En savoir plus sur Houzz Pro






Houzz Pro - Prix
Houzz Pro n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Houzz Pro est disponible à partir de 149,00 €/mois.
Produits similaires à Houzz Pro
Tous les avis sur Houzz Pro Appliquer les filtres
Parcourir les avis sur Houzz Pro
Tous les avis sur Houzz Pro Appliquer les filtres
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Décevant, cher, à fuir !
Les logiciels sont basiques...Mon conseil, formez-vous sur des valeurs sûres tels que : Sketchup/ Autocad/ Canvas/ Photoshop/ In design). Réalisez des gabarits et utilisez simplement des logiciels comme Excell et Word pour vos shopping listes ; ce sera beaucoup plus efficace, facile et gratuit.
Avantages
Aucun, je me suis abonnée pour avoir de la visibilité que je n'ai pas eu et j'ai testé les logiciels qui étaient inclus dans mon abonnement : je les ai trouvé basiques et peu pratiques en comparaison avec ceux que j'utilise dans mon activité, sauf le clipper quand il marche. (bcp de bugs)
Inconvénients
Tous.
J'ai souhaité adhérer à Houzz car c'est un annuaire bien référencé sur Google. Pour débuter mon activité, je me suis laissée convaincre par les belles promesses du commercial. Résultat au bout d'une année je n'ai décroché qu'1 seul petit projet à 245€ (et d'ailleurs à la fin de mon abonnement). Je suis persuadée que la plupart des projets que j'ai reçus sont des faux, disons à 80% (spams ou impossible de contacter les demandeurs que ce soit par téléphone, mail et sms). Les autres sont des projets irréalisables soit pas du tout dans mon secteur, soit fantaisistes avec des délais impossibles et/ou des budgets ridicules. Bref je veux bien croire que cela arrive de temps en temps mais pas systématiquement 2 x fois par mois sur tous les projets. Je vous laisse juge.
Réponse de Houzz
Bonjour,
Merci pour votre retour détaillé et honnête sur votre expérience avec Houzz Pro. Nous sommes désolés d'apprendre que notre service n'a pas répondu à vos attentes. Votre avis est très précieux pour nous et nous aide à identifier les domaines dans lesquels nous devons nous améliorer.
Votre feedback sur les projets reçus est également important. Nous avons mis en place des mesures pour vérifier l'authenticité des leads et nous continuerons à affiner ce processus pour nous assurer que les professionnels reçoivent des demandes valides et pertinentes.
Si vous avez d'autres suggestions ou des questions, n'hésitez pas à nous contacter directement à [email protected]
Cordialement, L'équipe Houzz Pro

- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Expérience très décevante
Je suis profondément déçu par Houzz. Après deux ans d'abonnement sans résultats significatifs, dès la première année j'avais décidé d'annuler mon contrat. J'ai suivi les instructions claires affichées sur le site internet de Houzz pour annuler le renouvellement automatique de mon abonnement bien avant les 30 jours requis. J'ai même reçu un mail automatique confirmant que ma demande avait été prise en compte. Ci-dessous:
"Nous avons reçu votre demande de résiliation
Que se passe-t-il après ?
Votre abonnement Houzz Pro ne sera pas renouvelé automatiquement. Notre équipe vous contactera rapidement pour répondre à vos questions et vous en poser quelques-unes.
Vous continuerez à avoir accès à Houzz Pro jusqu'à la date de la résiliation."
Malgré cela, ils ont automatiquement renouvelé mon abonnement sans fournir de justification valable, m'engageant ainsi à payer pour encore 12 mois. C'est en totale contradiction avec les instructions affichées et c'est très malhonnête. Je n'ai aucune envie de continuer cette expérience avec Houzz. Il semble que d'autres personnes soient également confrontées à cette situation. Faites très attention !
Avantages
Réseau professionnel, inspirations proposées
Inconvénients
Approche malhonnête, Abonnement renouvelé malgré ma demande de résiliation
Réponse de Houzz
Merci pour votre retour détaillé et honnête sur votre expérience avec Houzz Pro. Nous sommes sincèrement désolés d'apprendre que vous avez rencontré des difficultés avec la gestion de votre abonnement et que notre service n'a pas répondu à vos attentes.
Nous comprenons votre frustration concernant le renouvellement de votre abonnement malgré votre demande de résiliation. Ce genre de situation est inacceptable et nous nous excusons pour la gêne occasionnée. Nous nous engageons à examiner votre dossier de manière approfondie pour comprendre ce qui s'est passé et pour éviter que cela ne se reproduise à l'avenir.
Nous vous invitons à contacter notre service client directement sur [email protected] afin de résoudre ce problème
Encore une fois, nous nous excusons pour cette expérience décevante et espérons avoir l'opportunité de regagner votre confiance.
Cordialement, L'équipe Houzz Pro
- Secteur d'activité : Design graphique
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
NE VOUS ABONNEZ PAS. A FUIR !
NE VOUS ABONNEZ PAS. A FUIR !!!
Après 2 ans d’abonnement sans aucun retour sur investissement, je décide de résilier mon contrat, je reçois donc un mail de confirmation de la part de houzz. Malgré cela, houzz a reconduit mon contrat et refuse de l’annuler. Pire que tout, houzz continue de prélever des sommes malgré la résiliation !
et au vu des avis.... je ne suis pas la seule.
Ce sont des méthodes malhonnêtes et de l’escroquerie tout simplement.
Ne vous abonnez pas !
Avantages
Aucun avantage. Beaucoup de temps et d'argent perdu.
Inconvénients
Aucun prospect en 2 ans d'abonnement....
Impossible de résilier son contrat malgré un mail confirmant la résiliation de la part de houzz.
Réponse de Houzz
Je suis désolé d'apprendre que vous avez eu une expérience aussi négative avec notre service. Nous prenons très au sérieux les préoccupations de nos clients et nous souhaitons résoudre cette situation au plus vite.
Pourriez-vous s'il vous plaît nous fournir plus de détails concernant votre compte et votre situation spécifique afin que nous puissions enquêter plus en profondeur ? Vous pouvez nous contacter directement à l'adresse avec les informations suivantes :
-Votre nom complet
-L'adresse e-mail associée à votre compte Houzz
-Toute communication précédente que vous avez eue avec notre service client concernant cette résiliation
Nous nous engageons à traiter votre demande avec la plus grande attention et à trouver une solution satisfaisante pour vous. Votre satisfaction est notre priorité, et nous espérons pouvoir rectifier cette situation rapidement.
Merci pour votre patience et votre compréhension.
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Avis ART DECO BY NATH
Avantages
Ce que j'apprécie sur HOUZZ Pro c'est la possibilité de faire les devis, les factures, les suivis de projets la trésorerie, gestion client
Inconvénients
Ne m'apporte pas de nouveaux clients pour l'abonnement que j'ai et l'abonnement prenait pour moi est trop chère
je n'aime pas non plus les plans et les planches d'ambiance
pour les plans j'utilise homebyme
pour les planches d'ambiance j'utilise canva
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Déception
Très déçu! notre dernière interlocutrice avait très peu de considération pour nous. très cher pour zéro résultat.
Avantages
Le scan 3D est utile quand il ne bug pas.
Inconvénients
Ils vous vendent leur capacité à vous ramener du boulot et quand vous demandez pourquoi rien ne se passe, ils vous expliquent que le problème vient de vous-même même si vous avez respecté à la lettre leur préconisation.
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Site à fuir !!!
Mauvaise
Avantages
? je ne sais pas, la suppression d'avis négatif peut-être pour un professionnel ?!
En revanche pour les clients, c'est pas très bien, ils ont une information erronée sur l'entreprise avec qui ils travaillent.
Inconvénients
Site à fuir de toute urgence !!!
Résiliation d'un abonnement impossible ni sur le site, ni en contactant le support.
Seule solution, faire opposition à la carte bancaire sur laquelle ils prélèvent...
De plus, le site n'est pas utile pour un professionnel, les fonctionnalités proposées sont très limitées et non adaptées à un professionnel.
Et je peux soutenir les mauvais avis précédent sur la suppression des avis négatifs.
Ne vous inscrivez pas, fuyez à grand pas !!!
Réponse de Houzz
Thank you for your feedback, Sebastien. Clients are allowed to leave reviews - both positive and negative - for Pros they work with to provide insights on their experience to others. Additionally, all the company information that they have access to it can be edited by you at any time. Nonetheless, if you're still looking to cancel your subscription, we'd be happy to help you with that process.
-The Houzz Pro Team
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant pendant l'essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Vraiment je ne conseille pas HOUZZ PRO
Avantages
Le seul point positif que je puisse souligner est qu'avant la signature du contrat, ils ont répondu rapidement aux e-mails et ont essayé de rester en contact. Apparemment, ils voulaient signer un contrat dès que possible.
Inconvénients
Je ne vous conseille pas du tout d'utiliser un abonnement à Houzz Pro, puisque ces personnes n'écrivent nulle part que le contrat ne peut pas être annulé. Bien que je vois qu'il peut être résilié et que je leur dis, pour des raisons de santé, à cause de ma grossesse, je demande de commencer le contrat plus tard, ils n'essaient même pas d'entrer dans ma position. C'est arrivé au point où je veux juste annuler mon contrat avec eux et ne jamais les déranger !!! C'est une entreprise terrible qui n'a aucune humanité !!! J'espère qu'eux aussi se retrouveront dans cette situation. Je vais décrire ces noms :[caché sensible contenu]. Le pays doit connaître ses héros.
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Médiocre
Avantages
logiciel planche tendance qui favorise le détournement des objets
Inconvénients
La plateforme promet une conciergerie lors de la souscription qui est finalement INEXISTANTE ! Le logiciel de création de planche tendance est très bien mais le reste non. je regrette fortement le contrat avec cette société
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Un bon programme
Avantages
les images et le service a la clientele
Inconvénients
pas vraiment. Je n'ai pas pris le temps pour observer les points faibles.

- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Work in process but enjoying the process.
Still trying to integrate into my business. But when as I figure out each layer the benifits are great.
Avantages
Simplicity of use. The 3D modeling is very useful.
Inconvénients
Difficultly in finding items in modeling.
Réponse de Houzz
Thanks for your feedback James, we are working to add many more options for the 3D models in terms of products. Stay tuned!
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Thumbs Up for Houzz Pro
Generally, we really love it, and appreciate how dedicated the team is to continuous improvement.
Avantages
It is excellent and manages 90% of what we need in our business (and probably 10 additional things that don't pertain to us). It has been reliable and trustworthy for our firm since we opened. We especially love the time tracking and retainer management making the tedious task of billing easy!
Inconvénients
It is expensive - and the additional fees per user make it cost prohibitive to roll out to the whole firm.
Also we wish we could charge the fees for credit cards, but not ACH. We would absorb the 1% for our business, but want to pass the higher fees through to the client.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
The Pro's & Con's about Houzz Pro
Overall it is a very useful platform, I only have the basic subscription so some of the functionality that I would like to benefit from on occasion just isn't there but I don't currently have a need for that functionality enough to pay for a higher level subscription.
Avantages
I enjoy it's AI functionality, the intuitive estimating process, the recent addition of the Home Depot pricing and the automation aspect for the client follow-ups.
Inconvénients
I do not appreciate the way it is constantly trying to get me to "secretly" pass on the finance charges to my clients by asking me to raise the markup percent. Your app pushes the payment option so hard and the fees for every little thing add up. I know there is business in banking but this is an estimating CRM style software, the money grab mentality is very disappointing to say the least.
Pourquoi passer à Houzz Pro
The price for the functionality fit my budget and need at the time. My business is small and only need this software for residential, any commercial construction is bid differently.- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Choose Houzz
Houzz has been great. From helping us to help our clients with design through their 3D rendering software that they are always adding to and most of all the paperwork is so much easier. As remodelers we leave a pretty heavy carbon foot print and Houzz helps us minimize that through the ability to be a paperless company Not having to drive out to potential clients homes more than once to close a sale and getting contracts signed is a breeze as well as payments. They also help with the disasters and fight along side you when you have a theft of service or fraudulent credit card chargebacks from clients. Assuming you are on the right side of it of course. They partner with other companies to help us as well such as Greensky which allows us to offer financing to our clients. Houzz is more than just another platform. Its like adding a whole new team to your business. They build and host our websites as well as handle generating new business through lead generation and we are not paying per lead which is a blessing cause as we all know not all leads turn profit, And whenever we can't figure something out, Houzz is a very short hold time to get someone on the line to help so its like you add a Marketing team, tech support team, website development team, design team, payment processing team, basically a full scale company. Our company thanks Houzz for helping us achieve more with less.
Avantages
User friendly platform. Unparalleled customer service. And basically all the help you could need in operating a trade company.
Inconvénients
I can't think of anything. I say that because there were things we didn't like and Houzz either fixed it or taught us how to use so we learned to like it.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Loving my second year of Houzz Software
Great! I wish we had used the software more in the first year and been able to utilize the additional help included with new users. Now we will have to pay for it. The YouTube training videos are very helpful.
Avantages
Everything I need to run a multifaceted construction business, in one place. Keeps everything organized, and all team members and clients on the same page.
Inconvénients
Learning the necessary order of operations through mistakes and trial and error. I'm struggling with proper invoicing and change orders. How much operating capacity of my computer the program uses (LOTS)
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Great Layout Designer Poor Customer Service
We like the program for one reason and one reason only and the truth of the matter is that another company charges less and does it FAR better than Houzz does. The customer service is so lacking and bad that it has soured the entire program. They all defend each other so much you can't get the help you need with the program and at the exorbitant rates they charge with a locked in contract they know you can't do anything about it. It has ruined the entire program for us. We will be leaving as soon as we are able.
Avantages
LOVE the 3-D layout ability to give my client an impressive walk through and a great way to show changes they request before literally hacking into a wall and them not liking it.
Inconvénients
Customer service is in the gutter, they are not transparent when it comes to locking you into a 12 month contract, the program has features that they state work but when they don't work for you, rather than opening a case they just tell you that it isn't happening.
Alternatives envisagées
JobberPourquoi passer à Houzz Pro
We wanted the 3D layout. My recommendation to anyone at this point is to go with Jobber and myDoma for the walk through and layouts. SO much of a better experience, better QBO integration, better customer service AND the two combined are cheaper.- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Pro Service Feedback from b.e. decors Interiors
I have look at other services/aps and still like Houzz from a project management perspective. I'm just really not happy about the cost increase and limitations. I think it will suffice for now for the money, but I would like answers as to why $200/mth does not give me full access to ultimate options.
Avantages
I love being able to source and build product selections, then link them to proposals and invoices. I also love being able to send my clients invoices and have them pay directly from the invoice.
Inconvénients
I do not like that the price for pro increased and I still don't have all of the options. I should not have to pay even more each month for ultimate service. $200 / mth is definitely plenty and I've used Houzz for a long time. I also don't like not being able to use my sourced products in renderings yet. This needs to happen by now! The renderings still need a little improving on the visual side, but I do love being able to produce a more photo realistic image. It just takes forever to generate.
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Honesty on HP
Getting better but not a well oiled machine.
Avantages
Visual aids- Time billing reporting. Mood boards and selection boards.
Inconvénients
Glitches. project tracker is very slow. Messages with clients doesn't work 100% of the time and clients get frustrated with us not receiving their messages. Integration with quickbooks isn't seamless, have to watch and check for errors. esp with taxes and rounding.

- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Horribly Immoral Customer Service
Absolutely terrible. I have never had someone try to take advantage of me and take so much money like this before. See Cons section.
Avantages
nothing. See the Cons section. They charged me almost $6k for a service I did not want and have not used
Inconvénients
They set me up on a free trial. My sales rep, [sensitive content hidden] intentionally misled me by explaining all costs in terms of monthly cost. Then at the very end, sends a contract that has me paying for the entire year up front. I had multiple conversations with them about how the service was not working out for me during the trial period and how I was going to be using a competitor instead. Rather than cancelling my account, they send me a link to cancel it myself. I fill out the form and forget about it. Months later when doing annual reconciliation of my business, I see I was charged $5,750!! They said they have no record of a cancellation form from me. I have not touched this app or utilized any service since the trial period. When I attempted to work with customer service to get my money back for a service I do not use, they flat out denied me. Shame on me for being in a hurry and not paying attention to that contract I signed. But for the company to show zero flexibility and common sense is unacceptable. Charging someone nearly six thousand dollars for a service they do not use is absolutely insane. Collecting my money on a technicality and not by actually conducting mutual business of money in exchange for services. They displayed to me that they are not a trustworthy company and do not have the ability to look at a situation fairly for their customers, I will absolutely never recommend this company, and in fact will be very actively steering my friends away from this service in the construction company. DO NOT USE THEM. Their competitors are much better, look up other options for construction software.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Overall option.
The support team is amazing. I’ve worked with many different contractor softwares and my coaches in Houzz have been the most helpful coaches I’ve had.
Avantages
The entire package is a wonderful software for contractors. The estimates look amazing and my clients love them and the client portal.
Inconvénients
The latest update combined the labor and material. Now I can not see what the overall cost of material is for a project.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Pro Member since 2017
We have been Houzz Pro members since 2017.
While at first, there was fantastic value for money, our experience has degraded significantly over the last few years.
In the beginning, Houzz offered exceptional visibility and relevant leads, making membership a truly worthwhile investment.
However, in recent years, the platform's value has steadily declined. Even though we pay more than £4,200 each year for our Houzz Pro package, most of the leads we currently receive are of low quality and poorly aligned with our needs, to foster an illusion of engagement without providing any genuine advantage.
The support is also disappointing.
For example, our account manager has not responded to support emails for over two months now, and escalations through Houzz Support have done nothing to fix the problem.
Houzz further referred us to a "manager's manager," but we never heard from them either.
Houzz has recently been focusing on promoting its project management system—a tool that might be helpful for smaller design firms or smaller contractors without an established system - which at the same time are usually companies that can't afford to start with Houzz premium prices.
However, as a construction company with complex project needs, we find the Houzz management system to lack in many key areas, such as:
System Speed:
The interface is painfully slow. Even simple tasks, such as responding to clients, can take over a minute due to too-long loading times in multiple fields.
Ease of use:
The platform, in trying to handle the needs of the designers, architects, and builders, has turned out very complicated and difficult to navigate.
This, of course, would result in slow performance.
Due to these problems and headaches, we have chosen to remain with our current systems, as only we know what works the best for our company system and selling, despite Houzz sellers selling the sunset.
However, we find ourselves constrained by a 12-month contract that renews automatically without notice or shout-out, if you won't cancel it 1 month before the contract ends - Which you of course miss because you find yourself busy working outside of the Houzz management system.
In short,
The best Houzz advantage is a great platform for presenting projects, which everyone can do on their platform for free without spending any money.
Investing in Houzz Pro,
Has not delivered on its promises outside of the free Version.
The leads generated are not justified by the sizeable financial investment, and other advertising platforms deliver similar, if not better, results for the same cost.
Avantages
The best Houzz advantage is a great platform for presenting projects, which everyone can do on their platform for free without spending any money.
Inconvénients
Support is also disappointing.
For example, our account manager has not responded to support emails for over two months now, and escalations through Houzz Support have done nothing to fix the problem.
System Speed:
The interface is painfully slow. Even simple tasks, such as responding to clients, can take over a minute due to too-long loading times in multiple fields.
Ease of use:
The platform, in trying to handle the needs of the designers, architects, and builders, has turned out very complicated and difficult to navigate.
This, of course, would result in slow performance.
However, we find ourselves constrained by a 12-month contract that renews automatically without notice or shout-out, if you won't cancel it 1 month before the contract ends - Which you of course miss because you find yourself busy working outside of the Houzz management system.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Most features are AWESOME, there is ONE weighing it down
I actually do like the software quite a bit, for the most part it is wonderful. Where it really goes down hill for me is the financial part of it. It is so lacking and clunky. That part of it needs a lot of attention. You HAVE to enter a PO, then log payment on PO, why not add the option to manually enter a material or vendor invoice. The accounting/financial portion of this feels very much like an after thought. Everything else is awesome. I hard a hard time deciding between a 3 or a 4 so I went with the 3.
Avantages
Client/Leads module, one of the best I have seen (and I have seen a lot).
Marketing module makes it so easy to create and send campaigns at any level of expertise.
The estimating and take-off module is miles above other software in it's category.
The 3D Floor Plans Tool - so easy to use and the accuracy is awesome, I have wasted so much time playing with tool (and I mean that in a great way.
The interface is very user-friendly and easy to navigate.
Converting the leads to a project is so seamless and easy.
The invoicing module and client interface all top tier.
The schedule module is so easy to use for anyone.
The dashboard is easy to navigate and follow.
Ideabooks & Mood Board are such an awesome feature.
Tasks are also great.
Inconvénients
The "Certification" is very lacking, it doesn't deep dive into any of the modules except the 3D Floor and even that is lacking.
The entering of project "outgoing" money is very lacking.
The financial reporting capabilities is also very lacking.
Have to invite subs and vendors to add them to the projects is aggressive and unnecessary.
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Former Ivy User Back to Houzz Pro
Very positive. It meets many of the needs I have as a boutique full-service interior design firm. I have tried many other software programs and Houzz Pro is one of the easiest and most functional.
Avantages
I was an original Ivy user years ago, and recently came back to Houzz Pro after trying many other interior design software programs that were good, but not great. The 3D room scanner and floor plan generator was what drew me back - it's been such a useful tool! While I don't use Houzz for lead generation or client communication, I do send my clients their portal links to view their project details (selections, moodboards, etc.) live, which has been a great feature.
Inconvénients
The 3D room scanner has glitches; I've noticed that in very large spaces (ie. an open living/dining room in a large A-frame house with 25' h ceilings) the scan was so inaccurate that it was useless. It's also not able to scan new construction (ie. framed-in walls with no drywall).
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
On Point Review
Great. I've made amazing relationships with people. The Houzz Pro community is great.
Avantages
the ability to find anything your looking for as far as design and to know Houz Pro certified contractors are some of the best in the business.
Inconvénients
as it keeps getting simpler and more features are added it's really a 8/10 rn but could be a 10/10 with a few upgrades in the next couple years
Alternatives envisagées
SketchUpPourquoi passer à Houzz Pro
because Houzz has something that others don't. Mostly all tied into one.- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
All in one
Houzz Pro has been a great way to manage and maintain my design clients and business. I really like how it is an "all in one" system for everything you might need including 3D renderings, mood boards, project management, clients contact system, and a lot more. In the past I have had to have multiple systems to manage my business and with Houzz Pro I am covered.
Avantages
Houzz Pro is a great place for designers to run their entire business from. We love that we can track everything for each project, invoices, time & expenses, client projects, and more.
Inconvénients
I wish there was a contact management system for prospects.
Alternatives envisagées
SketchUpPourquoi choisir Houzz Pro
All in one to manage my business with houzz pro and challenging issues with sketch up.Logiciel antérieur
SketchUpPourquoi passer à Houzz Pro
It's a all in one system to manage my business.Réponse de Houzz
Hi Tatiana, we do have CRM built into the tool - please don't hesitate to reach out for help
- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Afficher plus d'informations
Great Customer Service
I am at a 50% right now. There are features that I love, and again, features that surprisingly are absent.
Avantages
I've found the online chat feature on Houzz to be incredibly helpful. It's become my go-to whenever I have questions while browsing the platform.
Inconvénients
Several features that I believe should be standard offerings are either absent or require cumbersome workarounds within the Houzz platform. Despite being assured that user feedback is integral to driving improvements, none of the suggestions I've provided have been implemented to date.
Réponse de Houzz
Hi Molly - we are constantly gathering input for new features and we add them based on the number of designers asking for them. I'd love to hear your list and share with you what on your list is coming soon. Please don't hesitate to reach out - Chloe
Catégories connexes
- Logiciels pour électriciens
- Logiciels de gestion de construction
- Logiciels de chiffrage d'électricité
- Outils de gestion de projets
- Logiciels de plan au sol
- Logiciels web de gestion de la construction
- Logiciels pour constructeurs de maisons
- Logiciels de charpente
- Logiciels de CRM pour la construction
- Logiciels de gestion de la construction