En savoir plus sur ChannelEngine
ChannelEngine - Prix
ChannelEngine n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.
Produits similaires à ChannelEngine
ChannelEngine - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur ChannelEngine
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur...
Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.
Avantages
Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve
Inconvénients
Interface et manipulation très complexe.
Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
The perfect tool to expand my business online
I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.
Avantages
I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.
Inconvénients
Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.
- Secteur d'activité : Électronique grand public
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Sell where people shop with ChannelEngine
- Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth
Avantages
- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies
Inconvénients
- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved
Alternatives envisagées
LengowPourquoi passer à ChannelEngine
- International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Friendly to use
Avantages
Just the main priorities. The order management, stock.
Inconvénients
The integration with Amazon is not really working
- Secteur d'activité : Sports
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Review
Avantages
The ease in using the application and the customer support.
Inconvénients
We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.
Alternatives envisagées
BeezUPPourquoi choisir ChannelEngine
We haven't completely switched yet. That is now on the table.We started with Channel Engine about two years ago, because you had the repricer for Amazon and at the time Channable didn't have this option.Logiciel antérieur
Channable- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Channel engine good integrator
Avantages
i like the ergonomics and ease of use compared with competitors
Inconvénients
the price to start working with channel
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
ChannelEngine review
Avantages
The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.
Inconvénients
Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Verry good platform to intergrate your favorite marketplaces
Avantages
Communication and intergration with Dirk works verry well.Order flow from marketplaces to our own system works verry goodThe communication from Channelengine regarding new channels and opportunities is verry handy
Inconvénients
The costs no one likes to pay ;-) Like to be informed more about issue's
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
ChannelEngine feedback
Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.
Avantages
Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.
Inconvénients
Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).
- Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Accelerating growth in multiple regions
Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.
Avantages
Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.
Inconvénients
US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities
Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.
Avantages
Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.
Inconvénients
There's nothing not to like to be honest.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
ChannelEngine review
Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.
Avantages
De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.
Inconvénients
Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Review Kees Smit
Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.
Avantages
Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.
Inconvénients
Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Advanced, user-friendly and efficient software
Avantages
ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.
Inconvénients
The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Do what they promiss
Avantages
- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team
Inconvénients
Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need
Alternatives envisagées
ChannablePourquoi passer à ChannelEngine
Way ahead of Channable regarding channels- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Great tool if you want to expend your business on several marketplaces
Very good experience in my previous company.
Avantages
Large selection of marketplace channels available
Inconvénients
Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.
- Secteur d'activité : Textile
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Positieve ervaring met Channel Engine
Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.
Avantages
Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.
Inconvénients
Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Great
Pretty well integrations were easy.
Avantages
It’s very user friendly and has a great overview.
Inconvénients
If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Review Brandfield
Avantages
I like the fact that you can easily add marketplaces through intregation
Inconvénients
Sometimes there occurs a bug in the mappings or the stock didn't get refreshed on time
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Pepijn's review
I use it every day and like the system in general.
Avantages
Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.
Inconvénients
The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Great choice to jump-start your business
Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.
Avantages
Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.
Inconvénients
The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Very complete marketplace integrator
Avantages
easy to scale up to more marketplaces, repricer has lots of options.
Inconvénients
ruling can be difficult (mapping) also the ticketresponse time could be better.
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Personal review
Avantages
It was easy to push content and enable different marketplaces. Orderflow goes really smooth same with returns.
Inconvénients
I do not always understand the wiki but customer service is able to enlighten me when needed.
- Secteur d'activité : Meubles
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
CE channel managing tool
One of the easiest integrators I have ever worked with with a very good personal touch.
Avantages
the personal treatment from our key account manager
Inconvénients
I would like them to implement some changes that would give us more autonomy to not depend so much on technical support that can be increasingly saturated.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
An essential solution for growth in e-commerce
This platform has completely transformed my online selling strategy and significantly expanded my global reach.
Avantages
The ability to integrate my online store with multiple marketplaces and sales channels around the world and now I can reach a much wider audience and in turn take advantage of sales opportunities on different platforms, without having to deal with tedious task management. inventory and update of products manually.
Inconvénients
I sometimes experience delays in inventory syncing and product updates across different sales channels.
Catégories connexes
- Logiciels de PDM (Product Data Management)
- Solutions marketplace
- Logiciels de gestion de stocks
- Logiciels de gestion des commandes
- Logiciels de traitement des commandes
- Logiciels de gestion de catalogues
- Logiciels e-commerce multicanal
- Logiciels de gestion de points de vente
- Logiciels d'e-commerce
- Solutions PIM (Product Information Management)