Tous les avis sur Float Appliquer les filtres
Parcourir les avis sur Float
Tous les avis sur Float Appliquer les filtres
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Bon outil de gestion de planning et du temps passé
Logiciel très pratique pour le suivi des temps et du planning d’un ou plusieurs collaborateurs.
Avantages
Design simple et utilisation intuitive.
Fonctionnalités utiles et modulation des temps très pratique.
Inconvénients
A l’époque : ouverture API très sommaire.
Peu de documentation développeur
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float meilleur gestionnaire
Avantages
J'ai beaucoup aimé l'interaction du logiciel, c'est un meilleur gestionnaire sans doute, un coût très abordable que je recommande à tous d'essayer
Inconvénients
Les méthodes locaux manquent dans ce logiciel qui pénalise certains payement
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Bon logiciel de planning
Avantages
Le logiciel me permet de connaître mon planning pour la journée et les semaines à venir. Il est intuitif et facile à lire.
Inconvénients
Le logiciel pourrait préciser les tâches qui sont partagées avec d'autres personnes.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Really good program for small businesses
Really useful program that we all use daily. Really helpful training sessions.
Avantages
Easy to use program for a small business as a central place for tasks, projects and personal
Inconvénients
Not being able to accurately time tasks, it would be really useful to have a timer instead of a logging system. No clear way of making tasks clear priorities for creative. System for logging could be better so that creatives can send any notes on incomplete/unstarted tasks back to the allocator.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Use daily, love float!
I find Float super easy to use, I genuinely think I'd be lost without it. I'm a visual personal and I love how Float is very visual and I can see everything upcoming in a way which works for my brain. Definitely a good platform for any ND people!
Avantages
Easy to see forward into weeks ahead for project planning and resource planning. Can easily see when my team hit the limits on hours per day to see when a project is going to need additional resource called in.
Inconvénients
I don't think there is anything I don't like about Float.
Alternatives envisagées
Teamwork.comPourquoi passer à Float
Visually much better and better UI.- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float is a great tool for resource and project management
Overall very good.
Avantages
The colour coding of projects and ease of real-time alteration of bookings.
Inconvénients
The delete function at the moment makes it too easy to make a mistake and delete a booking in error.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Good tool for team visibility and managing flex in projects
Essential daily driver for project management.
Avantages
Float is a super quick way to make sure everyone knows who's working on what and when. Easy to quickly re-arrange scheduled to adapt to changes in projects.
Inconvénients
Interface misses some simple things (e.g. why can't I right click to copy/duplicate a task?)being able to converse on a task and track billable/non billable time would probably mean we could ditch some of our other tools...
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Used float in my previous position
Avantages
I used float at my previous workplace and the ability to integrate with other apps such as Teamwork was brilliant and its easy to use and amend.
Inconvénients
There wasn't anything that stood out for me
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Easy to use but lacking some features
I use it weekly to staff members to projects and track their capacity. it gets difficult when we need to restaff people and/or use different timing in different times
Avantages
You can filter down by project, title, names. You can also add details of the team members (what team they belong to, direct report or even simple tags like experience level)
Inconvénients
When you assign a team member to a project, and they need to work different hours in different weeks, you have to create an entry for each segment. E.g. 3hrs/day in Q1 and 4hrs/day in Q2, and then the same in Q3 and Q4, you need to create 4 different entries. It gets complicated if you program by week.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float - planning reviw
I am using Float for 5 years now. I will never change it fo any other planning program.
Avantages
Easy to use, friendly interface, easy to follow by all departments
Inconvénients
I would love for our timesheet tool to have an API so we can integrate Float, but unfortunately it is not yet possible.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Totality of possibilities
Overall very positive, def recommend it to other friends in the same industry
Avantages
Easy to use and has a great structure of UI design
Inconvénients
Sometimes I find it too difficult to set up new projects, that option could be less complex
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
poject management for retail media team
I can generate reports of time spent per specific task or project by my team. Can monitor current progress of the project, check which part of my project was bilable or not
Avantages
easy and fast to measure, user friendly and integrated with excel (csv)
Inconvénients
choosing reporting and many users using "and" app is crashing often, I need to refresh or roll down the screen againg, it's problematic
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Feels overly complicated
Avantages
I enjoy the ease to add and archive employees
Inconvénients
I feel like it is overly-complicated and difficult to spread hours across resources / projects, and the reporting it confusing. It also doesn't allow you to add pass thru costs to a project seamlessly.
Alternatives envisagées
ForecastPourquoi choisir Float
Company decision / costPourquoi passer à Float
Unclear.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float made scheduling a breeze
Job scheduling across a large team is now much easier. Integrating with our job management tool saves time on timesheet management and ensures jobs don't go over on time.
Avantages
One dashboard, one overview of all resources and it integrates with our job creation tool which makes it super easy for timesheets. Moving jobs to other days is just a drag and drop away.
Inconvénients
It would be awesome, if a job doesn't exist in our job management tool, if float could create it via push.

- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
The tool that transformed the way I manage my team
Integration with other communication and project management tools has been a highlight because I have been able to centralize information and communications on a single platform, which has made it easier for team members to collaborate and coordinate.
Avantages
I really liked the ability to have a real-time view of my team's availability and workload, with this I have been able to assign tasks more efficiently and ensure that all resources are being used optimally.
Inconvénients
I would like to point out that this platform is not the most intuitive tool in terms of its design and navigation because sometimes I find myself looking for certain features or functionality that are a bit hidden or not as accessible as I would like.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Timesheets made easy
Avantages
It's difficult to know how exactly how my next week will go, and where I'll spend my time. Float allows for flexibility as I can track time to different clients easily, without lots of admin or support.
Inconvénients
The platform is visually quite busy, making it difficult to scan
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float
Very user friendly and easy to use.
Avantages
I love that it is user friendly and easy to use. We are a service based business and it is therefore imperative that we are able to track time spent on each project effectively and accurately.
Inconvénients
I would recommend that they enable the downloading of reports into excel.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Simple to use
Avantages
Float is simple to use, looks good, and has a good selection of shortcuts to make it easier
Inconvénients
The new feature where it inputs your task for you based on the latest task from that project can be really frustrating
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Perfect for our team
Avantages
Does what it says on the can! The app itself is intuitive, lightweight, and isn't bloated with features. It was easy to set up thanks to a detailed Help Center and a great onboarding team. The Float Community Slack channel is also an excellent resource.
Inconvénients
There are a few additional features I'd like, but the Float team is pretty transparent with their roadmap, so I'm confident most of those will be added in the coming months.
Pourquoi choisir Float
Wanted to combine project planning and budgeting in a single appLogiciel antérieur
HarvestPourquoi passer à Float
The "work OS" products (Monday, Asana, Scoro) are more than we need right now. Float is a great middle ground.- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float makes being a creative easier
It makes managing your time far easier, and planning time in advance
Avantages
Seeing all of your different projects in one place, being able to see what others are up to and ensuring others can see your capacity.
Inconvénients
It would be helpful if Float was integrated into your calendar so automatically took note of meetings.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Great Tool for Resourcing and Scheduling
My overall experience has been great with Float
Avantages
What I like most about float is how easy it is to use and view
Inconvénients
There is nothing in particular to do not like about float
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
iesiando o float
ainda não tenho experiencia estamos em teste
Avantages
facilidade de acesso do sistema estou testando por enquanto
Inconvénients
o valor do sistema acho que poderia ser mais barato
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Float just works
Float is a part of my daily routine. I used to report my hours to a supervisor via email, which became very difficult to track back if I was asked about a particular day earlier in the week or month. Logging time is a necessary evil and Float makes it easy.
Avantages
It's great that Float updates live. I can have a chat with my account service team and watch the schedule populate as they fill it in. Being able to see my availability at a glance (or whether I'm over capacity) is a great feature.
Inconvénients
It would be better if I could disable email reminders from float at a user level. I could not find an unsubscribe option when management decided I needed a daily reminder email.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
True Useful Tool
Avantages
It helps me set up the time that I am going to dedicate to each of my projects in my company and also gives information to my boss.
Inconvénients
At first it is not very intuituve and you have to investigate a little bit through the app to find how it works.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Review of Float from Marketing agency
Avantages
The ease of use and helping things to be clearly organised throughout the team.
Inconvénients
Integration with teamwork project management software could be better.
Catégories connexes
- Logiciels de suivi de projet
- Logiciels de gestion de projets marketing
- Logiciels de gestion de portefeuille de projets
- Logiciels de gestion de projets en ligne
- Logiciels de gestion des ressources
- Outils de gestion des tâches
- Logiciels de gestion de projet pour start-up
- Outils de gestion du temps
- Logiciels de gestion de projet à but non lucratif
- Logiciels de gestion de projet pour architectes