En savoir plus sur Sendcloud
Sendcloud - Prix
Sendcloud est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Sendcloud est disponible à partir de 40,00 €/mois.
Produits similaires à Sendcloud
Sendcloud - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur Sendcloud
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Beaucoup de problème
Pas trop de problème en général, sauf que si ça arrive, vous devez recommencer tout à zéro, leur seule solution est la désinstallation complète et ré-installation... bof assez moyen comme réponse.
Avantages
Plus beaucoup d'avantages en fait.... les belles années ont passés, Sendcloud n'est plus comme avant.
Beaucoup moins embêté avec une assurance externe
Inconvénients
Beaucoup de perte de colis et de retard, réponse très génériques du service client, avec un certaine ignorance pour d'autres questions, remboursement extrêmement long (6 mois en moyenne) pour les colis gérés sans assurance par sendcloud malgré une responsabilité à 100%, désolant !
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Nul - plein de bugs ne marche jamais
Le service est bien , lorsqu'il marche complètement (ce qui est rare) et qu'il n'y a pas de bug suite au déploiement de mise à jour de leur coté.
De mémoire, sendcloud a toujours eu des difficultés dans l'intégration des différentes règles de transporteurs .
Depuis un an qu'on l'utilise on a surement perdu plus de temps avec leur support (qui est maintenant plus du tout réactif) que gagner avec leurs intégrations toujours bancales et pleines de bug. Il serait grand temps de changer d'équipe de développeurs.
Une déception alors que la solution semblait prometteuse.
Mais ce n'est pas grave nous avons trouvé mieux, plus fiable et complet - concrètement passer votre chemin il y a bien mieux sur le marché.
Avantages
trop simplet pour répondre à de vrais besoins
Inconvénients
Tout est buggé, pas assez complet, ne marche jamais.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Arnaque
Terrible, évitez à tout priw
Avantages
Sendcloud facture les étiquettes créées et non expédier et refuse de le rembourser. Je vais porter le litige devant les tribunaux français.
Inconvénients
Service client roublard, ils ont tenté de m’arnaquer
Réponse de Sendcloud
Bonjour,
Navré de ce malentendu. Le support client Sendcloud vous a déjà contacté pour vous expliquer la situation et vous apporter une solution. En effet, vous êtes facturé à la création d'une étiquette, mais si vous l'annulez car vous ne l'avez pas utilisé vous êtes remboursé automatiquement dans les 42j. Cependant il faut payer la facture émise.
Aussi vous avez contesté des surcharges que vous deviez payer sauf que dans ce cas nous ne pouvons rien faire car c'est le transporteur qui les appliques, et vous aurez été finalement remboursé si votre contestation est validé par le transporteur. Dans ce cas là nous Sendcloud sommes des intermédiaires et dépendons des CGV des transporteurs.
J'espère que c'est plus clair.
Merci de votre compréhension
Sendcloud
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
8millennium B.V
Simple and practical, meets all of my needs and great support
Avantages
Its is pragmatic and easy to use, also perfect option for e-commerce platform with well integrated systems ad possibilities (broad choices of shipping services)
Inconvénients
It's hard to say, so far I like it very much
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Sencloud for webshops
I really think that SendCloud is the best multi shipping platform in Europe - I've tried several other and the competition far away behind SendCloud.
I use it every day and it helped my business a lot. When I started my first webshop I didn't have enough orders to negotiate good shipping rates with courier companies - SendCloud was a solution at that time to offer to my client's affordable shipping costs. 2 years ago we were having maybe 3-5 orders a week, now it is around 5-10 orders a day. SendCloud played a major role in this business growth.
Avantages
Amazingly simple setup process. API connection with major marketplaces and with our webshop was very easy. The process of addressing and creating labels for packages became super quick. Exactly what we needed. Issues are solved quickly - customer service is excellent.
Inconvénients
We use SoundCloud now only for EU shipments because SoundCloud at this moment is missing integration with FedEx courier company. I hope it will be added soon that I can use SendCloud for all my packages.
We tried a few times to send packages outside EU with DHL but we never succeed with it - somehow there was always some issue with it so we gave up and concentrate on using SendCloud only for EU.
However, if integration with FedEx will be possible we will need to look into it again because 40% of all our packages go outside the EU.
I am also missing integration with the selling platform Reverb.
Pourquoi passer à Sendcloud
Soundcloud offers its own shipping tariffs with couriers where many other platforms don't have that option. Send cloud was offering also an attractive free plan with integrations to sales platforms - that will be removed from 2021. I think it is a mistake to do that, I am sure that it will be a reason for many new webshop owners to move to platforms that offer that option because for starters it will be too expensive to pay 40-50 euro every month. Anyway we will still work with SoundCloud because we are now in place when we can afford that.- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Totally Useless, Only Sign Up If You Want to Destroy Your Business
My experience of SendCloud was that they are a bunch of liars that will tell you anything to make you sign up but then deliver absolutely nothing they promised. They negotiated rates with me then after I paid 2 invoices which was what we had agreed the next invoices had a bunch of hidden charges. They were unprofessional, I didn’t speak to the account manager for several weeks due to “partying too much”. The main reason I signed up was a promise about customer support handling customs issues which I asked about 4-5 times and was told not to worry but the first thing that happened was a customs issue exactly what I had described and I was given the number of French customs as customer support. A total disgrace of a company, I would advise to only use them if you want to pay double your negotiated rate, be hounded by debt collectors and have your Amazon business suspend repeatedly.
Avantages
I found no pros, they were more expensive and charged for the account as well where the competition don’t charge for basic customer care. Software was no different than other similar companies just hyped up by the sales reps who are complete liars.
Inconvénients
I found a lot of time wasting when trying to get things done, was told that they had integrated software with Amazon but this only worked satisfactorily with U.K. orders but I export to Europe mainly
Réponse de Sendcloud
Dear Kayzar,
We're very sorry to hear that your experience with Sendcloud has been negative, and we thank you for taking the time to share your thoughts.
We actively try our best to communicate all relevant information. The shipping conditions of every carrier within Sendcloud are available to read in our helpcenter. Unfortunately, surcharges are implemented by the carriers when a package does not meet these conditions, and are then automatically applied and added to your invoice after dispatch.
As I'm aware, my colleagues have been in direct contact with you for several months now and an agreement was made to resolve the situation. We will continue to proactively reach out to you to ensure commitment to finding a resolution.
We hope to speak with you soon on the matter, and once again, we apologise for any inconvenience.
Kind Regards,
Steph
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Sendcloud is so easy to use
We really enjoyed the meeting we had before switching to SendCloud. We had a personal Zoom meeting where we discussed our wishes, they showed us how to use the system and they gave us some recommendations.
Avantages
The integration with Woocommerce was so easy and took only a minute. The Sendcloud system is accessible and easy to use, the integration with our webshop makes sure the customer info is already filled in and we only need to print the labels.
Inconvénients
It's annoying that they charge for printed labels, instead of scanned labels.
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Essential tools for every organization who wants to ship goods!
I am very happy we can handle all our shipments in one central system without having to switch from one shipment provider to another one.
Avantages
The tool provides a very reliable interface between your sales database/crm and a wide range of shipment providers.
Inconvénients
The UX experience is already quite good, but there is some room for improvement concerning intuïtivity.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Fantastic solution
Everything ok. Great customer service who is helping you always.
Avantages
We are using Sendcloud as our platform integrated with our ecommerces in Prestashop and Shopify and everything is fine.
Inconvénients
Integrations with more shipping companies in automatic. We are working with Correos Express and we would like to use Sendcloud also for international shippings with another companies.
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Essential tool for every organization who wants to ship goods!
Very useful tool that makes it easy to manage the chipment of your goods in your region as well as around the world.
Avantages
Very stable and reliable interface that links your sales DB and CRM with the shipment providers in your region. Also the auto-creation of labels works very well and speedy!
Inconvénients
Although the UX interface is already quite good, the process to create tickets and send packages could be a bit more intuïtive.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Nice integration tool with your webshop and easy printing labels
Very easy to use tool. This will save me time and money.
Avantages
Easy to use is the installation and api integration with your webshop. Also easy printing labels
Inconvénients
Least I like the comparison of the shipping rates in one overview. So from all the forwarding agents. But the rates are in the solution.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Easy and fast!
Avantages
user friendly and well integrated. Cheap
Inconvénients
all fine, nothing much to argue differently
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
easy to use, effective and efficient solutions & great customer support
Avantages
how clear, easy to use, easy to find information. printing labels and finding the right shipping partner at the right price was extremely easy. Customer support was quick with the chat function, helpful and clear.
Inconvénients
lack of squarespace integration; billing system not easy to find.
- Secteur d'activité : Produits alimentaires
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Probly parcel stolen
very bad after long time (weeks) they hide behind rules of another company DPD they dont help you in case of problems they do not refund the damage they made even not if probly a package stolen. pity your package is outside our terme of use bye bye money
Avantages
Pakket waarschijnlijk gestolen maar wel markeerd als afgeleverd, klacht gemeld bij sendcloud maar die zeggen achter de voorwaarden van DPD te schuilen vervolgends naar DPD gaan vragen, deze zeggen dat zij de deal hebben dat sendcloud zelf zijn eigen schades oplost, dus wie is er de klos de verzender, als het pakket gestolen is dan sponsord sendcloud diefstal. er is nog een heel gat in de markt waarbij dit soort praktijken legaal gemaakt worden. de overheid zou hierin moeten ingrijpen en bedrijven zouden dit niet moeten willen zoals sendcloud ik laat het er niet bij zitten
Inconvénients
No investigation, poor costumer service, hide behind rules of other companys
- Secteur d'activité : Art/artisanat
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Früher gut inzwischen eine mittlere Katastrophe
Vor 2 Jahren sehr gut - inzwischen absoluter Saftverein. Ich werde nun zum Ende meines Vertrags wechseln.
Avantages
Einfache Anbindung ans System und leichte Bedienung bis 2022.
Inconvénients
Inzwischen ist der Kundenservice eine Katastrophe. Erstellte Tickets zur Probleme dauern zum Teil Wochen - bei sehr akuten Problemen. Man wird immer wieder vertröstet & hingehalten. Viele Einstellungen sind inzwischen durch noch mehr merkwürdige Prozesse nur komplizierter geworden. Dinge wie Lieferscheine, sind im Basispreis von über 500 Euro nicht mehr enthalten.Zu Beginn hatte ich noch eine Ansprechpartnerin inzwischen weiß niemand mehr irgendwas. Als kleinere Firma wird man gefühlt nicht mehr ernst genommen und fällt hinten runter.2023 war und ist mein Maß voll. Ständig werden Labels nicht mehr gedruckt. Das System zeigt immer wieder Fehlermeldungen, wofür sich dort niemand verantwortlich fühlt. Und dann bekommt man noch Rechnungen über die Tickets welche nicht mal abgeschlossen oder behoben worden sind.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Zeer slecht
Zeer slecht
Avantages
Eenvoudige integratie met webshops en lage verzendkosten.
Inconvénients
Zeer slechte klantenservice: telefonisch of contact per chat met SendCloud help draagt niets bij aan het oplossen van verzendproblemen. Ook het aanmaken van tickets bij de klantenservice helpt niet, het duurt meestal ongeveer 5 tot 10 dagen voordat deze opgepakt worden.
Zeer slechte facturatie: op facturen staan vaak onterechte toeslagen. Wanneer deze aangemerkt worden, duurt het maanden voordat er reactie op gegeven wordt.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
easy to use software
I have a webshop and use Sendcloud for all my shipments
Avantages
Works really fast, easy to use and cheaper than my previous vendor
Inconvénients
have not found anything negative on this product
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Supereasy YX
Avantages
Super easy to work with: looks attractive
Inconvénients
All good, so nothing to dislike so far....
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Works well, easy to use
Avantages
I like the seamless integration with WooCommerce; as soon as an order is received, the label is available for printing.
Inconvénients
Not really a criticism of SendCloud, but It would be easier if they re-sold mailing services so I don't have to set these up directly.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Makes my work as a webshop owner easier
Avantages
I own a webshop and SendCloud makes my work a lot easier. I use it as a plugin for WooCommerce so when a customer places an order in my shop, all I have to do is go to SendCloud, print the label, stick it on the package and it's ready to go.
Inconvénients
I have had to install a plugin from another company because I wanted to use a different shipping method. One price for orders between € 0,- and € 39,-, another price for orders between € 40,- and € 79,- and free shipping over € 80,-.
And I wish it was cheaper to send via SendCloud but it costs the same as when I go to the postoffice.
- Secteur d'activité : Art/artisanat
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Perfect solution
Avantages
It's easy to use and looks great! The integration was really easy for WooCommerce
Inconvénients
To send the emails from WooCommerce is not easy. You would like to do that, because with that mail you want to send the invoice.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Very good service
Very good 10/10
Avantages
It was really easy to use. Found my way around the site extremely easy
Inconvénients
Nothing it was really easy to use especially doing it from a phone
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Amazing easy to set up and easy to use
Very positive and have recommended to others
Avantages
Great shipping rates which integrate with lots of platforms
Inconvénients
Booking a shipment manually is times consuming, lots of options. Maybe could be simplified
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Easy to use
I don't spend time creating labels, so I have more time to focus on my core business
Avantages
I like the fact that the tool is easy to use
Inconvénients
There is nothing I dislike about this tool
- Secteur d'activité : Art/artisanat
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Best software I have used
Great experience, easy to use and time saving
Avantages
It is easy to use. It is easier than checking all the different websites for sending packages. I'm very happy about it.
Inconvénients
I did not find any cons yet, I find the software very easy to use