En savoir plus sur brahms

Les ressources numériques sont l'ensemble des contenus numériques générés par une entreprise. Par conséquent, toutes les ressources numériques liées à une marque (logos, documents, images, supports de campagne, guides de marque, etc.) ont une valeur élevée pour l'entreprise. brahms® est un logiciel natif cloud : vous pouvez donc y accéder où que vous soyez, depuis n'importe quel appareil. Pour plus de confort, vous pouvez même vous connecter grâce à un processus d'authentification. La solution est également sécurisée, car la direction peut modifier les droits d'accès et d'édition à un niveau individuel. Alors que les flux de travail assurent la fluidité et le contrôle de chaque processus, l'éditeur PDF en ligne offre la possibilité de personnaliser les parties approuvées du contenu sans requérir de modules complémentaires coûteux ou de connaissances informatiques. brahms® est une solution cloud robuste et polyvalente adaptée aux entreprises de tous types et de toutes tailles. Vous pouvez commencer petit puis évoluer aux côtés de l'éditeur ou le laisser se charger de processus plus complexes immédiatement.
brahms Logiciel - 1
brahms Logiciel - 2
brahms Logiciel - 3
brahms Logiciel - 4
brahms Logiciel - 5
brahms Logiciel - 6
Vidéo de brahms
brahms Logiciel - 1 - aperçu
brahms Logiciel - 2 - aperçu
brahms Logiciel - 3 - aperçu
brahms Logiciel - 4 - aperçu
brahms Logiciel - 5 - aperçu

brahms - Prix

brahms propose un essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur Afficher plus d'informations
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à brahms

Imagen

4,6 (24 avis)
Imagen est une solution de gestion des ressources numériques conçue pour aider les entreprises des secteurs du sport,...

Acquia DAM (Widen)

4,4 (324 avis)
Widen Collective est une solution cloud de gestion des ressources numériques conçue pour prendre en charge le cycle de...

Bynder

4,5 (223 avis)
Bynder propose une sélection d'outils DAM (Digital Asset Management), de marketing et de branding aux entreprises de...

monday.com

4,6 (5428 avis)
monday.com, une plateforme primée de gestion de projet et de collaboration, aide les équipes à planifier et à mettre en...

MangoApps

4,4 (150 avis)
MangoApps propose des solutions de lieu de travail numériques combinant intranet, collaboration, messagerie, apprentissa...

Wrike

4,3 (2796 avis)
Wrike est une plateforme cloud de gestion de projet pour les équipes de plus de 20 personnes, adaptée aux grandes...

Jahia

4,6 (59 avis)
Jahia est une plateforme cloud qui aide les entreprises à surveiller l'expérience des clients et à fournir un contenu...

Adobe Experience Manager

4,3 (132 avis)
Adobe Experience Manager est une solution cloud de gestion de contenu conçue pour aider les entreprises à créer des...

Marvia

4,3 (57 avis)
L'application modulaire de Marvia vous permet de faire bon usage de votre temps. Veillez à ce que tous les membres de...

LogicalDOC

4,5 (93 avis)
LogicalDOC est une solution de gestion de contenu qui s'adresse aux entreprises de toutes tailles issues de divers...

OnBase

4,3 (79 avis)
OnBase est une plateforme cloud d'information d'entreprise qui aide les petites, moyennes et grandes entreprises à...

Nuxeo

4,2 (32 avis)
Nuxeo aide les entreprises à créer et à moderniser des applications de gestion de contenu pour répondre aux problèmes...

Tous les avis sur brahms Appliquer les filtres

Filtrer par :
Classer par :
11 avis

Parcourir les avis sur brahms

11 avis sur 11
Classer par :
Akos
Akos Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 22/11/2021

Far better than a standard asset storage solution

At our company we had an old system that was hard to use, the maintenance was slow, even using it was cumbersome and the possibilities were limited. At a specific time, we have decided to replace this system with a new one, which brings all our employees around the globe closer to our digital life on a reliable fast solution.

After researching DAM systems on the market, we came upon brahms. This product was exactly what we planned to be used. From the first email exchanges through the deep discussions, the brahms team was extremely helpful, they were looking for every possibility to help us out in our demands.

One of the biggest selling points was that they have a professional solution to edit digital materials through the browser so that our employees don't need to be creatives to produce professional printing materials in minutes.

Avantages

The integration into our organization was organized and efficient. Even they were helpful in integrating brahms to our custom own solutions.

Although we have a yearly subscription we receive upgrades, fine-tunes, some new features.

The persons behind brahms are committed to delivering features based on our requirements too.

I like how easy to handle the permissions of the assets inside and outside of the company, and track their usage.

Inconvénients

Although the number of integration plugins is raising the system has only a few.
brahms has several reporting features though we would like to customize them on our own in regards to our needs.

Előd
Előd Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/11/2021

Excellent for organizing your brand

Very smooth, very intuitive interaction with this system.

Avantages

Brahms helped us to better organize our brand materials throughout the company. Its easy-to-use platform allows you to centralize all your content. We love the online PDF editor, where employees can edit previously approved parts of a file, without having any IT or creative knowledge. Before brahms this personalization process was slow, involved too many people and required the use of expensive software.

Inconvénients

It has no AI tagging, but for us was not a must-have.

Brizl
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/02/2023

The Benefits and Drawbacks of Brahms Software: An IT User's Perspective

It provides a place where you can store all of your company's digital files. This helps you to keep track of what is happening with these files and makes it easier to manage them. The online PDF editor lets you make changes to approved content without needing to spend a lot of money on add-ons or having any IT experience.Overall, the brahms software has been helpful for our company in managing digital assets and making the process easier. However, there are some things that could be improved in the user experience.

Avantages

I've been really impressed with its features and how easy it is to use. The cloud-based aspect of the software has made it convenient for me to use it from anywhere and on any device, without having to worry about storage limitations. The sign-on feature has added an extra layer of security, allowing the management to control who can access and edit the software.Its workflows are very smooth and organized, which has helped to make managing digital assets more efficient. Additionally, the online PDF editor allows me to customize approved parts of the content without needing expensive add-ons or IT knowledge.

Inconvénients

It can be slow and difficult to use at times. This can make tasks difficult and slow down the workflow, particularly when deadlines are important.The software can be hard to understand and use at first, and may take some time to get used to it.One problem is that the software isn't fully integrated with other tools and platforms our company uses. This can make it difficult to transfer data between different platforms, which is time-consuming and error-prone.The customer support for the software has been slow and difficult to use. This has been a big pain for us, and it's been hard to get help when we need it.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/06/2022

Fastest and most cost efficient way to organize corporate materials

Avantages

We use brahms to store, organize and distribute all corporate materials (images, logos, presentations, advertising materials, maps etc.), so colleagues find them within seconds through the smart search tool. We don’t need to double check if the content found is up to date since their lifecycle is monitored automatically. Approvals and document localization requests work much faster then before, thanks to the well thought out workflows. We can manage more documents in less time with fewer people.

Inconvénients

Some features are missing compared to the big DAM suppliers like BrandMaker, however we felt that most of those features would have been only a gimmick for us with no real-life benefits. The pricing including the implementation and license fees are incomparably lover at brahms, yet the team is very responsive and keen to meet all our demands.

Marc
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 15/12/2021

Great Brand Management Solution

Avantages

It is easy to use and up to date. It is a very good Brand Management Solution for less costs then other solutions.

Inconvénients

In some areas the solution could be more flexibel.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/03/2022

Well thought out solution

Customer requests are handled fast with proficiency. For instance the development of a smart notification feature was rolled out in a couple of weeks, much faster than it is usual in the industry.

Avantages

Intuitive user interface, flexible functions set, easy to implement, simple user management, continuous improvement, up-to-date cloud infrastructure.

Inconvénients

You can watermark images only in the PDF editor, however brahms seems to listen to customer feedback and adds development requests to the product roadmap.

Geza
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 14/01/2022

Single source for all your important content

Avantages

What makes brahms so powerful is that it gets everybody to use the content that the internal and external contributors created. You can personalize the platform so everybody uses it with confidence and can find the right assets in a matter of seconds. The workflows make our processes way more efficient and the statistics feature helps us to make sure that no content goes unused.

Inconvénients

I don’t see any drawbacks in using brahms, it just made our life so much easier

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/11/2021

Great platform and customer service

The brahms team has been very supportive during the initial data upload. They are focusing on your organization’s specific needs and tailor the user interface to your liking down to the last detail.

Avantages

Brahms is a good solution to store and organize marketing materials internally, but also to share them easily with people outside the organization, that do not have access to the system. We simply send a link to share a single file or a collection and if we want to tell a big story, we create a mini website all within the system. The whole process is straightforward and much easier than the standard solutions, like sending attachments via e-mail.

Inconvénients

Can’t complain: the user interface is straightforward, usable without much introduction- even for users who have limited experience.

Márton
Márton Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 28/06/2022

Great software for larger companies!

Avantages

What I liked most about the software that it is completely easy to use if you understand the logic of it. As it has wide range of variety of implementations, I'd totally recommend it. Also as you can give different permission to the users, it is completely safe to keep all your assets and other digital data in it.

Inconvénients

There is only one thing that I'd say, is that as I've seen it is more for larger companies, but is not the software's fault. :) Right now we are still in the process of growing in number of employees, so we'll definitely will get back to use it.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/04/2022

Easy-to-use brand management and digital asset management

Great user experience from the first demo to the deployment, with good customer care. Easy to introduce to the company.

Avantages

Brahms is quick to set-up, with the possibility to personalize the different features like tags, categories, organization structure and even the overall look and feel. These all helped us to make it as easy as possible for our colleagues to organize and find the assets they need. We made our processes faster through the workflows that brahms offers, especially approvals and the creation of brand-compliant documents.

Inconvénients

No reason to complain, probably we are not using its full potential yet.

Dave
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant pendant l'essai gratuit
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 07/06/2022

İt is a robust and efficient solution

Avantages

İt is good digital asset management software for everybody well designed interface it is working in the cloud it has good sharing options i like the collaboration tools

Inconvénients

Nothing everything is working well for me

11 avis

Catégories connexes