En savoir plus sur Fieldcode

Fieldcode est une solution complète de gestion des interventions conçue pour aider les entreprises à gérer de manière transparente le cycle de vie complet de leurs opérations de maintenance sur site, de la création et la répartition de cas d'assistance à la répartition des itinéraires, l'optimisation et le suivi des progrès. L'option de connexion à l'API par simple glisser-déposer permet d'importer des commandes de service à partir d'autres applications tierces et de les synchroniser automatiquement. Grâce à l'interface de Fieldcode, les utilisateurs ont accès à la vue d'ensemble de tous les cas d'assistance, se tiennent au courant de l'avancement des tâches en cours et analysent les données opérationnelles au niveau des KPI (Key Performance Indicators). Il permet aux régulateurs d'attribuer des cas d'assistance, de planifier des rendez-vous et d'optimiser les itinéraires en fonction du kilométrage, des heures de travail ou de la conformité avec les contrats de niveau de service. Les administrateurs peuvent suivre la localisation des techniciens en direct grâce à la technologie GPS et informer les clients de l'ETA (Estimated Time of Arrival) par e-mail ou par SMS. Fieldcode propose un large éventail d'options de personnalisation pour le modèle de planification d'une entreprise, les étapes et les formulaires de flux de travail des projets, ainsi que des instructions de livraison spéciales et des modèles de rapport. La planification d'itinéraires hautement automatisée et optimisée peut être basée sur des règles et des capacités prédéfinies. Les flux de travail peuvent être adaptés aux besoins spécifiques du projet, tandis que la personnalisation des formulaires garantit un encadrement du processus. Des instructions spécifiques aux commandes peuvent aider le réseau de services à traiter des tâches plus complexes.
Fieldcode Logiciel - 1
Fieldcode Logiciel - 2
Fieldcode Logiciel - 3
Fieldcode Logiciel - 4
Fieldcode Logiciel - 5
Fieldcode Logiciel - 6
Vidéo de Fieldcode
Fieldcode Logiciel - 1 - aperçu
Fieldcode Logiciel - 2 - aperçu
Fieldcode Logiciel - 3 - aperçu
Fieldcode Logiciel - 4 - aperçu
Fieldcode Logiciel - 5 - aperçu

Fieldcode - Prix

Fieldcode n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Fieldcode est disponible à partir de 25,00 €/mois.

À partir de :
25,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Fieldcode

Praxedo

4,6 (43 avis)
Praxedo est une solution de gestion des interventions basée sur cloud conçue pour les techniciens sur le terrain, les...

BigChange

4,5 (270 avis)
BigChange est une solution cloud de planification qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer leurs effectifs et...

Wello Solutions

4,8 (9 avis)
Wello Solutions Field Service vous aide à innover vos processus de service sur le terrain en simplifiant votre façon de...

Salesforce Service Cloud

4,4 (786 avis)
Service Cloud de Salesforce est une solution cloud de gestion du service client conçue pour lancer des activités de...

Synchroteam

4,5 (90 avis)
Synchroteam est une solution cloud de planification et de gestion des interventions qui s'adresse aux entreprises de...

AI Field Management

4,9 (63 avis)
AI Field Management est une solution cloud qui aide les petites et grandes entreprises à gérer et à collaborer avec les...

Jobber

4,5 (1045 avis)
Jobber est une solution logicielle de gestion des interventions basée sur le cloud qui permet aux petites et moyennes...

Odoo

4,2 (1230 avis)
Odoo Point of Sale (POS) fait partie de la suite intégrée d'applications professionnelles d'Odoo. Le module est...

UpKeep

4,6 (1345 avis)
La GMAO (gestion de maintenance assistée par ordinateur) d'UpKeep est une solution moderne de maintenance et de gestion...

Salesforce Field Service

4,2 (28 avis)
Field Service Lightning est une solution complémentaire à SalesForce Service Cloud qui aide les répartiteurs et les...

Zuper

4,5 (18 avis)
Zuper est une suite d'outils logiciels de productivité pour les entreprises et les équipes de maintenance sur site qui...

Tous les avis sur Fieldcode Appliquer les filtres

Filtrer par :
Classer par :
14 avis

Parcourir les avis sur Fieldcode

14 avis sur 14
Classer par :
Steffen
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/09/2024

From start to finish Fieldcode made our service processes so much easier.

Fieldcode helps us manage the lifecycle of our IT equipment—customizations, installs, repairs, and de-installations. It has cut down on miscommunication between teams, sped up our scheduling, and overall made everything run faster and smoother. Plus, having a clear overview of each step makes sure we don’t miss anything.

Avantages

The workflow-driven approach stands out for us. It helps us handle not just field tasks but also the entire preparation phase, like coordinating customizations. The way the planning and execution stages are connected makes everything smoother—no back-and-forth, everything just flows.

Inconvénients

There are always new features being added, and it can be hard to keep up with at times. But on the plus side, the team does a good job of announcing these updates during their monthly webcast calls, so we’re always informed and can stay on top of any changes.

Randall
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/06/2024

Scheduling on the fly- Staff availability and skills are directly available within the...

It was overwhelming to track which staff members were available and had the right qualifications for tasks. Now the system checks availability and certifications, making things so much easier. We’re now confident that tasks are being assigned and done correctly.

Avantages

I thought it would be difficult to get on board since I don’t have a technical background but it’s been the opposite. I don’t have to chase down who’s available when and where anymore. The scheduling tool takes care of all of that.

Inconvénients

N/A, the training resources and documentation were comprehensive enough and their support team was always quick and friendly to assist.

Marco
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/07/2024

Efficient field team coordination with Fieldcode FSM

Fieldcode is solving the challenge of coordinating our dispersed field teams effectively. By providing real-time updates and automating routine task management, it ensures that our teams are always on the same page, reducing miscommunication and increasing productivity. We can easily assign tasks, set deadlines, and monitor progress. This has led to more timely project completions and happy customers.

Avantages

What I liked most about Fieldcode is its intuitive user interface and robust feature set, which makes managing our sales and consultant teams seamless. The customizable workflows and real-time tracking have significantly improved our operational efficiency.

Inconvénients

The initial setup and customization can be time-consuming. Some advanced features require a learning curve to fully utilize.

Simon
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/11/2024

Fieldcode makes managing our IT service tasks much easier.

Fieldcode has made it easier for us to manage all the different stages of IT service management, from installations to tracking tasks. It’s really helped us cut down on miscommunication between teams and sped up our processes, which is crucial when working with dependencies across our IT infrastructure.

Avantages

Fieldcode has really helped us stay on top of our IT service tasks. It gives us great visibility into what’s happening, which is important since we deal with complex IT landscapes.

Inconvénients

Sometimes the frequent updates can be a lot to keep up with. But the Fieldcode team does a good job of keeping us informed through webcasts and detailed updates, so we’re never caught off guard.

Henry
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/06/2024

Excellent for managing routine and ad-hoc tasks

Fieldcode is helping us tackle challenges, like inefficient task management and slow response times to unexpected requests. With its automated task assignment, we can distribute tasks quickly and evenly to our team and it lets us respond faster to new requests.

Avantages

The automated task assignment has made our operations smoother, we’re now able to manage and respond to unexpected requests and the customizable reports are a big plus.

Inconvénients

Setting up the system was a bit of a learning curve, but with the help of their support team, we managed to get everything running smoothly.

Peter
  • Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/09/2024

Improved data entry, management and process of ticket information

With custom lists, the tool automatically recognizes the client and fills in the address, contact person, and other details we need for new tickets. It’s really sped up the process. It’s like having a customer database built into our ticketing system.

Avantages

We have a lot of recurring customers and sites so it’s been great having the tool automatically fill in details for new tickets based on previous entries, saving us a lot of time.

Inconvénients

We’d like to be able to import Excel files to update our lists since they are too big for manual creation. Currently we can’t do that but we’ve been told they are in the process of rolling this out.

Alexia
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/04/2024

Helped us manage our operations and contractors

Avantages

We deal with large complex projects involving multiple teams and contractors. With Fieldcode we’ve been able to securely onboard temporary workers and subcontractors with everyone completing their work on shared projects. Everyone can access the information they need and easily transfer and report on their work without needing full system access.

Inconvénients

There’s a lot to learn but well worth the time. We also found support to be quick, friendly and on point.

Triantafyllia
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/09/2024

Built a stable base for our future operations.

Given our rapid growth, a lot of information wasn’t being captured or just wasn’t manageable. We required a lot of manual input until we digitized our workflows with Fieldcode. We fully integrated our processes and systems and now we can easily manage our data and have a clear picture of our operations.

Avantages

Information and customer demands are now manageable, schedules and staffing needs are clear, and our staff know exactly what they need to do to complete tasks.

Inconvénients

They don’t have accounting or billing functionalities, but they integrated their software with accounting software.

Georgios
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 08/04/2024

Field service work is done faster and easier

Avantages

It’s saved us from a lot of manual data transfer, we use Fieldcode for all our ticket management and technicians reporting their work. I like the automation of sending emails to users.

Inconvénients

The software is working well for us but we wanted to use the software in the free version but since we have more than 10 people we needed to switch to a paid account.

Markus
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

All our work is scheduled with Fieldcode

It helps us a lot to put together the best routes and control our daily work.

Avantages

We have set multiple workflows in the tool which do allow us to handle various projects. We use Fieldcode to plan our tickets and have the field technicians report their work. It’s connected to many of our customer systems to transfer the tickets into Fieldcode which saves us a lot of manually data transfer.

Inconvénients

At times it takes long for new features to be implemented. I find it complicated to get new things added if it’s not part of the standard software.

Michael
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/08/2024

Gute Software, die die Arbeit erleichtert.

Super Support, schnell und sehr hilfreich. Die Software hat bisher unsere Anforderungen erfüllt und wir hatten auch bereits eine Funktionalität, die Fieldcode erst eingeführt hat weil wir danach gefragt haben.

Avantages

Fieldcode hilft uns, die Prozesse mehr zu automatisieren. Wir vermeiden so unnötige Arbeit bevor das Ticket zum Techniker kommt. Die automatische Verplanung und das Kundenportal haben unseren Disponenten das Leben massiv erleichtert.

Inconvénients

Soweit passt alles, wir hatten keine nennenswerten Probleme.

Alternatives envisagées 

Praxedo

Pourquoi passer à Fieldcode

Bestes Preis-/Leistungsverhältnis und einfacher Einstieg
Ben
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 04/03/2024

Simplified all our field service work

Avantages

We handle a lot of projects and Fieldcode has made communications and staying on top of these projects easier. We share information on tickets and everyone is on the same page. Our field technicians can easily report their work and resolve issues faster.

Inconvénients

There's a learning curve when it comes to using Fieldcode. It has a lot of features, so it takes some time to get the hang of it.

Wolfgang
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/08/2024

Leiter der IT

Alles super. Es lässt sich viel konfigurieren und deren Support hat uns hier schon gut geholfen.

Avantages

Funktioniert super - Die Anbindung war einfach und unkompliziert.

Inconvénients

Ich würde gerne Funktionen die wir nicht nutzen ausblenden.

Matthias
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/06/2020

Efficient Field Service Management

The advantages described above have been clear to us and we have been able to increase our productivity while also improving customer satisfaction. That combined with their pay per use model makes this solution so attractive to us.

Avantages

Actually, there are a few points which made Fieldcode very attractive to us.
At first, it is the ease of how the system could integrate with the various tools of our customers.
This is limiting transition costs as well as the time you need to get service ready.

Secondly and maybe most important, the tool has an overall focus on increasing productivity.
In our view, this is the most important topic in volume field services to be cost-effective.

To be able to monitor and continuously improve a global field service setup, you need to have a good overview of what is going on.
Fieldcode has this ability by providing a true real-time overview of everything happing.
This is valid within the tools itself, but also within the real-time dashboards provided.

Finally, the tool is guiding all our technician's through their daily work, which is a huge difference to most tools we have seen. Normally the technician's are “reporting“ something into the tool, but in this case, the tool is telling what to do next.

On top of that, Fieldcode is CO2 neutralizing every of our interventions, which fits perfectly into our company strategy.

Inconvénients

The software itself is designed to effectively operate field service operations, it will not substitute the need for ticket management software. That would be a great extension of its current capabilities.

14 avis

Catégories connexes