En savoir plus sur Ventrata

Ventrata est un système de réservation et un outil de vente tout-en-un pour les tour-opérateurs qui gèrent d'importants volumes. Vous pouvez choisir d'utiliser votre site web actuel ou de tirer parti du créateur de site web gratuit de Ventrata pour créer un nouveau site optimisé pour les ventes. Toutes ces options se connectent de manière transparente à votre back-office et vous donnent un contrôle total sur vos ventes. Augmentez facilement les ventes et la distribution avec le logiciel de réservation de Ventrata. De plus, sa connectivité API (Application Programming Interface) permet de gérer facilement plusieurs canaux avec des mises à jour automatisées et un inventaire en direct. Offrez aux revendeurs tiers un portail de vente facile à utiliser et accessible via un navigateur web. Ventrata fournit une gamme d'appareils adaptés à tous les sites de vente qui sont connectés de manière transparente à son système de réservation. Ventrata vous propose de choisir parmi des appareils mobiles, des ordinateurs de bureau ou des bornes en libre-service optimisés par le logiciel éprouvé de Ventrata pour vendre en toute sécurité. Ventrata propose un plan de consultation détaillé dès le départ pour s'assurer que vos appareils sont adaptés à votre objectif et que votre personnel est parfaitement formé pour les utiliser de manière efficace. De plus, les utilisateurs bénéficient d'un service d'assistance disponible 24 h/24, 7 j/7, 365 j/an.
Ventrata Logiciel - 1
Vidéo de Ventrata
Ventrata Logiciel - 1 - aperçu

Ventrata - Prix

Ventrata n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Ventrata est disponible à partir de 833,00 €/mois.

À partir de :
833,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Ventrata

FareHarbor

4,7 (1120 avis)
FareHarbor est une solution de réservation de circuits et d'activités basée sur le cloud computing qui permet aux...

Easol

5 (3 avis)
Easol est une plateforme conçue pour les entreprises spécialisées dans les expériences, telles que les festivals, les...

TicketingHub

4,9 (36 avis)
TicketingHub est une plateforme de billetterie en ligne conçue pour aider les entreprises des secteurs du divertissement...

Regiondo

4,2 (54 avis)
Regiondo est un logiciel de réservation B2B tout-en-un qui vous permet de vendre des billets en ligne, de gérer les...

Checkfront

4,5 (316 avis)
Checkfront est un logiciel cloud de gestion d'affaires conçu pour les tour-opérateurs, les entreprises de location et...

Raklet

4,7 (78 avis)
Raklet est une solution cloud de gestion de clubs et d'événements qui fournit un flux de travail intégré pour la...

Bookinglayer

4,7 (74 avis)
Il s'agit d'une solution cloud de gestion des réservations pour hôtels. Elle est conçue pour les PME du secteur du...

ROLLER

4,4 (97 avis)
ROLLER est une solution logicielle basée sur le cloud pour les sites touristiques, de divertissement et de loisirs....

Wix

4,4 (10299 avis)
Wix est une solution de page de renvoi basée sur cloud qui aide les utilisateurs à créer et gérer des sites web. La...

Accelevents

4,7 (155 avis)
Accelevents est une plateforme cloud de billetterie d'événements et de levée de fonds mobile. En plus de solutions...

Angage

4,8 (59 avis)
La plateforme événementielle la plus complète et la plus puissante jamais imaginée Une solution tout-en-un, 100 %...

Tous les avis sur Ventrata Appliquer les filtres

Filtrer par :
Classer par :
9 avis

Parcourir les avis sur Ventrata

9 avis sur 9
Classer par :
Kentall
Kentall
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 12/04/2023

Great All-In-One ticketing and booking platform for tours and attractions

Avantages

This software is great in providing a comprehensive range of tools including modules for ticketing, reservations, payments, and customer management, among others. It is scalable, making it easy for businesses to add new products or locations to their system. Also, the platform is user-friendly, with a simple booking process that makes it easy for customers to book and manage their reservations.

Inconvénients

I have seen that it may not integrate with all the software that we are using, despite offering integrations with popular tools, but still, this is a great and helpful app to use for me.

Jonathan
  • Secteur d'activité : Services et installations de loisirs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/01/2021

Cutting edge reservation software for activity companies

We switched systems during Covid which was a blessing and a curse. After being with our previous system for over 15 years it was a big project to switch systems. The Ventrata team were open and approachable during the switch. We are happy with our new system and look forward to the return of business levels to truly appreciate all its features.

Avantages

Responsiveness of the team for development features. Analytics the system provided. Ease of use. Adaptability of the system.

Inconvénients

User manuals and training could be improved. Communication with customers on system changes needs to be more frequent.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Système judiciaire
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 23/09/2023

Mi experiencia en Ventrata

Ventrata esta muy bien ya que se puede acceder a un amplio catálogo de proveedores, personalizar los productos, ofrecer precios dinámicos, integrar sistemas de pago y contabilidad, generar informes y analíticas, y mucho más.

Avantages

Me gusta que puedo acceder a un amplio catálogo de proveedores, personalizar los productos, ofrecer precios dinámicos, integrar sistemas de pago y contabilidad, generar informes y analíticas, y mucho más.

Inconvénients

Esta bastante bien espero no encontrar inconvenientes luego.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 19/09/2023

Experiencia con Ventrata

Ventrata es una solución integral para la gestión de tours y actividades turísticas.

Avantages

Me gusta que es una solución integral para la gestión de tours y actividades turísticas.

Inconvénients

Estoy implementando el software pero ya veremos como sigue funcionando a futuro. Por el momento bastante bien.

Sadie
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 22/06/2021

Functionality + Customer Support

Ventrata offers high level functionality with speedy customer support. My experience using the software for a little over a year has made financial reporting, customer service management, scheduling and reseller management incredibly easy and it has no doubt saved our company time and money. It's a bonus to see Ventrata's bi-weekly product update, monthly webinars, and have daily access to their agents to get issues sorted quickly. There are improvements to be made, and we have seen Ventrata actively tackling these one by one. We've appreciated the basic, easy-to-use platform that Ventrata offers along with more in-depth functionalities and their willingness to hear our suggestions on improvements.

Avantages

Ventrata is extremely easy to learn. Many of the fields/tabs are self-explanatory and there are support articles online for every aspect of the software. When I wasn't able to find an answer, I had the option of a live chat where agents would assist within a minute.

The reseller API connections are optimal; controlling the mapping of GYG, Expedia, and Viator from our end saves time. New connections are easily established as long as the other party is willing.

The website is easy to use and produces a professional-looking site. Media resizing and optimization is especially appreciated, as is the use of the custom html field to embed a number of attributes.

The bookings tab allows for custom views/agent and includes a reporting feature on all fields. This is extremely practical for all departments.

The configuration of a specific product accounts for a wide array of options beyond your typical passenger type, time of day, etc. The ability to configure dynamic pricing, add in promotions + packages, and set up cost variants is well beyond the functionality of other systems that we looked at. It makes for easier business decisions, and allows us to be proactive in our industry.

Inconvénients

The customer support/live chat option versus submitting a ticket for an issue/bug is still confusing. I'll often start a conversation with a chat agent who asks me to submit a ticket, and sometimes when I submit a ticket, I'll be asked to reach out to the chat agents.

The email templates leave something to be desired, but the integration with MailJet allows us to send professional looking emails, be that confirmation emails or marketing. I wish that we could go one step further and integrate dynamic emails so as to retarget guests for new tours who have already toured with us.

The website is lacking SEO optimizations like <h> tags and standard header/footers that aren't duplicated across pages/urls.

Daymon
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/06/2021

Fast and adaptable software for day excursions and single ticket experiences

Avantages

The system is fast, and adaptable. Development requests are handled quickly, reporting is robust, fast and customizable which allows us to get business intelligence when we need it. the customizable dashboard is fantastic in this regard. Activities are complex and the system accounts for most of the oddities about setting up the variety of owned tours and activities we have, and the large assortment of resold activities and attractions we resell. The system is easy on the eyes and has a modern app. feel to the dashboard and different menu items that make it easy for our younger team members to adopt. There are countless parts of the system that we still are not using because they don't apply to our business model, or we simply have not had time to investigate them yet. There is something for every day tour company or attraction on this platform.

Inconvénients

Charter services, a significant part of our business, are still cumbersome. The breadth of our charter service is big, and has lots of variables that include day tours/transfers, multi day tours, departure times, and vehicle size. In addition we also offer multi day tours. All of these create a huge matrix for the system to manage that I would like to be more transparent the end consumer. Once this area is dialled in, this software will be unstoppable.

Alternatives envisagées 

FareHarbor
Dan
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/06/2021

Solid solution that does everything you want in the way you expect

Overwhelming positive. It's good software that was put together with thought. Everything just works.

Avantages

Steps to complete bookings over the counter make sense and are easy to train to new colleagues. Booking information is provided in a clear way that makes it easy to give quick simple answers to customer queries. I especially like the multiple ways that customers can be contacted from within their booking screen. The Calendar screen is clear and availabilities are very flexible.

Inconvénients

It would be nice if it had a solid, out of the box, integration with one of the leading review companies. Some of the CSS on the calendar screen is a bit broken (when you're in eight week view). Also it would be nice to have some frozen row headers in the column screen also. These are obviously just small, day to day things, I really cant think of any big problems. Availabilities scare me sometimes since there are so many different places that they can be configured that I worry that some people might get tangled up in it and cause themselves problems. But in the end, it does always make sense and there is always a logical answer.

Liam
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/06/2021

Easy to use, great interface

Easy to use, easy to train staff on, even unfamiliar functions and features are intuitive.

Avantages

The layout of the dashboard and the ease of use

Inconvénients

Only very small issues like you cannot set the dashboard to remember your preference for weekly view

Kimi
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 15/01/2021

Understand customer's needs

Avantages

Many selection of reports available. The programmers understand our needs/requests.

Inconvénients

Would prefer to talk to the team on call rather than online chat although they are always fast to respond online. Easier to explain on the phone than writing.

9 avis

Catégories connexes