En savoir plus sur OpsGenie

Opsgenie est une solution cloud ITSM qui aide les équipes de développement et opérationnelles à élaborer des stratégies pour les interruptions de service et à garder le contrôle au moment des incidents. La solution comprend des applications natives pour Android et iOS permettant aux utilisateurs de réagir rapidement aux incidents à partir d'appareils mobiles. Opsgenie tient les équipes informées via des notifications push et permet aux intervenants de contacter les personnes concernées via des appels, des messages texte, Skype et des e-mails pendant les incidents. Opsgenie permet aux entreprises d'identifier, de gérer et de suivre les unités de service via des catalogues de services et de gérer les plannings et les actions d'astreinte directement depuis l'application. De plus, le logiciel fournit des modèles, des canaux de chat et des outils de visioconférence pour automatiser et gérer la communication avec les parties prenantes et les intervenants. Opsgenie permet aux entreprises de suivre et d'analyser les réactions et d'identifier les domaines d'opportunité et de réussite. Le produit s'intègre à plusieurs logiciels tiers tels que Datadog, New Relic, Jira, Amazon CloudWatch, Slack, etc. Il est disponible sous forme d'un abonnement mensuel.
OpsGenie Logiciel - 1
OpsGenie Logiciel - 2
OpsGenie Logiciel - 3
OpsGenie Logiciel - 4
OpsGenie Logiciel - 5
OpsGenie Logiciel - 6
Vidéo de OpsGenie
OpsGenie Logiciel - 1 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 2 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 3 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 4 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 5 - aperçu

OpsGenie - Prix

OpsGenie est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de OpsGenie est disponible à partir de 11,55 $US/mois.

À partir de :
11,55 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur OpsGenie

151 avis sur 151
Classer par :
John Epok
John Epok Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/05/2024

Solve issues and collaborate with team for resolution right there and then

Overall experience with OPSGenie is good as it has helped us to effectively manage incidents and ensure resolution from POCs.

Avantages

- very straightforward incident tracking
- immediate alerts sent to commanders and people to ensure collaboration leading to resolution
- mobile alerts to ensure people are notified even when they're away from their desktops

Inconvénients

- mobile alerts can be annoying sometimes

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/01/2024

For Alerting One Of The Best Tooling

For Alerting one of the better toolings, the integration possibilities with other monitoring toolings, we use NewRelic for incident management but OpsGenie has better alerting functionality

Avantages

Integration with NewRelic, Possibility to setup scheduling with users and escalations, Microsoft Teams webhooks integrations

Inconvénients

the user login, some fields for teams webhooks are not listed

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi choisir OpsGenie 

Opsgenie has the possibilities to schedule and delaying the alerting

Pourquoi passer à OpsGenie

OpsGenie has a free user licence , that's enough for a couple of people to work with
Jarosław
  • Secteur d'activité : Traduction et localisation
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/03/2025

Solid market contender

OpsGenie is a great tool for the proactive monitoring of your infrastructure. If your agents spend a decent amount of time in Slack, OpsGenie can notify them about detected issues via notifications. It also allows them to acknowledge alerts and manage things via a simple Slack command.
An escalation mechanism that enables making automatic escalation calls to stakeholders allowed us to avoid human errors and to act where the on-call agent did not react.
A big plus is its integration with Jira Service Management and the ability to create tickets whenever an issue is detected.

Avantages

What I like the most about OpsGenie is its ability to integrate with other tools our company is using, e.g. Slack and Icinga.

Inconvénients

Relatively limited options to customize alerts and other aspects of the tool.

Guillermo
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

3
Publié le 20/10/2024

OpsGenie is a lifesaver for managing on-call schedules and alerts!

Avantages

I love how customizable the on-call schedules are, and the integration with monitoring tools is seamless.

Inconvénients

The mobile app needs improvement for better usability on the go, and the interface can be a bit overwhelming for new users.

Serhii
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 22/12/2021

OpsGenie - great Incident management utility.

Compare to PagerDuty the product is really similar, works the same way, similar APIs and integration options. The interface is simple, user-friendly. Smartphone application works amazingly for ticketing system with sound notifications, SLA set up, and viewing during work is really convenient. Great product in general.

Avantages

Easy to use, friendly interface, great smartphone application available for Android and IOS, no delays when it comes to Incident management. Not really expensive compare to similar products, overall performance is very decent.

Inconvénients

No dark mode theme for Web or Smartphone versions, some things could be changed and misplaced differently in the interface for more convenient performance.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 24/09/2020

Basic incident management platform for startups

Satisfied given the amount of money we pay with them

Avantages

What I like the most about OpsGenie is its notification system. It has built-in SMS notification system, no need to integrate with other platforms & no need to pay extra. It comes with unlimited SMS notification (depending on your plan of course). Also, OpsGenie can notify you via phone call for critical alerts.

Inconvénients

One thing OpsGenie is missing is alerts correlation. Basically OpsGenie just receives alerts and notify relative teams according to your notification rule. It would be better if OpsGenie has alerts correlation platform to deduplicate noise alarms

Vishal
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/11/2024

Opsgenie review

Avantages

It integrates seamlessly with various monitoring, ticketing, and collaboration

Inconvénients

Opegenie's cost can be high for some small businesses and startups

Michael
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 25/03/2024

A truly great alerting platform

Avantages

The ease of setup and user-friendly interface for alerts and scheduling

Inconvénients

It can at times be a little slow on the web interface

Manon
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 24/07/2024

Reliable Incident Response for Modern IT Teams

Avantages

I get instant notifications when an issue arises, allowing me to resolve it quickly.

Inconvénients

The cost can quickly add up if you need more advanced features and integrations.

jason
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 04/04/2024

OpsGenie user review

Avantages

rich options provided to users, many ways to respond the incidents

Inconvénients

if it can integrated with some IA to create the postmortem, that will be perfect

Ayomikun
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/03/2024

OpsGenie review

Avantages

Makes scheduling resource for on calls easy. OpsGenie also comes with sms alerts

Inconvénients

Fixing rotations at times gets so complex

Mayank
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/10/2022

Experience with OpsGenie

Overall experience is amazing & I am loving this application. This is the best tool for alert monitoring & tracking.

Avantages

I am using this application since last 2 years & I found that real time alert triggering & Search feature is superb.
We can easily find any required data using this app if it is available in its database & if it is configured.

Inconvénients

I haven't yet come across anything that I can point to as a negative aspect of this app. Nothing that I can think of that would make this app less desirable.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 18/03/2021

Easy way to Oncall and Incident Management

We moved from pagerduty to opsgenie, it was easy to setup and get going. Working out well so far.

Avantages

- Setting up is simple
- Lots of integrations available
- Role Based Access Control
- One can create good Dashboard
- Mobile App is very handy

Inconvénients

- Extracting information from the integration and showing it up in the alert is difficult to setup
- The user experience could be simplified but that is the case with all atlassian products

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 09/01/2018

I use OpsGenie alerts to manage my work all day. I can react immediately when an issue arises.

Avantages

I really like the flexibility I have in receiving notifications. I can set mobile alerts or even phone calls for the most immediate needs, or just an email for something that I just need to see by the end of the day. I work in production support. So, this immediate filtering of alerts is key to meeting my performance goals.

Inconvénients

I don't actually do the alert configuration myself, but there seems to be a lot of required information to manage new types of alerts. Possibly too flexible, meaning not enough structure to build functionality easily and quickly.

Rick
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 25/03/2019

Perfect for Managing On-call Teams

Avantages

Software was easy to initially configure and get setup. Adding users was quick, both through the website and in the mobile app. Linking OpsGenie to our monitoring applications went smoothly. It allowed for multiple layers of logic to be incorporated. This helped implement escalations that were consistent in their performance. After using it for a month or so, we were able to go in and tweak that logic to make them even better. From an on-call technicians perspective, the software is easy to use. They know when they are on-call and are able to set their own notifications and escalations. Also, they can work with other techs to cover for each other and the app will let them set the time for the switch so the system notifies appropriately.

Inconvénients

The rule creation can sometimes be complex and requires a more advanced user to accomplish.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/07/2018

OpsGenie Review

Avantages

I love the ease of use with the OpsGenie dahsboard, as well as being able to receive immediate notifications on my mobile phone.

Inconvénients

No real dislikes -- the dashboard is a little overwhelming at first, but the feature set is great once you get used to the navigation.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 19/12/2017

Wouldn't want to run operations without it

Avantages

Instant notification of issues and everyone in the team is aware when someone has acknowledge a task for investigation or completion

Inconvénients

Some of the UI elements are confusing or non-intuitive. For example if you have a list of items that you want to close individually, you need to swipe, but the prior item closing will reset your swipe which is pretty frustrating when you are reviewing many items.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 31/07/2018

Great Service for Operations Alerts

Avantages

Vast list of different integrations available to connect with current tools being used in your environment.
Allows for extra logic to be placed after the alerts are created which provides flexibility in many areas.

Inconvénients

The ease of getting your users configured and ready to receive alerts is a little tricky to wrap your head around at first. After that, its smooth sailing.

Anand
Anand Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 01/08/2018

Review for Ops Genie

Fantastic

Avantages

Functionality is the main thing I like about this product. It is crystal clear and transparent.

Inconvénients

I can say none but for the sake of it I have missed a couple of push notifications from Ops Genie when my on-call was started. But a pro in the con too.... I never missed it for an configured alert!!

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 03/12/2019

Good on-call and DevOps tool for enterprises

I'm on the Security Operations team and on the on-call rotation. We got a dedicated phone number as well that directly notifies us and it's been very nice having that type of availability for coworkers with security concerns. Way better than xMatters.

Avantages

Good interface. Very similar mobile interface. Good way to quickly see what team and who is on call during an outage or a incident

Inconvénients

Getting woken up early in the morning, but that's the whole point of being on-call. No issues that I found.

Gurpreet
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/07/2018

Great product, highly recommended!

Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Avantages

I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Inconvénients

I haven't anything so far that I dislike.

Deepak
Deepak Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/12/2017

I like the support over chat that we get

perfect on-call rotation, escalation, easy mobile app

Avantages

ease of use, it has wide options of integration, very easy to integrate with other tools, good support, website experience is nice, it is fast.

Inconvénients

we have thousands of alerts, searching those with some criteria is difficult sometimes, search pattern doesn't work well or at least I don't know how to search there.

Prabhudatsinh
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 01/08/2018

One stop solution

Overall we are happy and glad to recommend OpsGenie at any other organization.

Avantages

Opsgenie is one stop solution for our monitoring need . Adding Opsgenie reduces our manual and development effort very much. Systems are now easily manageable

Inconvénients

There are still some integration which needs development efforts i..e JIRA . I wish that can also be automated and one click away integration.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/06/2018

Overall positive, it does what it is supposed to.

Avantages

Good possibilities in terms of choosing notification medium and also the ability to set yearly settings is a big plus.

Inconvénients

the app could be improved as it is quite minimal and also more admin rights to be accessible would improve the whole experience.

Constanza
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 08/08/2019

Great incident management software

Avantages

I like that Opsgenie has a lot of customization for the alerts of incidents. You can choose where to receive an alert (your phone, your email, as a text message, as an alert on the app) and also the time between one alert and another. I think this is very usefull because sometimes one alert is enough, but other times you need more than one.
Another thing I like from opsgenie is that you can override schedules very easy, just clicking the name of the person you want to override and then you can override the full schedule or some hours if you want. I personally use override very often so I like that you can do it on the web or in the app, but I prefer the web for this.

Inconvénients

One thing that I don't like is that on the iPhone app if you silence the phone the notifications doesn't sound. It would be great that Opsgenie has an option to sound alerts in silent mode. Because at night I want my phone to be silenced but opsgenie must sound!

151 avis

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