En savoir plus sur Salesforce Platform

Salesforce Platform est une solution PaaS (Platform-as-a-Service) adressée aux grandes entreprises qui permet aux développeurs de créer, tester et appliquer des patchs à des applications cloud avant leur déploiement. La plateforme fournit des outils et services d'automatisation des processus commerciaux et d'intégration à des applications externes, tout en proposant une interface interactive aux utilisateurs. Ces derniers peuvent exécuter et gérer les applications codées dans des langages tels que Ruby, Java et PHP et créées dans Salesforce et Heroku. Heroku Enterprise fournit aux utilisateurs des fonctionnalités professionnelles de collaboration, d'assistance et de contrôle. Salesforce Lightning Design System fournit aux développeurs des guides et du code pour créer des applications. Les utilisateurs peuvent fournir des applications en utilisant des blocs de construction comme des cartes, des calendriers, des boutons et des formulaires d'inscription ou numériques. La plateforme permet aux utilisateurs de créer des applications d'entreprises en faisant glisser et en déposant les composants dans le Lightning App Builder. Les utilisateurs peuvent également modifier les relations entre les données et les objets avec un éditeur de schémas. Les utilisateurs peuvent connecter leurs applications à des sources de données externes en utilisant Lighting Connect, tandis que l'assistance est assurée via des tutoriels vidéos, forum en ligne et téléphone.
Salesforce Platform Logiciel - 1

Salesforce Platform - Prix

Salesforce Platform n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Salesforce Platform est disponible à partir de 25,00 $US/mois.

À partir de :
25,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Salesforce Platform

Zoho Recruit

4,5 (994 avis)
Zoho Recruit est une solution web de recrutement conçue pour les petites et moyennes entreprises. Le système ATS...

Vincere

4,8 (345 avis)
Vincere est votre nouveau système d'exploitation pour le recrutement. Un système d'exploitation moderne spécialement...

OutSystems

4,6 (379 avis)
Outsystems est une solution de développement d'applications à faible niveau de code, alimentée par IA (intelligence...

Airtable

4,6 (2142 avis)
Airtable est une solution cloud de gestion de projet qui cible les petites et moyennes entreprises ainsi que les...

Bullhorn ATS & CRM

4,1 (1074 avis)
Bullhorn fournit des solutions de CRM basées sur le cloud pour les entreprises axées sur les relations. Sa technologie...

Recruitee

4,4 (189 avis)
Recruitee est un ATS (Applicant Tracking System) et un système de gestion des recrutements hébergé dans le cloud, conçu...

SAP Customer Experience

4,3 (249 avis)
SAP - CRM est une solution cloud de gestion de la relation client qui aide les petites et moyennes entreprises à gérer...

SAP S/4HANA Cloud

4,4 (346 avis)
SAP S/4HANA est une solution ERP (Enterprise Resource Planning) hébergée dans le cloud et sur site. Elle convient aux...

Google Workspace

4,7 (17044 avis)
Les solutions professionnelles Google Workspace intègrent tous les outils dont vous et votre équipe avez besoin pour...

Podio

4,3 (338 avis)
Citrix Podio est un outil de gestion de projet et de collaboration sur les réseaux sociaux. La solution permet aux...

NetSuite

4,2 (1694 avis)
Avec un système intégré qui inclut l'ERP, la finance, le commerce, la gestion des stocks, les RH, la PSA, la gestion de...

SAP Concur

4,3 (2170 avis)
Concur est une solution logicielle de gestion des notes de frais et des voyages basée sur le cloud qui permet aux...

CargoWise

2,9 (32 avis)
CargoWise est une plateforme d'exécution logistique intégrée qui permet aux fournisseurs de services logistiques...

Odoo

4,2 (1225 avis)
Odoo Point of Sale (POS) fait partie de la suite intégrée d'applications professionnelles d'Odoo. Le module est...

HubSpot Sales Hub

4,5 (475 avis)
Optimisez votre processus de vente avec Sales Hub, un CRM de vente puissant et facile à utiliser qui comprend des...

Parcourir les avis sur Salesforce Platform

348 avis sur 348
Classer par :
Victorien
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

3
Publié le 03/11/2023

Meilleur logiciel

Avantages

Il est bon et facile à utiliser pour le développement d'autres applications

Inconvénients

Je ne vois pas en quoi ce logiciel est compliqué

Benoit
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/12/2023

Polyvalent

Avantages

Plusieurs fonctionnalité qui facilite l'automatisation de processus.
Interface simple et bon outil de reporting

Inconvénients

Une certaine complexité initiale peut découragé certain usagé

Agnoor
Agnoor
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 14/02/2025

Ticketing and Managment tool

Highly scalable and capable tool to automate and manage the whole enterprise work processes and assets. It is a bundle of features and tools that help in almost every work like developer console, ticketing, etc. Overall salesforce platform increases operational efficiency and provides a secure environment.

Avantages

1. Efficient tool to automate IT activities.
2. Reliable and good in performance for all operations.
3. A centralized platform to interact and give users access , permissions.

Inconvénients

1. Too costly to handle and manage for small businesses.
2. UI can be improved with the modern templates.
3. Due to multiple features the product is complex and learning curve is huge.

Heather
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 07/01/2025

A great software that has it all in one

Overall I enjoy using Salesforce, it has the capability of providing a great way to manage customer data for researching accounts while allowing you to add notes and process payments quickly.

Avantages

It’s easy to not only process payments but see the entire account payment history. It helps reduce the time I spend on looking into customer accounts by having to use only one software . It gives in-depth customer insights enabling me to customize offers effectively.

Inconvénients

Salesforce can be challenging to navigate due to its layout and the lack of a visually appealing interface. This can make it difficult to quickly access information as it’s hard to see with the current format.

Nathan
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 21/12/2024

Robust with a learning curve

Working with Salesforce was great, working within the complexities of the Salesforce framework require a ton of training. Once trained it was fairly straightforward to use.

Avantages

Very robust in its integrations and community

Inconvénients

Too complex for small business or in our case, non-profit

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/01/2025

A tool that helps a lot.

An excellent experience; it's very easy to understand and use.

Avantages

What I like most about this platform is that with little to no coding, we can easily integrate.

Inconvénients

It's very easy to use and takes all the company's needs into account. Plus, the updates are great!

Nynke
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/01/2025

Salesforce - easy to navigate, some data you need another app

Good, easy to use platform, some improvements needed.

Avantages

Easy to navigate and use. A program we use daily to help us process orders, pipeline cleaning etc.

Inconvénients

Some data hard to find, external programs needed.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 13/01/2025

All Inclusive Sales Automation

Used to for automating our email marketing and managing customer data that connects to our business and sales.

Avantages

An all inclusive suite where we can manage data and create workflows all in one platform instead of using separate tools or platforms.

Inconvénients

It is not as flexible as an inbuilt workflow system and takes time to learn.

Xiang
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 07/01/2025

A trustful and omplete platform for CRM

We are happy to use it on big data processing with low codes, specifically, it can be integrated well with our SQL.

Avantages

We use Salesforce platform to realize the large data flow and communication across different departments.

Inconvénients

The limitation exists for the big data management. For example, the duplicate data exists in the system and we need to do the manual merging.

Amy
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/02/2025

Amy's review

Avantages

Salesforce is great! it is very beneficial and provides different services.

Inconvénients

Nothing. It is easy to navigate and has a lot of features.

Jun
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 27/12/2024

Great platform for information sharing

Great resource for compiling and sharing information

Avantages

Outlook plug in was one of the best features by far, live updates instead of having to refresh browser

Inconvénients

navigating the tabs and pages (individually having to close each tab)

Jalaycia
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 03/02/2025

Worth the expense!

Overall, the Salesforce Platform offers a cohesive engine for customer relationship management (CRM) that makes it effective and a valuable resource. I still have a lot to learn about the platform, but I can say that long term it will make my job a lot easier.

Avantages

The biggest pro about the Salesforce Platform is its centralized data management system. All of the features are easy to utilize and accessible for the client.

Inconvénients

I would say the cost for the Salesforce Platform can be a barrier, particularly for smaller companies and startups.

Sean
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 04/01/2024

Salesforce Platform Review

Avantages

Salesforce App Cloud is a comprehensive platform that offers a suite of tools designed for building, managing, and deploying business applications. It integrates various services including Heroku, Force.com, and AppExchange, making it versatile for different types of app development.

Key strengths include its strong integration capabilities, allowing seamless connection with Salesforce's CRM and other third-party systems. This feature is particularly beneficial for businesses looking to maintain a unified ecosystem. The platform also offers robust security features, ensuring data protection and compliance with industry standards.

The user interface is intuitive and user-friendly, facilitating rapid app development and deployment, even for those with limited coding experience. This is enhanced by a rich set of pre-built components and templates available through AppExchange.

Overall, Salesforce App Cloud is an effective solution for enterprises looking to streamline their application development process, particularly those already invested in the Salesforce ecosystem. Its robust features and integrations make it a powerful tool for creating a wide range of business applications.

Inconvénients

The platform may present a steep learning curve for beginners, and the cost can be a consideration for small businesses or individual developers.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 27/03/2024

Complete platform but not easy to navigate

Avantages

It offers multiple mechanisms to control sales and track issues also customer invoices due to its integrations

Inconvénients

Screens are very convoluted with lots of information that might not be useful. Navigation can also be very confusing for first time users

Chris
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 20/09/2023

Excellent Enterprise Platform for nearly all industries with a Enterprise-sized Price Tag

Avantages

I love how they have turned a database program into an interactive place where companies can create a singular source of truth surrounding every aspect of business operations.

Inconvénients

Some limitations are common sense additions that have been neglected in favor of flashy, new features. Reporting is limited and has many issues, one of which is they barely support it currently with little/no improvements while pushing users towards their Analytics Add-On - which has many improvements that were requested on Reports.

Alternatives envisagées 

Odoo et HubSpot Sales Hub
Henry
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 26/03/2024

I consider Salesforce a Ferrari!

Avantages

It has tons of features and an enormous capacity to create processes management, automations, integrations and

Inconvénients

A lot of things are not intuitive and we always relied on third parties tech to fix issues, make adjustment and customizations.

Rob
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 07/11/2023

Customisable Platorm for Enterprise business needs

Excellent experience with Salesforce for our complex business needs.
Meets our current and future platform strategy alongside having Salesforce themselves drive forward into new functionality and technology.

Avantages

The platform is hugely scalable and adaptable for the majority of business needs.
Our requirement for business process automation and data integration is complex and not met by the majority of providers. The Salesforce platform is integral to our strategy and meets both our current and near future needs.

Inconvénients

The scale of the platforn does require the correct knowledge to get the most out of it.
Whilst its plug & play for basic reuqirements, for anyone with a good level of systems ecperience, to get a complex use case designed and built and maintained requires significant investment.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 05/11/2023

Salesforce Platform Review

Avantages

Aspect is the emphasis on data management and analytics.

Inconvénients

Salesforce's extensive capabilities mean that it can have a steep learning curve, particularly for new users. It may take some time and training for employees to become proficient in using the platform to its full potential.

LINE
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/11/2023

Review Salesforce Platform

Salesforce Platform is priceless to customer service type departments. It keeps everything in order and easy to collect a variety of data.

Avantages

Customization is priceless. It can be done at all level and be done for what a person or what a department requires which makes it versatile.

Inconvénients

With much customization, sometimes it is hard to get something fixed or changed.

Kasia
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 08/09/2024

Salesforce review

Avantages

It is a system where you can find your accounts and any other data you are looking for.

Inconvénients

Not very easy to navigate, user interface is not very friendly

idriss
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
2

5
Publié le 23/07/2023

Salesforce overview

Avantages

What I really like about Salesforce Platform is that it is very easy to customize. you can personalize it to suit your needs, add more modules, and customize the software to fit the business's needs. For example, our sales team can send out personalized emails to customers, which are more effective.

Inconvénients

what I don't like about Salesforce is the lack of adoption and the synchronization problem with the system

Alternatives envisagées 

SalesLoft
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/11/2023

Rich platform

Overall, as long as you consider it as a real project with budget and resources, the experience is good

Avantages

The platform has extended capabilities to build any use case

Inconvénients

The platform is becoming more and more complex and maintenance costs can be high

Mark
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 06/10/2023

Salesforce

Avantages

The platform is used daily and does the job for us

Inconvénients

Nothing to say that is negative about this

Donny
Donny
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/06/2023

Salesforce is great for integrating into a dialer!

So far it has been a nutral experience

Avantages

Salesforce makes it easy to manage customers and their accounts.

Inconvénients

The price and the complexity of the platform.

Grace
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/09/2023

Love the tool, keeps getting better

It's easy to manage users

Avantages

Simpplr is my favorite part of the platform. I love the sandboxes so we can test before deploying.

Inconvénients

It can become a complicated admin mess.

348 avis

Catégories connexes