En savoir plus sur Float












Float - Prix
Float n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Float est disponible à partir de 6,00 $US/mois.
Produits similaires à Float
Tous les avis sur Float Appliquer les filtres
Parcourir les avis sur Float
Tous les avis sur Float Appliquer les filtres
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Bon outil de gestion de planning et du temps passé
Logiciel très pratique pour le suivi des temps et du planning d’un ou plusieurs collaborateurs.
Avantages
Design simple et utilisation intuitive.
Fonctionnalités utiles et modulation des temps très pratique.
Inconvénients
A l’époque : ouverture API très sommaire.
Peu de documentation développeur
- Secteur d'activité : Matériaux de construction
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Pour une bonne gestion d'équipe
Avantages
La vision sur une semaine pour voir un aperçu général des membres de l'équipe
Inconvénients
De ce que j'ai vu jusqu'à présent Float me semble très complet

- Secteur d'activité : Médias en ligne
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Excellent outil de gestion de projet
Avantages
Facile et efficace, Float permet de gérer les ressources, offre un interface multi-utilisateur. Il permet de planifier des projets et de gérer les tâches grâce à ses fonctionnalités.
Inconvénients
Certains fonctionnalités pourrait être ajoutés pour faciliter l'accès aux nouveaux utilisateurs

- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Facile à utiliser
Avantages
C'est un logiciel qui facilite la gestion de projet. J'adore son interface intuitive et ses fonctionnalités puissantes
Inconvénients
Les inconvénients son très minime, je le trouve parfait
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Float meilleur gestionnaire
Avantages
J'ai beaucoup aimé l'interaction du logiciel, c'est un meilleur gestionnaire sans doute, un coût très abordable que je recommande à tous d'essayer
Inconvénients
Les méthodes locaux manquent dans ce logiciel qui pénalise certains payement
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Bon logiciel de planning
Avantages
Le logiciel me permet de connaître mon planning pour la journée et les semaines à venir. Il est intuitif et facile à lire.
Inconvénients
Le logiciel pourrait préciser les tâches qui sont partagées avec d'autres personnes.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Convaincant
Je suis satisfait
Avantages
Je trouve que float est très bien pour les programmeurs je suis convaincu dés service proposer
Inconvénients
Faut ajouter de nouvelle fonctionnalité sur quelque plan

- Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
An indispensable tool for project management
An excellent tool for project tracking and control, workload management, and employee work time. If you need to organize and structure internal areas of your company, this is the software you need to get started
Avantages
An excellent tool for project management and time management, both for yourself and your work team
Inconvénients
Although it is very comprehensive, it lacks tools to personalize more detailed or complex tasks for assigning to staff, like Trello or Asana does

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
A powerful resource management, planning, and scheduling software
Extremely educational, easy to use even for a first time user
Avantages
Forecasting Budgets: Accurate resource planning is essential for budgeting. Float helps you manage capacity, plan projects, and forecast budgets effectively. It’s like having a financial advisor for your project resource.
Inconvénients
As a Software there is no free version or trial version that do not require you to enter your banking detail
Pourquoi choisir Float
I was trying to check all software that deals with project managementPourquoi passer à Float
It seems user friendly it has easy to use tools- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
An all rounder for project scheduling and costing
Very impressive. Easy to use and reports are easy to download
Avantages
The ease of managing projects costs and scheduling
Inconvénients
When deleting an entry, you sometimes need to refresh the page to change the cursor back to normal
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Really good program for small businesses
Really useful program that we all use daily. Really helpful training sessions.
Avantages
Easy to use program for a small business as a central place for tasks, projects and personal
Inconvénients
Not being able to accurately time tasks, it would be really useful to have a timer instead of a logging system. No clear way of making tasks clear priorities for creative. System for logging could be better so that creatives can send any notes on incomplete/unstarted tasks back to the allocator.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Easy to use and understand
Avantages
Easy to use and understand. The new introduction of a mobile app has been great as you can now see your schedule wherever you are. The notifications system is good and allows you to be notified of changes immediately.
Inconvénients
Our business allows multiple consultants to be assigned to specific work. In Float, you are unable to easily find other consultants working on the same project as you are without manually searching for it.

- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
The best app for planning and working with a team
I can't imagine working without Float.
Avantages
Clear, minimalistic and great interface with awesome interactions/microinteractions. Integrations with tools like Asana, calendars, collaborations with the team, and simplicity of use! Fantastic mobile apps.
Inconvénients
I don't have any points to add here, I have not had any problems using Float - maybe a desktop application for Mac would be useful ;)
Alternatives envisagées
TrelloPourquoi choisir Float
Wrike was a very complicated tool - it made work difficult instead of organising itLogiciel antérieur
WrikePourquoi passer à Float
Simplicity, clean interface, clear workflow, integrations
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
MID-SIZE CREATIVE TEAM (20 ppl)
Avantages
Float is a powerful tool that can help the managers to make sure the team is not overloaded (or underloaded :) ).At the same time we have a clear vision if we, as a team, we can take more projects to work on or we have to raise our hand because we are in difficult
Inconvénients
Visually could be more appealing. User interface is easy but it could be more eye-catching for the creative team
Alternatives envisagées
Resource GuruPourquoi passer à Float
The opportunity to have a mobile app and a time tracker- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Easy Ressourceplanning tool
We're using it for three years now and intend to continue doing so.
Avantages
This tool does exactly what its supposed to do for our Purposes. We are very glad to use it. On of the best features is the automated e-mail for the colleagues at the beginning of a sheduled week.
Inconvénients
From our perspective there is likely nothin in particular to dislike.
Alternatives envisagées
JIRA Service ManagementPourquoi passer à Float
Its cheaper and covers exactly our need of having a simple and intuitive ressource planning tool- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Easy To Use
Avantages
Float is very easy to use and it helps me plan my team's resources effectively. I can easily see everyone's availability and assign tasks. It also integrates with other tools that I use
Inconvénients
Nothing really bad, except the reporting could be better. It would be helpful to have more options for visualizing data and generating reports
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Good Tool but not Great!
Its okay, they can improve on UI and color schemes to mske it look better
Avantages
Ease of usage, its quite straight forward.
Inconvénients
User Interface, which is so Basic.?The colour combination on screen are not great, so I get confused where to find what
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Float for a UX/UI designer in a small companyi
Avantages
- The feature I liked most about Float is its intuitive employee scheduling interface. It made managing shifts and schedules a breeze.- The impactful features for me include the project planning/scheduling tool, which helped in allocating resources and tracking milestones effectively.- The integration with existing business processes was relatively smooth, saving us time and effort.
Inconvénients
- While most aspects are user-friendly, there were occasional instances where certain features felt a bit cumbersome to navigate.- The integration with existing processes did pose some challenges initially, requiring adjustments on our end to fully align.
- Secteur d'activité : Animation
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Empowering Efficiency: A Scheduling Product that Masterfully Handles Prioritization
Avantages
What sets this project management software apart is its exceptional user interface. Navigating through tasks, timelines, and reports feels intuitive and user-friendly. The visual representation of project timelines and progress is a standout feature, making it easy to grasp project status at a glance. This visual clarity has significantly enhanced our project planning and decision-making processes. With this software, complexity is simplified, and managing even intricate projects becomes a breez
Inconvénients
In my experience with Float, the aspect that has the most potential for growth is the mobile app. While functional, it could benefit from more robust features and smoother navigation. Real-time updates and more comprehensive task management capabilities on the mobile platform would greatly enhance the product's utility for users on the go. Despite this, Float's desktop version remains a reliable tool for managing schedules and projects effectively.
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Great Software for Project Managers
Great tool overall to track hours and availability of teammates over multiple projects
Avantages
overall it is easy to use and has a lot of great quality of life features for our firm. It would be great to have the ability to integrate it with our financial software, but still a great tool for scheduling out projects and teammates.
Inconvénients
It would be great to have more integration options to make it more efficient for expense tracking.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Easy to use for work complete & future tasks
Generally a very good experience with float and it meets all my needs as an individual employee. Only note is that its hard to export specific information for myself, as noted in the Cons section of this review
Avantages
Scheduling is easy for both myself and others. My office operates of a flexible hybrid schedule so its great that I can also indicate what days I will be in the office.
Inconvénients
With the introduction of hybrid work after covid, I use float to indicate what days I am in the office using the status feature that already exists. For tax purposes, It would be very useful if I as an individual employee could export the days and hours each day that I worked from home for the past year.
- Secteur d'activité : Ressources humaines
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Need a full integration to be useful
Avantages
The possibilities with float are very high, we could have done so much more to get the most of that software.
Inconvénients
The redundance of the tasks, but it's more due to the use we do of the software than the software itself.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
best project planning and resource management software
Float takes care of all of my project management and resource management needs. It is the one place i can go to to keep an eye on the projects that my team is working on, and to see what the next 6-8 weeks looks like for my team and assign work/projects accordingly.
Avantages
I work in consulting and manage a team of 6 consultants. I find Float really useful to be able to manage scheduling for my team as well as forward plan based on upcoming work and team availability. I also work with a wider team and need to be across what other projects are happening and where my wider team might have upcoming availability that I might be able to use for my upcoming projects. I can use tags to be able to filter based on my preference, i find this feature extremely helpful.
Inconvénients
I can't really think of any. It works as it should for my needs. It has an intuitive user interface and super easy to use.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Cool managment tool
Convenient platform, pleasant interface, available buttons for various purposes
Avantages
The ability to conveniently plan hours on projects and set milestones, the ability to create sub-departments
Inconvénients
That you need to separate the schedules in order to mix the number of hours on a specific daySometimes the information is not displayed immediately when you check the reportsYou can improve the system with data exports, namely, convert the CSV file into an Excel file
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
poject management for retail media team
I can generate reports of time spent per specific task or project by my team. Can monitor current progress of the project, check which part of my project was bilable or not
Avantages
easy and fast to measure, user friendly and integrated with excel (csv)
Inconvénients
choosing reporting and many users using "and" app is crashing often, I need to refresh or roll down the screen againg, it's problematic
Catégories connexes
- Logiciels de suivi de projet
- Logiciels de gestion de projets marketing
- Logiciels de gestion de portefeuille de projets
- Logiciels de gestion de projets en ligne
- Logiciels de gestion des ressources
- Outils de gestion des tâches
- Logiciels de gestion de projet pour start-up
- Outils de gestion du temps
- Logiciels de gestion de projet à but non lucratif
- Logiciels de gestion de projet pour architectes