En savoir plus sur Demodesk

Demodesk est un logiciel cloud de visioconférence conçu pour aider les équipes commerciales et réussite des clients à augmenter l'efficacité des ventes et l'engagement client. Aucun(e) téléchargement ou extension n'est nécessaire : tout le monde peut participer à la réunion instantanément en cliquant simplement sur le lien de la réunion. Les principales fonctionnalités sont la co-navigation, la gestion des réunions, la réservation en ligne, les flux de présentation prédéfinis, l'intégration des systèmes de calendrier et CRM. Les équipes de vente et de réussite des clients qui utilisent Demodesk peuvent enregistrer toutes les réunions et les stocker dans une base de données unifiée, qui peut être partagée avec les membres du personnel via des URL uniques. Grâce aux fonctions d'appel et VoIP, les utilisateurs peuvent organiser des conférences web avec des halls d'attente et des salles de réunion personnalisables à la marque de l'entreprise. De plus, les responsables peuvent configurer des Playbooks à l'échelle de l'équipe qui permettent de présenter des argumentaires de vente attrayants. Les utilisateurs peuvent prendre des notes de réunion lors des appels et mettre en place une bibliothèque de cartes d'argumentaire pour gérer les questions critiques et les objections des clients. Demodesk propose des modèles de réunion dynamiques, qui permettent aux entreprises de créer et d'envoyer automatiquement des invitations dans le calendrier, notamment des informations comme les titres et les descriptions des réunions. Son API facilite l'intégration à diverses applications tierces comme Google Suite, Salesforce, Microsoft Suite, HubSpot, Pipedrive et Gong.io.
Demodesk Logiciel - 1
Demodesk Logiciel - 2
Demodesk Logiciel - 3
Vidéo de Demodesk
Demodesk Logiciel - 1 - aperçu
Demodesk Logiciel - 2 - aperçu
Demodesk Logiciel - 3 - aperçu

Demodesk - Prix

Demodesk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Demodesk est disponible à partir de 79,00 $US.

À partir de :
79,00 $US
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Demodesk - Avis

Note globale

4,7
Donnez votre avis !

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,4
Support client
4,6
Loading...

Tous les avis sur Demodesk

Filtrer par :
Classer par :
18 avis
Vineet
Vineet
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 02/07/2021

Great customer meeting platform, changes your approach towards making a sale !

Avantages

Love how you can show webpages from inside the meeting playbook without sharing your whole desktop.
New routing feature helps your filter/sort prospects to appropriate reps and you can customize questions based on how your assign sales rep to a customer.
Customer needs just a web browser to attend the meeting demo.
Everything is automated, meetings are scheduled in your calendar based on subscribed events.
Connects with your CRM, google/officee365 calendars.

Inconvénients

find the pricing to be little higher, but then its a niche product.

Marco
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/06/2019

Makes software demos a lot easier and interactive

Avantages

- No downloads or lags in the software
- Clean interface
- Ability to record sessions
- Interactive screen-sharing

Inconvénients

- no chat functionality
- no intercom integration

Alternatives envisagées 

Whereby et GoTo Meeting

Logiciel antérieur 

GoTo Meeting

Pourquoi passer à Demodesk

- unique features - easy to use - high level of customer service

Réponse de Demodesk

Hi Marco,

Chat functionality is now available for all participants. And the Intercom integration is on our roadmap. Thank you for sharing your opinion. We appreciate that.

Répondu le 30/07/2020
Simon
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

3,0
Publié le 05/02/2022

Weak compared to competition, too expensive for little value

Poor product that did not develop well over time
Additionally bad business practices making it hard to leave

Would not recommend

Avantages

Initially, we thought the software will help us streamline our pitches. This is really the only reason why we considered it

Inconvénients

The online video platform is buggy at best and unusable at its worst. About 40% of meeting are shifted off the platform after the meeting started as somebody could not connect, use video or audio.

The initial UX of the admin interface is hard to use and now with the update little improved, besides not finding anything anymore after literally every page and navigation changed.

As we liked some ideas, we stayed on and hoped the development improved the product.

The mobile experience is insufficient.

After deciding that this is not a good option for us in the future, we tried to cancel. This is not possible online and interaction with support is required. That is uncommon for a simple SaaS tool and a pain for customers.

Alternatives envisagées 

Calendly

Pourquoi passer à Demodesk

Easier, works better, easier in meetings with multiple conference channels that work
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5,0
Publié le 23/11/2020

great customer success

Avantages

as soon, as I face any challenge somebody will be there to help me.

Inconvénients

the "power-point" feature I don't get it.

Karolina
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 16/10/2020

Next level sales / best customer experience

Avantages

webbased screensharing without any download efforts on lead/customer side, the overall customer experience, usage for sales & customer success, integration with HubSpot

Inconvénients

no credit card payment on our subscription level

Layal
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/03/2023

DemoDesk for sales enablement

Avantages

User-friendly system. Easy to set-up. Integrates with top CRM systems such as Hubspot & Salesforce.

Inconvénients

Some parts of the product are still being worked on

Martin
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/06/2019

Awesome for customer presentations

I have been using Demodesk to pitch proposals to potential customers for my web development business. I also use it to demonstrate progress in my projects and have sprint reviews with clients and partners. It helped me solve the issues I had with other popular screensharing tools that are not really aimed at client presentations.

Avantages

Demodesk feels a lot more suitable for pitching a solution or demonstrating software functionality to clients than the usual screensharing tools. The major advantage for me is that it's cloud-based, i.e. I don't have to share my local screen with all my info visible and notifications popping up but always have a clean environment without distractions to show the customer. You can also arrange the presentation content beforehand. What I also really like is how easily I can share mouse control with my customers without them having to install any browser extensions.

Inconvénients

So far there is nothing that I truly dislike about Demodesk. There are a couple of smaller features that could still be added though.

Réponse de Demodesk

Hi Martin,
Thank you very much for taking the time and sharing your experience. We are very glad that you chose Demodesk for customer-facing meetings and found our functionality useful.

Répondu le 30/07/2020
Landice
Landice
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 23/07/2019

Next-gen Demo App

Avantages

What I like most about Demodesk is the ability to have all meeting attendees work on the same screen without downloading anything. For us, it really increased potential customer's engagement/sense of participation, because now they can play with the software themselves instead of us showing them how it works, and they can try with a real use case instead of mock data we made.

Inconvénients

The user interface could use some improvements especially in settings, but you can figure out how the core product (meeting page) works by yourself.

Réponse de Demodesk

Hi Landice,

Thank you for sharing your thoughts about the product. Happy to hear that Demodesk helped you host more engaging meetings.

Répondu le 30/07/2020
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/08/2020

A tool focussed on customer interaction

Avantages

- Quite a difference (in a positive way) coming from pure screensharing tools: This is really focussed on customer interaction
- Integrations with Salesforce and Hubspot
- Automation of scheduling

Inconvénients

- Setup took longer than expected for us
- Not a cheap tool, investment should be considered if you have a sales team of 20

Philipp
Philipp
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/07/2019

awesome software and team

Avantages

supports meaningful sales conversations

Inconvénients

this software should have been here years ago

Réponse de Demodesk

Hi Philipp,

Thank you for the feedback!

Répondu le 30/07/2020
Nadiia
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 29/08/2019

Must-have tool for SaaS Sales and Customer Success teams

I would definitely recommend Demodesk because it's ease of use, especially for our customers. Also it's a true time saver (scheduling feature) and makes sales demos and onboardings so much more professional.

Avantages

I really like how easy our customers can access demos or meetings with Demodesk (no issues with firewalls or downlodas required). By sharing control with the customer, I am able to actually collaborate with the customer (and don't have to decide if I or the customer is in control). This is very helpful for interactive product demos and customer onboardings. Another feature that makes processes a lot more simple is automated scheduling. Not only that customers can book their meetings in a self-serving manner but also that I am able to schedule a meeting for another colleague. Demodesk truly helps to design sales processes a lot more efficient and professional!

Inconvénients

At first, Demodesk was not super intuitive to use but the team really does a great job in onboarding and is always there to help.

Réponse de Demodesk

Hi Nadiia,

Thank you for sharing your experience here. We are more than happy to hear that Demodesk helped you be more efficient in the sales process.

Répondu le 30/07/2020
Marie
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 02/03/2020

Great Product and even better support

Avantages

- easy to use
- saves us lots of time to coordinate appointments
- co-browsing is very intuitive for our users

Inconvénients

usability can be sometimes improved when making templates

Réponse de Demodesk

Hi Marie,

We are glad to hear that you like the product and are happy with our customer support.

Feel free to share any questions/suggestions regarding meeting templates. We're constantly striving to improve the product's functionality.

Répondu le 30/07/2020
Jonas
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 07/08/2019

Brings sales calls to another level of professionalism!

Clients are impressed how easy it is to access calls. No more cumbersome downloads on the client side. Also, I really like how smooth video call sessions with Demodesk work!

Avantages

1. Video Call & Audio quality is excellent
2. Booking tied to my own calendar
3. My client sees only what he is supposed to see
4. I can easily share control with customers
5. The ability to brand own video call session is nice!

Inconvénients

1. No possibility to take notes, but it seems that this feature is on the roadmap

Réponse de Demodesk

Hi Jonas,

Thank you for the great feedback.

Notes are available in the meeting and can be sent automatically to your CRM right after the call.

Répondu le 30/07/2020
Marius
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 29/09/2020

Easy, self-explaining & always working

Sharing my screen is essential for my work with customers. With demodesk its easy to share & set up appointments.

Avantages

There aren't many clicks or explanations for setting up a demo desk meeting. Its super easy to use & my customers use it without any problems as well. Happy with that easy and always working solution.

Inconvénients

Nothing in my mind right now. An always upfront overview with the meeting participants on the side of a corner would be nice. (seeing who is speaking, little symobls)

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/08/2019

The remote UX Research Tool out there

UX research but also sales demos and pitches

Avantages

Collaborating on screen together vs. switching from one sharing to another sharing, seeing how the user navigates and interacts with the software is crucial

Inconvénients

There is no worse aspect to commonly used video conferencing or screen sharing tools which I detected

Réponse de Demodesk

We appreciate your feedback. Thank you for sharing it.

Répondu le 30/07/2020
Celeste
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

4,0
Publié le 22/07/2019

Demodesk review

so far so good :)

Avantages

I like that it connects easily, audio screen sharing and video all in one place.

Inconvénients

it does get slow at times and sometimes the client on the other hand loose mouse or keyboard control

Réponse de Demodesk

Hi Celeste,

Thanks for sharing your experience. We've improved this functionality and achieved a lag-free collaboration process. If you still face any problem while co-browsing, please feel free to report.

Répondu le 30/07/2020
Federica
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 09/03/2020

Useful and easy

I used to use it since a week or more and I am learning how to use it properly.

Avantages

It is super easy for my job to have the chance to interact with my customer because it makes it faster and easier for me and for them too.

Inconvénients

It is only a bit small the screen when you share it with the customer and it would be the best to implement a way to use it better from the phone

Réponse de Demodesk

Hi Federica,

Thank you for reviewing the product.

I am happy to tell you that the zoom function is implemented and works smoothly. You can now fully manage the size of the screen from your side.

Répondu le 30/07/2020
Eric
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 19/06/2020

Easy To Use

Love collaborating with colleagues on art on the same screen. Proofreading with colleagues is made much easier as well.

Avantages

This is great for having multiple people work off the same screen. It's also great that you don't have to download anything. The free trial has worked wonderfully.

Inconvénients

There doesn't appear to be a chat function which is unfortunate.

Réponse de Demodesk

Hi Eric,

Thank you for sharing your feedback. We are glad that Demodesk could help you avoid downloads and work together with other participants in the meeting.

The chat function is fully available. We will be happy to assist you if you can't find it.

Répondu le 30/07/2020

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