En savoir plus sur TOPdesk

Faciliter les services avec TOPdesk  TOPdesk est une plateforme de gestion des services informatiques (ITSM) conçue pour aider les équipes de service bien occupées des entreprises de taille moyenne (250 à 5000 employés) à reprendre le contrôle de leur travail et à fournir d’excellents services. TOPdesk croit en la philosophie « Voir grand, commencer petit ». Des améliorations de service à faible effort et étape par étape vous aideront à dépasser les attentes des clients sans aucune pression supplémentaire. C'est pourquoi la plateforme TOPdesk est rapide à mettre en place et facile à ajuster, avec des meilleures pratiques et un accompagnement personnalisé de notre part pour vous aider à réussir.    Dompter le chaos du servicedesk  Dans un premier temps, TOPdesk apporte du calme à tout servicedesk dépassé. Nous utilisons les meilleures pratiques pour configurer le logiciel et standardiser les processus tels que la gestion des tickets, la gestion des biens, les flux de travail de changement et la gestion des connaissances.    Avec les fonctionnalités de TOPdesk, votre personnel de servicedesk informatique peut :  * suivre les biens au sein de votre organisation ;  * prioriser les tickets entrants et attribuer automatiquement des tâches en fonction de la capacité du spécialiste ;  * accroître la transparence sur le statut des tickets ;  * garder le contrôle de la charge de travail de l’équipe avec des rapports et des tableaux de bord personnalisables ;  * capturer et partager des connaissances essentielles au sein du servicedesk et avec les utilisateurs finaux.  De plus, le Portail Utilisateurs permet aux utilisateurs finaux de soumettre des demandes et de consulter des FAQ sans avoir à contacter le servicedesk, ce qui libère du temps pour tout le monde.    Briser les silos et améliorer la collaboration  Avec moins de chaos dans votre servicedesk, vous pouvez vous concentrer davantage sur l'amélioration de votre prestation de service. Parce qu'il est facile d'étendre TOPdesk à d'autres services comme les RH ou Facility, vous pouvez améliorer la collaboration et mettre en place un portail de services partagés. Cela vous aide à briser les silos entre les servicedesks et permet une expérience client plus fluide.    Que vous aidera TOPdesk à réaliser ?  En améliorant votre prestation de service étape par étape, votre servicedesk :  * arrêtera de parer au plus pressé et reprendra le contrôle de sa charge de travail toujours croissante ;  * améliorera la communication et la transparence avec les utilisateurs finaux ;  * se distinguera par ses excellents services ponctuels ;  * continuera à répondre aux attentes, trouvera du temps pour des améliorations de service précieuses et aidera à façonner une organisation où tous les employés peuvent s'épanouir.    Qu'est-ce qui rend l'implémentation et le support produit de TOPdesk uniques ?  La plateforme de TOPdesk est une solution standard, mais suffisamment flexible pour être personnalisée. Nos experts internes utilisent les meilleures pratiques pour configurer la plateforme et l'optimiser selon votre situation spécifique. Cette approche unique signifie que votre équipe de service peut démarrer facilement sans avoir à réinventer la roue. Le logiciel est simple et attrayant, ce qui le rend agréable à utiliser et rapide à adopter au sein de votre organisation.  Avec de nombreuses intégrations disponibles et une API, TOPdesk devient une partie de votre écosystème et fonctionne parfaitement avec vos autres outils.  Une fois configuré, TOPdesk reste une solution abordable. Pendant l’implémentation, vous recevrez une formation basée sur l'approche « formation des formateurs », permettant à votre équipe d'ajuster et de gérer facilement l'outil sans aucune aide.  Avec plus de 25 ans d'expérience à aider des organisations comme la vôtre, nos 900 spécialistes internes répartis dans 11 pays œuvrent à votre succès et sont accessibles par simple appel téléphonique. Le support produit est fourni par nos agents de support locaux 24h/24 et 7j/7, et les consultants offrent des conseils à chaque étape du processus. Vous ferez également partie de la communauté d'experts et de pairs de TOPdesk, où vous pourrez partager des conseils et des astuces pour des améliorations de service, afin que vous puissiez continuer à apprendre et à grandir.  TOPdesk est disponible en tant que solution SaaS ou déploiement sur site. La tarification est flexible et basée sur un abonnement.
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TOPdesk - Prix

TOPdesk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de TOPdesk est disponible à partir de 77,00 €/mois.

À partir de :
77,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur TOPdesk

96 avis sur 96
Classer par :
Jeroen
Jeroen
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 25/09/2024

Topdesk experience in education

Great product! Easy to use. Can be expensive when using many operators.

Avantages

Flexibilty and ease of use for endusers.

Inconvénients

Sometimes to much flexibility and thus complex to manage.

Réponse de TOPdesk

Hi Jeroen,

Thanks for sharing your thoughts with us! It’s great to hear that you appreciate our ease of use and flexibility. We understand that too much flexibility can sometimes add complexity, and we're continuously working on ways to simplify our tool.

Best, Team TOPdesk

Répondu le 03/10/2024
David
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/12/2023

Best ITSM available

Avantages

TOPdesk is very easy to implement. It can come with a best practice set-up if you like. The consultants I worked with were great but with a bit of learning you can do a lot of things yourself aswell. Compared to some competititors (ServiceNow for example) it doesn't feel like they try to bleed you dry with consultancy hours.

Also the asset management module is awesome, fully customizable and API based. And although the actions and action sequences are a bit harder to learn, once you master them the options for automating are endless.

Inconvénients

No cons yet. Although the reports can be a bit meh, but you can connect to PowerBI or something similar through the OData feed.

Alternatives envisagées 

Planon et Freshdesk

Pourquoi choisir TOPdesk 

ServiceNow is very hard to set up, need (expensive) consultancy for a lot of things and you need to know every process in detail. TOPdesk is far more flexible and easy to implement.

Logiciel antérieur 

ServiceNow

Pourquoi passer à TOPdesk

Planon sucks at IT. It's a bit better than TOPdesk on facilities but overall it's just less interesting. Freshdesk lacks basic functionality, they integrate well but I like having everything in one tool.

Réponse de TOPdesk

Hello David, thanks for your detailed review! We're thrilled to hear you find TOPdesk easy to implement and appreciate the asset management module and automation possibilities. We also value your feedback on our reporting capabilities and we're continuously working on improvements. It's great to know that you chose TOPdesk over other alternatives for its flexibility and ease of implementation. Your support means a lot to us!
Best, Team TOPdesk

Répondu le 14/12/2023
Joe
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 03/01/2025

Great system with clean user interface

The consultant we worked with on implementation was really helpful and able to lead us through building the system for a non-standard use case.

Avantages

Simple user interface and easy to implement with minimal prior knowledge.

Inconvénients

Back end can be a bit clunky and limited in terms of analytics. Best solutions is to push data out to analyse. The options for personalising the self-service portal are somewhat limited.

Alternatives envisagées 

Trackmedium QMS et Zendesk Suite

Pourquoi passer à TOPdesk

Better functionality and more confidence in their team.

Réponse de TOPdesk

Thank you Joe for taking the time to share your experience with us so far. We really appreciate the effort!

Best regards,
Team TOPdesk

Répondu le 07/01/2025
Ron
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

3
Publié le 12/12/2023

Topdesk review

Overall I am very satisfied with the use of Topdesk. There is also internally satisfaction, and even more departements ate being connected.

Avantages

Creating and following requests works great. Also the self service portal is very useful in the organisation to submit a request to the correct departement.

Inconvénients

Configurating the Self Service Portal could be more flexible. For example field becoming visible on other fields and the formatting of fields.

Réponse de TOPdesk

Hi Ron, thank you for your review! We're glad to hear that TOPdesk is beneficial for your organization and that the self-service portal is proving useful. We appreciate your feedback on making the portal more flexible - we're always looking for ways to improve. Thanks again for your input, and we look forward to continuing to serve your needs. Best, Team TOPdesk.

Répondu le 13/12/2023
Pieter
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
2

4
Publié le 02/01/2025

Simplifies life at the IT service Desk

For dropping request and tickets and solve them it is the platform to be.

Avantages

Simple to use, lot's of easy to use buttons to navigate. With templates and best practices

Inconvénients

It's just a platform that simplifies life at the IT service desk. People can drop their requests and tickets and the IT service desk can solve them. For assetmanagement is this platform not good enough.

Réponse de TOPdesk

Hi Pieter,

Thank you for your review! It's great to hear that you're enjoying the simplicity and navigation options of TOPdesk.

We're sorry that the Asset Management feature hasn't fully met your needs. We've actually rolled out some updates to this feature in 2024. You might find our recent blog post on these improvements helpful: https://www.topdesk.com/en/blog/3-new-asset-management-features/

Our local support and consultancy colleagues are also here to help if you have any questions or need further assistance to get the most out of the Asset Management feature.

Best,
Team TOPdesk

Répondu le 06/01/2025
Wijnand
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 12/12/2023

TOPdesk: An Extensive ITSM Tool

Avantages

Configurability
Customizability
Support of TOPdesk

Inconvénients

No option to give users/clients a way to create their own account to access the SSP

Alternatives envisagées 

JIRA Service Management

Pourquoi choisir TOPdesk 

To standardise optimise and automate, while ensuring scalability and ISMS/ISO27001 conformity regarding Change Management and reporting on that

Logiciel antérieur 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à TOPdesk

Most integration and workflow options compared to the others. Overall best price value

Réponse de TOPdesk

Hey Wijnand, we appreciate your review! Good to hear you're enjoying TOPdesk's adaptability and our support.
Your feedback about user/client account creation is noted. It's really helpful as we strive to improve.
Best, Team TOPdesk.

Répondu le 15/12/2023
Sven
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/12/2023

TOPdesk as ITSM tool

Avantages

Look and feel, easy to use. Team cooperation

Inconvénients

Some features cannot be customized (saas)

Réponse de TOPdesk

Hi Sven, it's great to hear you find TOPdesk user-friendly and helpful for team cooperation. Your feedback on features' customizability is appreciated as we're always aiming to improve. We're glad that TOPdesk's ease of administration, product knowledge, and cost reduction led you to switch. Thanks for your input! Best, Team TOPdesk.

Répondu le 13/12/2023
A.
  • Secteur d'activité : Relations gouvernementales
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/09/2024

Topdesk user review

The people are nice and professional.

Avantages

Implementation and amendment in the way you (and your organisation) you like

Inconvénients

The windows are changing, so you cannot use your printscreens anymore

Alternatives envisagées 

Planon

Pourquoi passer à TOPdesk

Costs, posibilities and implementation

Réponse de TOPdesk

Hey A. V.

Thanks for your review - we’re happy to hear that you enjoy our easy implementation and flexibility! We appreciate your feedback about not being able to printscreen. We’re always aiming for improvement, so this kind of feedback is helpful for us to see where we can focus our efforts.

Best, Team TOPdesk

Répondu le 01/10/2024
Marly
  • Secteur d'activité : Politique publique
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 25/09/2024

Good supplier

It's a very good supplier and they have short lines.

Avantages

It's a very stable application and there's a good ondersteuning

Inconvénients

Some of the modules are not very userfriendly

Réponse de TOPdesk

Hi Marly,

Thanks for sharing your feedback with us! It's great to hear that you appreciate our support colleagues. We’re sorry to hear that not all modules are as user-friendly as you’d like. We’re here to help if you need us, and this kind of feedback is always handy for us so we can continue to improve.

Best, Team TOPdesk

Répondu le 01/10/2024
Fran
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 27/08/2024

Customisable incident management

Avantages

Very customisable to suit any purpose so we can create many branching categories for escalation and redirecting requests

Inconvénients

Can be a little un wieldy if you have many different categories for end users to find what they need

Réponse de TOPdesk

Hey Fran,
Thank you for sharing your feedback! It's nice to hear that you appreciate TOPdesk’s customisation capabilities. We're sorry to hear about the difficulty your end users have in finding what they need. We appreciate your input as it helps us identify areas for improvement.
Best, Team TOPdesk

Répondu le 28/08/2024
Sander
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 14/12/2023

Saas Topdesk

Avantages

It's easy to use, very user friendly and to configure flows and design a self service portal.

Inconvénients

That features to connect topdesk with azure are not standard

Réponse de TOPdesk

Thanks Sander for sharing your experience and feedback. We really appreciate it.

Répondu le 18/12/2023
Sandra
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/12/2023

Worth a try and certainly a look

Avantages

Easy to use and implement. Easy to get support

Inconvénients

At the moment I really could not say that

Réponse de TOPdesk

Wow! Thank you for your compliment Sandra. We love it that you appreciate the easy use, implementation and our support. Reviews like yours are the cherry on the cake for us.

Répondu le 18/12/2023
Stefan
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 12/12/2023

Great Application for overall use!

Perfect tool for incident and change management with a great Selfserviceportal

Avantages

Self Service Portal works perfect for users

Inconvénients

Combination of workflows to 1 change does not work

Réponse de TOPdesk

Hello Stefan, thanks for your awesome review! It's great to hear that you're finding our Self Service Portal useful.
Sorry to hear about the workflow issue. We're on it and your feedback really helps. Best, Team TOPdesk.

Répondu le 15/12/2023
Rene
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/12/2023

Easy to manage

So easy to use and maintain. Also if you contact the TOPdesk service desk there is a very quick response.

Avantages

It is easy to make your own environement.

Inconvénients

Nothing really! We are very happy with the use of the modules we use.

Réponse de TOPdesk

Hi Rene. It's great to hear you're so happy with TOPdesk. Thanks for sharing!
Best, Team TOPdesk

Répondu le 18/12/2023
Remon
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 14/12/2023

TOPbest!!!

Avantages

The ease to learn the basics of the software

Inconvénients

Sometimes i am missing some documentation about certain cases. But overal i can find what i need else i will contact the service desk.

Réponse de TOPdesk

Hey Remon,
Loving the wordplay in your review - TOPbest, that's what we aim for! Glad to know our software's basics are easy to pick up. We've taken note of your point about documentation - we're on it. And yes, our service desk is always ready to assist you.
Best, Team TOPdesk

Répondu le 18/12/2023
Rudy
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 31/07/2018

IT Services and Technical Support technician/Team leader

Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers, and can be used in any organizational process.
We have been using this product since 2008 and it has improved with each version. We hope to eventually move to the SAAS version.
The New Asset Management module has been a great innovation and is very simple to set up and configure.
Overall this product is easy to use and will support all processes that an organization may use.
This product is constantly under development and it's great that they actively encourage their customers to help in its development.
Customer support is second to none, and they are always polite and professional.

Avantages

It's ease of use, not just for the customers, but for operators too.
Its easy to customize for your organization.
Constantly under development and they listen to the requests of their users.
The New Asset Management Module is easy to use and customize. This has been a great innovation and development.
Great customer support, which is really important.

Inconvénients

Its modular based and this can bump up the initial price if you require other modules.
The Actions and Events module needs a steep learning curve to learn and use properly, and can at times be very frustrating when triggers don't work properly.
The Forms module has been a great free addition, but it needs more work on to be fully functional, templates could have been provided.
Change Management module can be very daunting to use.

Réponse de TOPdesk

Thank you for sharing this experience as a long time customer! We look forward to many more years to come Rudy.

Répondu le 19/10/2020
Nick
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/06/2019

Service excellence experts - supplier as a business partner

TOPdesk are beyond that of a supplier and more a business partner that many other suppliers could learn a lot from. They provide awesome support backed up by knowledgeable staff / consultants who share your desire for service excellence.

Avantages

Does what is says on the virtual tin - the modules are well designed and fit for purpose and allow for customisation's when rarely needed. The software can grow with your own needs as and when needed making it a great return on investment and is not limited to 'just a insert team name here' system allowing for integrated processes and oversight end-to-end. The expansion into allowing microservices to bolt onto TOPdesk via the marketplace only add more value.

Inconvénients

Its very minor but being able to save a complex form component - it would be great to save a small number (3 max) of complex built form components that can be re-used on other forms rather than having to rebuild it each time its used. e.g. long drop downs just for speed, consistency and efficiency.

Réponse de TOPdesk

Thank you Nick for sharing your thoughts in this review. We really appreciate you experience TOPdesk as your business partner. This goes both ways looking at all the constructive feedback you provide on roadmap topics for instance. Hope to have you with as as a customer and business partner for many years to come!

Répondu le 19/10/2020
Juber
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 18/01/2020

Super Functional Tool For Ticket Management

Avantages

This was a very big jump from our previous Service Desk management tool. It is very fast, has many features, is easy to use and has many different escalation routes. This helps in collaborating without having to start explaining things from the beginning. One of the features which I really love, is the ability to prioritise and categorise workload. The deadline function is also super helpful as it allows you to see when something needs to be seen to urgently. Finally, I love the fact that the search feature is very dynamic and very fast which enables analysts to search very quick for a ticket.

Inconvénients

The worst part about topdesk, is learning how to use it. Most people will love their experience with using it, however, getting to grips with it can be daunting and off putting. There is no easy way out though and it does require very basic minimal technical knowledge.

Réponse de TOPdesk

Hi Juber, thank you very much for reviewing TOPdesk and the feedback. If there's anything we can do to help you please reach out. Happy to help.

Répondu le 19/10/2020
Robert
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 21/04/2021

Review TOPdesk

I have been using TOPdesk for almost 2 years now. TOPdesk is very easy to use and the functionalities speak for themselves. Creating a ticket in TOPdesk is easy. In addition, you can design TOPdesk entirely according to your own taste. Changes are therefore made in no time. You also have the option to generate reports. This is very easy to check and improve your own services. I enjoy working with TOPdesk with great pleasure and ease.

Avantages

TOPdesk is very easy to use. The software is full of useful functionalities. In addition, it is possible to retrieve the correct data from TOPdesk. Furthermore, the TOPdesk developers are continuously working on improving the product. This is very nice. TOPdesk is suitable for both large and small companies.

Inconvénients

After the last update, TOPdesk has some preformance problems. However, the developer is busy fixing this and they are well on their way.

Réponse de TOPdesk

Hello Robert,

Thank you for taking the time to write this review. We really appreciate it. If you have any questions in the future feel free to contact us. We are always happy to help.

Répondu le 16/03/2022
Gareth
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 21/03/2019

Training at Manchester office

Great, all the staff at TOPdesk were helpful and keen to ensure we achieved our goals.

Avantages

Attended the Manchester office for training to improve our knowledge of the system. Will was an excellent tutor who explained the system in simple terms at an acceptable pace. The software is extensive and simple to navigate where we were able to find solution to all the tasks such as standard forms for easy entry of issues and requests along with the production of reports.

Inconvénients

Nothing that I can think of.............

Réponse de TOPdesk

Thank you for your review Gareth! I'll be sure to pass the compliment to Will.

Répondu le 19/10/2020
Johan
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 01/06/2022

TOPdesk Change Management

Registration of a lot of company assets.
Loan registration
Automate processes for tasks for operators in TOPdesk

Avantages

Change Management is a nice product for automate processes for onboarding for new Employees en company Assets

Inconvénients

To set your specific function is sometimes difficult.
With help of TOPdesk support you can set a lot of functions. They are very helpfull.

Réponse de TOPdesk

Hi Johan,

Thank you for the review. We really appreciate it.

If you have any questions feel free to contact us.

Répondu le 20/07/2022
Shari
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/04/2018

Separation of different teams within TOPdesk works very well so that they can manage their own...

TOPdesk works well for call/issue management and benefits from being based on the ITIL model. It can help if you have different teams/departments which need a service management tool but want to manage their calls separately.

Avantages

Self-service Portal is very good, particularly with the latest version. If you populate the knowledge base well, users can often find the help they need before needing to raise a call

Inconvénients

The tools for configuring events and actions need improving, especially the tool for events which, whilst very powerful, is cumbersome to use when configuring event criteria

Réponse de TOPdesk

Thank you very much for your review Shari. We really appreciate it!

Répondu le 19/10/2020
Chris
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/02/2019

Views of a Delivery Manager

The consultancy period thus far has been superb.

Avantages

What appealed particularly was the Tabbed GUI. This makes working on Parallel tasks much easier. In addition the comprehensive feature list covered both the needs of out IT SUpport Team and our Facilities team.

Inconvénients

The restriction to just 2 levels of an item. e.g. Main and Sub Category, Branch and Sub Branch. However we have manage to work around it.

Réponse de TOPdesk

Thank you Chris!

Répondu le 19/10/2020
James
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 31/10/2018

TOPdesk User Support

Very positive with great flexibility and incredible support.

Avantages

Flexibility within the tool, vast array of modules.

Inconvénients

Project management could do with expansion to support more agile approach

Réponse de TOPdesk

Thank you James.

Répondu le 19/10/2020
Nick
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 27/02/2019

Topdesk - Thinking Solutions for Education

Avantages

The UI of Topdesk is one of the best & modern UIs that I have seen, the ability to have tabs within a single Topdesk page helps operators to have multiple calls open simultaneously. The API provides an easy way for bulk updates to items in TopDesk to be applied.

Inconvénients

Duplication of workflows for events and actions between 1st and 2nd line call management, would be nice to be able to have shared events/actions that are consistent between both 1st & 2nd line calls.

Réponse de TOPdesk

Hi Nick. Thank you for writing this review. We really appreciate it!

Répondu le 19/10/2020

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