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Nicolas
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 18/12/2024

Scopi évaluation ISL

Bonne. Client fidèle du produit depuis 8 ans

Avantages

Bon rapport qualité prix. Client du produit depuis 8 ans

Inconvénients

Un peu pauvre graphiquement et manque peut-être de fonctionnalités

ahmed
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 11/10/2024

avis sur l'utilisation d'ISL

Avantages

J'ai particulièrement apprécié la simplicité d'utilisation et l'interface intuitive d'ISL Light. La qualité des connexions est excellente, et le support client est réactif. C'est un outil efficace pour le support à distance !

Inconvénients

durant mon utilisation je n'ai pas trouver d'inconvenant

Réponse de ISL Online

Ahmed, thank you for sharing your experience!

Répondu le 21/11/2024
Damien
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

3
Publié le 20/12/2022

Plutôt bon dans l'ensemble mais quelques bugs

Cela nous permet d'effectuer du support utilisateur à distance ainsi que gérer des serveurs.

Avantages

L'installation est simple et les menus pratiques pour s'y retrouver.

Inconvénients

Parfois des sessions s'ouvrent comme si une autre personne utilisait ISL et cela occupe une licence sans raison ce qui est bloquant lorsque qu'un autre technicien veux lancer une nouvelle session.Egalement parfois l'affichage bug.

Réponse de ISL Online

Hi Damien, thanks for sharing your feedback!
You can monitor your license usage in »My account«. There you can see running sessions and terminate inactive sessions. You can learn more about license usage in the User Guide: https://help.islonline.com/20355/170860

Répondu le 16/10/2023
raphael
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 06/12/2022

Retour d'expérience

Avantages

Utilisation simple, tarif relativement accessible par rapport à la concurrence

Inconvénients

personnalisation un peu complexe notamment pour l'intégration

Alain
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 12/04/2022

Installation

Avantages

installation facile pour un déploiement

Inconvénients

pas moyen de renommer la connexion au moment de l'installation pour permettre identification plus aisee.

Nicolas
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 20/04/2022

Efficace et complet

Avantages

Parfait pour la gestion de notre parc client. Nombre de machine illimité.

Inconvénients

Rien à signaler, le produit convient parfaitement à notre utilisation.

Eric
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 25/04/2022

Commentaire

Très satisfait de l'ensemble des services.

Avantages

Facilité à configurer un poste distant et la sécurité du mots de passe à la connexion.

Inconvénients

pour avoir la console hors page web, il faut démarré une session par un code

Thomas
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

Remote access brilliance

Exceptional, reliable consistent and an essential everyday working tool

Avantages

It's so simple to deploy and gain access swiftly regardless of application type

Inconvénients

Easily being able to identify client installations that are superfluous - old ones that have been left inactive for some time that potentially need removing

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à ISL Light

Overall functionality, costs and with a smaller firm that actually cares about support

Réponse de ISL Online

Hi Thomas, thank you for your feedback, we are happy to read that ISL Online is helping you with your work every day.

Répondu le 06/02/2024
Mathew
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

Thanks ISL LITE!

Avantages

Ease of deployment and use, great product indeed!

Inconvénients

Not much, good product. Enhoy using it and the team support us really well!

Réponse de ISL Online

Mathew, we value your input!

Répondu le 06/02/2024
Andrew
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

Great for looking after our customers

Avantages

Ease of use for our customers, great support (chat based).

Inconvénients

No cons, it's brilliant. We self host it and it's never let us down.

Réponse de ISL Online

Andrew, we appreciate your feedback, thank you!

Répondu le 06/02/2024
Stephen
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/12/2023

The best remote suppport solution

I have been using this for about 20 years, its a perfect solution for the support side of my IT business

Avantages

It works and the support is second to none.

Inconvénients

Nothing, it's as perfect as it can be. I don't see anything not to like.

Réponse de ISL Online

Stephen, thank you for sharing your experience! It's wonderful to hear that ISL Online has been serving you well 20 years! Thank you for your continued trust and support!

Répondu le 06/02/2024
Guillermo
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/12/2024

Professional IT remote control

Excellent and fast, the only one app you need

Avantages

Compatibility, you can take remote control even for mobile devices

Inconvénients

Price, a bit expensive per user, but that's all

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à ISL Light

Customer Support and easy customization.
Bo
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

Gret Remote Acccess Software

This is the best, most intuitive remote access software for tech support technicians that service multiple clients.

Avantages

Accessing remote devices using ISL is easy. I have the app on my main PC, my laptop, and my phone. Being able to work on a device from my phone means I don't have to be tied to a computer for tech support. Everything works, always.

Inconvénients

When moving devices to groups, and dropping it, the screen refreshes and goes back to the top of the list. If I am moving devices, I don't want to keep scrolling down. Would be nice to select multiple devices and drag and drop to the group. Also, would be nice to create an access password per group. Since I service multiple companies, it would be nice to select group and change password for entire group.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote et LogMeIn Central

Pourquoi choisir ISL Light 

It was too expensive and you had to know the local password to the PC to connect, where as with ISL, you just have to know the access password.

Logiciel antérieur 

LogMeIn Central

Pourquoi passer à ISL Light

The main issue was cost, the second was the ability to organize clients into groups, use my cell phone *HUGE*, and not needing the local admin password to log in.

Réponse de ISL Online

Hi Bo! Thank you for your detailed and valuable feedback. In regards to the issue you've described, we have a solution for you. You can utilize the "Bulk Actions" feature to perform actions on multiple computers simultaneously. Please note that this feature is available through the ISL Online web portal and is not accessible via the desktop app. Please see the manual for more details: https://help.islonline.com/19815/1622800

Répondu le 06/02/2024
Stuart
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

ISL The best remote support tool.

Its my most important support tool, gives me fast remote access to all my exisiting end users and any new ones too.

Avantages

It is fast, reliable and great value investment for my business, i could not operate without, have tried many other remote support and remote access tools this offered the best performance and value for money

Inconvénients

To date i am yet to find any fault or issues with ISL, i am very happy with the product

Réponse de ISL Online

Stuart, thank you for sharing your valuable experience with ISL Online! We're delighted to hear that you find the ISL remote desktop software to be an excellent tool for remote access and support!

Répondu le 06/02/2024
Mark
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 07/05/2024

Easy to use, it just works.

Having used ISL for 10+ years i can say it has been great to use everyday. It's very easy and it just works everytime.

Avantages

It is very easy to use on both computers and mobile devices.

Inconvénients

The reporting of end device hardward and software could be better. A simple report to view all devices or groups of devices in one place.

Réponse de ISL Online

Mark, thank you for your review! It's great to hear that ISL Online has been serving you well for 10 years! Thank you for your continued trust and support.

Répondu le 22/11/2024
Richard
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 19/12/2023

Nice Product

Good Product and would will continue to use in the future.

Avantages

Easy to use and works well. Also if you need help you get it from ISL

Inconvénients

Some customer have issues installing / running the product

Réponse de ISL Online

Richard, thank s for the feedback.
In regards to issues some of your customers have, ISL Online offers various methods to connect with customers, some of which don't require the client to type in a session code. I recommend taking a look at our short video guide; it might offer some helpful alternatives that could simplify the process for you and your clients: https://www.islonline.com/help/videos/tutorials.htm#ways-to-connect

Répondu le 06/02/2024
Anthony
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/11/2024

Easy to use remote access software

I am very pleased with ISL and would recommend this software to anyone who provides IT support

Avantages

Very easy to use and set up on a client computer for when you need it

Inconvénients

Talking a client through downloading and running the software, if it isn't already on their computer some of them find it difficult to give me access remotely

Tony
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

Used ISL for many years now

Very happy with the service. An invaluable tool for our business

Avantages

Along with my team of IT Support Engineers we support thousands of end user seats, using ISL to connect to the users' workstations and clients' servers etc. An invaluable tool for our business

Inconvénients

having to pay for it - only kidding. It's worth every penny

Réponse de ISL Online

Tony, it's great to hear that ISL Online is an invaluable tool for you and your business. Thanks for your trust and support!

Répondu le 06/02/2024
Gil
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/12/2023

The best and most secure solution on the market.

Avantages

Its easy to use and its a fantastic product.
I works fast and its very secure.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à ISL Light

Tested all alternatives and after a long test we decided it us the best.

Réponse de ISL Online

Gil, thank you for sharing your experience. Your review is a source of motivation for our team!

Répondu le 06/02/2024
Jonney
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/12/2023

Good Solid Product

Good company to deal with and proactive account management from ISL when dealing with us

Avantages

Easy to use - easy to white label for our business and easy for our customers to use and interact with

Inconvénients

No problems encountered with using this product

Réponse de ISL Online

Jonney, thank you for the feedback! We're glad to know that ISL Online meets your expectations!

Répondu le 06/02/2024
Stephan
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 18/12/2023

Great product

Avantages

Reasonably priced product and works very well

Inconvénients

Lack of immediate prompt for admin rights
Having to switch into restart mode to get back on after restart

Alternatives envisagées 

Splashtop

Pourquoi choisir ISL Light 

TeamViewer have been hiking their prices by an unreasonable amount year on year to the point where it became unaffordable.

Logiciel antérieur 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à ISL Light

We tested both products and preferred ISL.
Derek
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/08/2023

Great software at a great price

Very positive. we have had zero issues with the software.

Avantages

We have been using ISL for over 12 years. The software was easy to deploy and when we set up a new machine we install it as part of the configuration process.

Inconvénients

The only thing I dislike is the file transfers. It would be better if they labled each end with the computer name

Réponse de ISL Online

Hi Derek, thank you for your feedback, we will take it into consideration.

Répondu le 22/09/2023
Steven
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/12/2022

Gebruikers ervaring van meer dan 14 jaar

Wij gebruiken de software vanaf 2008 dagelijks. Het is voor onze klanten een belangrijke tool om snel een probleem op te lossen. Zou niet meer zonder kunnen.

Avantages

De software is voor de klant eenvoudig te starten. Het stelt ons in staat om snel een klant te helpen.Met Always On kunnen we op een moment dat de klant de computer even niet nodig heeft de werkzaamheden uitvoeren. De klant kan laten zien wat het probleem in plaats van in woorden. Dan is het veel sneller duidelijk wat er moet gebeuren.

Inconvénients

Nieuwe klanten zijn nog wel eens terughouden dat wij de computer op afstand kunnen overnemen als of wij naast hen zitten. Vragen zich af of dat wel veilig is.Het blijft altijd een kwestie van vertrouwen, misschien dat de software na het afsluiten van de verbinding een venster met tekst hierover kan tonen.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 20/12/2022

Review ISL Light

Remote beheer is de belangrijkste functie die we gebruiken. En het delen van bestanden.

Avantages

Makkelijk in gebruik en betrouwbaar. Maar toch mis ik nog wat zaken

Inconvénients

Het ontbreken van historisch gebruik. Remote ip adressen van werkstations.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi choisir ISL Light 

Logmein werd te duur

Pourquoi passer à ISL Light

Teamviewer bleek onbetrouwbaar en werkte vaak niet.

Réponse de ISL Online

We really appreciate your feedback!
You can find the data you mentioned under Reports. Select ISL Light Usage Report, then click on the Settings icon and select all the parameters you want to see in the report, e.g. Desk IP, Client IP ... You can export the report to a csv file and then edit the data in Excel.
You can learn more about Reports in the User's Guide: https://help.islonline.com/20354/166659#isl-light-0

Répondu le 16/10/2023
Brian
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/10/2022

Cross platform, bullet proof remote support software.

As a sole practitioner, this allows me to support customers from anywhere I have internet. I can get away to the sun for a month in the summer and still support my customers.

Avantages

Integration to my website. The user interface is intuitive. Ability to reboot without losing connection.

Inconvénients

The Pallava in connecting to a Mac the first time (this is more abut the MacOS security)

25 avis sur 51

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