En savoir plus sur Uptrends










Uptrends - Prix
Uptrends est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Uptrends est disponible à partir de 100,00 $US/mois.
Produits similaires à Uptrends
Tous les avis sur Uptrends Appliquer les filtres
Parcourir les avis sur Uptrends
Tous les avis sur Uptrends Appliquer les filtres
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Bilan de 3 ans d'utilisation
Ce produit "ne fait pas tout" mais il apporte des services complémentaires appréciable pour mesurer et suivre la qualité de service de nos projets
Avantages
La facilité de prise en mainLa possibilité de décrire facilement et de mesurer des parcours utilisateursUn outil de mesure à partir d'accès distant
Inconvénients
Pas réellement de points simples à notre niveau 🙂. Il correspondait à ce que nous recherchions.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Satisfaisant
Avantages
Nous pouvons être précis dans les sondes mise en place et nous apprécions les API permettant d'interfacer nos outils internes avec la gestion des sondes uptrends
Inconvénients
Il est difficile de paramétrer en profondeur pour vérifier la disponibilité de certaines fonctions de nos logicielles au delà de la présentation web classique
- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Le meilleur pour nos besoins
Avantages
Création de parcours utilisateurs "flexibles" (vous renseignez des clics, des complétions de champs, via sélecteurs CSS/XPath) qui permettent de simuler un check difficile à automatiser autrement. Le système d'alertes et d'escalation en cas de problème non résolu est satisfaisant!
La prise en main côté administrateur n'est pas intuitive mais pas sorcière non-plus, côté utilisateur (les supports IT à qui vous envoyez les alertes) c'est extrêmement simple : un lien avec un bouton sur lequel ils cliquent pour avoir un paquet de détails sur l'erreur rencontrée.
Inconvénients
Il y a déjà un tas de fonctionnalités avancées que je n'utilise pas, mais bien évidemment il manque toujours des petites spécificités (du genre les roulements d'astreintes qui propose uniquement des roulements linéaires alors que mes astreintes sont plus chaotiques), mais là c'est vraiment parce que l'on me demande un point négatif.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Solution complémentaire de monitoring fonctionnel
Avantages
La capacité à enregistrer simplement des scénarios pour créer des sondes fonctionnelles
Inconvénients
La création et la manipulation des dashboards pourrait être plus intuitive
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Mais comment diriger un vrai site sans avoir ce monitoring ?
Ce service devrait être remboursé par la sécurité sociale des Webmaster ! ;-)
Avantages
Répartition géographique des serveurs de test Uptrend de partout
Possibilité de faire des tests très rapprochés (toutes les minute)
Réactivité des Alertes reçu... Moins de 5 secondes
Grand choix des mode d'envoi d'alertes ( mail, SMS, telephone, Passerelle IP...)
Qualité du support... en français
Inconvénients
Sur leur tableau de bords, Pas de possibilité d'avoir des vues d'alertes filtré d'après des critères de performance ( ex : test avec délai de réponses inférieure à 2000ms).. Obligé de passer par des exports Excel.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Retex après deux ans
Avantages
Reporting basiques simples à mettre en place
APIs simples et utiles
Inconvénients
Feature requests en attentes depuis plus de 6 mois
Les IPs des sondes changent régulièrement, avec des APIs pour suivre ces changements serait bien venue
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Uptrends examen
Conforme à mes attentes
Avantages
Facile à utiliser et compréhensible par un non expert
Inconvénients
Je n'en vois pas. Pour ce que nous faisons, c'est parfait.
- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Very easy to use and some great features available
Great product that is very easy to implement, setup, add monitors. Hassle free and easy to use.
Avantages
We use uptrends to monitor our live API endpoints as well as websites. With the website monitoring you can add various levels of monitoring where it can login and test certain aspects of your website to make sure all is OK. Very Handy. It notifies us immediately if we have any issues which is essential for ourselves and our customers.
Inconvénients
UX is a bit dated but since it works great I don't mind this much.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
A must for any e-commerce merchant
Fantastic. The support team is great, and your product manager will always be in contact with you to let you know of new features or how to get the best out of your account with them.
Avantages
Real-time user insights and notifications. When your business is open 24/7 it can be hard to step away but if you do step away and an issue arises, Uptrends will notify you immediately. Not only will you receive the notification but it will provide you with plenty of information about what the problem is so you can take quick and appropriate actions to fix it.
Inconvénients
Uptrends has constantly evolved since we signed up and have yet to hit a roadblock or limitation for our use. If we had one request, it would be related to the real-time user dashboard. We want to see active users and pageviews in real-time like Google Analytics provides vs. a 5-minute interval
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Uptrends review
We use Uptrends to gather data on our services for troubleshooting, and provide uptime reporting to our customers
Avantages
Reporting and being able to browse historical data is by far the most interesting part of Uptrends for us. It provides us with detailed uptime reporting to match Service level agreements. In addition to that it allows us to spot issues by analyzing recurring issues
Inconvénients
User and group management is needlessly complicated and not intuitive for a first time user. It works once you get the hang of it but it could be handled in a much simpler way without hurting its functionality
- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
More than an uptime monitor
10/10 - great experience from onboarding to support. If anything, our internal team was not prepared to engage at the same level and we were the drag on getting the most out of Uptrends. Great value for money.
Avantages
Other than the ease of implementation, the "hands on" nature of the customer success team, literally implementing monitors for us, showing us how to do it (vs pointing us to documentation), and even above that, proactively notifying us when a monitor needs to be updated and offering to make those updates for us. Wow!
Inconvénients
Hard to really say a true "con", but there were a ton of features we have not even used yet which are included in our subscription. I would maybe like the ability to customize the uptime chart a little more. Since our software deployments do not always happen within the same window, I would like a capability to sort of programmatically pause the monitor (at the start of a deployment, for example) and then reinstate so that customer-facing uptime charts show green or a planned outage vs. downtime.
Alternatives envisagées
Uptime.com- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
The great tool to easy monitoring
Avantages
— We enjoy the API that helps our main monitoring system (Zabbix) trough integrations,
— we like the coolest technical support who always helps us to solve our different issues and answers for different questions, we always feel the real support here,
— it's the most powerful tool for GEO-distributed and independent outside monitoring of availability of our services,
— it's very easy to control multi-user access and to do mass updates with templates or API.
Inconvénients
Of course we desire if there were more servers located in our country and some other countries, it could make our monitoring more sensitive :)
- Secteur d'activité : Enseignement supérieur
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Convenient
We were able to remotely monitor transactions (simulated user interactions) with key services, from multiple locations around the UK and EU with ease. I tested around 50 solutions and Uptrends came out in the top 3, winning through price and features.
Avantages
It is very easy to record transactions. Uptrends configure the transactions. We find SAS, and also on-prem services often change during upgrades. We just log a call with uptrends and pretty soon after they have updated the transaction and monitoring is working again.
Azure authentication and creating a large number of users was straightforward. Varied alerting options, groups, and high degrees of customisation work well for us.
The information from errors available can include screenshots, traceroutes and waterfalls. It helps diagnose problems and is quite usefull.
Inconvénients
Cost. If this was cheaper we would have monitored far more of our services remotely through uptrends.
Currently, we are limited to just key services.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Uptrends Continues to Shine
We love the product, and trust it across our portfolio. It's clear and intuitive to use for the most part and the support team are first rate if you ever need to engage with them. Really happy we moved to Uptrends
Avantages
It's easy to use, and customise and you can get up and running with a basic monitor really quickly. Support are excellent in assisting you get the most out of the product too, and have proved really useful when exploring the more complex monitor and journey tracking that is available
Inconvénients
Don't like the new UI, but honestly, it's just a case of getting used to it. I wouldn't not recommend the product because of this.
- Secteur d'activité : Services d'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
It works
Avantages
- It works- Easy interface- Reliable- Several monitoring options / locations
Inconvénients
You can't purchase upgrades or services on invoice
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Great Product with Excellent Support
My experience with the company has been great! They saved us money over our previous monitoring service and customer support has been excellent. If an issue becomes too complicated to solve, they will not hesitate to give you a call and work it out over the phone. We have been with Uptrends for 5 years now and I have no complaints.
Avantages
Uptrends is easy to use and provides us with what we need to give us piece of mind that our websites are up and running. They have several servers around the world so that we can make sure our sites are reachable from different countries.
Inconvénients
I really have no Cons to report. Everything has been great.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Uptrends is great
Very good.
Avantages
I like that we can have visibility of how our websites and services perform from different checkpoints around the globe, easy to setup with great user support. We get alot of info specially from transaction monitors, we can understand if the problem is on the frontend, backend and get screenshots of the events and waterfall metrics.
Also specific teams can be notified for specific monitors, works great.
Inconvénients
Can't think of any cons, it works as expected and does the intended job. So far we didn't have a use case we could be missing on this tool
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Good product, easy to use and configure
Good product overall for basic ping tests and availability tests
Avantages
Easy to setup monitoring alerts
Easy to use site
Ability to run tests that span several pages, good for smoke testing web pages
Inconvénients
I noticed that alerts still being sent even though they were turned off (inactive), maybe inactive rules are not working correctly, or maybe it's a configuration issue?
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
President & CEO
Very positive overall experience. The software is comprehensive and a good value for the cost. The support team at Uptrends is amazing in that they take the time to help non-technical people understand the monitoring, reporting and business and technical implications.
Avantages
The comprehensive nature of monitoring and reporting. The dashboard is simple and clearly highlights any issues that require immediate attention, vs things that could be improved but are not immediate in nature. The waterfall report visually highlights opportunities for improvement.
Inconvénients
Over the course of two years use of the software, we have not identified any opportunities for improvement. In fact, we have experienced upgrades in the software the improved the usability.
- Secteur d'activité : Équipements publics
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Simple and effective
Very good
Avantages
The Uptrends product has several qualities: it is very effective in handling the monitoring/alerting activities (APIs and web site navigation), and simple enough so that it is very easy to master especially when you are not configuring it every day. It performs very well, and I recommend it.
The support team also engages with me periodically on the use of the product, which shows great customer care.
Inconvénients
None that I can think of at this stage.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Use UpTrends
Experience is great - the support is really helpful and very quick to respond which is really valuable.
Avantages
Setting up the software is really easy. We'd previously come from Pingdom which was really difficult to setup and support was limited. Within this software is an easy to use recorder so you don't really need any technical knowledge to setup. You can then send to the support team who will check it for you and you get real value from them!
Inconvénients
Overall we're incredibly satisfied with the product and wouldn't really change anything.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
technologi company review
Good
Avantages
API monitoring and customer portal monitoring in the real time
Inconvénients
Email alert notification charges, there is nothing apart from that
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Web site monitoring
Avantages
The waterfall monitoring is very granular, and helps to capture the event failure when browsing a site by simulating going through different pages and actions.
Inconvénients
Found bit expensive, hard to tell any cons.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Great product and fantastic service
We've been able to get better visibility and transparency of performance and status of all our products plus very easily share this to a wider team. I don't think we've had any bugs or issues with the product so that is a plus.
Avantages
It is easy to use, fast to learn, and customer support is probably among the best of any software company I've ever dealt with.
Inconvénients
Troubleshooting the monitors during setup can be tricky, but support is usually able to help with fixes or suggestions pretty quickly.
- Secteur d'activité : Services d'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
We can highly recommend Uptrend.
Avantages
Best solution for outside monitoring your systems...
Inconvénients
uncomplicated web based software to monitoring your systems...