En savoir plus sur OpsGenie

Opsgenie est une solution cloud ITSM qui aide les équipes de développement et opérationnelles à élaborer des stratégies pour les interruptions de service et à garder le contrôle au moment des incidents. La solution comprend des applications natives pour Android et iOS permettant aux utilisateurs de réagir rapidement aux incidents à partir d'appareils mobiles. Opsgenie tient les équipes informées via des notifications push et permet aux intervenants de contacter les personnes concernées via des appels, des messages texte, Skype et des e-mails pendant les incidents. Opsgenie permet aux entreprises d'identifier, de gérer et de suivre les unités de service via des catalogues de services et de gérer les plannings et les actions d'astreinte directement depuis l'application. De plus, le logiciel fournit des modèles, des canaux de chat et des outils de visioconférence pour automatiser et gérer la communication avec les parties prenantes et les intervenants. Opsgenie permet aux entreprises de suivre et d'analyser les réactions et d'identifier les domaines d'opportunité et de réussite. Le produit s'intègre à plusieurs logiciels tiers tels que Datadog, New Relic, Jira, Amazon CloudWatch, Slack, etc. Il est disponible sous forme d'un abonnement mensuel.
OpsGenie Logiciel - 1
OpsGenie Logiciel - 2
OpsGenie Logiciel - 3
OpsGenie Logiciel - 4
OpsGenie Logiciel - 5
OpsGenie Logiciel - 6
Vidéo de OpsGenie
OpsGenie Logiciel - 1 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 2 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 3 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 4 - aperçu
OpsGenie Logiciel - 5 - aperçu

OpsGenie - Prix

OpsGenie est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de OpsGenie est disponible à partir de 11,55 $US/mois.

À partir de :
11,55 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur OpsGenie

149 avis sur 149
Classer par :
John Epok
John Epok
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/05/2024

Solve issues and collaborate with team for resolution right there and then

Overall experience with OPSGenie is good as it has helped us to effectively manage incidents and ensure resolution from POCs.

Avantages

- very straightforward incident tracking
- immediate alerts sent to commanders and people to ensure collaboration leading to resolution
- mobile alerts to ensure people are notified even when they're away from their desktops

Inconvénients

- mobile alerts can be annoying sometimes

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/01/2024

For Alerting One Of The Best Tooling

For Alerting one of the better toolings, the integration possibilities with other monitoring toolings, we use NewRelic for incident management but OpsGenie has better alerting functionality

Avantages

Integration with NewRelic, Possibility to setup scheduling with users and escalations, Microsoft Teams webhooks integrations

Inconvénients

the user login, some fields for teams webhooks are not listed

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi choisir OpsGenie 

Opsgenie has the possibilities to schedule and delaying the alerting

Pourquoi passer à OpsGenie

OpsGenie has a free user licence , that's enough for a couple of people to work with
Jarosław
  • Secteur d'activité : Traduction et localisation
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/03/2025

Solid market contender

OpsGenie is a great tool for the proactive monitoring of your infrastructure. If your agents spend a decent amount of time in Slack, OpsGenie can notify them about detected issues via notifications. It also allows them to acknowledge alerts and manage things via a simple Slack command.
An escalation mechanism that enables making automatic escalation calls to stakeholders allowed us to avoid human errors and to act where the on-call agent did not react.
A big plus is its integration with Jira Service Management and the ability to create tickets whenever an issue is detected.

Avantages

What I like the most about OpsGenie is its ability to integrate with other tools our company is using, e.g. Slack and Icinga.

Inconvénients

Relatively limited options to customize alerts and other aspects of the tool.

Guillermo
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

3
Publié le 20/10/2024

OpsGenie is a lifesaver for managing on-call schedules and alerts!

Avantages

I love how customizable the on-call schedules are, and the integration with monitoring tools is seamless.

Inconvénients

The mobile app needs improvement for better usability on the go, and the interface can be a bit overwhelming for new users.

Vishal
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/11/2024

Opsgenie review

Avantages

It integrates seamlessly with various monitoring, ticketing, and collaboration

Inconvénients

Opegenie's cost can be high for some small businesses and startups

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 24/09/2020

Basic incident management platform for startups

Satisfied given the amount of money we pay with them

Avantages

What I like the most about OpsGenie is its notification system. It has built-in SMS notification system, no need to integrate with other platforms & no need to pay extra. It comes with unlimited SMS notification (depending on your plan of course). Also, OpsGenie can notify you via phone call for critical alerts.

Inconvénients

One thing OpsGenie is missing is alerts correlation. Basically OpsGenie just receives alerts and notify relative teams according to your notification rule. It would be better if OpsGenie has alerts correlation platform to deduplicate noise alarms

Manon
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 24/07/2024

Reliable Incident Response for Modern IT Teams

Avantages

I get instant notifications when an issue arises, allowing me to resolve it quickly.

Inconvénients

The cost can quickly add up if you need more advanced features and integrations.

Ayomikun
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/03/2024

OpsGenie review

Avantages

Makes scheduling resource for on calls easy. OpsGenie also comes with sms alerts

Inconvénients

Fixing rotations at times gets so complex

Michael
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 25/03/2024

A truly great alerting platform

Avantages

The ease of setup and user-friendly interface for alerts and scheduling

Inconvénients

It can at times be a little slow on the web interface

jason
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 04/04/2024

OpsGenie user review

Avantages

rich options provided to users, many ways to respond the incidents

Inconvénients

if it can integrated with some IA to create the postmortem, that will be perfect

Philippe
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 21/06/2023

Great mobile app, website slow to use

OpsGenie is doing the job globally, especially on the core functionalities. Even though the website would need to be improved - and enriched via critical new features.

Avantages

The core functionalities are working well, the notifications are going out. The integration with other tool is quite easy (Slack, other via API).The mobile app is also great and very intuitive.

Inconvénients

The website is slow, and few UI glitches are very annoying if you are a Support manager and use OpsGenie on a daily basis. In my opinion the lack of real-time dashboard of the alerts is a big miss.

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi passer à OpsGenie

It was not my decision back then
Darren
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 06/08/2018

Ops Genie - a new way forward

We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Avantages

We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Inconvénients

As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 08/08/2018

Easy to use, with great integrations and reporting

We've been really happy since we switched our alerting to OpsGenie. Our old app didn't give us the flexibility we needed to create the complex oncall schedules that we needed for our engineering org.

Avantages

It's easy to use, with integrations for all of our monitoring and messaging apps. The reporting around alert activity and agent performance is excellent. The team organization gives us great flexibility in how we set up our oncall and alert schedules.

Inconvénients

Some of the scheduling around teams can be counterintuitive. If you're not doing it all of the time, it can take a little hunting around to get the setup you want

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 19/12/2017

After looking at competing options, OpsGenie provided the best value overall

We went from having end users tell us systems were down, to proactively being alerted about critical issues. With the flood of alert emails coming in from every direction, it was just not feasible to respond to every email that chimes on your phone. OpsGenie allowed us to filter out the garbage and know that if my phone is ringing in the middle of the night, it's something worth being woken up for.

Avantages

Frankly, most of the products in this category do basically the same thing. OpsGenie's advantage is the cost, especially when you look at the co-marketing being done. OpsGenie and Solarwinds working together to replace Alert Central is a great example.

Inconvénients

The filtering can be a little complicated, but that is to be expected. Otherwise I don't have any complaints.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 24/04/2019

Finally a tool that lets you easily organise your on-call team

So far so good, I've tested the call and sms alerts and they've worked as expected.

I'm excited to see how this benefits the team in the long run.

Avantages

For years we have been running an in house on call team, up until discovering opsegenie this was a very basic on-call rota with a shared mobile number

Opsgenie allows us to setup much more complex on-call rotas, with on call management and escalations, meaning alerts and on-call calls should rarely get missed.

While I've yet to fully integrate all core system alerts, it looks like it can integrate with pretty much everything.

The free tier seems extremely generous considering everything it offers

Inconvénients

It's going to be quite time consuming to setup alerts from everything you want to monitor, but that's not the fault of opsegenie

It took a little time to work out how to input the rota schedule for staff, this was down to me learning how to use the system, but I think the UI could be improved in that area to make it more clear

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/07/2018

Excellent choice for managing notifications, monitoring, and escalations

We are using Ops Genie as the central point of management for application alerts, server monitoring, and website monitoring. It has allowed us to fine tune our policies to only send alerts that we deem as priority to the staff, and only within specific hours.
In the beginning we were generating far too many notifications based on the activity of alerts created from our applications and monitoring. The best feature is that with Ops Genie, we can modify incoming alerts to mute them based on very specific criteria. This means no changes are required to the applications reporting the notifications, it can all be managed from a central location.

Avantages

Extremely easy to use.
Configuration options are clear and simple to setup, but extremely powerful.

We have setup a fairly complex set of policies and escalation schedules and it remains very simple to manage.

Inconvénients

So far it has met all my needs, no cons.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 03/04/2022

Best Work Management Tool

Avantages

Excellent Work Management, Great Incident Management and good time tracking feature.

Inconvénients

Pipeline issue occurs often, CD pipeline is not great and devops board drag and drop is not accurate.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Internet
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 29/12/2017

It is easy to edit, user-friendly and has amazing features of syncing up with communication...

Avantages

Sync-Up feature with other tools like Slack/Hipchat. I am a daily user and the navigation and search options are pretty attractive.

Inconvénients

The notes section can be made better, there is a notes button and then we see the notes. I think this can be improvised. Earlier, having used service-now, I am used to seeing notes in a better format.

Anand
Anand
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 01/08/2018

Review for Ops Genie

Fantastic

Avantages

Functionality is the main thing I like about this product. It is crystal clear and transparent.

Inconvénients

I can say none but for the sake of it I have missed a couple of push notifications from Ops Genie when my on-call was started. But a pro in the con too.... I never missed it for an configured alert!!

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 03/12/2019

Good on-call and DevOps tool for enterprises

I'm on the Security Operations team and on the on-call rotation. We got a dedicated phone number as well that directly notifies us and it's been very nice having that type of availability for coworkers with security concerns. Way better than xMatters.

Avantages

Good interface. Very similar mobile interface. Good way to quickly see what team and who is on call during an outage or a incident

Inconvénients

Getting woken up early in the morning, but that's the whole point of being on-call. No issues that I found.

Gurpreet
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/07/2018

Great product, highly recommended!

Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Avantages

I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Inconvénients

I haven't anything so far that I dislike.

Deepak
Deepak
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/12/2017

I like the support over chat that we get

perfect on-call rotation, escalation, easy mobile app

Avantages

ease of use, it has wide options of integration, very easy to integrate with other tools, good support, website experience is nice, it is fast.

Inconvénients

we have thousands of alerts, searching those with some criteria is difficult sometimes, search pattern doesn't work well or at least I don't know how to search there.

Prabhudatsinh
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 01/08/2018

One stop solution

Overall we are happy and glad to recommend OpsGenie at any other organization.

Avantages

Opsgenie is one stop solution for our monitoring need . Adding Opsgenie reduces our manual and development effort very much. Systems are now easily manageable

Inconvénients

There are still some integration which needs development efforts i..e JIRA . I wish that can also be automated and one click away integration.

Utilisateur vérifié
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/06/2018

Overall positive, it does what it is supposed to.

Avantages

Good possibilities in terms of choosing notification medium and also the ability to set yearly settings is a big plus.

Inconvénients

the app could be improved as it is quite minimal and also more admin rights to be accessible would improve the whole experience.

Constanza
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 08/08/2019

Great incident management software

Avantages

I like that Opsgenie has a lot of customization for the alerts of incidents. You can choose where to receive an alert (your phone, your email, as a text message, as an alert on the app) and also the time between one alert and another. I think this is very usefull because sometimes one alert is enough, but other times you need more than one.
Another thing I like from opsgenie is that you can override schedules very easy, just clicking the name of the person you want to override and then you can override the full schedule or some hours if you want. I personally use override very often so I like that you can do it on the web or in the app, but I prefer the web for this.

Inconvénients

One thing that I don't like is that on the iPhone app if you silence the phone the notifications doesn't sound. It would be great that Opsgenie has an option to sound alerts in silent mode. Because at night I want my phone to be silenced but opsgenie must sound!

149 avis

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