En savoir plus sur Apache OpenOffice
Apache OpenOffice - Prix
Apache OpenOffice est disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.
Produits similaires à Apache OpenOffice
Apache OpenOffice - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur Apache OpenOffice
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Un éditeur de texte
Avec Apache OpenOffice pas besoin de licence, il offre toutes les fonctionnalités gratuit
Avantages
Apache OpenOffice est un éditeur de texte open source, il vous permet de faire la mise en forme de vos documents et rapport
Inconvénients
Apache OpenOffice est très limité en terme de fonctionnalités et d'outil de mise en forme
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Apache open office
Avantages
Sa simplicité d'utilisation pour tout le
Inconvénients
Tout est absolument parfait sauf couleur
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Super logiciel à moindre coût
Avantages
Facilité d'accès son rapport qualité prix ? Gratuit et aussi simple d'utilisation
Inconvénients
Aucun . Peut être un petit bémol... base climat limité
Alternatives envisagées
LibreOfficePourquoi passer à Apache OpenOffice
Certains PC be peuvent lire les fichiers libre office- Secteur d'activité : Impression
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Pratique et moins cher que pack office Microsoft
J’ai pu faire mes tableaux sans problèmes.J’utilise beaucoup pour mes courriers.
Avantages
Le produit est facilement utilisable même sans formation. Mon fils l’utilisait au collège.
Inconvénients
Outil pour dessin pourrait être plus élaboré
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Une suite bureautique multilingue, gratuite et complète
J'utilise cette suite pour mon travail d'enseignante, notamment pour la production de flyers et d'affiches car les fonctions de dessin sont très abouties
Avantages
Apache OpenOffice est une suite bureautique efficace et polyvalente qui permet de créer de nombreux types de documents, de la feuille de calcul à la présentation multimédia. Très facile d'utilisation, intuitive, complète et totalement gratuite, cette suite réunit dans une seule et unique application, les outils essentiels au traitement de texte, au calcul, au dessin et à la présentation. Par sa polyvalence et ses multiples fonctionnalités, Apache OpenOffice Calc répond aussi bien aux besoins des particuliers qu’à ceux des entreprises.
Inconvénients
La rubrique Aide n'est pas très développée et les fonctionnalités du programme sont moins avancées que celles de certaines autres suites professionnelles payantes. Par ailleurs, le logiciel rencontre parfois certains problèmes de compatibilité
- Secteur d'activité : Presse écrite
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Suite bureautique gratuite et simple d'utilisation
Avantages
Logiciel gratuit qui dispose des fonctionnalités de base de bureautique et de traitement de texte
Inconvénients
Les possibilités en matière de mise en page/présentation sont plus limitées que sur d'autres logiciels comme la suite Affinity (payante).
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Un logiciel complet qui se suffit à lui-même
Je prends plaisir à travailler sur Apache OpenOffice, pour le suivi de mes budgets, les devis, les campagnes de pub...je peux créer à ma guise selon mes besoins.
Avantages
Logiciel très facile d'utilisation, intuitif. Agréable d'avoir du traitement de texte, du calcul, du dessin, dans une même application.
Je fais beaucoup de flyers et affiches, et pour moi le logiciel dessin est plus facile d'utilisation que certains gros logiciels et le rendu visuel est très satisfaisant.
Inconvénients
Parfois, j'ai du mal à trouver des fonctionnalités essentiellement dans la partie calcul, mais il est très facile de les retrouver par l'aide ou les tutos en ligne.
- Secteur d'activité : Recherche
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Suite logicièle gratuite complète
Avantages
Gratuit et disponible sur tous les os courants.
Inconvénients
Incomplet par rapport à la suite microsoft
- Secteur d'activité : Art/artisanat
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
traitement de texte openoffice
Avantages
J'utilise openoffice pour la rédaction des lettres, courriers et réalisation des documents de mon entreprise.
Le fait que celui ci soit gratuit me permet de pouvoir avoir un traitement de texte. L'ajout de police personnalisé me facilite la tâche dans la création de contenu
Inconvénients
pas de difficultés particulieres à l'utilisation du logiciel
- Secteur d'activité : Matériel informatique
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
excellent logiciel
permet de créer et de modifier les documents , il est aussi possible de transférer des documents enregistrés en d'autres formats
Avantages
très bon logiciel avec différents modules et qui répond aux besoins d'entreprise
Inconvénients
un peu compliqué à trouver la version française sinon c'est parfait
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Mon avis
Je travaille surtout avec le tableur CALC
Avantages
Tout est super par rapport à Libre Office
Inconvénients
J'aimerai avoir plus d'aide quand on clique sur "Aide". il faudrait dévelpper cette aide.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Using Open Office to meet the administrative needs of the company.
I've been using Open Office for a long time, and it covers most needs in an office environment, as well as being easy to export to other universal formats used by most businesses. In this sense, there is a high degree of compatibility and usability.
Avantages
Open Office has proven to be a great alternative, in open source systems, which avoids generating higher licensing expenses, since it guarantees an unrestricted implementation that satisfies multiple functionalities, in addition to the fact that it is constantly being updated by members of the community, which that guarantees support for bugs or updates in operating systems, and because it is multiplatform it has been adopted by many people worldwide.
Inconvénients
The functionalities that open office has are excellent, and it is important to spend time specializing in this open-source platform that can be used in various operating systems. In addition to that, it has been extensively tested by the community, and the reported bugs are corrected in the following versions that are released on the market.
- Secteur d'activité : Édition
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
A great alternative to Microsoft
Avantages
Easy to switch from Microsoft Word and not get lost. Functionality is basically the same.
Inconvénients
Moving documents from Word to OpenOffice always ruins the formatting. Essentially, you have to start in OpenOffice and finish here unless you have extra time to reformat everything.
- Secteur d'activité : Rédaction et correction
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Most Recent Version Crashes Constantly Leading to Lost Work
My overall experience, until it seemingly somehow led to my computer now being unable to start, has actually been great. I've been using OpenOffice for many years and never really had a problem until the last few months, as the crashing has been increasing to be more and more frequent. I really like the user interface and features overall. It's been a wonderful program until just recently.
Avantages
I've been using Open Office Writer and Calc for years. I like the features and user interface. Some features are better than features found in Microsoft Word. For example, you can add multiple columns to a table at once; this is not in Word and it's very convenient and helpful feature when working on a table, and I find changing the text from all caps to no caps etc. easier for some reason in Writer although they are almost identical. Almost everything that is in Word is in Writer. Besides the options of the search function, I have never felt like there was a feature that is in Word that I needed and didn't have in Writer. In Writer, the one issue is that Search feature is very difficult to learn to use. If you want to do anything slightly complicated, you have to go learn specifically how to enter it and that can take some time digging online. I have never figured out how to replace two paragraph marks with one, as an example. I do like Microsoft Excel better than Calc because I find it a lot easier to figure out how to write functions using the prompts in Excel than in Calc; I find trying to do more complex functions in Calc extremely frustrating and infuriating.
Inconvénients
This latest version has been crashing a lot. In the last few weeks, I've lost a lot of work. When it crashes, you can lose up to 15 minutes of writing, depending on when it last auto-saved. This has been painful as I've had to re-write some important documents that I had already gotten mostly written. What happened just now is I included a word - a science word - that was not in the dictionary. I right clicked on the word and added it to the dictionary so it would not be underlined as a spelling error. The program hung. I panicked as I had just written a lot so I clicked save. The program froze - and I lost 3 documents. But this time, I could not shut OpenOffice down. Not even by going into Task Manager and clicking End Task would it shut down. I waited probably 45 minutes and then shut down the computer so that it would terminate OpenOffice. Now my laptop won't boot up and goes to a black screen. Now, maybe my laptop has an issue. This could be the case. But, I resent the fact that, whatever issue my laptop may have had, OpenOffice interfaced with it in such a way that now I don't have access to my computer anymore. Now I have to go buy a usb drive and put Windows 10 Installation on it and then troubleshoot my PC. OK, so I don't know if this was OpenOffice's fault - but, it was the only unusual thing that happened before my laptop died. Also, the fact remains that the program has been crashing CONSTANTLY, on both my pcs, for the smallest things. That is very concerning.
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Does everything and for free
I depend on it daily for writing and spreadsheets and am not disappointed! Cannot beat the free price.
Avantages
It does everything -- i mainly use word processing and spreadsheets -- without getting wrapped up in Microsoft's intrusive and expensive software. I can open and save as Word, can open CVS, etc. Easy and effective
Inconvénients
What's not to like, except they leave phone apps to private developers and i do wish i could search and replace tabs and other formatting symbols, but nobody's asked this since Microsoft Works in the 1990s!
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
A great alternative
I switched from MS Office to OpenOffice and I must admit, I feel no difference. It is a good thing, though, as Microsoft Office is rather expensive, while OpenOffice is completely free! I would expect a significant quality drop between the two, but I have not found one. I can only recommend everyone to switch over as it has saved me hundreds of dollars so far.
Avantages
It is good at doing what it advertises. It is a full on suite of programs on par with the mainstream alternatives. I was especially surprised with how easy it was to switch from Microsoft products to OpenOffice and how little difficulty there was.
Inconvénients
Sometimes it lags a bit. It feels like it has some optimization issues. Larger actions make my computer lag more than it ever happened with MS Office suite. I also noticed some issues with layouts and formatting - it just won't behave as I would expect it to.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Free AND compatible
It is a great free alternative to Office and is good if you need to install on lots of machines.
Avantages
It is able to be used to view and modify existing .doc files and .xml files. It is completely free and is easy to download use and distribute.
Inconvénients
It is a pretty boring visual layout and the latest office product file formats do not always work.You must save the files locally.
Alternatives envisagées
LibreOfficePourquoi choisir Apache OpenOffice
Price, no need to pay monthly or purchase licenses- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Does what MS Office does, free
It does the job and it's free, what more can you say?
Avantages
Apache OpenOffice is a replacement for Microsoft Office that is free. It has a suite of apps replacing Word, Excel, and more. It has the majority of features as well.
Inconvénients
The equivalent to Word, Writer, can't save in .docx format, only .doc. Not a terrible problem but annoying.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Alternative to Microsoft office
I have had OpenOffice freeze in mid of work and the only way to solve the issue was to restart the pc. you can as well go to save and have the entire application shutdown automatically.
Avantages
Free and open-source, it can do some of the tasks that are done by other professional software in its category but I would recommend choosing another if you want reliability and better performance.
Inconvénients
Mostly on certain systems, you will encounter bugs that can cause you to lose or interrupt your work. The open office has other issues that can as well affect those you work with. It could be adaptable to some and absolute a nightmare to others. If you are familiar with Microsoft office don't think you will be able to use open office easily matter of fact it can be a very big problem to switch.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
A very Good Backup Utility to have
I had Microsoft Office for many years, Due to business slowing down, we had to rely on another software, Apache OpenOffice was just as good a software as I had used.
Avantages
I like this software, any documents made from another compatible software, will be able to export it to this cost efficient just as well.
Inconvénients
lack of templates for useful documents to use for implementing a plan. I didn't see much of word art offers
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
I would recommend Apache OpenOffice to anyone who needs open-source software
Avantages
Apache OpenOffice is one of the first pieces of software that provided an option to paid software. I've always found it to be reliable for word processing and database. It has really great functionality and is easy to use, if you know what your goals are.
Inconvénients
I always found that Apache OpenOffice programs tend to be memory/data hogs, so spreadsheets/text documents with a lot of text lags when opening.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Great product for the price!
Great office software! Love it!
Avantages
Easy to use, easy to find and make documents, tables, charts, columns.
Inconvénients
Can't save addresses for the envelope feature.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
I spend half the amount of time and effort as with similar software programs
Avantages
Ease of use, low price and range of services it provides. An all in one program.
Inconvénients
That is was not available on my mobile (iPhone)
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
OpenOffice is a great free alternative to MS Office
Overall, it's great! In a nutshell, this is a free version of Microsoft Office, for most practical applications.
Avantages
The best thing is the price, as it's free to download and use the full suite of functionality! However, that wouldn't matter if the software was poor. The good news is that it's not, and OpenOffice gives me virtually every feature from MS Office that I regularly use. I don't doubt that MS Office has a leg-up in certain areas if you need deeper, more obscure features, but for day-to-day document creation, Open Office is great.
Inconvénients
Two things: 1) I can't seem to find a way to save a document as a .docx. That might be proprietary to MS Word. 2) I'd like to be able to see more than just the last 10 documents I opened. It'd be nice to be able to choose an item at the bottom of the list such as "Show more" that would open up expanded document history.
- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Free office suite
Avantages
It is free and open-source, and it can accomplish some of the duties that other sophisticated software in its field can. Still, if you want stability and better performance, I would recommend using something else. I primarily use these for document creation and editor. However, it has more features in it. The document processing and spreadsheet modules can be easily converted to Microsoft Office products. OpenOffice can read Microsoft Word and Excel documents, which is very convenient. We've saved a lot of time because of this function.
Inconvénients
You'll mostly run into issues on particular platforms, which might lead you to loose or disrupt your work. Other concerns with working in an open workplace might also influence your coworkers. To some, it may be adaptive, while to others, it may be a complete nightmare. If you are accustomed to Microsoft Office, don't expect to be able to transition simply; in fact, switching can be a significant challenge.