Parcourir les avis sur Float

609 avis sur 1 610
Classer par :
Abdelaziz
Abdelaziz Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 20/10/2023

Facile à utiliser

Avantages

C'est un logiciel qui facilite la gestion de projet. J'adore son interface intuitive et ses fonctionnalités puissantes

Inconvénients

Les inconvénients son très minime, je le trouve parfait

Hervé
Hervé Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 18/09/2023

Excellent outil de gestion de projet

Avantages

Facile et efficace, Float permet de gérer les ressources, offre un interface multi-utilisateur. Il permet de planifier des projets et de gérer les tâches grâce à ses fonctionnalités.

Inconvénients

Certains fonctionnalités pourrait être ajoutés pour faciliter l'accès aux nouveaux utilisateurs

Thibaud
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 30/07/2020

Bon logiciel de planning

Avantages

Le logiciel me permet de connaître mon planning pour la journée et les semaines à venir. Il est intuitif et facile à lire.

Inconvénients

Le logiciel pourrait préciser les tâches qui sont partagées avec d'autres personnes.

Natalia Isabel
Natalia Isabel Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 06/02/2025

An indispensable tool for project management

An excellent tool for project tracking and control, workload management, and employee work time. If you need to organize and structure internal areas of your company, this is the software you need to get started

Avantages

An excellent tool for project management and time management, both for yourself and your work team

Inconvénients

Although it is very comprehensive, it lacks tools to personalize more detailed or complex tasks for assigning to staff, like Trello or Asana does

Tichaona Redemptor
Tichaona Redemptor Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 19/02/2024

A powerful resource management, planning, and scheduling software

Extremely educational, easy to use even for a first time user

Avantages

Forecasting Budgets: Accurate resource planning is essential for budgeting. Float helps you manage capacity, plan projects, and forecast budgets effectively. It’s like having a financial advisor for your project resource.

Inconvénients

As a Software there is no free version or trial version that do not require you to enter your banking detail

Alternatives envisagées 

Microsoft SharePoint et Paymo

Pourquoi choisir Float 

I was trying to check all software that deals with project management

Logiciel antérieur 

Paymo et Microsoft Project

Pourquoi passer à Float

It seems user friendly it has easy to use tools
Alessandro
Alessandro Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 28/08/2023

MID-SIZE CREATIVE TEAM (20 ppl)

Avantages

Float is a powerful tool that can help the managers to make sure the team is not overloaded (or underloaded :) ).At the same time we have a clear vision if we, as a team, we can take more projects to work on or we have to raise our hand because we are in difficult

Inconvénients

Visually could be more appealing. User interface is easy but it could be more eye-catching for the creative team

Alternatives envisagées 

Resource Guru

Pourquoi passer à Float

The opportunity to have a mobile app and a time tracker
Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 28/08/2023

Easy Ressourceplanning tool

We're using it for three years now and intend to continue doing so.

Avantages

This tool does exactly what its supposed to do for our Purposes. We are very glad to use it. On of the best features is the automated e-mail for the colleagues at the beginning of a sheduled week.

Inconvénients

From our perspective there is likely nothin in particular to dislike.

Alternatives envisagées 

JIRA Service Management

Pourquoi passer à Float

Its cheaper and covers exactly our need of having a simple and intuitive ressource planning tool
NIKITA
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 17/02/2025

Good Tool but not Great!

Its okay, they can improve on UI and color schemes to mske it look better

Avantages

Ease of usage, its quite straight forward.

Inconvénients

User Interface, which is so Basic.?The colour combination on screen are not great, so I get confused where to find what

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 09/05/2024

Featureful, but lacking some that counts most

Avantages

The general UI is very nifty and responsive, and the scheduling view is great for visualising timelines. When managing a specific project, it's great for visualising timelines and tasks across the team.

Inconvénients

It lacks certain reports and integrations, most importantly in the revenue tracking and headcount allocation space. This means that we had to resort to "hacks" to record information, and then visualise this data elsewhere. We also had to use hacks on other softwares to set up the right invoicing / approval / billing processes.

Aisha
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 23/08/2023

Float is a great tool for resource and project management

Overall very good.

Avantages

The colour coding of projects and ease of real-time alteration of bookings.

Inconvénients

The delete function at the moment makes it too easy to make a mistake and delete a booking in error.

James
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 30/08/2023

Good tool for team visibility and managing flex in projects

Essential daily driver for project management.

Avantages

Float is a super quick way to make sure everyone knows who's working on what and when. Easy to quickly re-arrange scheduled to adapt to changes in projects.

Inconvénients

Interface misses some simple things (e.g. why can't I right click to copy/duplicate a task?)being able to converse on a task and track billable/non billable time would probably mean we could ditch some of our other tools...

Samuel
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 12/11/2024

Great tool

Easy-to-use tool, efficient but needs more flexibility.

Avantages

Float Streamlines project scheduling and resource allocation.

Inconvénients

Float has limited customization options for unique workflows.

Antony
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 10/05/2024

FLOAT - EI

Avantages

minimalistic style makes it easy to identify different tasks and task blocks

Inconvénients

It's a bit basic in terms of what you can do with scheduling, could be more autonomous when assigning tasks in terms of setting your own colour permanently

Sophia
Sophia Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 12/06/2024

It's a good tool for the purpose

I really don't have any strong feelings about float

Avantages

It lets me log whether I worked today and correctly assign projects

Inconvénients

Slightly annoying process to log multiple blocks for the same day

Varsha
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
1

4
Publié le 14/06/2024

Float is in the air

Avantages

Float has a fantastic UI and extremely easy to use
It also caters to specific team types like consulting while recognizing the work we do for external clients

Inconvénients

It could have a better project search functionality. It is a bit glitchy

Stren
Stren Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 31/08/2023

Great platform for staffing and management

A good platform to manage: who, what and when. Float has maintained the visual people focus I love about the original product. Integrates well with our data compliance and avoids budget/client confidential data which will need to stay on our intranet. Presentation mode and time split functions are areas to grow functionality.

Avantages

Intuitive and easy to use, focus on work schedule not project budget.

Inconvénients

Updates are not always realtime forced page reloads required which can be troublesome for the team.

Alternatives envisagées 

monday.com et Evernote Teams

Pourquoi passer à Float

Price, easy of use, data compliance.
François
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 09/04/2024

Need a full integration to be useful

Avantages

The possibilities with float are very high, we could have done so much more to get the most of that software.

Inconvénients

The redundance of the tasks, but it's more due to the use we do of the software than the software itself.

Agata
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 16/04/2024

Great tool for planning of a numerous team

Avantages

It gives the possibility to use it with a low or high level of detail of scheduling. A lot of possibilities and very flexible tool.

Inconvénients

I don't have any issue with the product. What I like least about using Float is that not every member of the team is committed in using it so we can have some misunderstandings because for instance the colleague schedule some time-off on Google calendar but then forget to report it also in Float.

Tim
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 10/07/2024

overall it good

Avantages

the features you'd expect are all at the finger tips, keeping track and scheduling all simple and work as you'd want it to, or expect

Inconvénients

for my use i didnt have many complaints to delve into, signing in on the mobile app can be a bit frustrating but not worth getting upset about or worrying about.

Alain
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 29/08/2023

The best tool for our purpose, with some issues

Avantages

It gives a good overview over the planned projects, even if there are many employees in different teams. The planning, time tracking and reporting features seem to work in a stable manner. Sorting and filtering is done really well.

Inconvénients

There are some UX problems which are just plain weird. Scheduling time for an employee is tedious because the planned time affects the duration and vice-versa. We do our planning on a weekly basis instead of day-to-day, so we're often entering time planned like 0.4h/day which is more complicated than we would like it to be. There are some weird issues with the API as well, where some fields are not being applied correctly, or behavior changes with updates.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 01/09/2023

Easy to use but lacking some features

I use it weekly to staff members to projects and track their capacity. it gets difficult when we need to restaff people and/or use different timing in different times

Avantages

You can filter down by project, title, names. You can also add details of the team members (what team they belong to, direct report or even simple tags like experience level)

Inconvénients

When you assign a team member to a project, and they need to work different hours in different weeks, you have to create an entry for each segment. E.g. 3hrs/day in Q1 and 4hrs/day in Q2, and then the same in Q3 and Q4, you need to create 4 different entries. It gets complicated if you program by week.

Agata
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 22/08/2023

Float - good tool for capacity planning

Overall, it's a very convenient & reliable tool from a project manager's perspective. Some changes would be helpful, but in general it is a massive help in resource planning and I can't imagine working without it.

Avantages

It is a great tool to be integrated with jira - it works well for our team, it's a seamless, smooth integration that helps us estimate time & choose the right resource for any jira tasks. It is also easy to follow by the users who are marking tasks "complete", adding comments, mark bookings as tentative. All very clear and transparent.

Inconvénients

The integration with google calendar doesn't work that well. Some of the bookings are wrong / outdated / are not being updated / duplicated / not being displayed in a correct project or are missing. Luckily, the support team is open to help with this kind of issues. Also, the annoying feature is that the "View in jira" link doesn't work for duplicated bookings. It doesn't work well for our team as more people use the same tasks on jira in different time. It's impossible to search using the jira ticket number (you have to know the ticket name). Also, ticket numbers are not displayed in the “Task” field- that causes some confusion because we work with tasks with similar names.

Warren
Warren Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 01/09/2023

Daily Float User

Avantages

My whole team can access it, and really helps drive who is on what piece of billable work.

Inconvénients

Gets hard to manage lots of small projects and tasks, the view gets crowded and hard to read. Reporting is straight forward either, its hard to understand initially what they show

Diego
Diego Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 08/10/2023

Float as an indicator of a company's future

From the outset, its real-time tracking variable seemed the most appropriate to me. It helped that it was easy to understand

Avantages

Its best function, in my opinion, is to be able to forecast a company's cash flow. Something that some entrepreneurs do not take into consideration and leads them to bankruptcy. He is also an excellent manager.

Inconvénients

There are problems in the reformulation of the activities, it occurs when you want to modify some tasks and these are not modified at the same time in the schedule.

Yevhenii
Yevhenii Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 22/08/2023

Great tool to manage your team

It helps manage my team's work

Avantages

UI is excellent. I like it very much. I am very comfortable managing a team's work as well as my own

Inconvénients

In the past, I said that the logging button is hard to find on the navbar. Now this button is clearly visible. I'm grateful to Float for listening to customers

25 avis sur 609

Catégories connexes