En savoir plus sur SimplePractice

SimplePractice est un système de gestion de cabinet basé sur le cloud conçu pour faciliter l'aspect commercial du cabinet privé. Ce logiciel facile à utiliser et conforme à l'HIPAA, aide les professionnels de la santé et du bien-être à automatiser leurs processus quotidiens tels que la planification, le traitement des paiements, la documentation, etc. Parmi ses principales caractéristiques, citons les rappels de rendez-vous gratuits et illimités, la gestion des demandes d'indemnisation, les demandes de rendez-vous en ligne et un portail client pour simplifier la communication avec les clients. Envoyez des formulaires d'admission dématérialisés via le portail client, ce qui permet à vos clients de les consulter, de les signer et d'effectuer des paiements en un seul endroit. Utilisez la fonctionnalité de demandes de rendez-vous en ligne pour permettre aux clients de demander une heure qui leur convient. À partir de cet emplacement, vous pouvez approuver ou refuser toute demande. Une fois vos rendez-vous programmés, réduisez le nombre d'absences en envoyant des rappels vocaux, textuels et électroniques gratuits et illimités à tous vos clients. La plateforme intégrée de télésanté vous permet de voir vos clients de n'importe où, sans ouverture de session ni lien supplémentaire. Simplifiez votre processus de prise de notes grâce à la vaste bibliothèque de modèles ou créez vos propres modèles pour consacrer moins de temps à la paperasse et plus de temps aux séances. Vous pouvez charger vos notes de prévisualisation, effectuer des modifications, puis verrouiller et signer votre note. Désormais, vous n'aurez plus besoin de perdre du temps à discuter des paiements lors de vos séances. Simplifiez les paiements en ligne avec AutoPay et sécurisez le traitement des cartes de crédit en ligne. De plus, le traitement des paiements par carte de crédit est entièrement intégré à votre compte SimplePractice, sans connexion supplémentaire ni tracas. SimplePractice dispose également des outils dont vous avez besoin pour promouvoir votre cabinet avec succès, comme par exemple la création d'un site web professionnel. Choisissez parmi des thèmes, des couleurs et des photos sélectionnés par des professionnels pour créer un site web simple et attrayant en quelques minutes. De plus, le site web professionnel s'intègre parfaitement à votre compte, ce qui vous évite de devoir saisir deux fois toutes les informations relatives à votre cabinet. Votre compte SimplePractice s'intègre également à l'annuaire Monarch, de sorte que les clients potentiels peuvent facilement trouver votre cabinet, demander un rendez-vous et obtenir les soins dont ils ont besoin.
SimplePractice Logiciel - 1
SimplePractice Logiciel - 2
SimplePractice Logiciel - 3
SimplePractice Logiciel - 4
Vidéo de SimplePractice
SimplePractice Logiciel - 1 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 2 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 3 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 4 - aperçu

SimplePractice - Prix

SimplePractice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

À partir de :
29,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur SimplePractice

2 789 avis sur 2 789
Classer par :
Gabriel ange
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 03/07/2023

Avis sur mon usage de simplepratique

D'après mon expérience professionnelle avec ce logiciel, ça a permis d'avoir accès facile et rapide au simplepratique comme rendez-vous et autres

Avantages

Le pragmatisme, la fiabilité et la rapidité

Inconvénients

Tout est okey. Parfait à mon humble avis jusqu'ici j'ai encore rien observer de négatif

Oluwa Locheyi
Oluwa Locheyi
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 26/09/2023

Un avis sur SimplePractice

Avantages

SimplePractice comme l'indique son nom est d'une grande simplicité. Elle me permet de planifier surtout et de ne pas manquer mes rendez-vous.

Inconvénients

SimplePractice ne présente pas pour mon usage des inconvénients.

Dona
Dona
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/01/2025

I LOVE SimplePractice!

My overall experience with SimplePractice was AMAZING!!!!!

Avantages

I love how easy it is to use and how user friendly it is.

Inconvénients

The cost prohibited me from continuing to use the platform.

Kristin
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/12/2024

A modern secure practice system.

It was pretty easy to set up and I'm still continuing to find extra features they offer. I like that they take cyber security seriously. I'm not sure why there are negative reviews about customer service as they have been quick to get back to me.

Avantages

The calendar is great, easy to use and you can see the times client's are scheduled. You can set up notifications to be alerted about appointment times. The customer service has been helpful and they are quick to get back to me. They offer a lot of great features.

Inconvénients

I would prefer more customizability with the invoices and Superbills.

Erica
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 15/01/2025

A great system for practice management - but not for MY group practice.

In the beginning we were excited about the prospect of moving to this system, but ultimately, it did not meet our needs and did not offer the flexibility to adapt the features to accommodate. I believe it would be a great option for an individual in private practice, but did not work for us as a larger group practice.

Avantages

We moved from a system that was very antiquated and simple to this platform and so the features that it offered were new and exciting. We were able to manage electronic documents digitally which we had never done before, run reports, manage schedules all in one place, and claims and billing were all in one place.

Inconvénients

Because it is a system built to accommodate any type of practice, it did not work for our unique and specific needs. We had many issues with reports processing correctly, were losing information, and there were inefficiencies in the way that claims and payments processed and posted.

Shirita
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 20/02/2025

Simple Practice Review

I am very satisfied with Simple Practice. It is a very robust EHR for the price point.

Avantages

Having Wiley Treatment planner integrated into the software saves me so much time!

Inconvénients

I don't have any negative concerns about Simple Practice.

Allison
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 31/01/2025

User Friendly

Overall it’s my favorite ehr platform because it’s so easy to navigate.

Avantages

User friendly, the templates are helpful and easy to use, telehealth feature, and I like how the goals from the treatment plan show next to the progress notes.

Inconvénients

I can’t think of anything I dislike. Sometimes the connection on telehealth sessions is poor, but that is likely not a SimplePractice issue.

Coty
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

3
Publié le 11/01/2025

Over priced, but works

I don’t love the platform, but it works for what it is. It’s also more expensive than a lot of EHRs for pre-licensed individuals.

Avantages

I like that it is good for the starting up clinician and that the templates are easily customized.

Inconvénients

I don’t like how glitchy telehealth is, that there is not a lot of customization on the calendar screen and it can be readily confusing to someone who is trying to use the system besides just scheduling.

Kristel
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

1
Publié le 02/01/2025

Profit First & Monopoly Goals

SimplePractice bought out my long-time EHR Luminello in 2023 and eliminated Luminello in 2024, taking over their customers. They offered Luminello customers a "special deal" with a "lower rate" for the first year. Upon looking up SimplePractice's rates on their own website, I discovered that the "deal" that they offered us was MORE than their regular rates, not a discount. They also consistently raise prices for their current customers at well above market increases and charge extra for very basic features that are included in other EHR's basic plans.

I have also heard unfavorable things about their privacy practices (i.e., selling aggregate client data for profit).

Finally, in 2024 they bought out Track Your Hours, including Track Your CEUs, another product that I had been using for years (for free!), and then proceeded to shut down that product as well. I assume they offer a similar feature in their EHR and did not want any competition. They seem to be trying to create a monopoly on all mental health related digital companies so that they can charge as much as they want.

Avantages

I have had multiple dealings with SimplePractice, but (to be fair to them) my ratings are not based on using their EHR, but rather their business practices. I have nothing good to say about them.

Inconvénients

Their focus on profit at the expense of ethics and customer/client satisfaction.

lauren
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

3
Publié le 24/02/2025

Great software for small groups or individuals

Avantages

It's simple. Has just what you need to run your practice.

Inconvénients

It wasnt a good fit for our group. We have multiple credentials.

Jennifer
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 22/02/2025

Almost Too Simple

Avantages

I have been using Simple Practice since 2018. It seems cliche to say that this platform makes running my practice simple, but in this case that really is the best word. I think for me there are 3 things that make running my solo private practice almost too easy.

1. Scheduling. I love that I can schedule clients for weeks at a time. I can properly schedule clients who are every other week and weekly and be able to add in one-time sessions in between and minimize the problem of double booking myself. Clients can cancel themselves and I can also see who would be in person or virtual. I love that I can create any time of appointment so that I don’t schedule clients without leaving time for eating. The scheduling includes the billing codes, alerts before each session and much more so it’s not something easily recreated in google calendar. And now that other calendars and Simple Practice can sync, it makes my weekly schedule that much more simple.

2. Billing. There was lots of intimidation around bilingual insurance. Enter Simple Practice. I still cannot believe that I can submit billing for multiple clients at once with one click. That’s it. And if I ever have an issue (very rare) the customer support is so good, they give step by step instructions to fix the issue making email communications simple as well.

3. Telehealth. My clients love that they can join a session from their iPad, laptop or phone with the click of a button. This is great for adolescent clients and allows for using a backup device in the moment if a laptop or phone dies mid session. They can send a message while on session in the chat or I can share my screen to work on exercises when needed. It has been super simple to have family sessions on multiple devices when needed.

Running a practice from intake to termination is so easy that sometimes I feel like I’m forgetting to do something. It’s almost too simple. But guess what, Simple Practice even alerts you when you forget to do a note or a client has an outstanding balance, so even forgetting is made simple too!

Inconvénients

Wished there was a live support option - now they have added it with a higher plan so I will need to check this out!

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

3
Publié le 30/01/2025

The Cost and the Features Did not Align

Avantages

It was easy to customize notifications that would be sent to clients.

Inconvénients

The pricing structure and the consistent additions at extra costs.

Ileana
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/07/2024

SimplePractice is a great platform to run a practice

Avantages

SimplePractice makes having a private practice SIMPLE. With this software clients can schedule a consultation with you, input credit card information, you can send them the required paperwork, charge them for the invoice and also add clients notes and measurements all in one place.

Inconvénients

The price is a bit high when starting off, but it is worth it.

Tyneisha
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 09/10/2024

Simple Practice is okay!

It was a fair experience but I promptly left after concerns regarding the ownership of data.

Avantages

All of the features that were available and the ability to host a group private practice with the software.

Inconvénients

The cost of the product, not being able to customize the forms, and the lack of control and ownership of the data.

Karen
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
1

3
Publié le 19/06/2024

OK but not awesome

Meh....it isn't great, not horrible. Customer service is o.k. but email is their primary form of communication which has held me up and is very frustrating.

Avantages

the two way calendar sync what what I did this for

Inconvénients

clunky and hard to use. The display isn't great and it sometimes times out and doesn't save my note and I lose it.

Jose
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 29/11/2023

Outstanding product at an affordable price

Initially hesitant to adopt SimplePractice, I was accustomed to and comfortable with another EHR system. However, upon making the transition and familiarizing myself with the platform's navigation, the evident ease of use quickly became apparent.

Avantages

I spend significantly less on this software compared to a similar product I used before. It's user-friendly, and the customer support team responds promptly to my inquiries.

Inconvénients

The current system lacks user-friendly features that would facilitate a smooth document submission process.

Hannah
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/10/2024

Two Thumbs Up!

I have gotten very familiar with the company over the years and have really enjoyed the simplicity and effectiveness of the simple practice platform. I have recently also started using it from the client side, and like being able to know how everything is organized, and what to expect.

Avantages

I like how easy it is to be able to access the information that I need quickly, and that it is user friendly to the point of me being able to quickly schedule and add notes to my client's charts. The Wiley notes save my life, and make me sound a lot smarter.

Inconvénients

I like some of the templates that I have used at other companies, and they aren't universal to be able to use in other areas.

Anna
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/10/2024

Simple Practice lives up to its name!

They have everything that I needed to get my therapy practice up and running, and feel confident about growing my practice from there.

Avantages

I like that Simple Practice has all of the features that any mental health practice would need, and it can be as simple or detailed as the user likes.

Inconvénients

Maybe the only downside would be that if I do want to get more detailed with income charts or expense reports, things like that, maybe there might be a small learning curve, but definitely a doable one.

LuAnne
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

3
Publié le 18/11/2024

Good produce, Great price

over all, I am happy with using Simple practice.

Avantages

Simple Practice is a very user friendly software for managing medical records. There are many features that are missing but if you are a smaller sized company or an individual practitioner, the simplicity is amazing.

Inconvénients

It can be difficult setting up payers initially

Minal
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 07/10/2024

Simple Practice - Great but pricey

I used SP for years until they starting raising the prices quite frequently and by a lot. As a small sole practitioner it felt crazy to spend over $90/mo on an EHR when I didn't need/use a lot of the features.

Avantages

It has all the bells and whistles. It's really a great product and syncs with everything you need it to.

Inconvénients

It is really expensive compared to other EHRs out there and their customer service is ok

Lynn
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/05/2024

Simple Practice

I have been pleased with the use of this EMR and the ability to learn to use it.

Avantages

Ease of use, flexibility in making it more personalized to your business.

Inconvénients

The ability for client's to pay the invoices sent to them directly without my assistance.

Clare
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

1
Publié le 22/03/2024

There's got to be something better than this

There is absolutely no customer service. Zero. There's no phone number no email nothing. It's just not acceptable for the price and the sheer number of customers they have. Also it's not simple at all.

Avantages

The best feature is that you can make custom forms and you can email consent forms to clients.

Inconvénients

It's very outdated and clumsy. I use very few of the features. They recently made updates which were more like decorations that really messed up the functionality and I can't take it anymore. I'm looking for something else.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/12/2024

Makes things really easy and simple.

I have had a really positive experience so far.

Avantages

It helped me with navigating my own health care needs and made things really simple

Inconvénients

I honestly can't think of anything. It has enabled things really easily.

Halloran
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
1

1
Publié le 20/11/2023

customer support cannot be reached

Avantages

Support when you are in the buying phase is very responsive. Price is good.

Inconvénients

You cannot contact customer support directly even during business hours. You will be left hanging and unable to do patient care.

Réponse de SimplePractice

Dear Halloran,

Thanks for taking the time to provide your feedback. We value your opinion and are grateful for your input.

We understand that not being able to connect with us immediately via phone can be frustrating. However, we are happy to inform you that our customer support team has recently expanded, and you can now reach us via email and chat from Monday to Friday between 7 am and 10 pm ET and on the weekends between 8 am and 4 pm ET. Additionally, you can also schedule a phone or screen share support session from Monday to Friday between 10 am and 4 pm ET.

We appreciate your patience and understanding while we continue to work hard to provide the best service possible. Your feedback has been reviewed at the highest level, and we will use it to make necessary improvements in the future.

Sincerely,
The Luminello Team

Répondu le 27/11/2023
Kiran
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 20/10/2024

Simple Practise Review

I found the admin side was too time consuming.
Some of the reports were lacking.
No cancelation emails are sent out to clients which is not good.

Avantages

As a new user i found Simple Practice easy to navigate.
Its a good comprehensive tool for healthcare management offering many features.
It has helpful customer service.

Inconvénients

The pricing is too high.
The invoicing was not that good.
Its not for company's its good for solo providers.

2 789 avis

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