En savoir plus sur Salesforce Commerce Cloud

Salesforce B2C Commerce est une solution cloud de gestion des commandes qui permet aux entreprises de simplifier les processus liés aux campagnes marketing, au merchandising, au traitement des commandes, etc. Les professionnels peuvent améliorer leur présence sur les réseaux sociaux en intégrant diverses plateformes telles que Facebook et Instagram. Salesforce B2C Commerce permet aux entreprises de créer des campagnes marketing ou promotionnelles, d'afficher des catalogues de produits, des marchandises et des prix sur une plateforme unifiée et de fournir aux acheteurs des recommandations optimisées par IA (intelligence artificielle) pour améliorer leur taux de fidélisation. Les administrateurs peuvent gérer le trafic organique à l'aide de l'optimisation SEO, développer des applications de commerce pour appareils mobiles et utiliser le tableau de bord analytique de la solution pour obtenir des informations sur le comportement d'achat des clients. De plus, la solution permet aux utilisateurs de trier les opérations de traitement des commandes en fonction des adresses de livraison et de traiter les transactions via des accélérateurs de paiement. Salesforce B2C Commerce inclut une API (Application Programming Interface) qui aide les entreprises à intégrer la solution à plusieurs systèmes tiers. Les tarifs sont disponibles sur demande et l'assistance est assurée par téléphone, à travers une documentation, des FAQ et d'autres services en ligne.
Salesforce Commerce Cloud Logiciel - 1
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Salesforce Commerce Cloud - Prix

Salesforce Commerce Cloud n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

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Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Salesforce Commerce Cloud - Avis

Note globale

4,5
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,4
Support client
4,5
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Tous les avis sur Salesforce Commerce Cloud

Filtrer par :
Classer par :
53 avis
Leticia
Leticia
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
3

5,0
Publié le 24/10/2021

Great software but complicated to handle

It serves to give you all the company's numbers and it is possible to integrate them all into a single system, however, as there are several layers of software, you can't manage without an internally prepared team to provide you with the support that you need.

Avantages

It has many features, is very detailed, and can help you in every part of the sales funnel. It has a good integration with other apps, but you need a team to make it happen faster.

Inconvénients

Because it is so detailed, it is sometimes difficult to have quick information in the palm of your hand, especially when providing dashboards and reports.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
4

5,0
Publié le 19/01/2025

Transforming Retail with Salesforce Commerce Cloud

Salesforce Commerce Cloud is a top dog solution for businesses looking to elevate their eCommerce strategy. The platform’s strength lies within its ability to provide a personalized shopping experience across all channels while seamlessly bringing together other Salesforce products. In my opinion it’s best for medium to large businesses whom have the resources to fully utilize its capabilities. Despite the higher price point and potential learning curve, Salesforce Commerce Cloud offers a level of flexibility and scalability that sets it apart from other platforms in the market. Salesforce Commerce Cloud has definitely set a new standard for eCommerce platforms, offering a scalable solution designed to help businesses deliver personalized shopping experiences across all channels.

Avantages

What i enjoy the most about the Salesforce Commerce Cloud would be that they have such a great reputation at bringing together online and offline customer experiences. I also really love the powerful AI integration they have which personalizes the recommendations for products and the search results are based on each individuals shopping behavior. To me the improved my shopping experience as a whole. I like how the platform provides detailed insights into shoppers behavior, sales trends, inventory, and everything else. Whether you’re growing fast or even dealing with seasonal downfalls Salesforce Commerce Cloud scales with ease. You never have to worry about server management or any downtime during any high- traffic events. It grows alongside your business needs.

Inconvénients

While Salesforce Commerce Cloud is a very powerful tool, it may be overwhelming for smaller businesses such as myself or for those just starting out. If I wasn't very computer savvy I'd probably experience more hiccups than what I have. The setup process can be bit complex, and the platform’s extensive features set can require time and expertise to fully gain some understanding in. Another con that I personally saw is the cost. To me it's definitely a bit on the pricier side, for small to medium sized businesses for sure. Although the platform is highly customizable, some businesses with specific needs may find it a bit difficult to get the platform exactly to what they require with any assistance from the creator of the program.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 11/10/2020

good catalog system

the overall experience is good, maybe it miss some functionality to integrate with external monitoring system

Avantages

we are using it for all our catalog and it replace our custom system with an high improvement on our service

Inconvénients

some time since it is a saas, any change is a problem and became quite long. recently we had several issue with authentication

Ashkan
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 16/10/2024

Salesforce review

Avantages

Its scalability and built-in AI features, like product recommendations, help optimize conversions. The platform’s seamless integration with Salesforce CRM ensures smooth customer data management,

Inconvénients

The most challenging aspect of Salesforce Commerce Cloud can be its complex setup and configuration processes, which may require significant technical expertise.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 28/12/2024

Good tool to enhance your shopping experience

Overall we are very happy with Salesforce Commerce cloud because it provides very easy methods for integration and user interface is also very attractive. Apart from that it is also secure and reliable.

Avantages

Salesforce Commerce cloud is very essential to boost your shopping experience by providing next generation AI tools. It provides very interactive dashboard and sales channels so that we can easily scale up our product sales.

Inconvénients

May be pricing can be lowered little bit so that it can become more affordable. Also their customer support team is bit slow so it will take some time to get the response.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

4,0
Publié le 07/01/2025

Great Tool to Have, Customers will Thank You!

Avantages

It seems to really help improve the shopping experience for the user, biggest pro was that it made some payment processes and automation on websites much quicker for customers. It integrates nicely with the websites I’ve used it with. Overall a pretty reliable software.

Inconvénients

A bit of a learning curve at the beginning, but there are plenty of tutorials to help new users out which is a plus.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 03/01/2025

Good product

Overall positive experience. I haven't encountered any concerning issues.

Avantages

Feature packed and a lot of customizability and flexibility.

Inconvénients

Takes a bit of a learning curve to get used to navigating around and using it to full potential.

mitchell
  • Secteur d'activité : Médias de diffusion
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 21/01/2025

great piece of kit

Avantages

Really great for all aspects of our business from project management to service.

Inconvénients

nothing bad to say. the team all loved it

Terence
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/12/2024

Reliable and customizable

Overall, my experience with Salesforce Commerce Cloud has been positive. I haven't experienced any issues yet and the features fulfill my requirements and purpose of using it.

Avantages

Salesforce Commerce Cloud is simple and easy to use offers features such as customability, scalability, and data-driven insights that are useful. I primarily use these three features to evaluate current customers and it is extremely helpful in assisting me to evaluate my approaches.

Inconvénients

There are no cons, as so far the platform has been reliable and easy to use. I haven't experienced any problems yet.

omar
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 13/12/2024

Excellent Platform!

Overall it is a great platform for any business and CRM deparment. Automation and ease of access makes this a very user friendly platform to use.

Avantages

Sales for is a great platform for any business, it helps create workflows and automation in different departments of the business and allows you to manage your clients accordingly.

Inconvénients

I think it can be pricey , if you require to purchase different addons depending on the need of your business but again if you have a large company the price is justified.

Arnel
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/09/2024

Salesforce Commerce Cloud - Pros and Cons

Overall excellent. it provides me with the tools i need to successful and gives me options to customize my view

Avantages

it gives me a detailed view of my claimants information and it's customizable to what i need

Inconvénients

It locks up from time to time and is a bit finnicky with its integration with five9

Luis Henrique
Luis Henrique
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/07/2024

Salesforce - uma plataforma magnifica para vendas

Magnífico, fantástico e poderoso em integrações. Se você usar o ERP da TOTVS o Protheus, poderá contratar a ferramenta PSIntegra da Prospera sistema, que tornará esse processo ERP TOTVS + Salesforce sem dúvida um sucesso.

Avantages

O Salesforce como um todo é um poderoso sistema, excelente para CRM e vendas como um todo, alta escalabilidade, extraordinária disponibilidade, e altamente flexível, um software que certamente revolucionou os conceitos de vendas, marketing e usabilidade para consultores de vendas.

Inconvénients

Não tenho o que reclamar, apenas o preço que é salgado, porém é excepcional, se conseguir encaixar no custo beneficio de sua empresa, certamente estará escolhendo a melhor ferramenta na atualidade para vendas.

Amrith
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 27/01/2025

Brilliant business to business e-commerce tool

Absolutely excellent! Highly recommended

Avantages

Brilliant in all aspects! Automated so many processes that saved heaps of time

Inconvénients

Honestly nothing - was helpful in all aspects

Emmy
  • Secteur d'activité : 2128
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 27/08/2024

Easy Navigation

Avantages

Salesforce Commerce Cloud is easy to navigate.

Inconvénients

Salesforce Commerce Cloud could use a sleeker design.

Omonoh
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 28/01/2025

Salesforce- a great product

Overall, I really enjoy Salesforce and its ease of use because it is a place where I can put in my timecard and expense reports that I need to be reimbursed.

Avantages

Salesforce is user friendly and lets me easily put in my time card or expense reports without too much fuss.

Inconvénients

I wish that there was a way to find the section to put in reports a but easier as well as a way to copy and paste a similar schedule so you don't have to put it in over and over again.

Mark
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 26/08/2024

Salesforce Review

Avantages

Tracks sales Inventory extremely well, Keeps up with up to date information on Inventory

Inconvénients

Too pricey, Requires a lot of set up to be implemented

Murali
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 31/10/2024

Salesforce

I am very satisfied that it checks all the boxes that is needed

Avantages

The way it meets all the functionalities of RACI model and following up has made it easier with Clients/Customers. It also helps in finding all relevant information at one place

Inconvénients

Well, it takes a bit more effort to get everyone aligned to start using it because of its vast features

Sahil
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
2
Support client
0

3,0
Publié le 26/01/2025

Salesforce Review

Avantages

Its access to API and custom object creation is the main plus point my org is using it and I am finding it useful

Inconvénients

Too many, like too many apps to keep up with, which makes it more confusing and less user-friendly

Brett
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 23/01/2025

Salesforce review

It has been very good overall and easy to learn

Avantages

Salesforce is easy to use and easy to manage

Inconvénients

There is nothing I dislike about Salesforce

Dj
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/01/2025

Good so far!

Relatively new to it but familiar with competitor HubSpot who has similar capabilities

Avantages

The integrations with Gmail are useful for users of this software.

Inconvénients

The tasks need to be more flexible and mark as complete easier when clicked into.

Neha
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 17/01/2025

SalesForce Commerce

Avantages

Easy to create account, contact and place orders

Inconvénients

I have not found a con which is not there in other products

Sachin
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 05/01/2025

Solid E-commerce Platform with Great Features

Overall, my experience with Salesforce Commerce Cloud has been positive. It has significantly improved our e-commerce operations and provided valuable insights through its analytics tools. While there are some challenges with setup and cost, the benefits it offers are substantial.

Avantages

I really appreciated the user-friendly interface and the robust set of features that made managing our online store much easier. The integration capabilities with other Salesforce products are seamless, which enhances productivity.

Inconvénients

The initial setup took some time. Additionally, the cost can be a bit high for smaller businesses.

Shannen
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/01/2025

Salesforce commerce review

Overall experience is great so far. Havent had any issues except when first setting up. The staff was able to walk me thru the process helping me every step of the way and answering any questions i had.

Avantages

I love the user friendly and easy to navigate platform. I like the fact that its secure as well

Inconvénients

None yet had a technical issue when first went to setup everything but was quickly fixed with agents help

Alfin
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 29/01/2025

Supertamp👍🏻👍🏻👍🏻

Overall, users appreciate Salesforce Commerce Cloud for its robust feature set and scalability. On Capterra, it holds a rating of 4.6 out of 5 based on 29 reviews, with users highlighting its ease of navigation and comprehensive functionalities.

Avantages

Scalability and Flexibility: The platform is built to support customization and scale, making it suitable for large enterprises with complex eCommerce needs.

Inconvénients

Complex Setup and Configuration: The platform's extensive features can lead to a complex setup process, often requiring significant technical expertise and possibly reliance on external agencies.

Jeffrey
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/12/2024

Another good app

Overall though I do like this app and ahall continue it's use

Avantages

It's got really good features about it..

Inconvénients

Not much to dislike except the cost kinda.

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