En savoir plus sur Trengo

Trengo est une plateforme cloud d'engagement client destinée à aider les entreprises à gérer la communication entre les équipes et à interagir avec les clients sur plusieurs canaux, sur WhatsApp, par e-mail, par chat, sur les plateformes de réseaux sociaux et par appel vocal, le tout à l'aide d'une boite de réception unifiée. La plateforme permet aux entreprises de marquer des collègues dans des e-mails internes, de suivre les messages des clients, d'attribuer des conversations, d'ajouter des notes/commentaires et de recevoir des alertes push sur les interactions des clients sur des applications mobiles. Trengo permet aux entreprises de créer des équipes et d'affecter différents utilisateurs à une équipe. Le système fournit un contrôle d'accès aux membres de l'équipe, permettant aux administrateurs de restreindre ou d'accorder des autorisations spécifiques à chaque utilisateur. Il permet également aux entreprises de configurer des groupes de personnes avec lesquelles elles souhaitent que leurs clients interagissent. Trengo fournit des analyses en temps réel qui permettent aux entreprises de mesurer le succès de leurs campagnes et interactions avec leurs clients. Les entreprises disposent de métriques telles que le temps de réponse, la livraison des messages, les taux d'ouverture des e-mails, etc.
Trengo Logiciel - 1
Vidéo de Trengo
Trengo Logiciel - 1 - aperçu

Trengo - Prix

Trengo n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Trengo est disponible à partir de 125,00 €/mois.

À partir de :
125,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Parcourir les avis sur Trengo

25 avis sur 25
Classer par :
Frits
Frits Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 27/01/2020

Very nice messaging app

Our clients are helped through various channels, served by Trengo

Avantages

Useful messaging platform for all channels: Whatsapp, Facebook, SMS, Website chat, Telegram.

Inconvénients

They changed their pricing plan, with a half year for existing customers.

Christ
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 21/04/2020

Useful tool in organisations

Good, good support.

Avantages

Integration of several communication channels

Inconvénients

Some useful utilities which you are used to in Outlook are not available in Trengo. But the advantages of Trengo compensate the lack of these utilities.
Some proposals (with a big advantage for us and the use of Trengo) for a small amendment are not honoured yet

Josey
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
5
Support client
3

3
Publié le 28/02/2025

Lots of potential but needs work

Trengo has a lot of potential as a product but needs to fix some of the glitches and add more features such as having a "draft" section, and some bugs with the calls. The app is super helpful however it is slow and occasionally glitches as well.

Avantages

Having all communications in one place (emails, Instagram messages, phone calls)

Inconvénients

That you can not have "draft" messages saved, that the calls sometimes drop

Tim
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 22/04/2020

Great feature richt and easy to use software that saves time

Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.

Avantages

Everthing in one place with an interface that works like a charm and looks good too.

Inconvénients

Sometimes it is difficult to see the history of closed tickets that are opened again by a customer.

Lars
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/01/2020

Its a great tool that saves me a lot of time!

Avantages

Customers can easily find their answer in the helpcenter (with frequently asked questions) or in a conversation with the Flowbot (chatbot). The remaining quistions are simply answered by Quick reply’s (insertable answers). With this ticketsystem I keep an overview of the new, picked up and closed tickets and i have all customer service questions (that come in by Facebook, Instagram, Whatsapp, email and websitechat) clearly arranged in one place.

Inconvénients

I have been using this product for more than 3 years. In the beginning there were a number of things that could be optimized, but now I could not name a point for improvement so quickly. The company is growing fast and is constantly developing, which means that more additional functionalities are created that make customer service easier

Jeffrey
Jeffrey Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
2

3
Publié le 01/05/2024

Higher price for fewer features

We started out strong, but in recent months, prices have increased and critical features have been phased out. Initially, we recommended Trengo to our customers; however, we ceased doing so after several reported negative experiences and many expressed concerns about the high costs. Consequently, we have decided to switch to Helpwise.io. I am disappointed by the inability to export my data, except through a complicated process involving the API; this feels somewhat like being held hostage.

Avantages

Ticket management, the interface, the integration of internal chat and ticket management (this has since been retired though), integration of different channels.

Inconvénients

Constant price increases, retiring critical features, the app (especially on iPad) isn’t very good, slow support, spam ending up in our mailbox, and we experienced email delivery issues.

Giacomo
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

2
Publié le 09/04/2024

Multiple sudden changes of price, very unstable (more than doubled)

Answering customers is not bad but anything related to customer support is slow and low quality. The sudden surge in prices forces me to move all my data and system to another platform. This is very frustrating, and for this reason I highly recommend anyone to stay away from this company (they will forcefully upsell/upgrade you).

Avantages

Modern-looking, fairly easy to implement.

Inconvénients

Customer support is slow and inneficient.
Pricing is extremely unstable. Several bumps over the months and sudden changes in pricing structure that penalize smaller companies.
My monthly price has doubled, and conversions are now capped (so I'll have to pay more if I get more support requests).
No legacy plans, you are forced to upgrade. This will happen again in the future, no doubt.

Jacco
Jacco Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 21/04/2020

Great program

Avantages

I am very impressed by the speed they add new features / channels. We use it for support for our website and our clients are very impressed by the options we offer for them to contact us.

Inconvénients

I would say the mobile app could use some updates to make it faster. But it still works great - just could be faster!

Carien
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 21/04/2020

Very good

We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for everyone involved, we think it is one of the best choices we have made this past year for our company. It works fast, efficient, customers are happy and it is easy to switch from one user to another so no customer needs to wait long for an answer.
The Dutch customer service is excellent, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] team is working very hard to give their customers a good experience. Everybody is friendly and we receive answers very quickly. If we have a problem which they cannot solve immediately, they always let us know they cannot solve it right away. That way we are not left in the dark like so many companies do. Hooray for [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and her team!

Avantages

Trengo made our company work more efficient. Our customer service is now able to reply to our customers who come from different channels, it saves time and money.

Inconvénients

The way we had to change the e-mail addresss from a weird code into a proper "sender" address.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/04/2020

Trengo

Avantages

Integration with Whatsapp for business, online help center feature and last but not least the chat.

Inconvénients

Minimum of 4 seats for using Whatsapp feature.

Thijs
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 15/05/2024

choose elsewhere

Verschrikkelijke ervaring met Trengo. De software zit vol fouten en er is geen klantenservice die je helpt. Problemen blijven zich opstappelen en als klap op de vuurpijl worden extreem prijzen verhoogd.

Avantages

In de basis lijkt de software logisch opgebouwd. Het functioneert alleen niet.

Inconvénients

Een klantenservicetool met zelf de slechte klantenservice ooit!
De software zit vol fouten waardoor we bijv. de factuurgegevens van een ander bedrijf in ons account hadden, we bij ieder ticket een foutmelding kregen die we moesten wegklikken en na het aanzetten van een voicemail i.v.m. pasen zijn we weken onbereikbaar geweest omdat de setting niet meer te wijzigen was. De klantenservice is letterlijk onbereikbaar en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd met chatbots en automatische reacties in verschillende talen notabene.

No customer support
Bad code, many errors and no way to fix it

Lena
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 13/11/2023

Fijn programma met veel mogelijkheden

Fijne partij die altijd klaar staat om je te helpen. Vriendelijke support medewerkers denken goed mee voor een gepaste oplossing

Avantages

Fijn programma waar alles onder een dak zit. Van chat tot mail. Trengo biedt de mogelijkheid om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen.

Inconvénients

Het is een one size fits all programma. Hierdoor ben je beperkt in je mogelijkheden.

Floortje
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 21/04/2020

Werkt super voor onze customer care afdeling!

We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het support en IT team van Trengo. Het is heel makkelijk om je wensen door te geven en we hebben het gevoel dat er naar ons, als gebruiker, wordt geluisterd.

Avantages

Als customer care manager heb ik, sinds de start van het gebruik van Trengo, een veel beter inzicht in alle conversaties tussen mijn collega's en de consument. De verschillende teams (meertalig) kunnen ook makkelijk met elkaar communiceren.

Inconvénients

We verkopen als webshop een deel via Amazon en die koppeling werkt soms niet helemaal optimaal, maar gelukkig is het makkelijk en snel communiceren met het support team van Trengo en denken zij graag mee om tot een oplossing te komen.

Stijn
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
1

2
Publié le 05/10/2022

Slechte klantenservice en slecht werkende telefoon systeem

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen dat onze customer support makkelijker werd en beter voor de klant, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.

Wij gebruiken de telefoon service "voice" en die werkt bijna niet en hierdoor hebben wij al vele klanten telefonisch niet kunnen helpen. Ik had niet veel verwacht van de software die ze ervoor aanboden, maar het zou wel moeten werken.

Ook hun support is zeer omslachtig en niet eens Nederlands. Ik word 4x gevraagd om dezelfde gegevens toe te sturen naar het support team. Ik snap niet waarom ze dat bijvoorbeeld niet kunnen terugvinden in hun eigen gemaakte systeem.

Avantages

Makkelijk tickets delen met collega's en toewijzen.

Inconvénients

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had moeten lijden dat onze customer support makkelijker werd, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.

Alternatives envisagées 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à Trengo

Voor een bedrijf die klantenservice hulpmiddelen verkoopt moeten ze zelf nog aan het werk met hun eigen klantenservice. Omdat Trengo een Nederlands bedrijf is. Ik hoopte op ook Nederlands support. Ook hadden ze een overzichtelijkere software met meerdere functies.
Hartger
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

3
Publié le 07/11/2022

Lijkt goed, is niet altijd intuitief. Slechte support desk

Makkelijke implementatie. Lastige support.

Avantages

Super makkelijk te implementeren. Veel kanalen.

Inconvénients

Email is omslachtig, koppelingen van emails in threads niet altijd intuitief. Koppelen en verwijderen niet altijd slim.

Mariëlle
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 21/04/2020

Handige software en compleet pakket

Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!

Avantages

Veel mogelijkheden om service te verlenen aan klanten, ook online te gebruiken.

Inconvénients

In het begin wat problemen gehad met de integratie van Trengo omdat dit toen ook nog een vrij nieuwe software was, gelukkig is dit nu goed opgelost.
Betreft telefonisch contact zou het handig zijn dat mensen die in de wacht staan te horen kunnen krijgen hoelang ze nog moet wachten / hoeveel mensen er nog voor hen zijn. Nu wordt er soms opgehangen omdat het te lang duurt.

Theo
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/01/2020

Super communicationtool for the support-team

Avantages

Easy to use tool to combine all communication channels you have. This way our support-team has one place to answer the question from our clients (from mail to chat, all in one place).
Other pro; Trengo is building rapidly new features. We are now integrating the chatbot for even better communication with our user.

Inconvénients

For the way we use it, it is super! In the future it would be usefull the get even more insights and more smarter marketing automations based on insights. But the way we use it now it is super!

Martijn
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 28/01/2020

Great company, great product!

I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!

Avantages

Easy to use, self explanatory, helps our customer service to scale

Inconvénients

Sometimes you need middel man, for instance with Whatsapp, this delays implementation

Jacco
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/04/2020

Very stable tool that we are using to be available for our clients via chat and whatsapp.

Avantages

Easy to set-up / implement and the tool allows us to interact with our customers better. Trengo is easy to work with as a user, there is an online version and also a desktop app. Also provides statistics and enough ways for us to customize it to our needs.

Inconvénients

We did try to also use it for our info@ mailbox but came to the conclusion it is not a great replacement for a dedicated email tool like Outlook when you are using that at the same time.

Skip
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/12/2019

Great Software!

We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook, whatsapp and chatbot.

Avantages

We use it everyday for contact with our customers. Trengo makes this very easy for us.

Inconvénients

It took us a little while to find a workflow, but now that we got one, it works great!

bram
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/12/2019

Trengo Review Van Mossel

Avantages

Intergration with channels like Whatsapp, facebook etc

Inconvénients

There are no thinks i like least about this software?

Maurice
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 22/04/2020

Trengo review

It works good, but not all my customers like it

Avantages

The option that you can send a message instead of making a lot of phonecalls

Inconvénients

That there is no option that you can send directly to whatsapp

Réponse de Trengo

Hi Maurice,

Thank you for your review.

Unfortunately, WhatsApp does not allow to initiate conversations with customers with a random message. When possible this would enable people to misuse Whatsapp and send bulk messages to consumers.

It is possible to send pre-defined template messages (approved by WhatsApp) after an official opt-in by the customer or after the 24-hour window.

If you have any more questions or like to set up the template messages, do not hesitate to contact us at [email protected].

Best,
Luuk

Répondu le 28/04/2020
Laurien
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 21/04/2020

A nice program

A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements are mainly on having history.

Avantages

I really like that you can open it anywhere, which makes it really easy to combine the chat function with other activities.

Inconvénients

For me, it was quite difficult that there is no history of a conversation with a customer. Sometimes a customer came back and he had to explain his whole story all over again. Maybe a function to save conversations would be nice.

Réponse de Trengo

Hi Lauren,

Thank you for your review and valuable feedback!

It is possible to see the historical conversations with the customer in the sidebar under "contact moments" ("contactmomenten" in dutch).

If you have more questions or feedback for our product, do not hesitate to reach out.

Best,
Luuk

Répondu le 28/04/2020
Shelly
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 22/04/2020

Fijn in gebruik

Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook kan monitoren of berichten worden opgepakt.

Avantages

Fijn om uit 1 inbox te werken. Makkelijk in gebruik.

Inconvénients

Op dit moment heb ik nog geen nadelen ondervonden.

Zoë
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 21/04/2020

Pretty good

We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.

Avantages

Does the work pretty well and is easy to use.

Inconvénients

Sometimes the overview is not very clear

25 avis

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