En savoir plus sur oculavis SHARE

oculavis SHARE est la plateforme leader pour redéfinir les processus entre les hommes et les machines. Des services intelligents pour le support client et produit aux outils intelligents pour les équipes de maintenance, oculavis SHARE est une solution agnostique qui connecte les techniciens, les experts et les utilisateurs de machines et d'équipements dans le monde entier. Le logiciel sert de point de contact central pour les utilisateurs finaux qui peuvent ainsi interagir avec le fabricant, accéder à des offres en libre-service et recevoir un service personnalisé. Dans les services techniques sur le terrain, oculavis SHARE agit comme une application de service pour un support optimal avec la gestion des tickets, les instructions de travail numériques, l'assistance visuelle et l'accès à la documentation de la machine. En tant que plateforme de service de bout en bout, oculavis SHARE simplifie et structure la communication avec les partenaires de service mondiaux pour documenter, analyser et résoudre les cas de service. Caractéristiques principales : gérer votre base installée, fournir un portail client, accélérer la communication et le support avec une assistance visuelle AR ou des instructions de travail numériques, construire une base de données de connaissances, intégrer les partenaires de service, surmonter les frontières du système avec l'API oculavis. dépasser les frontières du système grâce à l'API oculavis et aux connecteurs prédéfinis. De plus, vous pouvez facilement créer du contenu 3D avec l'éditeur RA fourni et utilisé via la visionneuse RA. Ainsi, les modèles 3D de composants de machines spécifiques peuvent être superposés sur leurs homologues réels afin de fournir des informations supplémentaires, telles que des vidéos de réparation, des circuits électriques ou des numéros de pièces. Grâce au flux de travail RA, oculavis SHARE peut couvrir un large éventail d'applications, notamment le support client à distance, la maintenance des équipements industriels hors site, les services d'usine de fabrication, les audits à distance et les vérifications régulières. La solution est également fournie avec une option pour les applications mobiles en marque blanche qui permet aux fabricants, aux entreprises d'ingénierie, aux entreprises pharmaceutiques, aux entreprises pétrolières et gazières, aux entreprises de location de machines, aux assurances du secteur et aux prestataires de services du secteur de l'énergie d'offrir leurs propres solutions RA.
oculavis SHARE Logiciel - 1
oculavis SHARE Logiciel - 2
oculavis SHARE Logiciel - 3
oculavis SHARE Logiciel - 4
oculavis SHARE Logiciel - 5
Vidéo de oculavis SHARE
oculavis SHARE Logiciel - 1 - aperçu
oculavis SHARE Logiciel - 2 - aperçu
oculavis SHARE Logiciel - 3 - aperçu
oculavis SHARE Logiciel - 4 - aperçu
oculavis SHARE Logiciel - 5 - aperçu

oculavis SHARE - Prix

oculavis SHARE n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de oculavis SHARE est disponible à partir de 1 200,00 €/année.

À partir de :
1 200,00 €/année Consulter les tarifs
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à oculavis SHARE

oculavis SHARE - Avis

Note globale

4,8
Donnez votre avis !

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,7
Simplicité
4,8
Support client
5
Loading...

Tous les avis sur oculavis SHARE

Filtrer par :
Classer par :
17 avis
Markus
Markus
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 26/01/2024

Visual Support to improve technical troubleshooting

Overall Ocualvis Share is a great tool for Service Providers and Maintenance People to help clients and connect workers in the field with Visual Support.

Avantages

Easy to setup - Easy to use - Easy to troubleshoot

Inconvénients

too many clicks when setting up a call in Share

Roland
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/01/2022

Reliability is key

We realized a remote comissioning for a turbomachinery train based on Oculavis. This was done first time in the whole world of turbomachinery.

Avantages

Along all relevant features what are included, the personal and binding comitment of all employees I was in contact with is key for a sustainable software and permanent development.

Inconvénients

THe software has to be "opened" for more than 4 participants per call.

Rafael
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 05/07/2021

Most mature Remote Support application at the moment

Avantages

The diversity of features with a knowledge database due to the case-ticketing approach.
Good and fast support from oculavis

Inconvénients

Limitation to only 4 users on one call. Will be changed by end of 2021
Generating a report with a huge file size due to high resolution images taken during session

Réponse de oculavis

Dear Rafael, Thank you for your review. We are happy to hear that you are satisfied with our support. Regarding the multi-user video call, we are working intensively on the topic. Best regards, your oculavis team

Répondu le 09/07/2021
Jay
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 16/01/2022

Remote Support Made Easy

Working with Oculavis has allowed us to help our customers repair their machines and save field service missions. We love when our customers tell us that remote support was a wonderful experience for them.

Avantages

Intuitive options for guiding the end user through a procedure.
Great development team to work with.
Customer service is very responsive.
We are able to white label the application.
They always have new use case ideas and are pushing themselves to deliver a future-proof product.

Inconvénients

At first, we were unable to integrate it with our internal ticketing system.

Réponse de oculavis

Thank you, Jay, for your great review. We have the topic "integration" on our plan and are working on it.

Répondu le 21/01/2022
Julian
Julian
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

Must have for machinery and plant manufacturers

Avantages

All necessary features for remote service applications included!

Inconvénients

The AR functionality can be improved - next version will bring massive improvements.

Réponse de oculavis

Hi Julian, we are working on the AR functionality and are sure that the next major release will include the improvements you are looking for.

Répondu le 02/07/2021
Jennifer
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 29/06/2021

Usage of Oculavis SHARE

We are very satisfied with the product, perform many remote services and are always happy to receive updates with new capabilities.

Avantages

The fast usability, the good service, the connection quality and the applications.

Inconvénients

Maybe the usability for the administrators.

Réponse de oculavis

Hello Jennifer, we are pleased to hear that you are satisfied with oculavis SHARE and that remote service is an integral part of your business.

Répondu le 02/07/2021
Ryan
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 21/01/2022

Oculavis Share Review

Avantages

Cases - the "Case" feature is very beneficial. It allows users to attach photos / videos from a previous call or even uploaded via phone or PC to a targeted cloud source. This allows us to effectively document equipment and machine topics so we can quickly refer back to the Case for instances in which those topics arise again.

Another quite useful aspect of Oculavis is the ease in which external users can be created and added - this adds no additional stress to the platform and allows the external user to easily connect with no additional costs or trouble.

Inconvénients

Workflows - it would be of great use if a user could upload a continuous video and use this feature to then chop up the video to provide an effective work instruction.

Réponse de oculavis

Hey Ryan, Thanks for your review.

Répondu le 24/01/2022
Felix
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/08/2021

Just simple & valuable

This tool is helping is alot for bridging expert distances without (expensive and long) travels between our wold-wide plants network.

Avantages

It is very intuitive - training mainly done in 10 minutes

Inconvénients

Integration to company AD would be nice - less user management and password handling

Réponse de oculavis

Hey Felix, thanks for your nice review and your good experience for more than 2 years :-)

Répondu le 09/08/2021
Christine
  • Secteur d'activité : Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 13/04/2021

Good choice for my use cases

Avantages

Great usability of the overall platform that offers different modules like visual assistance for remote expert guidance and step-by-step-workflows and the AR viewer for self guidance. Very flexible roles and persmissions covered all my use cases so far.

Inconvénients

Missing mobile browser call in release 6.0 but this will be available in the upcoming release 7.0 of oculavis SHARE

Réponse de oculavis

Thanks for your recommendation, Christine! We wish you continued success with the solution!

Répondu le 15/04/2021
Jens
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

simplifies on-site operations

no more travelling. Have a video call with people on site instead.
Call your supplier if you are a customer and get help immediately.
Support your workforce on site & on work with expert knowledge from everywhere.

Avantages

AR collaboration features during live video call. Navigation mode, pointer, screenshots and other documentation options.
Multi-language text messages.
Easy onboarding and invitation

Inconvénients

Improvements can be made while navigating the "service cases"

Réponse de oculavis

Thank you very much, Jens.

Répondu le 02/07/2021
Lorenz
  • Secteur d'activité : Matières plastiques
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 01/07/2021

Great software to conquer shopfloor problems

Avantages

Software is very intuitive to use, no traning required whatsoever when using the software. Features, especially annotations are helping to communicate in loud shopfloor souroundings

Inconvénients

Only 4 user can videoconference at a time; Smartglasses, e.g. HMT-1 (not directly related to Oculavis) are not easy to use, especially if you have never used smartglasses before.

Réponse de oculavis

Dear Lorenz, Thank you for your feedback. You are right, depending on the use case, 4 participants are not enough. Therefore, we are currently working intensively to increase the number of participants in the call without losing the video quality.

Répondu le 05/07/2021
Robert
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 30/06/2021

oculavis SHARE

Avantages

- Stability
- Operability
- Many good functions
- Overall quality

Inconvénients

- No HoloLens Version (atm)
- Some functions are still missing

Réponse de oculavis

Dear Robert, thank you for your review. We are constantly working to improve our platform and take into account the wishes and needs of our customers. We wish you continued success with oculavis SHARE.

Répondu le 02/07/2021
Johannes
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

Accelerate training and service requests

Avantages

The workflow manager is a powerful tool, to enable service employees and customers on technically complex use cases. Additionally, 3D models can be displayed using AR.

Inconvénients

The ability to manage products and components. Also, an interface between oculavis and a management system (ERP, PDM) would be great.

Réponse de oculavis

Dear Johannes, we are happy to have you as a strong partner at our side.

Répondu le 02/07/2021
Philipp
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

Remote-Service für größere Ressourceneffizienz und höhere Kundenzufriedenheit

Avantages

- UI
- einfache Handhabung
- unkomplizierte User-Verwaltung

Inconvénients

Wir haben bereits 3D-Animationen und haben an der Stelle schon viel Zeit investiert.
Die Implementierung in den AR-Editor ist bisher noch nicht klar geregelt.

Réponse de oculavis

Dear Philipp, thank you for your feedback regarding the AR Viewer. The next release will include some major improvements. We are happy to hear that you particularly emphasise the UI and user management.

Répondu le 02/07/2021
Anna
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

Improved the way we work

I feel that I am in good hands, my questions are answered quickly.

Avantages

Easy to use, intuitive.
A lot of "play around" functionalities

Inconvénients

Connection to Salesforce,
Duplicate user (same customer, same rights, etc.)
'Teams' in the overall manual --> So that it would be easier to assign different cases to different (customer) teams and have it all together, instead of creating several cases
An overall search function --> Search internal and external users at the same time without switching the pages.

Réponse de oculavis

Dear Anna, thank you for your feedback, which we take very seriously, just as we always answer your questions quickly.

Répondu le 02/07/2021
Ina
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 30/06/2021

Excellent remote support tool

Avantages

Organising all information around cases is great for knowledge management

Inconvénients

Additional features for data analysis would be great

Réponse de oculavis

Dear Ina, thank you very much for your review. We will work on that topic.

Répondu le 02/07/2021
Peter
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 28/06/2021

Wonderful system

We are still implementing the software. We are using it for service contacts and installation supervison into the US.

Avantages

It´s easy to use and our customer likes this system.

Inconvénients

To schedule regular maintenance works would be nice. Step by step descriptions which has to be confirmed.

Réponse de oculavis

Hi Peter, you can always contact us if you need support for the successful implementation in your service organisation. Thanks for having you as our client.

Répondu le 02/07/2021

Catégories connexes