En savoir plus sur Kontentino

Kontentino est une solution de marketing sur les réseaux sociaux basée sur cloud conçue pour les entreprises de toutes tailles dans divers secteurs, tels que les agences de marketing et de publicité, l'architecture et la planification, l'alimentation et les boissons, la vente au détail et plus encore. Les fonctionnalités clés comprennent une interface glisser-déposer, un tableau de bord d'activité, un contrôle du processus d'approbation, une gestion des affectations et des notifications automatiques. Kontentino aide les utilisateurs à prévisualiser et planifier des publications pour un partage sur différentes plateformes de réseaux sociaux telles qu'Instagram et Facebook. La solution permet également aux utilisateurs de gérer plusieurs canaux et profils à partir d'un seul calendrier et d'étiqueter différentes pages dans les publications. De plus, Kontentino permet aux utilisateurs de gérer les flux de travail de gestion de contenu et documenter les modifications apportées à des publications spécifiques. Les utilisateurs peuvent également réutiliser le contenu visuel stocké dans des albums de publications séparées. Les services sont proposés sur la base d'un abonnement mensuel. L'assistance aux utilisateurs est disponible via la FAQ en ligne et le chat en direct.
Kontentino Logiciel - 1
Kontentino Logiciel - 2
Kontentino Logiciel - 3
Kontentino Logiciel - 4
Kontentino Logiciel - 5
Vidéo de Kontentino
Kontentino Logiciel - 1 - aperçu
Kontentino Logiciel - 2 - aperçu
Kontentino Logiciel - 3 - aperçu
Kontentino Logiciel - 4 - aperçu
Kontentino Logiciel - 5 - aperçu

Kontentino - Prix

Kontentino n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Kontentino est disponible à partir de 59,00 $US/mois.

À partir de :
59,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Kontentino

Agorapulse

4,6 (710 avis)
Agorapulse est un logiciel cloud de marketing pour les réseaux sociaux qui offre des fonctionnalités de gestion de...

Emplifi Social Marketing Cloud

4,2 (38 avis)
Un cloud de marketing social de bout en bout pour les entreprises modernes. Qu'il s'agisse de gérer une stratégie...

SocialSchedules

4,5 (558 avis)
SocialSchedules est une solution cloud de planification du personnel conçue pour aider les petites à grandes entreprises...

Zoho Social

4,7 (3307 avis)
Zoho Social est une plateforme cloud de gestion des réseaux sociaux. Elle permet aux utilisateurs de gérer plusieurs...

Brandwatch

4,2 (236 avis)
Brandwatch est une solution cloud d'écoute sur les réseaux sociaux adaptée aux petites, moyennes et grandes entreprises....

todo.vu

4,4 (48 avis)
todo.vu est une solution de gestion de projet cloud offrant des outils intégrés de CRM (Customer Relationship Management...

NapoleonCat

4,6 (82 avis)
NapoloenCat est une plateforme cloud de marketing sur les réseaux sociaux qui offre des fonctionnalités de publication,...

HubSpot Marketing Hub

4,5 (6183 avis)
HubSpot est une plateforme de croissance comptant parmi les leaders du marché. Plus de 52 000 clients à travers plus de...

Loomly

4,7 (504 avis)
Loomly est une solution marketing dans le cloud qui aide les travailleurs indépendants, les influenceurs et les...

Sprout Social

4,4 (597 avis)
Sprout Social est une solution cloud de gestion des réseaux sociaux qui s'adresse aux entreprises de toutes envergures...

Hootsuite

4,4 (3798 avis)
Avec plus de 200 000 comptes payants et des millions d'utilisateurs, Hootsuite gère les médias sociaux des entreprises...

Notion

4,7 (2521 avis)
Notion est un espace de travail numérique qui permet aux petites et grandes entreprises de rationaliser et gérer les...

Buffer

4,5 (1490 avis)
Buffer est une plateforme de gestion des réseaux sociaux conçue pour les petites et moyennes entreprises qui aide les...

Meta for Business

4,4 (2362 avis)
Facebook for Business est une solution de marketing sur les réseaux sociaux qui aide les entreprises à promouvoir des...

monday.com

4,6 (5430 avis)
monday.com, une plateforme primée de gestion de projet et de collaboration, aide les équipes à planifier et à mettre en...

Parcourir les avis sur Kontentino

189 avis sur 189
Classer par :
Tania
Tania Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/12/2021

The Only Full Solution We Found For LinkedIn

Automated a lot of our menial tasks and client chasing, allowing us to focus more on strategy.

Avantages

It's the only platform at this time that schedules videos on LinkedIn and can tag company profiles.
It has sped up client approval time drastically. The time our team spends on posting for clients has been reduced by a significant amount. The limited client access for approval is nifty and the fact that they cannot view the internal team comments on the posts. The support instant chat is very much instant.

Inconvénients

We're awaiting the LinkedIn reporting tool to go live. This will unlock new levels of this incredible platform.

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub et Hootsuite

Pourquoi passer à Kontentino

It offered features that the other platforms don't yet. These schedulers are only limited by the LinkedIn API. Kontentino seems to remain at the forefront of features.
Bob
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/03/2024

Revolutionizing agency collaboration in social media management

Kontentino has significantly transformed the way my digital agency handles social media management. Its unique features allow for seamless collaboration among team members across various client accounts, offering a level of organization and efficiency that other platforms couldn't provide. The ability to assign specific team members to relevant platforms and the dual communication channels for team and client interactions streamline the approval process, making it an indispensable tool for agencies dealing with multiple clients and diverse social media profiles.

Avantages

The decision to opt for Kontentino was driven by its unparalleled capacity to manage multiple clients' social media setups within a single platform. The unique feature of assigning team members to specific platforms, coupled with the dual-channel communication for internal and client approvals, provided the structured workflow we needed. Furthermore, Kontentino's exceptional customer support, clear roadmap, and commitment to continual improvement were key factors in our choice, making it the perfect tool for agencies seeking to optimize their social media management processes.

Inconvénients

While Kontentino offers a robust set of features, one potential downside is the cost associated with acquiring additional tools. The platform operates on an add-on basis, which means that as your agency's needs grow, the costs can accumulate. This is a common trait among various platforms, but it's something to consider when budgeting for a social media management tool.

RICKY
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
2

3
Publié le 26/10/2023

Conversational Marketer

Avantages

Ease of use as well as connecting profiles.

Inconvénients

Messaging aspect kept breaking with no resolution

Rozemarij
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/01/2025

Must have for social media managers

Kontentino made my job as a social media manager 10 times easier!

Avantages

- Easy to process large amounts of content
- Best customer service out there. Always responding quick and won't leave you hanging until the problem is fixed.
- Better and more professional communication about the posts with our clients

Inconvénients

There is nothing I dislike about Kontentino.

Sharne
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/08/2024

The best social media management tool

I really enjoy that the platform is fast and that we, as a small boutique agency, can have it all in one place and order. From creating content to internal approvals all the way to client approval and scheduling and knowing that I can rely on Kontentino to make sure our content will always go out with no errors. A really smooth process.

Avantages

The user-friendliness, innovation, and ability to have it all in one platform make time and people management a breeze.

The best social media management tool to exist!

Inconvénients

I can't schedule TikTok Through Kontentino yet, but I know it's in the pipeline. It is a bit on the expensive side compared to others, but worth it.

Alternatives envisagées 

Buffer et Hootsuite

Pourquoi passer à Kontentino

Reliable and easy to use; simplifies scheduling!
Leonie
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/10/2024

The best tool for social media managers!

Incredible customer service, any question or request they can help with!

Avantages

With Kontentino I can fully collaborate with my clients on their social media posts. The chat feature is amazing, and I love how I can schedule posts for 3+ platforms at once.

Inconvénients

Not much not to like, just a bit time consuming to set everything up. But once you're done, it's so convenient!

Alternatives envisagées 

Notion

Pourquoi passer à Kontentino

Because of the chat feature among users on a post!
Niek
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/10/2024

Save loads of time with Kontentino

Kontentino is perfect for teams and agencies seeking simplicity, collaboration, and an intuitive social media management experience.

I've saved a lot of time with it!

Avantages

User-friendly interface: Intuitive and easy to navigate, even for beginners.

Efficient collaboration tools: Streamlined workflow for team communication, approvals, and comments, reducing the need for back-and-forth emails.

Post previews: Visual previews for each social media platform ensure optimal formatting.

Organized content calendar: Clear scheduling and tracking of posts across platforms.

Client approval process: Simplifies client approvals with an easy-to-use interface.

Inconvénients

Client approval process: It's a great process, but when a post gets disapproved, the client has to approve again, before you can post it.

Lenka
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/01/2025

Help with posting on social media

We used Kontentino for a year through a partnership with a marketing agency. It was a great tool where we wrote down our inspirations and the agency easily turned them into posts. Then we said we'd give it a try without the agency, so without hesitation we decided to keep working with Kontentino. What I like the most is that if there was a problem, the Kontentino person was very helpful.

Avantages

- Collaboration of multiple people in one app to create posts
- approval process
- Automatic publishing of posts, I don't have to keep track of when I have something to contribute. I plan in advance and have peace of mind
- I can manage multiple profiles there

Inconvénients

I dont know because everything its ok, its really great

Monika
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/06/2024

It's the best

Avantages

The best application for working with content and the easiest method of accepting posts. on top of this, very helpful service and quick intervention, as consultants are available for chat. for me personally there is no better tool

Inconvénients

I dont know because everything its ok, its really great

Nicoll
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 04/03/2024

Kontentino

Avantages

It's easy to use for the team, as well as the client. It also has features like the metrics to help you see where you are compared to the market. The app also helps you keep track of the notifications in real time. Finally, CS is great always there to help you find solutions to your questions.

Inconvénients

I haven't had a bad experience with Kontentino.

Tomáš
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/10/2023

Great tool for social media management.

We have been using Kontentino for about half a year and will definitely continue to do so.

Avantages

Product is easy to use and if you have any problem, so support is immediately at hand.

Inconvénients

I am really happy with the Kontentino. I can't quite find any negatives about it.

Lynette
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 22/06/2023

Social media made simple

Client service is exceptional. Queries are resolved quickly and in a professional and friendly manner.

Avantages

Kontentino has been instrumental in improving efficiency and client satisfaction levels considerably. The scheduling tools are superior and the client approvals functionality are invaluable.

Inconvénients

Changing posts once they have been scheduled was a bit tricky but they've guided us through the process.

Justas
Justas Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/05/2023

The best social media planning tool the there is. Period. Change my mind.

Avantages

The general ease of use is just astounding. We easy to implement it to work with multiple customers which have to approve/comment social media posts. Great job.

Inconvénients

It would be amazing if Kontentino would add a simple POST BOOST option, that would be managed in the whole social media planning. Also, it would be GREAT if posts weren't immediately sent to Facebook/Linkedin after Scheduling them and it would be possible to edit them (found myself in quite some situations after Kontentino double-posted edited posts which were later edited).

Francesco
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/06/2023

Amazing service, I've used it with multiple companies

Avantages

Easy to use, many social services supported, reliability

Inconvénients

I miss the Instagram "link in bio" feature that other services have (i.e. Later), the app could be improved

Dušan
Dušan Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Rédaction et correction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/03/2023

Great tool for your social media management :)

Avantages

It is a great tool. Intuitive. Reliable. Great for working in teams. And customer support is always helpful, doing their best to meet your needs. But most of all I love bulk actions. Saves tons of time.

Inconvénients

I had to think about that really hard, but only thing I found, after two years of using Kontentino, is that bulk actions are in middle (more expensive than basic) price package. Everything else is just perfect the way it is. :)

Egidio
Egidio Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/06/2022

Excellent platform for managing social publishing plans

Avantages

The management flow of the editorial plan and approval processes, both within the team and towards customers, is really very interesting. Also excellent in managing tasks for graphic designers, photographers, etc.

Inconvénients

The UI should be improved. However, the development team often releases improvements, so I think it will improve over time

Valerija
Valerija Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/12/2017

Absolutely unique platform for quality, if you want a serious Social Media work with clients

Increase in quality, engagement, organic number of followers.

Avantages

I have tested almost all platforms that you can find on the web, as I'm working online from 1999. There are some great solutions for publishing and also analysis, tracking, really great solutions. And they are famous too. But when it comes to the crucial phase of preparing for Social Media, like content creation and planning, Kontentino is unique. You can save your ideas, work on them, reuse what you've already done, you can even translate through Kontentino for the international brands. You can check with your team every step (defined perfectly), like content creator, graphic designer, who is collaborating with the team. All the features are wonderful. You can add the logo and place it on the image in Kontentino. You can have albums, categories, tags, plan your budget, get the approval. It's incredible the list of features you can choose from and make your own "formula" for work, documenting every step of the process.
It's for serious work and serious results. My secret "check up" with Kontentino is when I have a client that loves to be organized, love perfectionism and diligence, I know that the last step, the ability to make right decisions is there, as well as 99% for success!
You can use it for Twitter (I've started with), Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+ and Pinterest. And last but not least, the support is fantastic! This platform comes from the experience and is the Solution for your needs when it comes to working with clients! That's why it's so good.

Inconvénients

Just one thing that I can say I don't like and I have asked if possible to get it better. I'd like to be able to organize my albums better. Like having options to name it in numeric order and by category also.

Lenneke
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 22/12/2021

Kontentino is great!

Avantages

The ease of collaboration both internally and externally with our client is great. It's also an inexpensive alternative to more well-known social media management tools - and also one that has less legacy features that don't work on mobile.

Inconvénients

These are some very minor things: the fact that the calendar doesn't automatically refreshes in the background while you're working on it is the one thing that I would love to change - it saves me from having to refresh manually to see any collaborator's changes.

Alternatives envisagées 

Emplifi Social Marketing Cloud, Brandwatch et Hootsuite
Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/01/2022

Perfect tool

Avantages

The way you can interact with client for social media
the way you can have everything under control

Inconvénients

they integrate all features the customer can expect so I don't have any complain about it

Lieselot
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 30/07/2021

Great & user-friendly product

Avantages

Kontentino is easy to use and gives a great overview of your content calendars, the outstanding tasks and approval level. We are very satisfied with the software, as are our clients.

Inconvénients

Reporting could be improved. There are other scheduling softwares that offer more in-depth analytics.

Réponse de Kontentino

Thanks, Lieselot for your kind feedback.
Past 9 months we have been working on more in-depth analytics and reporting module which will be out this Fall.
I am sure you will love it.

Bo

Répondu le 05/08/2021
Juraj
Juraj Afficher plus d'informations
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/03/2018

Excellent social media solution for companies

Avantages

We use Kontentino as a social media publishing tool in Exponea. I like how easy it is to use - it represents a great way for any business to syndicate their content to all the major social networks. When it comes to organizing and executing on your content strategy, you would be hard pressed to find a solution better than Kontentino. The scheduling and integrations make it easy to share your content across channels in order to make sure you increase the reach of your audience.

I also appreciate the smooth approval process of the post - from copy creation, graphic design, final approval by management and scheduling.

Inconvénients

Calendar view for multiple social media accounts is much appreciated, since we are using various social media channels.

Karla
Karla Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/11/2020

Brilliant customer support!

We have used Kontentino for couple of years now and it is definitely our first choice.

Avantages

Software is easy to use and customer service is spot on! Also, you can get really fast answers from the customer support directly from the live chat.

Inconvénients

There is always room for improvement, but I can't point out any disadvantages right now.

Kara
Kara Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/04/2018

A great option for planning social content

Ability to have clients approve/provide feedback on proposed posts for their social accounts.

Avantages

Love all of the features and options! I like being able to use their content calendars for both Facebook and Twitter, and being able to create our own labels ("tags") so that we can easily sort our posts. Great to be able to collect client feedback and/or changes.

Inconvénients

Have ran into a few problems along the way, which we've had to contact Support about each time. Hopefully once all of the kinks are worked out things will run smoothly for us!

Vianee
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 09/01/2023

Why choose Kontentino?

Avantages

The platform is very easy to use and very friendly. You can easily manage your social media pages, schedule your contents and also get your reports.

Inconvénients

The fact that we cannot schedule on LinkedIn

Roman
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 01/03/2022

Great product!

This is a great product and ill continue to use it to manage my social media accounts.

Avantages

I like that I'm able to manage and schedule posts for multiple social media accounts and its all in one spot!

Inconvénients

Sometimes when I've already scheduled a post and it does get posted on Facebook sometimes it won't show up on the actual Facebook page, it'll be in the page's photos but the post won't show up on the feed.

189 avis

Catégories connexes