En savoir plus sur e-automate

E-automate est une solution ERP (Enterprise Resource Planning) basée sur abonnement, disponible sur site ou dans le cloud, qui intègre la comptabilité, la gestion des contrats et des stocks, les achats, les ventes et le service. Le logiciel est idéal pour les petites et moyennes entreprises qui vendent, entretiennent et prennent en charge des produits technologiques et des équipements sérialisés. E-automate permet aux utilisateurs de convertir des devis en commandes en un seul clic, d'automatiser la génération de factures, de gérer les comptes fournisseurs et clients et de centraliser la gestion des stocks dans un seul outil facile à utiliser. Le système offre également un reporting robuste et prêt à l'emploi qui propose des états financiers de haut niveau, ainsi que la possibilité d'explorer les données en profondeur pour voir la rentabilité au niveau du contrat, du client et de l'équipement. Les autres fonctionnalités clés comprennent des intégrations aux systèmes de collecte de compteurs, des alertes d'expiration de contrat et de garantie, des enregistrements d'inventaire en temps réel, des statistiques de réapprovisionnement et d'utilisation des stocks, la création d'appels de maintenance préventive, des informations sur la rentabilité des techniciens de service, etc. Des modules pour la répartition des interventions, la gestion d'entrepôt, le traitement des commandes, la génération de propositions et le CRM (Customer Relationship Management) peuvent également être ajoutés pour un système d'information et de gestion de bout en bout.
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e-automate - Prix

e-automate n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de e-automate est disponible à partir de 300,00 $US.

À partir de :
300,00 $US
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Muhammad Ibrahim
Muhammad Ibrahim
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 28/04/2019

Great product for Startup's

With any new startup, the most difficult problem is maintaining the data especially for sales, inventory and accounting. EAutomate eliminates all of these issues without the problem of software being too complicated to learn and understand. Our company has relied on this since 2012 and it has never failed us.
Would recommend this to any new startup to keep track of their system.

Avantages

The best thing about this software is that it is easy to use and understand. A small crash course is given to any employee and they are good to go. It also makes sure that there are no records missing in case an invoice is voided or a writeoff is being conducted, everything is shown and monitored.

Inconvénients

Many companies still have this installed on their servers which have to be accessed by teams through remote connection. Update to the cloud version would be reccomended

Debra
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/09/2022

E-Automate

Overall, I find E-automate a easy software to get use to and to use on a daily basis.

Avantages

The ability to link inks and toners to a machine model. The ability to see customer history and usage. The ability for the system to track usage and recommend purchase quantities.

Inconvénients

There is not way to know who last touched an order or who entered a quote

Todd
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

2
Publié le 09/11/2020

Small Companies Beware

We are a small company and for us this software does not work for the reasons I mentioned. If you have an full time accountant on staff and levels of management at every turn you may have great success with this software. For a small company it is way too complicated and requires too much training-god forbid you have a staff turnoiver.

Avantages

There is very little I can express about what I like about this software.

Inconvénients

Overly complicated, missing key features (such as a bank account register), support takes days for simple issues, extensive training required. Accounting firm does not like it.

Farhan
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 13/05/2019

E-Automate as an ERP Software

The overall experience has been good. The software keeps everything in place for us to go back and forth and review.

Avantages

The software is easy to learn software that brings together all the modules of a modern ERP system from purchases, sales, accounting, inventory, customers, vendors, payroll etc. It makes it very easy for companies to run their day to day practices.

Inconvénients

The software has limited support for it to be interlinked with other third party software e.g. helpdesk software, crm software etc. It also does not support EDI integration very easily without the use of third party tools.

JESSICA
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/07/2019

Easy to use and navigate

All in all I like eAuto and believe it serves its purpose within a business

Avantages

I like that there are multiple functions you can use within one program from Shipping to invoicing and inventory.

Inconvénients

Occasionally I do run into errors if I dispatch a tech, they arrive at the customers only for the customer to not be there so then I will undispatch them....But upon trying to dispatch them back out to the same call later in the day, I end up getting an error to which I have to delete the tech from the invoice so it shows no tech is dispatched.

Carrie
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
3

2
Publié le 05/01/2021

Small Business Beware

Avantages

The software is very industry specific which is good.

Inconvénients

Accounting firm did not like the software at all. When the business had to close we are still expected to pay for support each month since the support is an annual fee. Ridiculous. Plus we cannot get into the software for accounting purposes. If your a business that is struggling keep all of this in mind.

6 avis

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