En savoir plus sur ChannelEngine

ChannelEngine est une plateforme d'intégration de la vente en ligne. Elle permet aux entreprises de connecter leur boutique en ligne et leurs systèmes back-end (ERP, PIM, WMS) à une plateforme centrale qui s'intègre à plus de 700 marchés en ligne et canaux de vente. Les connexions de ChannelEngine incluent les principales plateformes du monde entier, dont Amazon, eBay, Bol, Zalando et bien d'autres encore, afin de maximiser la portée tout en maintenant l'efficacité opérationnelle. Son expertise : avec plus de 15 ans d'expérience dans l'intégration de solutions d'e-commerce, cette solution axée sur les performances offre une plateforme conviviale et un service 24 h/24 pour une fiabilité et une tranquillité d'esprit inégalées. L'éditeur s'engage à réduire les temps d'arrêt et les perturbations des opérations et est fier de fournir un service de premier ordre avec un support client disponible 24 h/24, 7 j/7. Sa portée : ChannelEngine facilite la vente de plus de 11 millions de produits provenant de 10 000 marques sur plus de 700 marchés et canaux de vente, allant des marchés internationaux aux sites B2C, aux applications d'achat et aux portails en magasin, en passant par les partenariats de livraison directe.
ChannelEngine Logiciel - 1
ChannelEngine Logiciel - 2
ChannelEngine Logiciel - 3
ChannelEngine Logiciel - 4
ChannelEngine Logiciel - 5
Vidéo de ChannelEngine
ChannelEngine Logiciel - 1 - aperçu
ChannelEngine Logiciel - 2 - aperçu
ChannelEngine Logiciel - 3 - aperçu
ChannelEngine Logiciel - 4 - aperçu
ChannelEngine Logiciel - 5 - aperçu

ChannelEngine - Prix

ChannelEngine n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

Produits similaires à ChannelEngine

ChannelEngine - Avis

Note globale

4,5
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,3
Simplicité
4,4
Support client
4,4
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Tous les avis sur ChannelEngine

Filtrer par :
Classer par :
44 avis
Yossi
  • Secteur d'activité : Meubles
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1,0
Publié le 26/02/2024

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur...

Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.

Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Avantages

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Inconvénients

Interface et manipulation très complexe.
Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Marina
Marina
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 28/07/2023

The perfect tool to expand my business online

I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Avantages

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Inconvénients

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Alexander
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 22/06/2023

Sell where people shop with ChannelEngine

- Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Avantages

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Inconvénients

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

Alternatives envisagées 

Lengow

Pourquoi passer à ChannelEngine

- International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies
Guido
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 16/06/2023

Friendly to use

Avantages

Just the main priorities. The order management, stock.

Inconvénients

The integration with Amazon is not really working

Marit
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/06/2023

Review

Avantages

The ease in using the application and the customer support.

Inconvénients

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Alternatives envisagées 

BeezUP

Pourquoi choisir ChannelEngine 

We haven't completely switched yet. That is now on the table.We started with Channel Engine about two years ago, because you had the repricer for Amazon and at the time Channable didn't have this option.

Logiciel antérieur 

Channable
Sotton
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 18/06/2024

Channel engine good integrator

Avantages

i like the ergonomics and ease of use compared with competitors

Inconvénients

the price to start working with channel

Lisa
  • Secteur d'activité : Meubles
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 22/06/2023

ChannelEngine review

Avantages

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Inconvénients

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/06/2023

Verry good platform to intergrate your favorite marketplaces

Avantages

Communication and intergration with Dirk works verry well.Order flow from marketplaces to our own system works verry goodThe communication from Channelengine regarding new channels and opportunities is verry handy

Inconvénients

The costs no one likes to pay ;-) Like to be informed more about issue's

Matthijs
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/06/2023

ChannelEngine feedback

Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Avantages

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Inconvénients

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).

Martijn
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 15/06/2023

Accelerating growth in multiple regions

Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Avantages

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Inconvénients

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Charlotte
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/06/2023

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Avantages

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Inconvénients

There's nothing not to like to be honest.

Milan
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 02/09/2023

ChannelEngine review

Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Avantages

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Inconvénients

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Kees
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 31/07/2023

Review Kees Smit

Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Avantages

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Inconvénients

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Emmy
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/06/2023

Advanced, user-friendly and efficient software

Avantages

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Inconvénients

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Remco
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 27/06/2023

Do what they promiss

Avantages

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Inconvénients

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

Alternatives envisagées 

Channable

Pourquoi passer à ChannelEngine

Way ahead of Channable regarding channels
Rik
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4,0
Publié le 03/07/2023

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

Very good experience in my previous company.

Avantages

Large selection of marketplace channels available

Inconvénients

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

valerie
  • Secteur d'activité : Textile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 16/06/2023

Positieve ervaring met Channel Engine

Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Avantages

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Inconvénients

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Noni
  • Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 19/06/2023

Great

Pretty well integrations were easy.

Avantages

It’s very user friendly and has a great overview.

Inconvénients

If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s

Anthony
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 16/06/2023

Review Brandfield

Avantages

I like the fact that you can easily add marketplaces through intregation

Inconvénients

Sometimes there occurs a bug in the mappings or the stock didn't get refreshed on time

Pepijn
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

4,0
Publié le 15/06/2023

Pepijn's review

I use it every day and like the system in general.

Avantages

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Inconvénients

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Ji
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 15/06/2023

Great choice to jump-start your business

Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.

Avantages

Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.

Inconvénients

The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.

Alex
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/06/2023

Very complete marketplace integrator

Avantages

easy to scale up to more marketplaces, repricer has lots of options.

Inconvénients

ruling can be difficult (mapping) also the ticketresponse time could be better.

Rick
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 26/06/2023

Personal review

Avantages

It was easy to push content and enable different marketplaces. Orderflow goes really smooth same with returns.

Inconvénients

I do not always understand the wiki but customer service is able to enlighten me when needed.

Laia
  • Secteur d'activité : Meubles
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
3

4,0
Publié le 15/06/2023

CE channel managing tool

One of the easiest integrators I have ever worked with with a very good personal touch.

Avantages

the personal treatment from our key account manager

Inconvénients

I would like them to implement some changes that would give us more autonomy to not depend so much on technical support that can be increasingly saturated.

Liliana
Liliana
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 16/06/2023

An essential solution for growth in e-commerce

This platform has completely transformed my online selling strategy and significantly expanded my global reach.

Avantages

The ability to integrate my online store with multiple marketplaces and sales channels around the world and now I can reach a much wider audience and in turn take advantage of sales opportunities on different platforms, without having to deal with tedious task management. inventory and update of products manually.

Inconvénients

I sometimes experience delays in inventory syncing and product updates across different sales channels.

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