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RoomCloud propose un essai gratuit. La version payante de RoomCloud est disponible à partir de 300,00 $US/année.
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- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Très fiable et très pro
Expérience très satisfaisante
Avantages
La fiabilité des synchronisations
Le tarif
La simplicité d'utilisation
Les possibilités très larges pour l'enregistrement de tarifs, de règles, d'exceptions etc
La visibilité du calendrier
Inconvénients
La seule fonctionnalité que je n'ai pas encore exploitée est le booking engine. Mais c'est plus parce que je n'ai pas le temps de m'y consacrer, mais c'est un outil intéressant à exploiter je pense.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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booking engine et channel manager à la fois
Room Cloud a été un outil précieux dans la gestion quotidienne, à un prix très correct par rapport à ses concurrents et sans commission à la réservation. Cela fait 8 ans qu'on travaille ensemble et je ne peux que le conseiller vivement à tous.
Avantages
Le logiciel a permis de faire gagner énormément de temps dans la gestion des tarifs, il est très facile d'utilisation, on a toujours un bon conseil en cas de besoin, le service technique est très réactif.
Il s'intègre avec Medialog
Inconvénients
Puisqu'il faut trouver un point faible, je dirais pouvoir intégrer un calendrier des tarifs et disponibilités dans le booking engine, mais autrement tout est vraiment bien pensé.
Alternatives envisagées
SiteMinderPourquoi passer à RoomCloud
Pour la simplicité de l'utilisation, pour son tarif, pour l'assistance reçue du service commercial- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Meilleur prix du marché
Bonne expérience en rapport avec le prix payé.
Ca fonctionne pour pas cher.
Avantages
Prix imbattable
Service commercial disponible
Inconvénients
Tout est géré par soi-même
Difficulté si probleme à résoudre
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Bon produit
Bien
Avantages
Utilisation simple...,...,,..,,,..............
Inconvénients
On ne peut pas ajouter notre site personnel pour gérer l ensemble, ni roomlala...
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
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Great to have
From very beginning very pleasant experience. Nice team always ready to help
Avantages
Flexible, up to date, great support, always with tips to remebmer
Inconvénients
I do not think there is something to add
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Great software for small hotels
I use Roomcloud as a channel manager and as a booking system in my own site. My overall experience is very positive, this is the reason why I've used it for a long time. Price-value ratio is unbeatable on the market. The software is continually improved.
Avantages
You can learn Roomcloud software quickly and easily. It is also super easy to integrate it in the present website. The support team is quick and helpful. You can build and easily use your own price list, roomtypes and rate plans. Daily pricing is possible. you can determine minimum stay, close to check in or close to check out. You can choose your high season dates, but special discounts, company rates can also used with a secret code given to the targeted group. Reservations can be listed and checked. If you hotel does not have a front office system, than Roomcloud has a PMS, which can be also used.
Inconvénients
It is the same at each channel managers, that some net rate channels, like Hotelbeds, has a special calculation process of package net rate, which usually must be down manually after we received the reservation. Tourist tax can cause the same problem. PMS does not follow the local regulations concerning invoicing and currency exchange, but you do not pay for that, so do not expect it. You cannot choose multiple payment options, like bank card AND cash. I hope they will improve payment options, and roomtype specifications.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
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Stay away at all cost
Very poor. I regret choosing this sub-par channel manager
Avantages
It's cheap. That's the only advantage of it. It also connects to my PMS.
Inconvénients
Customer service is almost non-existent. Their XML connections are full of bugs and have cost me thousands of booking revenue. Unfriendly user interface. Stay away at all cost
Réponse de RoomCloud
Hello Fan,
We are very surprised about this review and we don't agree with you in this case.
On our side, we have always taken into consideration and solved your requests.
We didn't have bugs as mentioned and the technical team has always been available to help you in a short time.
Our software has an easy friendly interface, with great XML connections which work perfectly.
Furthermore, few trainings have been done for you and we've taken the time to manage well the customer care with you.
Best Regards
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Best customer service
Overall, our experience is very satisfactory; it covers all the needs of our company in terms of online distribution.
Avantages
Their hotel service. They listen to our suggestions and quickly resolve any issues.
Inconvénients
I would grant more permissions to advanced users and improve the portal rules.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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A great help for hotel's revenue
We have been using RoomCloud for many years for our hotel, for managing the hotel's rates and availability. It's an excellent tool for monitoring and optimizing online sales. Very simple, especially for configuring new channels, and it also provides interesting reports.
Avantages
The software allows simple usage of its features
Inconvénients
The support should be faster. Sometimes when we open a ticket we wait also more than one day and it's not possible to receive a phone assistance.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Great tool and support Team
At Soho Boutique Hotels, we've been working with RoomCloud as our channel manager since we started 10 years ago. Our experience with them has been unbeatable: an efficient and intuitive tool, and above all, excellent customer service. Thank you for your continued support, and we look forward to continuing to grow together for many years to come.
Avantages
Great revenue management tool, very intuitive and great human team behind the scene
Inconvénients
I have no complains about our collaboration
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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The Hotel's best ally
Avantages
simplicity and functionality, excellent connectivity and assistance always ready to help you.
Inconvénients
I honestly can't find any flaws in how roomcloud works
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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BEST CHANNEL MANAGER 2025
I found a professional staff, always at disposal to solve any doubt. The tickets are solved very quickly and in any case you always have a direct contact (just in case of real necessity).
Avantages
The charging of prices and min stay. It's very useful and easy to do.
Inconvénients
actually just the charging of the content, this is to be bettered, but about
prices and min stay it's the top!
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Great Channel Manager
Happy with the product
Avantages
Ease of use. Does the job. can control many websites
Inconvénients
Nothing all good. contacting is a little cumbersome
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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great product but lacks integration features
great
Avantages
great product but lacks integration features
Inconvénients
does not work with Best Western hotels so not good

- Secteur d'activité : Services et installations de loisirs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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ottimo rapporto qualità prezzo
Consigliato a chiunque voglia ottimizzare la gestione delle prenotazioni con un sistema affidabile e un’assistenza impeccabile!
Avantages
RoomCloud è un channel manager eccellente, intuitivo e affidabile, che semplifica la gestione delle prenotazioni su più portali in modo efficace. La piattaforma è veloce, funzionale e sempre aggiornata, garantendo un'ottima sincronizzazione e riducendo al minimo il rischio di overbooking.
Un grande punto di forza è senza dubbio il supporto del team, sempre disponibile, cortese e rapido nel risolvere qualsiasi richiesta o necessità. La loro professionalità ed efficienza fanno davvero la differenza, offrendo un servizio di altissimo livello.
Inconvénients
attendo un migliore sviluppo della business intelligence
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Roomccloud es mi chanell
Trabajo desde hace mas de una década y no tengo ninguna intención en cambiar de Channel.
Avantages
Estoy trabajando con Room Cloud mar de diez años y por su profesionaldad, rapidez y eficacia en resolver cualquier tipo de problemas estos super encantados
Inconvénients
Hasta la fecha no tengo ninguna queje destacable.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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mai troppo tardi!!!
Da albergatore esecutivo sono a ringraziare per l'ottimo servizio e per la disponibilità e professionalità che ho avuto modo di verificare nel corso degli anni (oltre 10 anni).
Grazie e continuate così!!
Avantages
affidabilità e concretezza unitamente al buon costo
Inconvénients
nulla - il personale e l'operatività sono la marcia in piuù
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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PROFESSIONALITA'
Avantages
[nascosto contenuto sensibile] è stata molto cordiale e professionale
Inconvénients
Non ci sono mai stati particolari problemi con il channel manager
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
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superlativi
collaboriamo da diversi anni
sono sempre a disposizione e risolvono sempre eventuali problemi con serietà
professionalità,
Avantages
professionali'
correttezza
esperienza nel settore
Inconvénients
non riscontro nessun tipo di svantaggio
non ho nulla da eccepire
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Ottimo prodotto
Avantages
La disponibilità del personale addetto e la semplicità nell usare il channel!!
Inconvénients
Nulla da segnalare,forse con l aggiunta di un pms sarebbe il top!
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
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excelente producto
Excelente, calidad, rapidez y atencion.
Avantages
Es un sistema muy amigable para trabajar y la atención del servicio al cliente es único
Inconvénients
No es tan bueno para posicionamiento en google
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
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Software pieno di bachi, dopo due anni di promesse i bachi sono sempre lì e l'assistenza non...
Per me l'esperienza è finita, e quando lo sarà, alla scadenza del contratto sarà il più bel giorno della mia vita
Avantages
Niente di niente. I venditori sembra che vendano oro, in realtà si tratta di altro materiale...
Inconvénients
Le promesse vane, la mancanza di assistenza, il disinteresse verso i clienti
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Migliorare il tableau
Avantages
La possibilità di sincronizzare molti canali
Inconvénients
La mancanza della possibilità di spostare le prenotazioni direttamente dal tableau e il fatto di dover inserire troppi dati inutili(indirizzo, mail, ecc.) in fase di inserimento di prenotazione.
Andrebbe inoltre migliorata la possibilità di adattare la tariffa sulla base del numero di persone inserite in fase di prenotazione.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Sadisfacción
Estamos contentos con la experiencia. Esperamos seguir trabajando sin problema.
Avantages
Es fácil y como para poder trabajar con tranquillidad
Inconvénients
Por ahora no hemos tenido ningún inconveniente
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
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Impeccabile
Avantages
Il prodotto è molto semplice da usare e, in diversi anni, non mi ha mai tradita!
Inconvénients
Roomcloud si è integrato perfettamente ai programmi che utilizzo quotidianamente, unica pecca il prezzo un po' elevato.