En savoir plus sur PrimePay

PrimePay est une solution cloud de gestion des ressources humaines et de la paie conçue pour les petites entreprises. Elle offre des fonctions de gestion de la paie, une horloge, l'administration des avantages sociaux et la gestion de la conformité. La solution de paie PrimePay permet la gestion des services fiscaux, offre des options de paiement par chèque et la gestion des documents. Le module de gestion fiscale permet aux utilisateurs de gérer les déclarations fiscales au niveau national, fédéral et local. Les utilisateurs peuvent également créer des rapports personnalisés sur les taxes applicables et effectuer le suivi des fiches de paie en ligne. PrimePay propose également une fonction de reporting, qui permet aux utilisateurs de créer et partager des rapports standard tels que des résumés sur les rémunérations, des rapports de grand livre et des rapports 401(k). La solution offre une gestion du temps de travail des employés et permet de calculer la rémunération en fonction du temps travaillé. PrimePay propose des forfaits d'abonnement basés sur le nombre de modules. Le produit s'intègre à QuickBooks et Microsoft Word. Une assistance en ligne et une base de connaissances sont fournies par l'éditeur.
PrimePay Logiciel - 1
PrimePay Logiciel - 2
PrimePay Logiciel - 3
Vidéo de PrimePay
PrimePay Logiciel - 1 - aperçu
PrimePay Logiciel - 2 - aperçu
PrimePay Logiciel - 3 - aperçu

PrimePay - Prix

PrimePay n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur Afficher plus d'informations
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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368 avis sur 368
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Veda
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  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 02/01/2025

Tax issue resolved

I had talked to them before the holiday and we thought a problem was resolved. I called back in and we talked for about 5 minutes and the issue was resolved.

Avantages

Ease of accessing the payroll portal. Helpful employees

Inconvénients

I have nothing to share negatively. I called in and had to wait about 10 minutes, which the day after a holiday was short.

Tracy
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/03/2025

PrimePay Review

Very good. Like the team we work with and like the product.

Avantages

The platform is easy to use. The team is very responsive and answers questions quickly. If you need to use support, they are very efficient and friendly and get it right the first time.

Inconvénients

Typing minimum of 40 characters in each box

Alternatives envisagées 

Paycom et Paycor

Pourquoi choisir PrimePay 

Gusto markets directly to our payroll customers and allows them to sign up for products without our knowledge or giving us access. The customers than expect that we are able to support them. Gusto platform looks incredibly unprofessional. Gusto pricing isn't transparent and changes dramatically.

Pourquoi passer à PrimePay

PayCor had multiple people contact me to set up an initial appointment but then no-showed. Paycom didn't have a good product.
John
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 03/03/2025

Stay away!

Really terrible. Can't count the number of times I called to resolve issues to no avail.

Avantages

Really nothing - compared to other providers they offer no advantages.

Inconvénients

Inept customer support. Kept getting the run-around about tax withholding. We ditched them after months of frustration. Found out that they had withheld $8,000 more in taxes than they should have, and we are a small organization!

Amy
  • Secteur d'activité : Services juridiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/12/2024

Can't be happier!!

We have been with PrimePay since 2020 when LLP was first established. We went through IRA account setup, bank account switch, pay frequency change and other small issues with PrimePay. I was a bit concerned for all major setup/change, but things have gone smoothly every time. Thank you, PrimePay!

Avantages

Their knowledgeable staff are service oriented (professional, polite and helpful) and always with prompt response. The people there are very easy to work with. I especially appreciate [sensitive content hidden], who walked through the SIMPLE IRA EE contribution and ER matching with IRS catching up rules' setup with me, step by step over several emails and a couple phone calls. Our IRS went live in early 2022, but there are items, big and small, being solved over the 4 years we have with PrimePay. Thank you!

Inconvénients

Nothing much... if I need to say something, it would be that I have waited for quarterly reports a little longer for a couple times. It really doesn't hurt anything, and that's the only thing I can think of.

Alternatives envisagées 

ADP Workforce Now

Pourquoi passer à PrimePay

PrimePay seemed to fit our need better with more personal service.
Jennifer
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
2

5
Publié le 13/02/2025

Office Manager

Avantages

That was a quick reply with help regarding our quickbooks issues

Inconvénients

Sometimes there isn't a response on our cases

Vickie
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 21/03/2025

Administrator of a Child Care Program

Overall, I highly satisfied with PrimePay.

Avantages

They are professional, respond quickly, and helpful with payroll. I also appreciate the other services they offer such as trainings.

Inconvénients

Sometimes I need to speak directly to an individual over the phone and this can be challenging.

Estie
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 26/02/2025

Responsive CSR

Avantages

Customer service experience is currently

Inconvénients

Requests for reviews every time a ticket is closed is too frequent

Mady
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 31/03/2025

COLC PrimePay

It has been amazing working with PrimePay. When I was working extra hours, the whole team was constantly checking on me. They truly feel like family.

Avantages

I like the closeness of the team. I enjoy being able to work through problems with them & gain new insights!

Inconvénients

I do not have a lot of cons. I would like to see more ways to view pay & make it easier for some of our employees. I am not a fan of the positions.

Rajan
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 22/02/2025

PrimePay, is a very personable Payroll Company

My overall experience is nothing but positive. I recommend Prime Pay as a Payroll Company.

Avantages

PrimePay is very personable; it is not too large where a client gets lost, and it is not too small and unable to take care of your business needs.

Inconvénients

Sometimes, it isn't easy to get hold of customer support professionals.

Matt
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 24/02/2025

FIND A REAL PROVIDER

horrible experience working with this company. no accountability for mistakes and they do nothing to help you after they screw up.

Avantages

nothing. this company is a joke. good luck if you work with them.

Inconvénients

they cant get simple requests right and then when they do make a mistake, they do nothing to fix it.

Chloe
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 19/11/2024

New Payroll Provider

Overall it's been good, but there have been issues as is expected when learning a new program and everything but I have had a good team from PrimePay helping me along the way.

Avantages

I like that the money is impounded with each payroll run and that the quarterly reports are done within the organization.

Inconvénients

I don't like that I don't have as much control as I used to with my previous payroll provider.

Hector
  • Secteur d'activité : Services juridiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

5
Publié le 24/09/2024

Director of Human Resources

i having a great experience so far. i do recommended.

Avantages

everything is in one software. having all portion like HR, Cobra, Payroll ect in one is great.

Inconvénients

not having the different department's direct number to contact them directly. For example Primepay HR

Sophia
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 02/11/2024

Awesome Online Navigation

Excellent. When I need a report specific to my audits, customer service has always been able to deliver it.

Avantages

Customer Service and the ease of navigating the online services.

Inconvénients

Finding Reports I need to complete audits. If I can't find what I want, I call customer service They have always been able to deliver.

Jeff
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 03/10/2024

easy and affordable

I would say that overall, it has been a great experience!

Avantages

easy to use. customer service available if needed when questions come up.

Inconvénients

The hold times are longer at times to speak to someone.

Allison
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/07/2024

PrimePay is good choice

Avantages

Cost, timeclock integrations, employee onboarding functionality.

Inconvénients

The initial set up for employee usage on the portal was a little difficult. This has been fixed with current upgrades.

Fernando
  • Secteur d'activité : Impression
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/01/2025

PrimePay is The Best!

Partnering with PrimePay has been a game-changer for our business. Their outstanding customer service and comprehensive payroll solutions allow us to focus on what matters—growing our core operations—rather than juggling payroll tax reports or workers’ compensation insurance audits. Their streamlined processes, professionalism, and deep expertise have made them a trusted, reliable partner for our payroll needs.

Avantages

PrimePay’s exceptional customer service and comprehensive payroll solutions have been invaluable to our business. Their streamlined processes enable us to focus on our core operations without the stress of managing payroll tax reports or workers’ compensation insurance audits. Their professionalism and expertise make them a trusted partner for our payroll needs.

Inconvénients

Sometimes, I wait a little longer for a telephone response on Thursday or Friday afternoon. Fortunately, I always get a callback!

Ruth
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 06/02/2025

Terrible customer service and quality of work

Terrible service and quality of work. They are quick to bill for everything, but so slow to respond to questions. And we will be told one thing by one person, and the opposite thing from another person. I never can get a hold of the same person twice, so anyone I contact never knows what is going on.

Avantages

Nothing. The customer service is terrible, and the quality of work is terrible, meaning we frequently have to reach out with questions and we get no answer most of the time. A simple question takes over a month to get a halfway satisfactory response from someone.

Inconvénients

The customer service and work quality is terrible.

Tom
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/10/2024

Stay with PRIMEPAY!

I love the reminders when I am supposed to get everyone's hours and submit so everyone gets paid on time. GREAT move adding that feature!

Avantages

I love these people! Customer service is great as I get someone to answer my "mishaps" and their babysitting technique.

The prices are not the lowest but they are fair and GREAT service is worth the extra 27 cents. I will be with them for a LONNNG time!

Inconvénients

Don't know yet ................. Life is good with PrimePay!!

Nancy
  • Secteur d'activité : Secteur maritime
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 25/09/2024

PrimePay review

Overall, my experience has been very positive. I have never come away with a feeling of asking dumb questions or whatever I did can't be fixed.

Avantages

I started using PrimePay because of the Worker Comp pay as you go feature along with being a small business, insurance can be a problem to obtain. Since then I have become dependent upon PrimePay to keep me compliant with payroll and tax responsibilities.

Inconvénients

Since the rapid growth of PrimePay, I am not able to reach help as quickly as previously. In the beginning, I had a payroll specialist assigned to me and we were able to build a relationship. Now I may or may not get a return call and when I'm in panic mode it can be frustrating.

Janson
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/10/2024

PrimePay Recommendation

I've enjoyed my experience and appreciate PrimePay services.

Avantages

I appreciate the onboarding capabilities and a solid range of contacts that are willing to help in various focus areas like payroll, taxes, HR, etc.

Inconvénients

I wish there was a more seamless way to replicate an employee in one business to another. For example, when I have a staff member that works in both of our territories, it can be time consuming to manually add them into the second territory. I understand there's probably legal implications that make it difficult so I'm not sure I have a suggested fix.

Erin
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 28/12/2024

PrimePay Review

I believe that [sensitive content hidden] really does a great job every week with doing our payroll. Knowing that it is a difficult payroll to do she gets it done in a reasonable amount of time and she is really easy to work with! All my emails are answered within a reasonable time frame, so there are no worries when I need her becauae I know she will get back to me when she can.

Avantages

I like how they improved their systems and now I can always get someone on the phone with a problem if our company's representative is unavailable.

Inconvénients

I would not say PrimePay's issue, but we pay for overnight priority package and some times it never shows up to be delivered on time or at all. Also, some times the Invoices we get from PrimePay are over charged and wrong.

Lisa
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/10/2024

Prime Pay Payroll Review

Overall experience has been very favorable. No real issues that i can think of. Payroll only takes a few minutes to complete every two weeks.

Avantages

The ease of navigating their online payroll site.

Inconvénients

Their fees are a bit higher than other payroll companies.

Kesha
  • Secteur d'activité : Recrutement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/07/2024

PrimePay has exactly what we need!

Avantages

We love the ease of using the online portal. Our requests are always handled in a timely manner. The reports that are available to us are critical. We are extremely pleased with the service.

Inconvénients

There may be times periodically when it may be difficult to speak with a live representative.

Cynthia M
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 10/09/2024

Better Before

I was preferred the initial procedure when I had [sensitive content hidden] contact info. and could call her for advise or issues. This year has been more challenging with a different person nearly every payday processing our payroll.

Avantages

Comprehensive service, payroll, W/C, taxes ensure correct amounts are paid on time. Do NOT like that PTO accruals are different between the PrimePay and Swipeclock employee issues at times.

Inconvénients

Not assigned a specific human representative that I can call to discuss issues.

Lauren
  • Secteur d'activité : 2128
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/10/2024

Great Customer Service

Best payroll company I have had the pleasure working with.

Avantages

Their customer support via phone call is always so helpful and some of the nicest people!

Inconvénients

Invoice billing can sometimes get mixed up, but customer support is able to fix any issues within a few days.

368 avis

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