Tous les avis sur Float Appliquer les filtres

Filtrer par :
Classer par :
279 avis sur 1 610

Parcourir les avis sur Float

279 avis sur 1 610
Classer par :
Thibaut
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 12/12/2023

Bon outil de gestion de planning et du temps passé

Logiciel très pratique pour le suivi des temps et du planning d’un ou plusieurs collaborateurs.

Avantages

Design simple et utilisation intuitive.
Fonctionnalités utiles et modulation des temps très pratique.

Inconvénients

A l’époque : ouverture API très sommaire.
Peu de documentation développeur

Martin
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 18/03/2023

Float meilleur gestionnaire

Avantages

J'ai beaucoup aimé l'interaction du logiciel, c'est un meilleur gestionnaire sans doute, un coût très abordable que je recommande à tous d'essayer

Inconvénients

Les méthodes locaux manquent dans ce logiciel qui pénalise certains payement

Thibaud
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 30/07/2020

Bon logiciel de planning

Avantages

Le logiciel me permet de connaître mon planning pour la journée et les semaines à venir. Il est intuitif et facile à lire.

Inconvénients

Le logiciel pourrait préciser les tâches qui sont partagées avec d'autres personnes.

Ali
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
4

3
Publié le 22/08/2023

Really good program for small businesses

Really useful program that we all use daily. Really helpful training sessions.

Avantages

Easy to use program for a small business as a central place for tasks, projects and personal

Inconvénients

Not being able to accurately time tasks, it would be really useful to have a timer instead of a logging system. No clear way of making tasks clear priorities for creative. System for logging could be better so that creatives can send any notes on incomplete/unstarted tasks back to the allocator.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/08/2023

Use daily, love float!

I find Float super easy to use, I genuinely think I'd be lost without it. I'm a visual personal and I love how Float is very visual and I can see everything upcoming in a way which works for my brain. Definitely a good platform for any ND people!

Avantages

Easy to see forward into weeks ahead for project planning and resource planning. Can easily see when my team hit the limits on hours per day to see when a project is going to need additional resource called in.

Inconvénients

I don't think there is anything I don't like about Float.

Alternatives envisagées 

Teamwork.com

Pourquoi passer à Float

Visually much better and better UI.
Aisha
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 23/08/2023

Float is a great tool for resource and project management

Overall very good.

Avantages

The colour coding of projects and ease of real-time alteration of bookings.

Inconvénients

The delete function at the moment makes it too easy to make a mistake and delete a booking in error.

James
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 30/08/2023

Good tool for team visibility and managing flex in projects

Essential daily driver for project management.

Avantages

Float is a super quick way to make sure everyone knows who's working on what and when. Easy to quickly re-arrange scheduled to adapt to changes in projects.

Inconvénients

Interface misses some simple things (e.g. why can't I right click to copy/duplicate a task?)being able to converse on a task and track billable/non billable time would probably mean we could ditch some of our other tools...

Annika
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/06/2024

Used float in my previous position

Avantages

I used float at my previous workplace and the ability to integrate with other apps such as Teamwork was brilliant and its easy to use and amend.

Inconvénients

There wasn't anything that stood out for me

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 01/09/2023

Easy to use but lacking some features

I use it weekly to staff members to projects and track their capacity. it gets difficult when we need to restaff people and/or use different timing in different times

Avantages

You can filter down by project, title, names. You can also add details of the team members (what team they belong to, direct report or even simple tags like experience level)

Inconvénients

When you assign a team member to a project, and they need to work different hours in different weeks, you have to create an entry for each segment. E.g. 3hrs/day in Q1 and 4hrs/day in Q2, and then the same in Q3 and Q4, you need to create 4 different entries. It gets complicated if you program by week.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/08/2023

Float - planning reviw

I am using Float for 5 years now. I will never change it fo any other planning program.

Avantages

Easy to use, friendly interface, easy to follow by all departments

Inconvénients

I would love for our timesheet tool to have an API so we can integrate Float, but unfortunately it is not yet possible.

Sophie
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 29/08/2023

Totality of possibilities

Overall very positive, def recommend it to other friends in the same industry

Avantages

Easy to use and has a great structure of UI design

Inconvénients

Sometimes I find it too difficult to set up new projects, that option could be less complex

Mateusz
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 28/08/2023

poject management for retail media team

I can generate reports of time spent per specific task or project by my team. Can monitor current progress of the project, check which part of my project was bilable or not

Avantages

easy and fast to measure, user friendly and integrated with excel (csv)

Inconvénients

choosing reporting and many users using "and" app is crashing often, I need to refresh or roll down the screen againg, it's problematic

Lauren
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
5

3
Publié le 31/08/2023

Feels overly complicated

Avantages

I enjoy the ease to add and archive employees

Inconvénients

I feel like it is overly-complicated and difficult to spread hours across resources / projects, and the reporting it confusing. It also doesn't allow you to add pass thru costs to a project seamlessly.

Alternatives envisagées 

Forecast

Pourquoi choisir Float 

Company decision / cost

Pourquoi passer à Float

Unclear.
Stephan
Stephan Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/08/2023

Float made scheduling a breeze

Job scheduling across a large team is now much easier. Integrating with our job management tool saves time on timesheet management and ensures jobs don't go over on time.

Avantages

One dashboard, one overview of all resources and it integrates with our job creation tool which makes it super easy for timesheets. Moving jobs to other days is just a drag and drop away.

Inconvénients

It would be awesome, if a job doesn't exist in our job management tool, if float could create it via push.

luz mary
luz mary Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 19/08/2023

The tool that transformed the way I manage my team

Integration with other communication and project management tools has been a highlight because I have been able to centralize information and communications on a single platform, which has made it easier for team members to collaborate and coordinate.

Avantages

I really liked the ability to have a real-time view of my team's availability and workload, with this I have been able to assign tasks more efficiently and ensure that all resources are being used optimally.

Inconvénients

I would like to point out that this platform is not the most intuitive tool in terms of its design and navigation because sometimes I find myself looking for certain features or functionality that are a bit hidden or not as accessible as I would like.

Jean Pierre
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/08/2023

Timesheets made easy

Avantages

It's difficult to know how exactly how my next week will go, and where I'll spend my time. Float allows for flexibility as I can track time to different clients easily, without lots of admin or support.

Inconvénients

The platform is visually quite busy, making it difficult to scan

Fatima
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/08/2023

Float

Very user friendly and easy to use.

Avantages

I love that it is user friendly and easy to use. We are a service based business and it is therefore imperative that we are able to track time spent on each project effectively and accurately.

Inconvénients

I would recommend that they enable the downloading of reports into excel.

Bryony
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/08/2023

Simple to use

Avantages

Float is simple to use, looks good, and has a good selection of shortcuts to make it easier

Inconvénients

The new feature where it inputs your task for you based on the latest task from that project can be really frustrating

Justin
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 22/08/2023

Perfect for our team

Avantages

Does what it says on the can! The app itself is intuitive, lightweight, and isn't bloated with features. It was easy to set up thanks to a detailed Help Center and a great onboarding team. The Float Community Slack channel is also an excellent resource.

Inconvénients

There are a few additional features I'd like, but the Float team is pretty transparent with their roadmap, so I'm confident most of those will be added in the coming months.

Alternatives envisagées 

Scoro, monday.com, Runn et Asana

Pourquoi choisir Float 

Wanted to combine project planning and budgeting in a single app

Logiciel antérieur 

Harvest

Pourquoi passer à Float

The "work OS" products (Monday, Asana, Scoro) are more than we need right now. Float is a great middle ground.
charlie
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 23/08/2023

Float makes being a creative easier

It makes managing your time far easier, and planning time in advance

Avantages

Seeing all of your different projects in one place, being able to see what others are up to and ensuring others can see your capacity.

Inconvénients

It would be helpful if Float was integrated into your calendar so automatically took note of meetings.

Felicia
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/08/2023

Great Tool for Resourcing and Scheduling

My overall experience has been great with Float

Avantages

What I like most about float is how easy it is to use and view

Inconvénients

There is nothing in particular to do not like about float

Janderson
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 28/02/2024

iesiando o float

ainda não tenho experiencia estamos em teste

Avantages

facilidade de acesso do sistema estou testando por enquanto

Inconvénients

o valor do sistema acho que poderia ser mais barato

Laurence
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 29/08/2023

Float just works

Float is a part of my daily routine. I used to report my hours to a supervisor via email, which became very difficult to track back if I was asked about a particular day earlier in the week or month. Logging time is a necessary evil and Float makes it easy.

Avantages

It's great that Float updates live. I can have a chat with my account service team and watch the schedule populate as they fill it in. Being able to see my availability at a glance (or whether I'm over capacity) is a great feature.

Inconvénients

It would be better if I could disable email reminders from float at a user level. I could not find an unsubscribe option when management decided I needed a daily reminder email.

Roser
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 25/08/2023

True Useful Tool

Avantages

It helps me set up the time that I am going to dedicate to each of my projects in my company and also gives information to my boss.

Inconvénients

At first it is not very intuituve and you have to investigate a little bit through the app to find how it works.

Danny
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 30/08/2023

Review of Float from Marketing agency

Avantages

The ease of use and helping things to be clearly organised throughout the team.

Inconvénients

Integration with teamwork project management software could be better.

25 avis sur 279

Catégories connexes