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- Secteur d'activité : Cosmétiques
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Une plateforme fonctionnelle et complète.
La plateforme s'est révélée extrêmement bien conçue et a été d'une grande utilité pour la gestion de nos campagnes d'e-mailing, en particulier lors du lancement de nos nouveaux produits.
Avantages
C'est dans la gestion des leads que la plateforme offrait plusieurs fonctionnalités avancées.
Inconvénients
Le prix était relativement élevé comparé à d'autres plateformes du même niveau
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Marketo Engage
Avantages
Marketo dispose d'une plateforme complète d'automatisation du marketing et d'une plateforme d'opérations marketing. Des envois d'e-mails aux programmes de développement, du contenu Web déclenché à la notation et au routage complets, Marketo peut tout faire
Inconvénients
Sachant qu'il s'agit d'un logiciel très complet mais en même temps complexe, ce qui conduit à disposer d'un personnel entièrement formé lorsque vous commencez à utiliser Marketo Engage

- Secteur d'activité : Biotechnologie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Marketo Engage la meilleure
Mon expérience globale avec Marketo Engage est très bonne et je le conseillerai a toute personne pour améliorer la performance de sa structure et personnalisé ses clients.
Avantages
Ce que j'ai le plus aimé chez Marketo Engage est le faite que les messages de marketing sont simple , compréhensible.Cela facilite le travail au marketeur lui permet d'être beaucoup plus rapide .
Inconvénients
Ce que j'ai le moins aimé chez Marketo Engage est le faite que parfois l'envoie de message est un peu lent.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Outil performant
Je dirai que la plateforme nous a été très utile pour la gestion de nos compagnes marketing
Avantages
Je pense que c'est la partie gestion des leads car La plateforme propose des fonctionnalités avancées à ce niveau là.
Inconvénients
Je trouve que c'est un petit peu cher quand même par rapport à la concurrence
- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Marketo Engage
Avantages
Marketo Engage dispose d'excellents outils pour cibler votre public, rendre compte des résultats de vos campagnes par e-mail et concevoir des e-mails
Inconvénients
L'expérience utilisateur lors de la création d'e-mails et de campagnes peut être frustrante
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Marketo Engage
Avantages
Il s'agit d'une plate-forme très complète dans laquelle vous pouvez exécuter plusieurs fonctions, principalement des campagnes de marketing par courrier électronique
Inconvénients
Lors de la première utilisation c'était un peu compliqué mais après ça devient facile à gérer
- Secteur d'activité : Animation
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Un outil puissant
Avantages
Marketo dispose de capacités de base de données très puissantes et de synchronisations complètes avec d'autres plates-formes, ce qui en fait un produit remarquable avec lequel travailler
Inconvénients
Marketo Engage nécessite une courbe d'apprentissage abrupte et un processus de mise en œuvre approfondi
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Marketo Engage
Avantages
J'aime bien les fonctionnalités que Marketo Engage propose il facilite totalement le travail au niveau du Marketing
Inconvénients
Des fois y a des trucs difficiles à faire mais je réussis toujours à trouver une solution pour m'en sortir
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Magnifique logiciel
Avantages
La communauté Marketo m'aide beaucoup et me guide lorsque j'ai besoin d'aide
Inconvénients
La structure des rapports peut être améliorée.
Le prix est élevé.
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Marketo engage
Avantages
Marketo Engage dispose d'excellents outils pour cibler votre public, rendre compte des résultats de vos campagnes par e-mail et concevoir des e-mails et des pages de destination esthétiques
Inconvénients
Le logiciel est robuste et significatif, mais doit améliorer certaines options

- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Un logiciel très avantageux
Avantages
En termes de collaboration entre plusieurs équipes, Marketo Engage s'avère un outil complet. Il facilité notamment la fidélisation de ses clients et permet d'accroître ses revenus sans beaucoup de difficultés. Un logiciel que je recommande vivement.
Inconvénients
Marketo Engage peut paraître un peu complexe pour les débutants à cause de ses fonctionnalités et de certaines options qui ne tiennent pas trop la route. Malgré ces quelques soucis, il se révèle comme un atout considérable à privilégier.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Email marketing with a wide array of versatile features.
When it came to selecting an email marketing platform, I was seeking more extensive options than what Mailchimp provided. A colleague of mine recommended Marketo Engage due to its expansive feature set and capabilities. He was right.
Avantages
Marketo Engage serves as a robust asset in your email marketing arsenal, offering a wide array of versatile features.
Inconvénients
Marketo Engage serves as a robust asset in your email marketing arsenal, offering a wide array of versatile features.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Powerful workflows, but full-time help will be required.
Overall, my experience was poor...though there were a few highlights along the way. Again, the segmentation and workflow actioning that it provides are very powerful. But you're cowed in by a labyrinth of folders and redundant workflow rules that make it very hard to remain nimble once you've built the whole system out.
Avantages
Powerful workflows, particularly when attached to lead nurturing email campaigns. If your team keeps a very clean Salesforce or CRM instance, there's an awful lot you can segment and action off of.
Inconvénients
If something is broken in the product, you'd better have a PhD in Marketo in order to track down exactly what it is. The product's usability and assorted tooltips leave a lot to be desired. This is why 95% of Marketo customers have to hire a full-time administrator to wield it. You either know how to use it from deep years of experience, or you're going to have to spend a lot of time figuring it out.

- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Definitely one of the top Marketing automation tools out there.
Marketo Engage is our primary email management solution; we process a high amount of messages daily, and the software helps us stay on top of everything while also automating our responses to clients and providing them with a faster turnaround time and more focus. It is also used to handle promotional emails and social media platforms, where we provide all of our products and services in a dynamic and effective manner. In addition, it serves us well in the billing department since it allows us to fully automate the sending of electronic bills to our clients.
Avantages
Marketo has some of the greatest email marketing tools I've used, including an intuitive email editor and the option to try out dynamic content. It also provides thorough information on your email's deliverability. In fact, consumers may be graded and scored so that they can be researched and analyzed by different departments, making it a great choice for customer management. The software has a straightforward layout and is comfortable to use. In particular, I'd like to call attention to the reports, as we are able to provide individualized information on the job that is being carried out, and how they may be supplemented by social networks for the purpose of running marketing campaigns with a calendar option and webinars.
Inconvénients
Though I believe Marketo Engage to be the most comprehensive and best-suited solution for businesses today, I believe there is always potential for growth in features like connectivity with Salesforce, and I also believe that we need tutorials. The present learning curve is steep due to the complexity of the interface, which makes it difficult for those with less knowledge to use the program. The in-built reports are highly comprehensive, but they are difficult to analyze, thus we need more tools within the program.
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Disappointed of Adobe Marketo Engage
1. Onboarding was not great. After so many months we are still struggling to finalize integration. 2. Customer success rep has no idea how Marketo works, doesn't have access to the platform, cannot truly advise, assess our needs and determine the best course of action. 3. To access consulting, we already paid for it as part of our contract, it takes more than 10 days. 4. Training is very long and not that helpful. 5. Invoices were sent to the wrong email address 6. Account manager seems rather detached, disinterested. I don't see that Marketo cares about its clients. We used Silverpop, Eloqua and lately Pardot (Salesforce Marketing Cloud Account Engagement). We had much better experience. We switched to Marketo just because Pardot was requiring now also Salesforce license for users and their admin and testing features are really basic. We hoped Marketo will be an upgrade, but it doesn't seem so.
Avantages
Admin: ability to limit the number of emails received by a contact within a defined time period; subject line tests; flows can provide some flexibility but only limited; Frankly, we regret the move. Not what we expected from Adobe. Our experience with other products was much better.
Inconvénients
Customer success doesn't use the platform, how they can ensure our success then? Outdated interface, inflexible platform, too complex to be useful when we are asked to do more with less resources. Integration with Salesforce cannot be tailored from the platform (how the data flows or which records to be updated) - competitors offer this for so many years.
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provides a comprehensive solution for creating and managing sophisticated marketing campaigns
Adobe Marketo Engage provides a robust marketing automation platform that excels in dynamic customer segmentation, personalized communications, and real-time analytics, enabling marketers to create highly engaging and effective campaigns. Its user-friendly interface and comprehensive support make it accessible, though its high cost and complexity can be challenging, especially for smaller businesses or those new to marketing automation. Despite some limitations in customization and integration, its scalability and powerful features make it a valuable tool for businesses aiming to enhance their marketing efforts through advanced personalization and data-driven optimization.
Avantages
Dynamic segmentation and tailored communications enhance engagement.
Immediate performance metrics for optimizing campaigns on the fly.
Effective management of email campaigns and multi-channel integration.
Suitable for businesses of all sizes with extensive integration options.
Intuitive design with extensive training and support resources.
Inconvénients
High price point with potential additional costs for advanced features.
Steep learning curve and time-consuming implementation.
Requires technical expertise and can present integration challenges.
Some limitations in template options and feature flexibility.
Variable quality and response times in customer support.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Great Lead Generation Tool
Avantages
It is a great tool for lead generation from our website
Inconvénients
It is a little pricey and we couldn't exclude some modules we don't use
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Marketo Engage
My overall experience with Marketo Engage has been positive, as it provided a powerful marketing automation solution that enhanced our ability to deliver targeted campaigns and track their performance. Despite the initial complexity and cost considerations, it significantly contributed to our marketing effectiveness and customer engagement.
Avantages
One aspect I liked most about Marketo Engage was its robust marketing automation capabilities, allowing for personalized and targeted marketing campaigns across multiple channels. The platform's advanced lead management, email marketing, and analytics features provided valuable insights and improved customer engagement.
Inconvénients
One drawback I experienced with Marketo Engage was the complexity of the platform, requiring a learning curve and technical expertise to fully leverage its functionalities. Additionally, the cost of the software and associated add-ons could be a deterrent for small businesses with limited marketing budgets.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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good comprehensive marketing automation software
Avantages
Offers advanced analytics and reporting to measure marketing performance and RO and integrates with other software systems to enhance data sharing and workflow efficiency
Inconvénients
May require customization to fit specific business needs, which can be time-consuming and costly
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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A Marketing Automation Tool with good functionality but not user-friendly
It was brutal
Avantages
It had the features essential for marketing automation
Inconvénients
The interface was not user friendly, and often you had to go into the code to make any changes in the pipeline
- Secteur d'activité : Design graphique
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Marketo Engage Review: A Graphic Designer's Perspective
Overall, Marketo Engage is a robust tool for marketers, and while it offers great design-focused features for email campaigns, it can be complicated for graphic designers who prefer simpler, more intuitive platforms. It's ideal for designers working in larger marketing teams but might be too complex for those looking for a more straightforward design tool.
Avantages
Marketo Engage offers powerful email marketing and automation tools, allowing graphic designers to create and manage visually appealing email campaigns with ease. The platform’s seamless integration with design assets and its ability to track campaign performance makes it ideal for creating targeted, visually engaging content.
Inconvénients
It can feel overwhelming for designers who are not focused on marketing, as it requires dealing with complex workflows, data, and integrations, which can detract from the creative process. Its interface can also be difficult to navigate, especially for those unfamiliar with its marketing-centric tools.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Why Marketo Engage?
Avantages
It was straightforward to deploy and implement Marketo Engage.
It allows me to automate marketing strategies and improve the SEO of our brand.
Inconvénients
There is no daunting aspect that I encounter when using Marketo Engage.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Awesome solution for managing marketing campaigns all form one place
Marketo's made it so much easier to run, monitor, and report on our marketing efforts. We have it synced with our social channels, ad channels, and email and SMS platforms. It's main benefit has definitey been the time we've saved with it. Without it, we'd have to design and run our campaigns all by hand, whereas now, you can just whip up a campaign and run it across several platforms with one click. Other than that, it performs relatively well, has a lot of integrations, and isn't too overly priced. Would definitely recommend overall.
Avantages
1. We didn't have to set up a single API connection to integrate Marketo with our marketing platforms. We were able to connect our tools with it very very quickly thanks to the native integrations.
2. The campaign monitoring works great and has a lot of customization options. We can easily navigate between campaign types and we were able to add a lot of additional metrics onto the reports that weren't available out of the box.
Inconvénients
There's the odd issue with reports syncing late or not workng properly, but other than that, we haven't had anything that caused much trouble so far.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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A fair platform for CRM engagement
A fair tool overall for all CRM needs
This helps multitasking with other tools.
Avantages
1. Easy to use and deploy
2. AI command is good
3. Mobile friendly
4. Safe to use keeping GDPR in mind
Inconvénients
1. UX is average
2. Hard to integrate
3. Frequent updates required

- Secteur d'activité : Développement de programmes
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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La herramienta perfecta para empresas de diseño web, SEO y marketing
Una experiencia exquisita como cualquier producto de Adobe, la verdad que es señal de calidad y buenos resultados (y precio elevado cof cof)
Avantages
La automatización y programación, los diseños y optimización de las campañas y su facilidad de uso la hacen una herramienta excelente de primer nivel
Inconvénients
Precio elevado, solo úsalo cuando quieras realmente escalar a lo grande, ya que ayuda mucho a generar conversiones y leads
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