En savoir plus sur WebABA

Le logiciel de gestion de cabinet WebABA permet aux fournisseurs ABA de gérer facilement la planification, la facturation et les paiements des assurances, le suivi des employés, le reporting, la gestion du cycle des revenus, etc. Conçu par des BCBA (Board Certified Behavior Analyst) ayant une compréhension claire des défis auxquels vous êtes confrontés au quotidien, WebABA offre tous les outils nécessaires pour renforcer votre pratique thérapeutique ABA (Applied Behaviour Analysis). Ces fonctionnalités comprennent : la programmation intelligente et avancée des groupes, des rappels, un portail parent complet, des capacités de facturation et de RCM (Revenue Cycle Management) avancées. WebABA gère toutes les opérations de facturation en permettant aux professionnels de collecter les paiements et de suivre le statut des paiements. Cette solution est également capable de fractionner automatiquement les codes CPT de catégorie III et de générer trois formulaires compatibles CMS 1500. Pour une prise en charge supplémentaire de la facturation, les spécialistes ABA (Applied Behavioral Analyst) peuvent utiliser l'équipe de professionnels de la facturation de WebABA pour gérer la soumission des réclamations, les réclamations refusées, les factures et les relevés impayés. Une application mobile pour Android et iOS est également disponible.
WebABA Logiciel - 1
WebABA Logiciel - 2
WebABA Logiciel - 3
WebABA Logiciel - 4
WebABA Logiciel - 5
WebABA Logiciel - 6
Vidéo de WebABA
WebABA Logiciel - 1 - aperçu
WebABA Logiciel - 2 - aperçu
WebABA Logiciel - 3 - aperçu
WebABA Logiciel - 4 - aperçu
WebABA Logiciel - 5 - aperçu

WebABA - Prix

WebABA n'est pas disponible en version gratuite.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur Afficher plus d'informations
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

Produits similaires à WebABA

Jotform

4,7 (2444 avis)
Jotform est une solution d'automatisation de formulaires basée sur le cloud qui permet aux utilisateurs de publier des...

MedEZ

4,7 (19 avis)
MedEZ est une suite pour DMP (dossier médical partagé) et de facturation convenant à la plupart des établissements...

SimplePractice

4,6 (2792 avis)
SimplePractice est un système de gestion de cabinet basé sur le cloud conçu pour faciliter l'aspect commercial du...

Caspio

4,5 (213 avis)
Caspio est une solution cloud de développement d'applications sans programmation pour les entreprises de toutes...

Zanda (formerly Power Diary)

4,6 (199 avis)
Power Diary est un logiciel de gestion de cabinet en ligne pour les cliniques médicales. Il comprend la gestion des...

Clinicea

4,9 (9 avis)
Conçue pour les organismes de soins de santé, Clinicea est une plateforme cloud de gestion de clinique. Ce qui la...

Pabau

4,6 (501 avis)
Pabau est une solution cloud de gestion de cabinet conçue pour les cabinets de soins de santé de toutes tailles, des...

Jane

4,8 (463 avis)
Jane est une solution de gestion de cabinet qui aide les cliniques de santé et de bien-être à rationaliser les...

Parcourir les avis sur WebABA

86 avis sur 86
Classer par :
Jonas
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
2

3
Publié le 03/02/2025

Mixed Bag Experience

I like it, I like its integration of Catalyst, and it's been pretty easy to use. The downside of course is IF it it working fully and how long it'll take to address the issue.

Avantages

The support team that helped me set up WebABA was top notch. [sensitive content hidden] saved my professional life, honestly. It's pretty easy to set up schedules, creating client profiles, submitting claims, etc.

Inconvénients

The con is that I encounter issues from not being able to view ERAs to WebABA code replacing letters in Auth #s with ?s (which results in claim rejection from the clearing house) to numerous bugs with different browsers. There has always been a workaround, but that is not convenient. Support for this can often be slow as well.

Kaitlyn
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
2

4
Publié le 28/01/2025

Please give us option to set a color for the client and not the therapists

I like it better than any other data collection site I've used in the past but it does have room to improve.

Avantages

I enjoy that the schedule is so seamless, it's easy to navigate, and it links to the notes. I also enjoy the reports it generates as well.

Inconvénients

I wish there was a way to make the clients a specific color rather than the therapists. It would visually be way easier to track a client's appointments to ensure there is coverage for the full day. But unfortunately, the therapists are all a different color, so it doesn't help for that reason.

Jamie Lee
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 28/01/2025

Overall a Good System

Overal it was good, but we did have a lot of issues.

Avantages

I liked the overall layout of the site, and the chat/help available when needed. Matching notes was easy.

Inconvénients

We had lots of glitches with the calendar when things would disappear, or just continuously load. Really wish there as an app, or would be cool if Catalyst and WebABA could be one system.

Judith
  • Secteur d'activité : Services à la personne et aux familles
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 29/01/2025

Co-director of Applied Behavior Analysis

We have found our transition to WebABA to have barriers that hinder efficiency. Thankfully our team has found ways to work through the barriers. We are grateful to the tech team who have helped us on many occasions. We hope to see improvements in the system as our department grows.

Avantages

We appreciate the easy view of schedules. We like that we can store demographic information for staff and patients. We like that notes match from Catalyst.

Inconvénients

There are several tech issues that are time consuming to edit. There are automatic changes that occur that are of concern to billing accuracy within Catalyst note matching. In addition, when canceling sessions the system requires 3-4 steps to cancel therefore, we must take extra time do to this. We cannot see who canceled the session when looking at the schedule unless an additional note is added. We cannot see scheduled and kept weekly hours on the schedule view screen (highly requested by our admin team) and we find there to be error when modifying appointment (specifically Tricare). This requires us to cancel appointments instead of modifying.

Kathryn
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
4
Support client
2

3
Publié le 07/02/2025

I don't know what this means?

Not that great, wish we had gone with Aloha. The training for module one should provide more details and takes the longest and our trainer flew through it too quickly.

Avantages

I like the organization of the homepage and the easy access to clients and staff. I also like the documentation filling. I also like the A&R reports it provides.

Inconvénients

The billing section is hard to set-up and I feel we still don't have it set-up correctly for supervision. My office manage sent in a ticket for this and we still haven't received a reply.

Trisha
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
3

1
Publié le 03/02/2025

Having regrets and second guessing our decisions

People are pleasant, and as helpful as a lacking system can be.

Avantages

The sales pitch we received when trying to make the decision to move from Central Reach for an ABA EMR.

Inconvénients

Everything after the sales pitch was NOT as sold; we are being nickel and dimed to death by "add-ons" that should be standard. There is a huge lack of integrations for documentation, scheduling, and billing. When we talk with the set-up team, we are always told to "submit a ticket" or to submit a suggestion to be put into an indefinite dream-bucket that does nothing to solve our problems. Things that should be automated, like allowing a business to set "business hours" so that schedules cannot be clocked into at the wrong time are costing our team hours of hunting for things that your team claims are "common occurrences." We decided on WebABA because we use Fusion for our therapy practice and it seemed like a logical pairing. It has been everything but logical and we are disappointed at best.

Michelle
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
1
Support client
1

3
Publié le 08/02/2025

Not thrilled

Not thrilled as I was expecting to be. The referral led us to believe this system was amazing. But our experience has not been amazing.

Avantages

the referral to webaba was great, the onboarding team was helpful

Inconvénients

Still not getting paid by funders and we have been unable to identify why. When we want to make a change we cannot do that in one place, we have to go to 3 different areas in WebABA to make a change. Addresses do not automatically populate across pages within a client's record - we have to type and retype everything which increases the risk of mistakes. We waste alot of time and money chasing issues with the settings.

zan
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
2

2
Publié le 03/02/2025

pros and cons

it was a nightmare trying to get things set up correctly and to start receiving remittance through insurance companies. we were told that the claims were stuck in the clearinghouse and no one could identify how to resolve the issue

Avantages

not a lot - I will say the platform is always available and the site does not go down so that's a pro. The system to work with however is not great.

Inconvénients

it took almost a full year to receive remittance through WebABA

Keith
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
1
Simplicité
2
Support client
3

2
Publié le 28/01/2025

Syncing with Catalyst at best is a work in progress

The syncing from Catalyst is weak at best. I find it slow to move between screens like the cloud backbone of the program is uninspiring. I can wait 15 - 30 seconds ( or more) when it should just load quickly. This is on a fiber connection with 1 GIG download speeds.

Avantages

I like that when it works it can be a tool to print important billing reports

Inconvénients

Under Catalyst notes, there should be an option to create multiple appointments from Catalyst notes. You should be able to assign default options (like 97153) and then select the notes you can create under those perameters. This would save us many hours creating manual appointments 1 by 1

Missy
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

2
Publié le 03/02/2025

Not The Best

Overall, this product was not for us. Perhaps if the customer service was better, we would have been happier. Overall there seems to be a lot of turnover, and a lot of miscommunication within this company.

Avantages

The interface is user-friendly. It has a lot of important tools designed for ABA services.

Inconvénients

There are many glitches with this product. The company does not do a good job of providing training to new clients.

Gwenyth
  • Secteur d'activité : 2128
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
3

1
Publié le 03/02/2025

BCBA, Behavior Analyst

Not great, I prefer other platforms, if it were my choice.

Avantages

The organization, when it does end up loading.

Inconvénients

How slow it is, does not match notes quickly. It is often down or not working as quickly as I need.

Carolyn
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

3
Publié le 10/02/2025

Clinical Director

Overall, WebABA has been more preferred than some other systems I have used, but there are kinks that need to be worked out, specifically with note matching.

Avantages

User friendly with navigation, color coding, quick searches, easy to learn

Inconvénients

Does not sync well with Catalyst at all - note delays and does not auto match.

Serah
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 06/02/2025

Areas of Concern

effective but needs improvement for user friendly viewing

Avantages

it shows appointments in block format and able to receive notifications of schedule changes

Inconvénients

It is difficult to swiftly move appointments up or down at even intervals, it freezes on the internet view when viewing on a mobile device, and same changes will not save.

Mary Lisa
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 05/02/2025

Great program

I ejoy the program its fast, easy and acurrate.

Avantages

Easy to navigate and has all the needs for our program

Inconvénients

Had some gliches but all has been addressed.

Rebecca
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 28/01/2025

Good app, love the save draft feature.

It was effective and easy to learn to navigate.

Avantages

Saving my note as a draft was a life saver.

Inconvénients

I didn’t like how sometimes clicking on a certain client would open a completely different client.

Ashton
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 06/02/2025

Highly recommended

Overall I like WebABA it’s a great system and very easy to use once you get the hang of it.

Avantages

I like how you can preset appointments and it auto matches with your notes.

Inconvénients

How easily it creates extra appointments.

Peg
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
4

2
Publié le 10/02/2025

Not that impressed

Unfortunately for WebABA I use Fusion also in our office and find it so easy to navigate. At this point I don't see any good comparison between the two programs and yet they are both from Therapy Brands. I am wondering why they don't have the same ease in use?

Avantages

So far I have not liked it much at all. Maybe that will change as I grow more familiar with it.

Inconvénients

I do insurance billing and there are so many steps involved! I have two browser windows open as I need to go back and forth between screens. Ugh!

Aaron
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
2

4
Publié le 28/01/2025

Satisfied User

It has done very well with meeting the needs of my company

Avantages

WebABA works well with Catalyst. I am able to make billing notes on the site and it shows up immediately on Catalyst.

Inconvénients

Often has issues syncing when adding new clients with catalyst

Alex
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

3
Publié le 06/02/2025

WebABA review

I prefer WebABA over other platforms such as CentralReach, but was difficult to use when first starting.

Avantages

The design of the schedule in calendar form.

Inconvénients

Web glitches and bugs with mobile usage.

Molly
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
2
Support client
1

2
Publié le 29/01/2025

User of product

Not very positive . It could be much better. Cannot depend on it

Avantages

This is the product we currently use at our therapy center

Inconvénients

Very inconsistent .. cannot depend on it

Hannah
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
2

3
Publié le 03/02/2025

I don’t know

Avantages

It’s functional. It’s okay to use. Once inside the note easy to navigate.

Inconvénients

It takes forever and goes to another page. It’s hard to adjust times.

Jimmy
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 17/02/2025

Thank you for nothing.

I would not recommend this software to ABA startups. Terrible experience.

Avantages

Very hard to get someone to help you with your system. NO emails. NO call backs. Just a bunch of emails asking if the service ticket has been handled. Do better guys.

Inconvénients

I will be leaving to a better program. Nothing I can do to fix it.

Sade
  • Secteur d'activité : 2128
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/02/2025

WebAba review

I like webABA alot. It is easy to you and I usually never have issues with the site

Avantages

Its very easy to navigate. I like how organized it is.

Inconvénients

It does need its own mobile version that can help people that use their phone.

Gilma
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

5
Publié le 10/02/2025

WebABA EXPERIENCE

Overall I love WebABA I think it would be best if I practice more to use it

Avantages

It is fast and easy to make work appointments

Inconvénients

Sometimes the system is down and it’s hard to work through

Alisha
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 06/02/2025

New user experience

It’s easy to use no complaints from me so far.

Avantages

I love the ease of logging in. And overall experience.

Inconvénients

Sometimes has errors when attempting to log in.

Catégories connexes