Parcourir les avis sur ManageEngine Endpoint Central MSP

12 avis sur 67
Classer par :
Pierre
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/02/2024

Pierre Reviews Endpoint Central

The overall experience is great, especially in managing large enterprises, I will never look back at SCCM again.

Avantages

The ability to control and manage our entire Winte/Linux environments from one console.

Inconvénients

Not all the features of security edition (on-premise) are available, lack fo integration options with on premise systems.

Alternatives envisagées 

AteraS'ouvre dans un nouvel onglet

Pourquoi choisir ManageEngine Endpoint Central MSP 

Firstly Costs, the ability to host as an MSP and make better margins doing this. Tool also has way more options and 3rd part application patching.

Pourquoi passer à ManageEngine Endpoint Central MSP

Costs were way lower and flexibility in the system
Markus
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 24/01/2025

Manage Engine Endpoint Central MSP - Getting Stronger

Overall as a former SCCM user, Manage Engine Endpoint Central MSP is a good complement and offers some great values. It is taking more ground as improvements are made.

Avantages

The possibility to manage different customers in the same UI.
You get best practices on how to for example configure patching so it is easy to figure out a good way of providing a secure environment for our customers.

Inconvénients

The agent still seems a bit unstable. The client connection often goes red as soon as I try to connect to client.
Still want a easy way too switch Agent between customers from the UI instead of the need to uninstall and reinstall the Agent.

Pieter
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/10/2024

Best Endpoint management software on the market.

Enjoy working with it makes everything must easier.

Avantages

It is a very user-friendly product; it literally takes you a few clicks to do something, deploy software, updates or retrieve any information you need on a device and it displays it in a usable format, and you can export it easily from there into Excel or PDF.

Inconvénients

Nothing, it is a great product and definitely better and more user-friendly that the competition.

Gabriel
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/11/2024

My opnion about this tool

Avantages

I guess this solution its the easiest to use and works fine.

Inconvénients

Path manager may be more intuitive to manage.

Shahid
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 22/04/2024

Manage Engine is a Easy to Use and Automated.\

Overall, the experience with ManageEngine Endpoint Central MSP can vary based on individual use cases, organizational needs, and the expertise of the IT team managing the solution.

Avantages

We appreciate the comprehensive set of features offered by ManageEngine Endpoint Central MSP, including patch management, software deployment, and endpoint security.

Inconvénients

While some time we had positive experiences with ManageEngine's customer support, others have reported slow response times and a lack of expertise in resolving technical issues.

Sampath
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 10/10/2024

Nice Product to manage End Point devices

Nice Product to manage End Point devices

Avantages

Inventory , Custiomized Reports and Patch management overview

Inconvénients

Hardware inventory and Remote access and mobile device enrollment

Ajay
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

5
Publié le 12/07/2024

ManageEngine Endpoint Central All answer of your endpoint related query

Avantages

This tool gives you better assets management across your offices including remote locations.
Patch management and remote support within same license.

Inconvénients

Aseets can duplicate if same machine have changed host name and installed agent again.

Michael
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 21/10/2023

Make Management Easy

Im am very satisfied with this product

Avantages

Ease of use and user friendlyness , clear and understandable menu items

Inconvénients

As far as I am aware there are no cons that I have come across

Bandile
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 06/11/2023

Manage Engine is efficient and effective

It has been a great experience so far. I haven't had any problems at all.

Avantages

The remote control, inventory management and patch management features.

Inconvénients

None specific. I like all the feature in manage engine.

Franz
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 10/08/2021

Desktop Central for IT ops

Avantages

Good for inventory management. It integrates with Service Desk Plus to allow for CMDB description

Inconvénients

Licenses costing is tiered. Could be better if cost could be tagged by total volume to purchase during a period agreed.

Nikunj
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 25/02/2020

Easy to use with tons of features

Managing desktops for software development and asset inventory become easy

Avantages

Excellent customer support, multiple options, easy to use

Inconvénients

Not really but sometimes found missing features

Puti
  • Secteur d'activité : Exploitation minière et métaux
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 06/07/2021

Review Desktop Central Software

I got many benefits, they are :
1. It can help for the company that has less technicians.
2. We can remote management so it can make the faster solutions than onsite technicians
3. Deployment Security. We know about vulnerable systems and we can deploy an update immediately.

Avantages

Remote Management, Manage License, Reporting.

Inconvénients

1. Reporting for license key
2. Reporting for Cost / billing that we can create per Division

12 avis sur 12

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