En savoir plus sur Housecall Pro

Housecall Pro est une application de gestion des services sur le terrain, basée sur le cloud, qui permet aux professionnels de l'entretien d'automatiser les flux de travail et de rationaliser la répartition des techniciens. Cette solution comprend une application mobile native et un portail web complémentaire et dessert un large éventail de secteurs, tels que le nettoyage de tapis, le nettoyage de vitres, la plomberie, l'électricité, le CVC (chauffage, ventilation et climatisation), etc. Housecall Pro permet aux entreprises de services de se passer des documents au format papier en faveur de l'automatisation numérique. Housecall Pro offre des fonctionnalités telles que l'intégration de QuickBooks Desktop et Online, la planification des tâches avec suivi GPS, la répartition, le traitement des paiements, les devis, les reçus et factures automatisés, les notifications aux clients en temps réel, la possibilité d'envoyer des SMS, les cartes postales automatisées et l'automatisation du marketing par e-mail. Les clients peuvent réserver des services via la fonctionnalité de réservation en ligne de HouseCall, communiquer via un système de messagerie centralisé et effectuer des paiements en ligne. L'application mobile est accessible à la fois sur les appareils Android et iOS. Il existe une version gratuite pour les propriétaires/exploitants uniques, qui offre un grand nombre des fonctions de base de la version payante. La tarification Premium est basée sur le nombre d'utilisateurs et une licence d'entreprise est également disponible. Cette solution est disponible aux États-Unis et au Canada.
Housecall Pro Logiciel - 1
Housecall Pro Logiciel - 2
Housecall Pro Logiciel - 3
Housecall Pro Logiciel - 4
Housecall Pro Logiciel - 5
Vidéo de Housecall Pro
Housecall Pro Logiciel - 1 - aperçu
Housecall Pro Logiciel - 2 - aperçu
Housecall Pro Logiciel - 3 - aperçu
Housecall Pro Logiciel - 4 - aperçu
Housecall Pro Logiciel - 5 - aperçu

Housecall Pro - Prix

Housecall Pro n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Housecall Pro est disponible à partir de 79,00 $US/mois.

À partir de :
79,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur Housecall Pro

2 819 avis sur 2 819
Classer par :
Oluwa Locheyi
Oluwa Locheyi
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 05/10/2023

L'idéal pour les services a domicile

Avantages

HouseCall Pro est un logiciel qui facilite un agrandissement et un développement à votre entreprise. Ces fonctionnalités m'ont aidé à planifier mes activités de façon efficace. Ces services sont utiles pour les petites entreprises.

Inconvénients

HouseCall Pro a un coût élevé et cela ne permet pas l'accès des Petites Moyennes Entreprises

Réponse de Housecall Pro

Hi Oluwa Locheyi, Thank for the review! We are happy to hear that is helping you with your business by planning efficiently and that the software is useful! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Répondu le 15/04/2024
Douglas
Douglas
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 14/09/2023

Gestion d'entreprise

Avantages

Un logiciel qui vous permet de développer votre entreprise Les services qu'ils proposent sont vraiment d'une grande aide pour gérer les petits entreprise Ça m'a permis de construire de belles choses et idées

Inconvénients

Ça coûte trop cher à mon avis il faut revoir les choses C'est pas disponible dans tous les pays !

Réponse de Housecall Pro

Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business grow and helps you manage! We hope to soon be available in other countries, however you can access the desktop version anywhere :) If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Répondu le 18/09/2023
Laureine Claire
Laureine Claire
  • Secteur d'activité : Agriculture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 25/09/2023

Housecall Pro gère notre agenda différemment du conventionnel

Avantages

Les réservations en ligne sont notées et bien structurées

Inconvénients

L'accès mobile de Housecall Pro n'est pas efficace et devrait être amélioré

Réponse de Housecall Pro

Hi Laureine, Thanks for the review! We are happy to see that you are enjoying it! Happy to hear that you think the online booking its well structured! We would love to hear more about the mobile access not being effective, if you could send us an email at [email protected] We will be happy to dig in here for you.

Répondu le 15/04/2024
Hervé
Hervé
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 27/09/2023

Meilleur logiciel pour les domiciles

Avantages

C'est un bon logiciel et facile à utiliser. Il permet l'amélioration et l'évolution de mes activités, l'efficacité du service offert ainsi que le bon fonctionnement des petites entreprises

Inconvénients

C'est un bon logiciel mais qui ne prend pas en compte tous les services

Réponse de Housecall Pro

Hi Hervé, thank you for the review! We love hearing that has been easy to use, and is efficient with your business needs! We would love to hear what services we are taking in to account and see what we can do help here! If you can send us an email at [email protected] with your company name, login email and phone number? Hope to hear from you soon, have a great day!

Répondu le 15/04/2024
Akou Kafui
Akou Kafui
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 11/11/2023

Logiciel de Calendrier

Avantages

Top produit de marketing et programmation des calendriers des rendez-vous tte simple et professionnel. Je le recommande

Inconvénients

Facilite l’établissement des calendriers très professionnel et facile à utiliser. Je le recommande

Réponse de Housecall Pro

Hi Akou, Thanks for the review! Happy to see you are enjoying it and its helping your business making scheduling appointments simple and professional! If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Répondu le 16/04/2024
Abdelaziz
Abdelaziz
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 05/10/2023

Logiciel facile et fiable

Mon expérience avec Housecall Pro est satisfaisante et je le recommande.

Avantages

C'est un logiciel facile et fiable doté des fonctionnalités intéressantes. La planification des activités en temps réel est ce que j'apprécie le plus.

Inconvénients

C'est un logiciel très fiable mais coûte un peu cher. Ce qui freine son utilisation chez les petites entreprises

Réponse de Housecall Pro

Hi Abdelaziz, thank you for the review! We are happy to hear that is easy and reliable for you. If you have any other feedback, feel free to reach out to [email protected]. Have a great day!

Répondu le 15/04/2024
Christine
Christine
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/08/2023

Outils de nettoyage

Avantages

La version gratuite en essaie qui nous permet de maîtriser

Inconvénients

La non disponibilité dans tout les paysLa non adaptation de certains téléphone

Réponse de Housecall Pro

Hi there, thank you for your review. at this time HCP is only available in the US and Canada, We are sorry!

Répondu le 11/08/2023
Joyce
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 13/12/2022

Logiciel efficace

Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.

Avantages

Ce logiciel est vraiment un don, il m'as permis de planifier mes activités de manière efficace. Les services y afférents sont vraiment d'une grande aide quand vous gérer une petite entreprise.

Inconvénients

Le nom de ce logiciel ne prends vraiment pas en compte tout les services qui y sont. Son coût est vraiment élevé pour les PME.

Réponse de Housecall Pro

Hi Joyce, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Répondu le 05/01/2023
femi
femi
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/06/2024

Service Delivery

Really exceptional software i will recommend to my colleagues.

Avantages

keeping appointments with my patients has really seen an increment of about 20 percent compare to the last two year. which has helped improve my time managment

Inconvénients

Knowing how the understand the usage of how the plumbing option works becauses this a been quite demanding for me.

Patrick
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/01/2025

Housecall Pro for the Pros!

Housecall Pro has an amazing customer service team and there is always someone to respond to questions. I thoroughly appreciated that part of the experience with the app as it transpired to my understanding of how things work within it!

Avantages

HouseCallPro is a wonderful product for the blue collar service industry. I love the way that you can process payments easily through the app. Everything is very user friendly after a little bit of practice and it really helps keeps all my clients data organized.

Inconvénients

The only thing I had trouble with was the monthly costs for what I needed for my business personally. I am not saying it is not a good deal, it just had a bit more bells and whistles than I needed as a one man operation. I can see how if you have more than 2 employees how it can keep everything very organized when it comes to planning and setting up daily routes.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Housecall Pro

It is a leading competitor in the home service industry!
Fernando
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
1

1
Publié le 21/07/2024

Housecall Pro is not for the Tech Industry

I was completely disappointed with them and stopped using them after they charged us for leads that where not relevant to our services and that when contacted would not pan out as leads ready to book and pay for services. TO many leads where cold or deceptive leads.

Avantages

I did not find any pros with it. At least nothing that I couldn't get from some other service.

Inconvénients

I did not like anything about house call pro. They made it to difficult to properly present my cumpany and services to potential customers. At the time they did not have good keywords nor categories for IT Services. Their pricing and cost per lead was deceptive and many of the provided leads where junk and they still charged us hundreds of dollars for them even when they did not pan out.

Rose
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 06/12/2024

Housecall Pro - HVAC Company Review

Overall, I love the software. It is constantly being upgraded, which is why we've stuck with it even when we felt there were other options better suited for our needs. This has proven to be a great move for us because they have added features that have greatly improved the software over the years.

Avantages

Very user friendly, encompasses a lot of different tools into one platform and consistently adding more features to it at least quarterly. It is also very affordable compared to other similar software options.

Inconvénients

Sometimes it would be nice to customize it a little more for our needs. Also, would like a better routing option (it is currently being built up better).

Alternatives envisagées 

Salesforce Service Cloud

Pourquoi choisir Housecall Pro 

I needed something more advanced and more catered to our industry.

Pourquoi passer à Housecall Pro

Mostly cost. HCP is better priced, although FieldEdge and Service Titan does have more features. We just don't see ourselves being able to utilize all the features available.
Hunter
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 18/02/2025

Serviced based software

Overall, it had great features for what it's intended to do for service based businesses for company such as mine which has a combination of service contract and longer project management requirements.It doesn't suit mines but it's a great product for people who are service based only.

Avantages

Its focus on service and it communicating with cuatomers thru sms

Inconvénients

Its lack of managment outside service calls and its lack of growth and api intergrations.

Blake
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/12/2024

Great for owner operators

good experience at the level my business was at during the current time.

Avantages

It was very customer friendly. It made us look professional.

Inconvénients

It was not specifically good helping us quote moves and didn't have furniture listed. On the dumpster rental side, it didn't allow for inventory to be checked in and out by the driver.

Dylan
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 19/12/2024

Great tool for the trades

Overall my experience with Housecall pro was very positive, it helped maintain efficiency in the company I worked for at the time and it was a great tool to utilize.

Avantages

It was very simple and easy to use. The layout of the app was easy to educate employees on and was easy to integrate into daily use!

Inconvénients

It would sometimes glitch out, as to when you would attempt to open a job page it would restart the app.

Alexis
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 03/02/2025

Great field app

Customer service was always great and helpful.

Avantages

Housecall pro was very user friendly and had many convenient features.

Inconvénients

Didn’t always sync properly with Quickbooks.

Ethan
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/02/2025

my experience with house call pro

I use it for work everyday and it overall is a good experience. Helps the company keep tabs on how many hrs are worked at a house.

Avantages

Clocking into jobs and keeping track of hours has never been easier!

Inconvénients

There are occasional bugs while pausing time at a lot

shauna
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/01/2025

always helpful

Overall I am pleased but hope they continue to fix bugs as they occur

Avantages

I like how easy it is to get customer service rep.

Inconvénients

I don't like that I cannot make changes.

Charity
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 29/03/2024

Super friendly and helpful

Avantages

The staff is incredible and provides a really comprehensive yet efficient demonstration, to start with an then blew my mind with how simple and straight forward the software is, all the whole tending to so many needs that come with being in the cleaning industry.

Inconvénients

So far, the only thing I don't like is that I didn't hear about it sooner!

eleanor
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 04/10/2024

Housecall pro activist

Everything has been great I have found it very helpful

Avantages

The ease of integration that it brings by combing so many of my company's needs to one platform

Inconvénients

The pricing is a little iffy but it is everything I need in one so I guess it may be worth it

Tim
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
0

1
Publié le 09/04/2024

Credit Card Disputes Won but money being withheld

Avantages

At this point nothing. I do not like any company or person withholding money that belongs to me.

Inconvénients

After winning credit card disputes Housecall Pro took it upon themselves to withhold depositing my funds which total over 4,000 dollars. They are withholding my money and could would not provide a reason when I started recording the call. They told me to contact there legal department. Funny thing is the record all calls. Best to find a company that actually wants you to succeed.

Wesley
Wesley
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

3
Publié le 30/11/2023

Not The Best For The Price

Had useful features and scheduling but ultimately fell short of expectations

Avantages

It’s intuitive design and layout are easy on the eyes and pretty self explanatory

Inconvénients

Spam with phone calls from a salesman every day until he subscribe to their service

Réponse de Housecall Pro

Hello! We love to hear that the app was easy to use! Sorry about this issue with calling. We are always working to make things better for our pros to help them grow and manage their business. We have assisted over 30,000 pros in this way, so always looking to help as many as we can! If you could email me at [email protected] with the phone number(s) we are calling, I can work to help here. Hope to hear from you soon and have a great day!

Répondu le 17/04/2024
Scott
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 13/07/2024

Housecall is awesome

It has been pretty good so far. Customer service is excellent.

Avantages

Everything !!!

Inconvénients

No P. O. ‘S !!!

Jasmine
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/04/2024

THe Best of them Yet.

My overall experience is good I love this app and I also will be trying to. Intergrate the house booking consumer app as well in the future I want to try and see how they all go well with each other.

Avantages

What I Love most about This great app, is that I am allowed to take away the stress of doing other things like payments and scheduling i also like that, I love that how it all just comes together for me.

Inconvénients

How i only just recently started using this app so i have not come across any Technical issues or difficulties yet, wish me Luck.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

2
Publié le 26/06/2023

overrated software

this was a huge waste of time and cost us time and money, when doing nothing would have been better

Avantages

auto populated address in customer window

Inconvénients

every single way to edit customer address, estimates, lack of ability to sign across platforms, customer service not accountable, need one or two same people for same region, or accounts, otherwise they have no skin in the game

Réponse de Housecall Pro

Hello! Sorry to hear about the issues you were having. Would love to hear more about your experience here and how we can improve it. We do have signature functionality, and are working on adding it across more of the platform. Curious about the notes regarding our support, we do offer more dedicated support for our pros that are on the MAX level and above, outside of that we have our real time chat and phone support available. Could you email me your name, company name, login email, and phone number to [email protected] so I can investigate further here? Hope to hear from you soon!

Répondu le 05/07/2023
2 819 avis

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