En savoir plus sur HoneyBook

HoneyBook est une solution cloud de CRM (Customer Relationship Management), conçue pour les petites entreprises. La solution aide les utilisateurs à gérer les processus métiers, de la demande à la facturation. HoneyBook permet aux utilisateurs de gérer des projets, de réserver des clients, de signer des contrats en ligne, d'envoyer des factures et de gérer les paiements. HoneyBook propose des fonctionnalités de gestion de tâches qui permettent aux utilisateurs de visualiser et de suivre diverses étapes d'un projet. Les utilisateurs peuvent stocker leurs factures, contrats et autres documents au sein d'une même plateforme. Ils peuvent également répondre aux clients avec des demandes de rendez-vous et des suivis automatisés via des modèles et notifications personnalisés. En outre, des rappels de paiement automatisés peuvent être envoyés et des rappels de tâches peuvent être créés en fonction des projets. HoneyBook s'intègre à des outils tels que QuickBooks, Calendly, Zapier, Gmail et Google Agenda. HoneyBook fournit ses services sur la base d'un abonnement mensuel. La solution propose une application mobile pour les utilisateurs d'Android et d'iOS. L'assistance est assurée par e-mail, via un centre d'aide en ligne, un forum communautaire et par téléphone.
HoneyBook Logiciel - 1
HoneyBook Logiciel - 2
HoneyBook Logiciel - 3
HoneyBook Logiciel - 4
HoneyBook Logiciel - 5
Vidéo de HoneyBook
HoneyBook Logiciel - 1 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 2 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 3 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 4 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 5 - aperçu

HoneyBook - Prix

HoneyBook n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de HoneyBook est disponible à partir de 19,00 $US/mois.

À partir de :
19,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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HoneyBook - Avis

Note globale

4,7
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,6
Support client
4,7
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Tous les avis sur HoneyBook

Filtrer par :
Classer par :
646 avis
José
José
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 23/10/2023

Performant

Joli

Avantages

Permet de gérer les facturations suivi des fiches

Inconvénients

Il bouffe assez trop en connexion internet

Amber
Amber
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 25/03/2024

HoneyBook is the best.

I love this program. I'm not sure if there is anything really like it on the market and I don't care to look. This program has everything I need to keep up with the day to day in my business.

Avantages

I love this program. This is great for photographers and event planners. Likely could be good for another business as well, but as an event planner this program allows me to get inquiries, navigate them through the pipeline stage of booking, invoice clients and send contracts, process payments and build task management and automations all in one place. This program does so much, and connects to QuickBooks which is a huge bonus for me.

Inconvénients

There isn't really much about the program that I dislike. I don't like that the automations now have two types of files (legacy and templates). They are basically the same and it really makes no sense to me why they exist separately, but it doesn't impede on using the software. Also, the reporting is good but it doesn't really make sense as it's not as functional as I'd like. You can't look at a report in the program, you have to download every time, but, I make due with what's available.

Moran
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/12/2024

Arranges financial claims workflow, documented records, standardized forms

Avantages

HoneyBook ensures credibility for all parties involved in the invoice. It enables us to create digital invoice forms and link them to customer records and email with ease. I liked its ability to track the invoice from sending to payment, as it documents all of that in the records with date and time efficiently.

Inconvénients

There are not many negatives to HoneyBook, all the tools are easy to use, records are always up to date, notifications are excellent and all transactions are documented efficiently.

Hannah
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
2

3,0
Publié le 30/12/2024

Good for small teams

It was good overall for client-facing work, but I couldn't handle what I needed for task delegation.

Avantages

It was easy to use honeybook as a new business owner

Inconvénients

It didn't have the features I needed for the internal side of things when delegating to other contractors or staff

Alternatives envisagées 

Asana

Pourquoi passer à HoneyBook

I chose honeybook because it looked like it would work for everything I needed. I have since moved on to different software.
Bradley
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
2

2,0
Publié le 12/11/2024

Honey Could Be Sweeter

It's good for the user that wants everytning in one place and doesnt need to customize much. It has potential and room to contend with others down the road.

Avantages

Simple at times and easy to navigate once you get used to things.

Inconvénients

Customization was very limitrd. Not being able to add a designed invoice was a deal breaker for me.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM, Google Workspace et HubSpot CRM

Pourquoi passer à HoneyBook

Cheaper option and looked intuitive, yet simple.
Daphnah
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 07/12/2024

HoneyBook is Sweet

My overall experience with HoneyBook has been mostly positive. There have been so many updates recently that it can be hard to keep up but all the changes have been very welcome.

Avantages

What I like most about HoneyBook is that you can have your scheduler, contracts, products and checkouts all in one platform.

Inconvénients

What I like least about HoneyBook is that there is no way to add a global discount code to a product or all products.

Saemi
Saemi
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

2,0
Publié le 31/08/2024

no recommend it...

I would not recommend it to others because other websites offer the same program with better options

Avantages

It will be great for those who have their own coaching business to let clients book their spots.

Inconvénients

It’s not as good for booking group classes for clients compared to other websites. I will use the other website is set more...

Amy
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/01/2025

Honeybook is the perfect CRM tool for your design business!

My overall experience with Honeybook has been great! It is such a life-saver for my business for so many parts of my client processes.

Avantages

Honeybook has a lot of Pros in my opinion. I love how easy it is to customize all of my client templates. I can easily brand my proposals, invoices, contracts, client portals, etc. My clients get a seamless, branded experience from inquiry to booked!

Inconvénients

There really isn't anything that I don't like about Honeybook.

Elizabeth
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

5,0
Publié le 03/12/2024

HoneyBook: Manage your business without stress.

HoneyBook has so far been one of the best tools I have used especially when it comes to small businesses. It saves you so much time while managing clients. You have everything in one place, from invoicing to scheduling and also tracking your project progress. It is very easy to work with and you do not need to tech-savvy to use it.

Avantages

My highlight is the fact that I can have everything that concerns a client all in one place. It makes it very convenient and is time saving.

Inconvénients

I do not have anything I like the least at the moment.

Krysta
  • Secteur d'activité : Médecine douce
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/01/2025

Honeybook is the BOMB

My overall experience with HoneyBook was pleasant.

Avantages

What I liked most most about is was it is easy to use.

Inconvénients

What I liked least about it was the price.

Peggie
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 24/12/2024

HoneyBook an amazing product!

Overall a great experience and is generally positive especially for freelancers and creative peeps that need more of an intuitive system for management of projects and customers.

Avantages

I like the Streamlined Workflow and the Customizable Templates. Also the ability to pay directly through the App.

Inconvénients

Price is pretty expensive for small businesses. There is no built-in time tracking.

Lauren
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 01/04/2024

Reviewing Honeybook

Overall i think this program can help lots of marketing companies with proposals and its very detalied amd accurate

Avantages

I really enjoy how easy it is to use the system. I take a lot of payments and handle invoices and this program makes it easy

Inconvénients

The customer service can take a while to answer the phone or resolve a problem online

Roma
  • Secteur d'activité : Services juridiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 06/06/2024

My Experience Using HoneyBook

Avantages

I like that HoneyBook offers project and contract management features
It is capable as a CRM software
It comes with amazing digital signature capabilities.

Inconvénients

Considering how helpful HoneyBook has been, no complaints.

Maria
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/11/2023

Invoicing made effortless with Honeybook!

Creating an invoice on HoneyBook is a straightforward process. It guides me through the necessary steps, from inputting client details to itemizing services and setting payment terms. The customizable templates provided also save so much time!

Avantages

Honeybook's easy-to-use invoicing features have set a new standard for efficiency. As a professional managing multiple clients and projects, HoneyBook has made the task of creating and managing invoices simple for myself and easy for my clients to make payments.

Inconvénients

There is nothing that I dislike about Honeybook.

Alternatives envisagées 

PayPal
Stephanie
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/06/2024

Honey Book is Excellent

Avantages

Ease of use and minimal training requirements!

Inconvénients

Pricing could be a little better but overall I really don’t have any cons.

Monche
  • Secteur d'activité : Design graphique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 24/08/2024

Really love this Software

I really believe that honey Book had taking my business to the next step on becoming a professional business from sending professional invoices. Emails and creating a contact link was very pleasing.

Avantages

Well, I really like about honey Book. It was very professional and easy to use

Inconvénients

I didn’t like that the pricing system was very high, especially for startup businesses

Tanmoy
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
2
Support client
1

1,0
Publié le 24/08/2023

Zero 0

Inconvénients

Hi,If you don't want to be scammed, you must stay away from HoneyBook.Don't waste your valuable time and business by using HoneyBook.I won't say much, just say that if you accept payment through Honeybook, the payment will not come to you.Thank you

bengono
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 01/12/2023

efficiency

Avantages

thanks to this software, I am more and more efficient at work

Inconvénients

I find it really expensive and it's not known to the general public.

Amber
  • Secteur d'activité : Arts de la scène
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

5,0
Publié le 17/05/2024

HoneyBook is great!

Avantages

What I loved the most of Honeybook was the scheduling was easy and processing payments and also the flexibility of customers paying online for services and products

Inconvénients

Long term it just wasn't for me and my business

Mohamed
Mohamed
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 04/05/2023

I am very satisfied about HoneyBook because it has helped me to grow my online business.

Overall I am very satisfied about HoneyBook's interface and client management system.

Avantages

HoneyBook is an excellent business partner for client management, thank you very much !

Inconvénients

So far i am very satisfied about all the feature from HoneyBook. Thank you !

Alternatives envisagées 

monday.com

Pourquoi choisir HoneyBook 

A friend recommendation.

Logiciel antérieur 

Docusign et QuickBooks Enterprise

Pourquoi passer à HoneyBook

A friend recommendation.
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

5,0
Publié le 30/10/2023

Really professional contract management

Avantages

HoneyBook seems to do many things, from sales presentations to contracts but what we are using it for is contracts, and it is very good with that. So much less complicated for our staff to create and sign them through a flawless (also beautiful) system, and clients are impressed with the system as well.

Inconvénients

Haven't found anything yet, perhaps as we go along. We are considering expanding our use to include invoicing and billing and will update review at that time.

Marek
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/05/2023

HoneyBook Review

Overall, my experience with HoneyBook was positive. The platform streamlined my client management processes and helped me stay organized and efficient. The ability to centralize all client interactions, from initial inquiry to final payment, in one place was a game-changer. The platform's user-friendly interface and customizable templates allowed me to create professional proposals and streamline my workflow. While the reporting and analytics capabilities were somewhat limited, the overall experience with HoneyBook was excellent, empowering me to deliver a seamless client experience and grow my business effectively.

Avantages

One of the things I liked most about HoneyBook was its all-in-one platform for managing client interactions and business processes. The ability to streamline and automate tasks such as client communication, project management, invoicing, and contracts was incredibly valuable. The intuitive interface and customizable templates made it easy to create professional-looking proposals and streamline my workflow. Additionally, the collaborative features, such as the ability to share files and communicate with clients in real-time, enhanced the overall client experience.

Inconvénients

While HoneyBook had many positive aspects, one thing I liked least was the limited reporting and analytics capabilities. The platform provided basic insights into my business metrics, such as income and project status, but I would have appreciated more in-depth reporting and analytics features. It would be beneficial to have access to more comprehensive data and visualizations to gain a deeper understanding of my business performance and make data-driven decisions.

Austin
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/05/2023

Honeybook review

I was trying to think of a better word but I'll just come out and say it. We run a weird business.. It's hard to find things we can use sometimes. The big thing Honeybook has going for it is that it will probably fit any business model. It's not just for experts from global enterprises. Any regular Joe from down the street could use it with a few minutes of reading.

Avantages

The big item on my pro list is user experience. Straight from the beginning it was fun and Honeybooks team will help anytime. The guy I talked to solved my problem in like five minutes when I was ready to sit and wait for at least half an hour. Some of the things Honeybook has are project tracking, workflows, invoices and payments, schedule manager, CRM.

Inconvénients

It stinks that Honeybook costs more than the other small business CRMs. It's got the extra stuff, yeah. But I wish they could bring it down a little. The other thing is that I wish they would let more outside apps integrate.

Shivang
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 01/06/2023

HoneyBook has been an essential CRM platform for me and my wife's side-business ventures

My wife and I run a small business off to the side that focuses on piano recital tutoring for young people. Much of our business has come through ad-hoc contact development, and we initially had a time working without proper customer interaction and proposal tools. We started using HoneyBook relatively recently, and it's definitely changed our approach to our side-small business by making bookings, CRM, and proposal development much easier.

Avantages

I personally love how easy it is to access previous customer communications and interactions. Sending over contracts and delivering payment collections has also been fairly painless and easy to administer through HoneyBook. Lastly, we've more recently experimented with the proposal creation tool, which offers very visually attractive documentation.

Inconvénients

For the moment, I don't feel that anything with HoneyBook is missing at all.

Marktwain
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 06/05/2023

Honeybook

Avantages

Posts from other creators to help on jobs if needed.

Inconvénients

Cost was expensive long term and not in out budget at the time but they do work with small businesses to help with that during slow times

Alternatives envisagées 

SuiteDash

Pourquoi passer à HoneyBook

One stop shop for onboarding clients

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