En savoir plus sur folk

folk est une plateforme de CRM (Customer Relationship Management) qui permet aux entreprises de centraliser et de personnaliser toutes les relations en fonction du flux de travail adapté du CRM des ventes, du pipeline de recrutement, de la gestion des flux de transactions, de la gestion de la prospection, etc. Les fonctionnalités clés de folk sont la synchronisation des contacts, la gestion du pipeline, les campagnes par e-mail en masse, une extension Chrome, l'intégration de l'IA (intelligence artificielle), etc. Grâce à sa fonctionnalité de gestion du pipeline, les utilisateurs peuvent rationaliser le flux de travail des ventes et éliminer les processus manuels. La solution permet également aux utilisateurs de créer une automatisation avec Zapier pour faciliter l'intégration à des outils externes et importer des contacts à partir de n'importe quelle plateforme, notamment LinkedIn, Sales Navigator, Gmail, Twitter, Instagram et TikTok.
folk Logiciel - 1
folk Logiciel - 2
folk Logiciel - 3
Vidéo de folk
folk Logiciel - 1 - aperçu
folk Logiciel - 2 - aperçu
folk Logiciel - 3 - aperçu

folk - Prix

folk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de folk est disponible à partir de 20,00 €/mois.

À partir de :
20,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à folk

Airtable

4,6 (2142 avis)
Airtable est une solution cloud de gestion de projet qui cible les petites et moyennes entreprises ainsi que les...

Pipedrive

4,5 (3039 avis)
Pipedrive est une solution web de gestion de pipeline et de CRM (Customer Relationship Management) de ventes qui permet...

Notion

4,7 (2489 avis)
Notion est un espace de travail numérique qui permet aux petites et grandes entreprises de rationaliser et gérer les...

HubSpot Sales Hub

4,5 (475 avis)
Optimisez votre processus de vente avec Sales Hub, un CRM de vente puissant et facile à utiliser qui comprend des...

ActiveCampaign

4,6 (2507 avis)
La plateforme de CXA (Customer Experience Automation) définie par catégorie d'ActiveCampaign aide plus de 130 000...

Brevo

4,6 (2749 avis)
SendinBlue est un outil cloud d'e-mail marketing adressé aux entreprises de toutes tailles. Celui-ci offre des...

Affinity Designer

4,7 (451 avis)
Affinity Designer est une solution de design graphique et d'UX (User Experience) qui aide les entreprises à créer des...

Kanbox

4,8 (74 avis)
Turn Your LinkedIn Profile into a Successful Lead Gen Powerhouse - Scraper LinkedIn, Email finder et gestionnaire de...

Zoho CRM

4,3 (6928 avis)
Zoho CRM est une plateforme cloud de gestion d'entreprise qui s'adresse aux entreprises de toutes tailles. Elle offre...

HubSpot CRM

4,5 (4325 avis)
Grâce à sa plateforme CRM (Customer Relationship Management) cloud, HubSpot CRM permet aux entreprises de toutes...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18774 avis)
Salesforce Sales Cloud est une plateforme CRM (Customer Relationship Management) à la demande qui offre des applications...

OnePageCRM

4,7 (63 avis)
OnePageCRM est une solution cloud de CRM (Customer Relationship Management) qui permet aux petites et moyennes...

Efficy CRM

4,0 (90 avis)
Enfin, un solution CRM qui s'adapte à vos besoins !! Notre missions est d'aider chaque organisation à transformer...

Keap

4,1 (1294 avis)
Keap (anciennement Infusionsoft) est une solution cloud de vente et de marketing qui offre des fonctionnalités de CRM...

Bitrix24

4,2 (943 avis)
Bitrix24 est un espace de travail en ligne pour les PME et grandes entreprises. Il propose plus de 35 outils : CRM,...

Parcourir les avis sur folk

30 avis sur 30
Classer par :
Steffi
Steffi
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 26/07/2024

Good CRM when you used Notion as a CRM

Avantages

The contact management
Linkedin connection
Look and fill

Inconvénients

Internal automation bewteen contact and company fields

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign, Brevo et HubSpot CRM

Pourquoi choisir folk 

To get more features like Linkedin connection, e-mailing tracking, etc.

Logiciel antérieur 

Notion
Adrien
  • Secteur d'activité : Films et cinéma
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/12/2024

Happy solopreneur with Folk

Very nice, intuitive, and streamlined. It's a tool that's perfect for me to grow my business and network.

Avantages

Easy to set up, get going, and the extension makes a big difference with other tools on the market. Just what I needed.

Inconvénients

Missing some CRM features that I'm sure will be coming soon (opportunities for instance)

Alternatives envisagées 

Pipedrive

Pourquoi passer à folk

chrome extension, price, remains separate from my calendar and don't take the lead on it.
jihad
jihad
  • Secteur d'activité : Verre, céramique et béton
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

3
Publié le 21/09/2023

not ready for prime

Avantages

It's easy to get started. You can import your contacts from other sources, and folk CRM will automatically deduplicate and enrich them.It's customizable. You can create custom fields, groups, and workflows to meet your specific needs and the UI is very easy to use.It's collaborative. You can share contacts, deals, and tasks with other team members.it easy to integrates with a variety of other tools, such as gmail, outlook ... etc

Inconvénients

it doesn't have a mobile appalso ther are some bug that makes it not ready for primeas you can see in the following videos i recorded :1- [sensitive content hidden] can't choose birthday from the calander modalalso when use autocomplete for phone and email it write it twice

Charlie
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 12/11/2024

Folk feedback

Good - still working out whether I need something with more bells & whistles

Avantages

Simplicity of set up and how to use it quickly. I also liked been able to get hold of customer service team although feedback isn't always consistent time wise and it would be good to get in a 24hr window.

Inconvénients

Enriching doesn't seem to work very well / can't schedule exact times for reminders / not enough how to videos and the ones you have are too brief. Inconsistent customer feedback response times with no sense of when someone will come back to you.

Jessica
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/12/2024

A CRM that's easy to use with no learning curve

I was able to dive right in and start using folk without watching any tutorials. When I ran into problems with the data migration from notion, I contacted the support team and they quickly and effectively helped me solve that problem -- they actually did the work for me instead of giving me a to do list which saved me a lot of time and aggravation. folk is also quick whereas the table CRM I had set up in Notion was extremely slow and cumbersome. I also like the visual aspect of the pipeline that I can customize. I'm very pleased with folk.

Avantages

The ease of use and there really was no learning curve. I had a challenge or two during the data migration phase, but your support team was quick, competent, and were able to solve the problem. I've also have rarely had the opportunity to meet with a team member via video chat to discuss my personal needs.

Inconvénients

Nothing I can think of right now. A DM integration such as Kondo would be a good added feature.

Davis
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 14/11/2024

A frictionless experience

It's just my speed. Some processes are manual, but after a meeting with folk's product team I'm looking forward to future improvements.

Avantages

It reduces friction for me tracking leads - something I hate doing. The more simplified and user-friendly, the better.

Inconvénients

It currently lacks some tracking capabilities - like automatically tracking when deals move from one status to the next. I know it's in beta, but the dashboard as well could use some more customization.

Jakob
  • Secteur d'activité : Recrutement
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 04/12/2024

Easy to use CRM which is great if you use Linkedin a lot

Very easy to use. Good support. Have had a hard time scheduling a meeting though when I've had some specific questions.

Avantages

It's close integration with Linkedin. Very easy to build lists.

Inconvénients

Not much. Would want lists to be more customizable

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi choisir folk 

Didn't use all the features. Not as great with Linkedin

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à folk

Don't remember that now when I think about it
Olivier
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 13/02/2024

CRM as simple as it should

Folk is improving the product on a weekly basis...
Client service is the best I have seen for such product - they are building a community around the product and listen to clients..,

Avantages

Integration with Linkedin is fire
New Enrich feature is very efficient
Email tool is very efficient and easy

Inconvénients

No Master group with all contacts
No cross-group custom fields
No Mobile app

Alternatives envisagées 

Notion

Pourquoi choisir folk 

Product became too expensive Hard to manage and VERY slow

Logiciel antérieur 

Pipedrive

Pourquoi passer à folk

Simply Notion is not a CRM we are using both and will explore how to best integrate both...
Dieter
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/02/2024

One of the best CRM & contact database with integrated email on the market

I tested many CRM's and contact management apps but Folk is the best for my use as venture capital, real estate & family office investment

Avantages

CRM & contact database with integrated email on the market
Linkedin integration
Individual mass emailings
Excel like database and kanban view for pipeline

Inconvénients

Only 500 massages for professional version
need to add a email signature feature like with Mailbutler

Paul
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 09/03/2024

Folk the only one CRM with Linkedin Integration, Data enrichment & Great UX

Great and great customer support ! Folk the only one CRM with Linkedin Integration, Data enrichment & Great UX

Avantages

Folk the only one CRM with Linkedin Integration, Data enrichment & Great UX

Inconvénients

There is no Statistic about Mailing (Opening rate, etc...)

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à folk

Folk the only one CRM with Linkedin Integration, Data enrichment & Great UX
Giuseppe
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 23/02/2025

Why folk is perfect CRM for one single user as a Consultant

Wasy to learn, quick to import csv file without any configuration, tutorial webinar very useful. I subscribed after one day!

Avantages

Extension folkX to add contact in one click from Linkedin and G Mail

Inconvénients

When I add a contact from Linkedin,sometimes name of Company is written in block letters (i.e. Tecnimont or TECNIMONT) so that you have to check everytime otherwise contact is going in incorrect group with no one else...

Matteo
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 14/06/2024

ease of use with some lags

overall folk is simple to use, a good resource for anyone looking to start a CRM strategy with all the necessary tools. However if you are looking for a platform to keep track of everything on social media (LinkedIn in my situation), Folk might be a little bit limited

Avantages

using folk came easy from day 1. it's very intuitive, simple and with a clear interface

Inconvénients

I had some trouble with folk in managing the messaging, keeping track of contacted people and labeling

Alternatives envisagées 

Kanbox
Andrew
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/11/2024

Simple alternative to HubSpot

Avantages

Simplicity over power - ensures our team will actually use it

Inconvénients

I wish dashboards were out of beta and a little more clear. I haven’t set up conversion metrics yet but it did not seem obvious

Vishal
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 12/03/2024

A friend I deserved to meet soon. Its so Simple, yet Effective

Avantages

Deal Management, Contact Enrichment, Integrations etc

Inconvénients

No mobile app and Mobile Web app will take more time to be as seamless as the desktop and web tools. Some issues with the upgrade payment links. But the team sorted it over emails.

Aleksandra
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 22/11/2024

Folk is the Best

Super happy about it. All process are super easy, nothing to complain about.

Avantages

The opportunity to create custom fields and tags and the BEST thing is the Chrome extension and being able to import leads immediately from SoMe!

Inconvénients

Sometimes it is a bit overwhelming all the functionalities but overall it's a pretty great program where everything is thought out.

Verna
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 13/02/2024

Folk Review from NewCampus

It has been great, but it really could be better with more features. I think the beauty of Folk is it's simplicity and not overcomplicating the contact management, but I feel there are crucial features still missing to make it truly the best!

Avantages

We appreciated the ease of use of the program. How easy it is to import contacts and segment them.

Inconvénients

I feel that there are still a lot of features missing:
- Campaign management, using tags and folders [or even archiving completed campaigns]
- A better template system for emails
- Change log/history
- Being able to export notes from contacts on a bulk csv
- Deals pipeline for companies instead of contacts

Greg
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 11/11/2024

Great, almost perfect

I needed an easy to use/set-up CRM, I knew Folk

Avantages

Easy to use, many templates, easy to set-up, reactive customer care

Inconvénients

Email enrichment could be better, I had some issues with them, could be expensive when adding more profiles

Tarik
  • Secteur d'activité : Collecte de fonds
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 10/02/2024

Remila Tarik

Overall, as I started to use in the early stages, there was a lot of improvement and it's very useful for my business

Avantages

I can manage, track and automate my mails and send them to a group of people with a lot of ease. It saves a lot of time.

Inconvénients

Sometimes, it's not as fluid as I'd like. Some features have to be amended, like cc'd in mails. In messages, I have to dig in past messages to find messages I've sent .
Also, the sequencing works only with certain mail address

Konrad
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/02/2024

Straightforward

Avantages

It is streamlined and intuitive. It doesn't overwhelm with options and is just highly specialized in having the functions we needed. No overwhelming need for customization or onboarding.

Inconvénients

It's still a bit rough around the edges (e.g. no option to undo an action)

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi choisir folk 

Having a highly specialized tool just beats the can-do-anything tools.

Logiciel antérieur 

Airtable et Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à folk

better UI, simpler, better customer support, team functions
Steven
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/02/2024

Ease of use

Excellent experience so far with the product and I must say that the customer support team are exceptional too.

Avantages

I was searching for a way to manage and track my sales outreach activity and to automate email sending. I tried multiple products and I found folk to be by far the most intuitive. I've really enjoyed using it so far and the cost is great too.

Inconvénients

The only thing I've encountered is that on my subscription package I would like more email sends per month.

Alternatives envisagées 

HubSpot Sales Hub

Pourquoi passer à folk

folk is just much more intuitive and easy to use
Jamie
  • Secteur d'activité : Bureau exécutif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 01/11/2024

Great product!

Amazing product really helped me clean up my sales process

Avantages

Great UI & very customisable and intuitive

Inconvénients

It would be great if there was an easier way to manage followups and tasks

Thomas
  • Secteur d'activité : Gestion des investissements
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/03/2024

Second to none when it comes to CRM

Avantages

-Constantly improving
-Easy to use
-Pricing
-Integration with gmail

Inconvénients

-Contact status not indicated at the company level

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 12/03/2024

1 Click Enrichment

Customer service is AWESOME - super fast and helpful.
It's a light weight solution with a great price and perfect for a start-up getting its feet under them.

Avantages

Love how easy it is to use and set up. The 1 click enrichment is awesome and has saved me a lot of time searching for contacts. I also love that I can customize almost any set up I want or need. Starting to plat around with the magic field to help with organization.

Inconvénients

No revert function yet - have deleted a couple of contacts by accident and have to go back to the source to find it.

While easy set up is a + it's also a slight draw back bc the folder creation can get out of control.

Charlie
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 28/02/2024

Love working with Folk

It is a great little CRM for small businesses and associations.

Avantages

Folk is a great option for a small business or non-profit looking for a "no-frills" CRM at a reason able price. Tools such as sales force are much too complex and expensive considering our needs.

I like the way you can upload contacts into Folk. I also appreciate being able to set up emails in Folk and track details about them.

Inconvénients

The user interface takes some time to learn.

MIke
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/02/2024

Folk is Amazing

Avantages

Easy to use and customizable. Low cost

Inconvénients

We would like to be able to see all of our emails.

30 avis

Catégories connexes