En savoir plus sur OnScreen

Des instructions étape par étape à l'écran pour aider les utilisateurs professionnels à accomplir n'importe quelle tâche en temps réel dans n'importe quelle application. Guides de processus métier créés en quelques minutes par des utilisateurs expérimentés ou des formateurs. Cette solution est approuvée par les grandes entreprises pour améliorer la formation et l'intégration des utilisateurs sur SAP, Salesforce ou toute application métier.
OnScreen Logiciel - 1
Vidéo de OnScreen
OnScreen Logiciel - 1 - aperçu

OnScreen - Prix

OnScreen n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de OnScreen est disponible à partir de 50,00 $US/année.

À partir de :
50,00 $US/année
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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0
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OnScreen - Avis

Note globale

4,6
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,8
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,9
Support client
4,9
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Tous les avis sur OnScreen

Filtrer par :
Classer par :
17 avis
Simon
Simon
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/09/2020

Just so simple !

Simple, cost effective and just makes my teams life easier

Avantages

No difficult installation, easy to set up guides, love the fact it works with ANY Web applications.

Inconvénients

Still waiting for the negatives, Just great support at every level.

Sheng
  • Secteur d'activité : Agriculture
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/12/2022

Easy to Use

OnScreen was extremely helpful. Great service. Was very responsive.

Avantages

The software was easy to navigate. Useful tools to help make guides easy to use.

Inconvénients

Some integration was difficult because we work inside a virtual desktop inside another virtual desktop but OnScreen was patient and willing to work through the new experience.

Dane
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

3,0
Publié le 16/12/2022

OnScreen Review December 2022

- Client support is exceptional

Avantages

- Ease of use & accessibility- Ease of deployment

Inconvénients

- Administration constraints & limitations- Simplicity can also hold back on the applicability for varied domains & applications

Alternatives envisagées 

WalkMe

Pourquoi passer à OnScreen

- Price- Flexibility- Service Level- Ease of use & accessibility- Ease of deployment
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 10/07/2020

I Like Onscreen

I teach a Veterans to Work Career Skills Program here on Fort Hood, TX and I'm delighted to be using Onscreen in my class. I believe is a great tool to help instruct my students on navigating the system and giving them a better understanding of the different business processes.

Avantages

OnScreen enables our students to be independent and able to easily navigate a business system on their own. I see Onscreen being a valuable tool for businesses and classroom moving forward.

Inconvénients

Not being able to delete a portion of the recording without deleting the whole recording when you mess up during the recording. This causes issues when the helper is turned on in the actual system.

Gary
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/09/2020

Highly recommend OnScreen

Avantages

OnScreen has helped us enhance End User’s adoption and quality compliance to “best practices” within enterprise software i.e. ERP . . . SAP and others.
As an OCM practice leader we now have “hard evidence” that End Users are competent in following the best practice methods. Additional, with OnScreen we are able to validate conformance to GMP’s (Good Manufacturing Practices) and ISO 9000 standards.

Inconvénients

No cons so far, the solution is simple once you have a demo or 2

Alexandre
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 30/07/2020

Onscreen - Alex

It was a great experience under our AP Team, which we could deploy it and have training guides helping the whole team.

Avantages

It is easy to install and use. I could create training guides in few minutes.

Inconvénients

It is perfect for me and for what I need

Aleathia
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 21/12/2022

Onscreen Overview

Onscreen has help to solidify students understanding of lectures

Avantages

Onscreen is very valuable to help in the training environment to help students understand the methodology of the case studies

Inconvénients

Make sure the right areas are highlighted during the creation mode before go-live

Solomon
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 12/08/2020

End users ease of use...

Avantages

End users always have questions on how to properly fill in information. OnScreen provides them the right information as they are entering things

Inconvénients

The feature are great and i cannot think of any negatives

JULIANNA M
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 16/08/2020

OnScreen

Our experience with OnScreen has been extremely positive. My team was able to successfully create recordings after just a couple of training sessions with the OnScreen team. They are very responsive and helpful. It is apparent that they care about their customers!

Avantages

The key benefit of OnScreen is that it allows the SAP user community to be autonomous when it comes to performing their daily activities in SAP. This allows the SAP IT team to focus on project work instead of constantly training and re-training. It's a win win for everyone!

Inconvénients

The OnScreen team is constantly making updates to the software to improve the functionality. At this time, I don't have any suggestions for further enhancements.

Rick
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/08/2020

Effective way to standardize your in-app user instructions

Avantages

Useful tool for any sized company, which aids in for reduced time for on-boarding, helping with user training and assisting with complex processes. Well designed for both the user experience, as well as the back-end maintenance of the content. We've found even more use cases beyond SAP, with it now supporting any browser based application.

Inconvénients

Would be interesting to see future automation for triggering the guides. Currently, the main option is thru the user initiating.

Nigel
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 18/09/2020

Onscreen SAP user adoption

Simple, intuitive, collaborative

Avantages

Its simplicity to drive my teams adoption of our exiting SAP systems so now better productivity and ROI of our original SAP investment

Inconvénients

nothing, maybe just some GUI design that could be worked on

Declan
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 21/07/2021

OnScreen is great for Onboarding and Training Users in the flow of work

Avantages

It's great to ensure that users can be given the support they need within in the live application as they are completing their work.

Inconvénients

The whole OnScreen team is amazing at what they do. So nothing comes to mind.

Michael
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/07/2020

Wish We Had This During SAP Implementation

Avantages

OnScreen for SAP is very helpful for beginner and infrequent-use end users. It walks them through each field defined in the transaction recording and reduces their dependence on the IT team, giving them immediate/consistent assistance. For the IT team generating the help files, the interface is quick and intuitive. It allows for multiple recordings of a single transaction, which I found useful for generating a help guide for different purchase order types (expense POs, inventory POs, subcontracting, etc) and vendors (internal, external, etc).

Inconvénients

If your organization's SAP GUI roll out is inconsistent, you may find that getting OnScreen installed is a bit awkward for certain users. It relies on GUI Scripting being active which our organization did not plan for. Those users needed extra support in getting their GUI installation corrected.

Pascal
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 15/09/2020

OnScreen review

Avantages

OnScreen is very simple to use, either for Designers (people who create guides) and for Business Users (people who uses the contextual helps). No more need to ask a colleague how to use a Software package, nore to search complex and old documentation; all you need to make your job appears in real time in your screen...

Inconvénients

OnScreen needs to be translated into several languages to be easier to use in non English coutries...

Byron
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

3,0
Publié le 20/11/2020

Just OK

When it was working it was great to help navigate through the system and helped with the field data.

Avantages

It made the SAP system easy to navigate.

Inconvénients

The Onscreen kept causing my system to freeze so I would have to restart SAP during a transaction.

Enrique
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 30/07/2020

OnScreen selection and performance

Users are very satisfied, specially for those migrating to SAP S/4 HANA

Avantages

Easy to implement and very high value to the users.

Inconvénients

None until this moment, we have not found a limitation.

Abhijeet
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/07/2020

Excellent Training Tool

Avantages

I found onscreen a very useful tool to train our users on the job. It is simple to use. Trainer can create step by step guides in minutes. All guides are available on single click. No hassle of storing training document and spend time in finding it.

Inconvénients

Auto advance feature is not available. User need to click on next step every time after completing previous step.

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