En savoir plus sur ManageEngine Endpoint Central MSP

Endpoint Central MSP est une solution de gestion des postes de travail et des appareils mobiles (MDM) sur site conçue pour les fournisseurs de services gérés (MSP) dans divers secteurs tels que la sécurité, les infrastructures, les technologies de l'information, etc. Les fonctionnalités clés incluent la gestion des correctifs, la gestion des actifs, la gestion de l'alimentation, les configurations prédéfinies et le contrôle à distance. Desktop Central MSP aide les utilisateurs à définir des politiques de santé du système et à automatiser les routines de déploiement des correctifs sur les applications de leurs clients. La solution comprend également un module de gestion des appareils mobiles qui permet aux utilisateurs de configurer et de gérer les appareils mobiles et les actifs informatiques de leurs clients à partir d'un emplacement central. De plus, Desktop Central MSP offre aux utilisateurs des capacités de gestion de l'alimentation et de gestion des périphériques USB qui leur permettent d'appliquer des schémas d'alimentation à différents périphériques et de contrôler l'utilisation des périphériques USB sur le réseau. Les services sont proposés sur la base d'un abonnement annuel qui comprend une assistance par téléphone, des vidéos sur les produits et une base de connaissances en ligne.
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 1
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 2
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 3
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 4
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 5
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 6
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 1 - aperçu
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 2 - aperçu
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 3 - aperçu
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 4 - aperçu
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 5 - aperçu
ManageEngine Endpoint Central MSP Logiciel - 6 - aperçu

ManageEngine Endpoint Central MSP - Prix

ManageEngine Endpoint Central MSP n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de ManageEngine Endpoint Central MSP est disponible à partir de 1 195,00 $US/année.

À partir de :
1 195,00 $US/année
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur ManageEngine Endpoint Central MSP

66 avis sur 66
Classer par :
Sourabh
Sourabh
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/12/2024

Always On Point, Always There: ManageEngine Support

ManageEngine support is always on point and easy to reach. They handle every query professionally and ensure it’s resolved in a timely manner.

Avantages

ManageEngine does an excellent job of grabbing detailed information from endpoints from maintenance to capturing every single detail efficiently.

Inconvénients

ManageEngine Endpoint Central MSP is a great tool, but I recommend using the cloud-hosted version instead of the on-premises setup for better scalability, easier management, and reduced maintenance overhead.

Lisle
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 04/02/2025

Game Changing

Top notch experience. It also helps that I have someone to contact.

Avantages

The Cloud Endpoint is perfect. Remote support for my clients has saved me money and time.

Inconvénients

None so far. Still trying to learn the patches and vulnerabilities

hasina
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 06/08/2024

Using manage engine endpoint central msp has some room for improvement

Avantages

It is a smooth running system where you can find all your machines and use it to patch,push software and update etc.

Inconvénients

The main issue i feel is the machine sometimes is shown offline even though it is online and we need to restart the machine to enable it.

Donny
  • Secteur d'activité : Matières plastiques
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/11/2024

My experience with ManageEngine Endpoint Central MSP

Love the support and that I can always get dedicated service whenever I need it. From actual people, thats the most important part.

Avantages

The central hub of management is the best part. I dont have to jump around to various different servers and software pieces to achieve what I can achieve in one place. Love the dashboards and simplicity of being able to visually see what I'm looking for without having to investigate every time.

Inconvénients

The cloud version has its benefits but not sure if they out weigh the benefits of the on-prem solution. Seems like the cloud version doesn't offer as much.

Alternatives envisagées 

Atera

Pourquoi passer à ManageEngine Endpoint Central MSP

We had Atera and made the switch to Zoho platform because it offers more of what we need all in one location.
Markus
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 24/01/2025

Manage Engine Endpoint Central MSP - Getting Stronger

Overall as a former SCCM user, Manage Engine Endpoint Central MSP is a good complement and offers some great values. It is taking more ground as improvements are made.

Avantages

The possibility to manage different customers in the same UI.
You get best practices on how to for example configure patching so it is easy to figure out a good way of providing a secure environment for our customers.

Inconvénients

The agent still seems a bit unstable. The client connection often goes red as soon as I try to connect to client.
Still want a easy way too switch Agent between customers from the UI instead of the need to uninstall and reinstall the Agent.

Julien
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 07/02/2025

Doesn't make the coffee but close enough

Rather good, we have great visibility of our different customers' fleets, the functionalities offered by manage engine are ultra interesting and successful, allowing us to optimize our time on many tasks (patch deployment, software, etc.).

Avantages

Easy to learn and use, manage engine is a powerful tool that provides a wide range of everyday solutions. And there's plenty of documentation for all kinds of tasks.

Inconvénients

Small bugs can sometimes be a handicap, but the support team is very responsive.

Edin
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 29/01/2025

Reliable and Feature-Rich Endpoint Management

I have been using Endpoint Central MSP for about two years now, having previously worked with the on-prem and UEM cloud versions. It has been a reliable and comprehensive solution for endpoint management, with consistent updates improving the cloud functionality. Overall, I am very satisfied with the product.

Avantages

The ease of deployment and the broad feature set make Endpoint Central MSP a powerful tool for managing multiple clients efficiently.

Inconvénients

The cloud versions still lack a few features compared to the on-prem version, but improvements are continuously being made.

Karthick
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/01/2025

Endpoint Central - Good experience

Overall experience is good as we have been using this solution for past 2 years. And we would recommend this to other customers as well.

Avantages

Managing multiple endpoints of various customer under a single pane is really good and time saving.

Inconvénients

We haven't noticed anything as of now. Maybe the DC-DR architect setup for MSP seems to be little complicated but i wouldn't call it a bad experience.

Andrea
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/01/2025

Best Endpoint Manager software

Great experience, also with customer support

Avantages

Easy to use, powerful tool to manage all endpoints of our customers

Inconvénients

The price is too high to manage all endpoint for our customers

ARUNPRANAV
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 08/01/2025

ManageEngine Endpoint Central

Avantages

In ManageEngine, browser security is excellent.

Inconvénients

The issue I faced was that the URL was not restricted to private browsing mode.

Deepak
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 01/03/2024

Nice computer management software

Overall, I had a good experience with ManageEngine Endpoint Central MSP. It is a reliable and powerful tool for remote management of devices. It helped me to improve the efficiency and security of my organization. I would recommend it to anyone who needs a comprehensive and cost-effective solution for managing multiple devices.

Avantages

Manage and organize large number of Machine through a single Machine. Nice to apply organizational policies in less time. Give a better control over the machines whether mobile device or desktop.

Inconvénients

Desktop interface should be more enhanced browser security module must have more features agent installation and uninstallation consumes much time, The agent installation and uninstallation process are tedious and time-consuming. The script for installing software is not one-click and requires manual intervention.

Pieter
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/10/2024

Best Endpoint management software on the market.

Enjoy working with it makes everything must easier.

Avantages

It is a very user-friendly product; it literally takes you a few clicks to do something, deploy software, updates or retrieve any information you need on a device and it displays it in a usable format, and you can export it easily from there into Excel or PDF.

Inconvénients

Nothing, it is a great product and definitely better and more user-friendly that the competition.

RAMAN
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/02/2024

Efficient Endpoint Management: Harnessing the Power of ManageEngine Endpoint Central MSP

Avantages

One standout aspect of ManageEngine Endpoint Central MSP is its comprehensive suite of features tailored for efficient endpoint management. From robust security measures to seamless remote monitoring and troubleshooting capabilities, it empowers MSPs to effectively oversee and protect diverse endpoints within their networks. Its user-friendly interface and scalability further enhance its appeal, making it a valuable tool for streamlining operations and ensuring optimal performance across client environments.

Inconvénients

One area for improvement with ManageEngine Endpoint Central MSP is its documentation and support resources. While the platform itself offers a wide range of functionalities, clearer and more extensive documentation, along with enhanced customer support channels, could help users navigate and troubleshoot issues more effectively. Improving these aspects would further enhance the overall user experience and satisfaction with the product.

MArco
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/11/2024

The right solution for ENDPOINTS management you have to use :)

superbe tech support team. They are always available, flawless and prepared.

Avantages

I find the management of individual customers on the MSP platform very well done

Inconvénients

nothing. every thing is perfect. This plattform is the best that i know.

Pierre
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/02/2024

Pierre Reviews Endpoint Central

The overall experience is great, especially in managing large enterprises, I will never look back at SCCM again.

Avantages

The ability to control and manage our entire Winte/Linux environments from one console.

Inconvénients

Not all the features of security edition (on-premise) are available, lack fo integration options with on premise systems.

Alternatives envisagées 

Atera

Pourquoi choisir ManageEngine Endpoint Central MSP 

Firstly Costs, the ability to host as an MSP and make better margins doing this. Tool also has way more options and 3rd part application patching.

Pourquoi passer à ManageEngine Endpoint Central MSP

Costs were way lower and flexibility in the system
Devan
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 11/10/2024

Endpoint Central can fit your company's needs.

The experience overall is very good. It makes managing a medium organization and all its products a lot easier.

Avantages

The ability to manage and control our full windows/linux environment. Very nice for managing a large number of different devices. The automated patch management feature saves the team time and keeps everything up to date and secure.

Inconvénients

The costs associated with each module can be a bit pricey.

Nathan
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

4
Publié le 17/10/2024

Still new to us but seems decent.

We are a few months into using the software and overall, it has been a good for us

Avantages

Customization with deployments and support.

Inconvénients

While it has a large catalog of software ready to deploy some of ours are not listed and having to find alternative methods.

Shanggeran
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 17/09/2024

Endpoint Central MSP Reviews

The ability to automate routine tasks like patch management and software updates is a significant time-saver.

Avantages

Suitable for managing a large number of devices, whether they are mobile or desktop. Tasks like patch management and software updates can be automated, saving time and reducing manual effort.

Inconvénients

There are limitations in customizing certain features to fit specific organizational needs.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

5
Publié le 12/07/2024

End point central

After implement manage engine i have a full control of IT and end users

Avantages

Seamless deployment and easy to manage and the best feature is automate deployment and restart

Inconvénients

Threat and patch and cis compliance. So complicated and not able to hide unrated and low patches whochnis howing

Hamid
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/06/2024

Best Management Tool Ever

Avantages

Gathering everything needed all in one easy-to-use and work with portal

Inconvénients

Actually, there was nothing that I did not like about it.

Gabriel
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/11/2024

My opnion about this tool

Avantages

I guess this solution its the easiest to use and works fine.

Inconvénients

Path manager may be more intuitive to manage.

shawn
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/06/2024

Endpoint central is alike a swiss army knife

Great product. can't live without it. all my tools in one location

Avantages

All tools integrated in one central management plane

Inconvénients

Improvement on the reporting features. more options should be avalable

Brent
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/11/2024

Great Support

Great timely support, fast web chat options

Avantages

Fast and efficient support and solutions.

Inconvénients

Nothing, maybe just keep developing software.

Nipun
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/07/2024

Single products to manage your data, help to team for remote desktop

Avantages

It help the team to easily take a remote the desktop amd also reduce the time for patch updating on all the user

Inconvénients

Their support is low right now for my organization

Shahid
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 22/04/2024

Manage Engine is a Easy to Use and Automated.\

Overall, the experience with ManageEngine Endpoint Central MSP can vary based on individual use cases, organizational needs, and the expertise of the IT team managing the solution.

Avantages

We appreciate the comprehensive set of features offered by ManageEngine Endpoint Central MSP, including patch management, software deployment, and endpoint security.

Inconvénients

While some time we had positive experiences with ManageEngine's customer support, others have reported slow response times and a lack of expertise in resolving technical issues.

66 avis

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