En savoir plus sur OpsGenie

Opsgenie est une solution cloud ITSM qui aide les équipes de développement et opérationnelles à élaborer des stratégies pour les interruptions de service et à garder le contrôle au moment des incidents. La solution comprend des applications natives pour Android et iOS permettant aux utilisateurs de réagir rapidement aux incidents à partir d'appareils mobiles. Opsgenie tient les équipes informées via des notifications push et permet aux intervenants de contacter les personnes concernées via des appels, des messages texte, Skype et des e-mails pendant les incidents. Opsgenie permet aux entreprises d'identifier, de gérer et de suivre les unités de service via des catalogues de services et de gérer les plannings et les actions d'astreinte directement depuis l'application. De plus, le logiciel fournit des modèles, des canaux de chat et des outils de visioconférence pour automatiser et gérer la communication avec les parties prenantes et les intervenants. Opsgenie permet aux entreprises de suivre et d'analyser les réactions et d'identifier les domaines d'opportunité et de réussite. Le produit s'intègre à plusieurs logiciels tiers tels que Datadog, New Relic, Jira, Amazon CloudWatch, Slack, etc. Il est disponible sous forme d'un abonnement mensuel.
OpsGenie Logiciel - 1
OpsGenie Logiciel - 2
OpsGenie Logiciel - 3
OpsGenie Logiciel - 4
OpsGenie Logiciel - 5
OpsGenie Logiciel - 6
Vidéo de OpsGenie
OpsGenie Logiciel - 1 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 2 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 3 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 4 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 5 - aperçu

OpsGenie - Prix

OpsGenie est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de OpsGenie est disponible à partir de 11,00 $US/mois.

À partir de :
11,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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OpsGenie - Avis

Note globale

4,7
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,3
Support client
4,6
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Tous les avis sur OpsGenie

Filtrer par :
Classer par :
148 avis
John Epok
John Epok
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 16/05/2024

Solve issues and collaborate with team for resolution right there and then

Overall experience with OPSGenie is good as it has helped us to effectively manage incidents and ensure resolution from POCs.

Avantages

- very straightforward incident tracking
- immediate alerts sent to commanders and people to ensure collaboration leading to resolution
- mobile alerts to ensure people are notified even when they're away from their desktops

Inconvénients

- mobile alerts can be annoying sometimes

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 22/01/2024

For Alerting One Of The Best Tooling

For Alerting one of the better toolings, the integration possibilities with other monitoring toolings, we use NewRelic for incident management but OpsGenie has better alerting functionality

Avantages

Integration with NewRelic, Possibility to setup scheduling with users and escalations, Microsoft Teams webhooks integrations

Inconvénients

the user login, some fields for teams webhooks are not listed

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi choisir OpsGenie 

Opsgenie has the possibilities to schedule and delaying the alerting

Pourquoi passer à OpsGenie

OpsGenie has a free user licence , that's enough for a couple of people to work with
Guillermo
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

3,0
Publié le 20/10/2024

OpsGenie is a lifesaver for managing on-call schedules and alerts!

Avantages

I love how customizable the on-call schedules are, and the integration with monitoring tools is seamless.

Inconvénients

The mobile app needs improvement for better usability on the go, and the interface can be a bit overwhelming for new users.

Vishal
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/11/2024

Opsgenie review

Avantages

It integrates seamlessly with various monitoring, ticketing, and collaboration

Inconvénients

Opegenie's cost can be high for some small businesses and startups

Serhii
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 22/12/2021

OpsGenie - great Incident management utility.

Compare to PagerDuty the product is really similar, works the same way, similar APIs and integration options. The interface is simple, user-friendly. Smartphone application works amazingly for ticketing system with sound notifications, SLA set up, and viewing during work is really convenient. Great product in general.

Avantages

Easy to use, friendly interface, great smartphone application available for Android and IOS, no delays when it comes to Incident management. Not really expensive compare to similar products, overall performance is very decent.

Inconvénients

No dark mode theme for Web or Smartphone versions, some things could be changed and misplaced differently in the interface for more convenient performance.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 24/09/2020

Basic incident management platform for startups

Satisfied given the amount of money we pay with them

Avantages

What I like the most about OpsGenie is its notification system. It has built-in SMS notification system, no need to integrate with other platforms & no need to pay extra. It comes with unlimited SMS notification (depending on your plan of course). Also, OpsGenie can notify you via phone call for critical alerts.

Inconvénients

One thing OpsGenie is missing is alerts correlation. Basically OpsGenie just receives alerts and notify relative teams according to your notification rule. It would be better if OpsGenie has alerts correlation platform to deduplicate noise alarms

Michael
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 25/03/2024

A truly great alerting platform

Avantages

The ease of setup and user-friendly interface for alerts and scheduling

Inconvénients

It can at times be a little slow on the web interface

Manon
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 24/07/2024

Reliable Incident Response for Modern IT Teams

Avantages

I get instant notifications when an issue arises, allowing me to resolve it quickly.

Inconvénients

The cost can quickly add up if you need more advanced features and integrations.

jason
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 04/04/2024

OpsGenie user review

Avantages

rich options provided to users, many ways to respond the incidents

Inconvénients

if it can integrated with some IA to create the postmortem, that will be perfect

Ayomikun
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 29/03/2024

OpsGenie review

Avantages

Makes scheduling resource for on calls easy. OpsGenie also comes with sms alerts

Inconvénients

Fixing rotations at times gets so complex

Philippe
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4,0
Publié le 21/06/2023

Great mobile app, website slow to use

OpsGenie is doing the job globally, especially on the core functionalities. Even though the website would need to be improved - and enriched via critical new features.

Avantages

The core functionalities are working well, the notifications are going out. The integration with other tool is quite easy (Slack, other via API).The mobile app is also great and very intuitive.

Inconvénients

The website is slow, and few UI glitches are very annoying if you are a Support manager and use OpsGenie on a daily basis. In my opinion the lack of real-time dashboard of the alerts is a big miss.

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi passer à OpsGenie

It was not my decision back then
Mayank
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/10/2022

Experience with OpsGenie

Overall experience is amazing & I am loving this application. This is the best tool for alert monitoring & tracking.

Avantages

I am using this application since last 2 years & I found that real time alert triggering & Search feature is superb.
We can easily find any required data using this app if it is available in its database & if it is configured.

Inconvénients

I haven't yet come across anything that I can point to as a negative aspect of this app. Nothing that I can think of that would make this app less desirable.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4,0
Publié le 18/03/2021

Easy way to Oncall and Incident Management

We moved from pagerduty to opsgenie, it was easy to setup and get going. Working out well so far.

Avantages

- Setting up is simple
- Lots of integrations available
- Role Based Access Control
- One can create good Dashboard
- Mobile App is very handy

Inconvénients

- Extracting information from the integration and showing it up in the alert is difficult to setup
- The user experience could be simplified but that is the case with all atlassian products

Utilisateur vérifié
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 09/01/2018

I use OpsGenie alerts to manage my work all day. I can react immediately when an issue arises.

Avantages

I really like the flexibility I have in receiving notifications. I can set mobile alerts or even phone calls for the most immediate needs, or just an email for something that I just need to see by the end of the day. I work in production support. So, this immediate filtering of alerts is key to meeting my performance goals.

Inconvénients

I don't actually do the alert configuration myself, but there seems to be a lot of required information to manage new types of alerts. Possibly too flexible, meaning not enough structure to build functionality easily and quickly.

Rick
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 25/03/2019

Perfect for Managing On-call Teams

Avantages

Software was easy to initially configure and get setup. Adding users was quick, both through the website and in the mobile app. Linking OpsGenie to our monitoring applications went smoothly. It allowed for multiple layers of logic to be incorporated. This helped implement escalations that were consistent in their performance. After using it for a month or so, we were able to go in and tweak that logic to make them even better. From an on-call technicians perspective, the software is easy to use. They know when they are on-call and are able to set their own notifications and escalations. Also, they can work with other techs to cover for each other and the app will let them set the time for the switch so the system notifies appropriately.

Inconvénients

The rule creation can sometimes be complex and requires a more advanced user to accomplish.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/07/2018

OpsGenie Review

Avantages

I love the ease of use with the OpsGenie dahsboard, as well as being able to receive immediate notifications on my mobile phone.

Inconvénients

No real dislikes -- the dashboard is a little overwhelming at first, but the feature set is great once you get used to the navigation.

Utilisateur vérifié
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 19/12/2017

Wouldn't want to run operations without it

Avantages

Instant notification of issues and everyone in the team is aware when someone has acknowledge a task for investigation or completion

Inconvénients

Some of the UI elements are confusing or non-intuitive. For example if you have a list of items that you want to close individually, you need to swipe, but the prior item closing will reset your swipe which is pretty frustrating when you are reviewing many items.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 31/07/2018

Great Service for Operations Alerts

Avantages

Vast list of different integrations available to connect with current tools being used in your environment.
Allows for extra logic to be placed after the alerts are created which provides flexibility in many areas.

Inconvénients

The ease of getting your users configured and ready to receive alerts is a little tricky to wrap your head around at first. After that, its smooth sailing.

Anand
Anand
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 01/08/2018

Review for Ops Genie

Fantastic

Avantages

Functionality is the main thing I like about this product. It is crystal clear and transparent.

Inconvénients

I can say none but for the sake of it I have missed a couple of push notifications from Ops Genie when my on-call was started. But a pro in the con too.... I never missed it for an configured alert!!

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 03/12/2019

Good on-call and DevOps tool for enterprises

I'm on the Security Operations team and on the on-call rotation. We got a dedicated phone number as well that directly notifies us and it's been very nice having that type of availability for coworkers with security concerns. Way better than xMatters.

Avantages

Good interface. Very similar mobile interface. Good way to quickly see what team and who is on call during an outage or a incident

Inconvénients

Getting woken up early in the morning, but that's the whole point of being on-call. No issues that I found.

Gurpreet
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/07/2018

Great product, highly recommended!

Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Avantages

I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Inconvénients

I haven't anything so far that I dislike.

Wayne
Wayne
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 13/06/2019

Slick way to engage resources and escalate incidents

Very good experiences with Opsgenie. It is one of the best products out there.

Avantages

Easy to use, reliable, intuitive, on call schedules

Inconvénients

Setup can be very cumbersome, but it is worth doing right

Joaquín
Joaquín
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4,0
Publié le 18/07/2019

Essential for on-call issues

With opsgenie we manage all the issues regarding our software, it rarely fail and its really easy of use.

Avantages

It has lot of configurations regarding notifications. You can override "Don't disturb" option in your android in order to leave only notifications from opsgenie while you are sleeping.

Inconvénients

There is not any big cons, but it would be better if Opsgenie can add more feature about scheduling / override.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 01/08/2018

OpsGenie review

Overall experience was good and we have been reaping significant benefits from this tool

Avantages

We were able to get a really good Pricing and Number of integrations is awesome

Inconvénients

Navigation within the Menus are bit of a learning curve

Abhishek
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 19/12/2017

Ops genie helps you connect with the group of people with ease

calling a group of people in their hierarchy in one call instead calling them one by one

Avantages

The auto redirect of the call to the different resources as aligned and reaching out to individuals as hierarchy is what I like most. this helps with greater ease to the caller by avoiding dialing different number and instead its one call goes to one after other if the first person does not respond.

Inconvénients

I have not encountered anything which will say it as least but yes if we may have a betterment in having options to identify whom the call is going to next then it will enhance this tool's visibility to a more higher level

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