt nichts negatives
Réponse de deskbird
Thank you, we appreciate your feedback!
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Deskbird review by Veera
Overall it is good tool for the purpose.
Avantages
Very user friendly and very efficient. The tool does what is needs to do.
Inconvénients
It allows one user to book multiple desks which should not be possible for every user (if Manager can do it, it is reasonable).
I also noticed if someone cancels the desk for a day, it still appears as they are in at a glance view, but when we click on floor plan it does not appear.