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Avez-vous des difficultés à gérer les disponibilités et les astreintes ? Votre entreprise utilise-t-elle toujours une feuille de calcul pour la planification des appels et des arborescences téléphoniques pour les alertes ? Ce n'est pas une fatalité. ilert est un logiciel de gestion des alertes et des astreintes qui aide les équipes DevOps et IT Ops à gérer les astreintes et à résoudre les incidents plus rapidement. ilert complète vos outils de surveillance avec des plannings d'astreinte, des remontées automatisées, des alertes bidirectionnelles par SMS, des appels téléphoniques, la prise en charge de Slack, etc.
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ilert est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ilert est disponible à partir de 0,00 €/mois.

À partir de :
0,00 €/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur ilert

56 avis sur 56
Classer par :
Jeremy
Jeremy Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 04/09/2022

Perfect monitoring for our business

Very pleased with the migration, set up for all heartbeat monitors and creation of status pages for our customers with iLert, which are critical to us delivering services and supporting customers.

Avantages

A lot of our systems are hardened services which cannot be monitored through HTTP requests, therefore we rely heavily on heartbeat monitoring which works flawlessly in iLert. All of our services are set up with regular intervals to check-in, and we're notified immediately if there's ever an issue

Inconvénients

Everything works as expected and nothing that I would class as a negative for the product - the only minor improvement I would make is to create an alert action template (as I tend to have to create the same alerts when creating a new heartbeat check), though I'm sure there's a technical reason for that - and the process is very straight forward.

Réponse de iLert

Hi Jeremy, thanks for your great review. Did you know that you can copy an existing alert action to multiple alert sources at once? We introduced this improvement a few months ago. Feel free to reach out to [email protected] if you need any help with that.

Répondu le 14/09/2022
Sachin
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 21/05/2024

ilert in our MSP

Avantages

Incident management tools are fantastic, The on-call alerting helps us reliably ensure that alerts are actioned perfectly without delay.

Inconvénients

At first the integrations where not all there but they have since developed a lot more to help us and upon request make it even easier.

Alternatives envisagées 

OpsGenie

Pourquoi passer à ilert

Better functionality, good support and Birol was key.
Jeroen
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
5
Support client
4

3
Publié le 26/07/2023

Most important features of ilert are end of life

Avantages

Online monitoring &Realtime notifications of

Inconvénients

When we start using Ilert we based our decision on the features uptime monitoring and alerting. Exactly these features are cancelled by Ilert within the next year. So i am not very positive when i consider that within approx 2 years of our start with Ilert we need to choose another supplier and redesign our processes

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/06/2023

iLert - Powerful tool to level up your support easily

Avantages

Introducing iLert into existing Tooling around Monitoring was very easy. We needed no adaption at all, our systems could be connected to any needed system quite easily. Moreover we searched and found our On-Duty scheduling options in iLert: Easy, flexible & straight forward.

Inconvénients

Hardly anything I could think of besides the richness of features - which was not really an issue for us as iLert provides everything we need and more.

Alternatives envisagées 

OpsGenie et PagerDuty

Pourquoi choisir ilert 

The prices of OpsGenie went absurd & we were able to replace our phonenumber provider and could improve our service towards our clients. So we killed two or three birds with one stone by going with iLert & never looked back.

Logiciel antérieur 

OpsGenie et Twilio
kamil
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 30/05/2024

iLert Supports continuity of business critical data deliveries

Good product. Easy to use and of added value when there are strict SLA's

Avantages

Nice tool to support continuity of business critical data deliveries and avoid SLA breaches

Inconvénients

Difficult to say as I am using a small part of the functionality

Junaid
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 30/05/2024

Ilert Review after 9-12months Usage

Avantages

Automated Phone Call - (Customizable Initial Call Delay)
Simple Interface with Less clutter

Inconvénients

Automated Voice sounds like Robot
No Dark Mode
No Enhanced Reporting (Identify Trends of reoccurring issues)
Scheduling Needs Improvement

Jesse
  • Secteur d'activité : Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/05/2024

No complaints

Fantastic, had an issue near the start with getting it to sync with a program we use but after reaching out to the support team got it fixed that same day.

Avantages

It does everything it says it would and makes it all very simple and easy to give to a new hire without confusion. Keep everything in line great and works wonders for our on call rotation.

Inconvénients

Not enough frogs, only members will understand.

Aytek
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 21/05/2024

Feedback from the user perspective

Avantages

- User friendliness
- Quick to learn and explain
- Reliable

Inconvénients

So far I have no suggestions for improvement

Alexander
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 05/07/2023

Ilert Review

Avantages

The calls work well and have had good uptime.

Inconvénients

Don't have the ability to disable summary call.

Marc
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 15/09/2023

Great tool to check on the servers for a startup that might otherwise not notice

I've only used it a little to set up alerts to know if the servers we are using are down. I'm sure I will use more features in future.

Avantages

Great tool to check on the servers for a startup that might otherwise not notice

Inconvénients

N/A - I have liked what I have used so far.

Hendrik
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 04/06/2024

Relativ zuverlässige Alamierung

Wir haben das Produkt noch nicht lange in Benutzung.
Bisher aber gut.

Avantages

Sehr schnelle Benachrichtigung
Benachrichtigung über viele verschiedene Wege (sms Whatsapp etc...)

Inconvénients

Es werden nicht alle Alarme sauber übertragen.
es fehlt immer mal eine Meldung egal welche Übermittlungs Art

Stefan
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/07/2023

excellent Alerting system

First I user iLert in Telekommunikation branch of the Company , now I working in the IT department and we are using the System for alerting if parts of the Infrastruktur fails

Avantages

Easy to use iPhone APP, and very good web Service application

Inconvénients

to be honest there is nothing to complain about

Nathan
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 21/06/2023

Feature options help a lot

Currently iLert has been a great help at quickly responding to issues with my clients sites even when our own internal monitoring tools are delayed.

Avantages

Notifications coming from AWS as well as our internal monitoring systems

Inconvénients

We could not find a connection option to HubSpot.

Fabio
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 21/06/2023

Admin Review

Great experience overall.

Avantages

H24 7x7 Service AvailabilityIntegration with other Monitoring Systems like Paessler PRTGGreat iOS and Android Mobile Applications

Inconvénients

Set other lagnages speaks (for example Italian) to the welcome standard voices and relative customization of the messages.

Wilfried
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 21/06/2023

Overall, a good product

The timely notification of PRTG events sent to my mobile devices is a great benefit.

Avantages

iLert is used to send PRTG events via email. I use the iLert mobile app for near real-time notifications, which is also perfect for notifications on an Apple Watch.

Inconvénients

So far, no negative aspects or missing features have been identified that need to be addressed.

Roger
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 21/06/2023

iLert is without alternative in on-time notifications

From installation until today iLert worked without any problems. Particularly the coecistence with Nagios XI works flawlessly

Avantages

In iLert it is easy to handle, creating escalation chains, so that every notification reaches the perfect team on time.

Inconvénients

Actually there is nothing to criticize. iLert delivers exactly what I need for supporting our customers.

Matthew
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/09/2023

Extremely powerful

Avantages

I love the fact that the product simply integrated into my monitoring platform.

Inconvénients

Nothing negative about the product, other than pricing.

Fabian
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/07/2023

Best Incident Management

Works just how it shoud work

Avantages

We use it for our 24/7 Support and it works perfect

Inconvénients

nothing, it works just fine with Android and iOS

Markus
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/06/2023

Nice cheap clean Alert programm

Nice and automatic and great fast responding support

Avantages

The surfaces or dashboard are very clean and tidy so everything is clear to use and you get want you very fast

Inconvénients

not so much. Sometime whne using the App, the alarms in the push notification is not the same as the last one sned in the app

Ralf
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 28/06/2023

Gutes Produkt, schnell integriert

Avantages

Wir haben uns für Ilert entschieden, da die Integration in bestehende Alarmierungen über den Versand von Mails sehr einfach ist. Die Multi-Chanel Alarmierung über Anruf, Mail oder WhatsApp hat uns überzeugt. Der erste Prozess war nach 10 Minuten eingerichtet und funktionsfähig.

Inconvénients

Wie immer sind für ein mittelständisches Unternehmen wie uns die Zahlungsmethoden (nicht auf Rechnung) und die Datenschutzbestimmungen die größte Hürde. Funktional keine Beschwerden.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 15/02/2023

Chosen as a new paging system for On Call Teams

Overall the experience with this new system have been very positive. The support received from the team at iLert has been excellent. Very helpful and quick to respond.We were looking to replace our paging system, and have found iLert to be able to handle our requirements and provide more options for proactive monitoring being fed into On Call Teams.

Avantages

Very easy to schedule different teams. Tailored towards incident management, rather than just being a generic paging system.Clear and easy app for users to view their calendar and to make short notice swaps within the team.Additional monitors that can feed into the on call team, not solely used for customer support requests. Enables proactive monitoring to be addressed in real time for non critical systems as well.

Inconvénients

All options from the top level subscription should be available as Add On services like the Uptime Monitors.We do not need to move to the higher subscription for its core features, but would like to utilise the additional functionality. EG Status Pages

Réponse de iLert

Hey there, Thank you very much for taking the time to review us. Note that status pages are available as add-ons. Feel free to reach out to our support if you want to purchase other features from higher plans as add-ons.

Répondu le 17/02/2023
Patrick
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 03/07/2023

Good pager app

Avantages

Easy to implement with webhooks and easy to use. Good Android app with push messages.

Inconvénients

I have not found a feature which I don't like so far.

Abdullah
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 15/10/2020

A solid product for on-call duty

Its a good product that fits our use case of different teams monitoring different services, where each services are also living under different environments. This requires a complex level of customization of notifications & alerts, and ilert works perfectly.

Avantages

- Integration with monitoring software like Zabbix, and supporting their latest releases very quickly.
- Separate API per environment allows more flexible grouping.
- Clean escalation policies with step-by-step configuration.
- On-Call scheduling shown in visually colorful way.
- A wonderful reporting tool to view past alerts/notifications and generate regular reports.

Inconvénients

- Editing on-call scheduling requires to figure out interaction (where to click, what to add etc.). A help/guide inside the software would be helpful.
- Removing an on-call person from a period in between schedule, changes the whole schedule up for everyone next in queue, hence needs to do adjustments for all the next on-callers.

Alternatives envisagées 

OpsGenie

Pourquoi choisir ilert 

VictorOps got broken after Zabbix changes their internal alerting in their new 4.4 version, and even though they manage to fix it after opening a support ticket, a lot of time was spend waiting for upgrade to be pushed to production. During this time, ilert (and other products) were also tested as possible replacement.

Pourquoi passer à ilert

Way more direct support from ilert team in helping setup ilert across the infrastructure. It was a better fit with the organization structure.

Réponse de iLert

Hi Abdullah,
Thank you very much for taking the time to review iLert. I'm glad to hear that you like our deep integration with Zabbix, our on-call management features, and our in-depth reporting.

Regarding editing on-call schedules: a major upgrade to editing on-call schedules is in the works and will be ready towards the end of this year. Stay tuned and thanks again. Birol

Répondu le 11/11/2020
Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 02/09/2022

iLert review for on-call alerting solution

Really satisfied

Avantages

The terraform provider letting us code our on-call infrasture service

Inconvénients

The UI for the calendar / on-shift schedules

Alternatives envisagées 

PagerDuty

Pourquoi passer à ilert

The terraform provider / the uptime monitoring feature / the pricing

Réponse de iLert

Thank you! Glad to hear you guys are happy :-)

Répondu le 08/09/2022
Manojkumar
Manojkumar Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/09/2022

iLert - Simple and powerful

With iLert all our critical incidents are addressed with less responsive time. the notification features from iLert are aswesome

Avantages

I like schedule layers, multiple responders, status pages, and uptime monitors

Inconvénients

Can have more features in status pages and overall all the feature are cool

Réponse de iLert

Hey Manojkumar, great review, thank you. This is very motivating. We are already working on more features for the status pages :-)

Répondu le 08/09/2022
56 avis

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