En savoir plus sur SysAid

SysAid est une solution cloud de gestion des services informatiques, ainsi que de centre de service et d'assistance qui aide les utilisateurs des entreprises de toutes envergures dans divers secteurs à résoudre leurs problèmes technologiques. Parmi les fonctionnalités principales figurent automatisation du centre d'assistance, gestion d'actifs, gestion de correctifs, monitoring réseau, reporting et analyse des performances, le tout avec des tableaux de bord personnalisés. Le logiciel peut être déployé localement ou dans le cloud. SysAid ITSM offre des fonctionnalités de gestion pour les incidents, problèmes, changements, objectifs de niveau de service et connaissances en résolution. La solution propose également d'autres fonctionnalités, comme un portail en libre-service, la réinitialisation des mots de passe et l'automatisation des processus de centre de service. Parmi les fonctionnalités de gestion du parc informatique figurent : gestion des appareils mobiles et des correctifs, monitoring réseau et des équipements, ainsi que découverte du réseau. SysAid fournit des rapports standard et personnalisés sur les performances et statuts liés aux incidents, aux problèmes, à la qualité, aux tâches du projet, etc. L'outil s'intègre à des applications tierces, comme Salesforce, SAP et les applications Google. SysAid offre également une application mobile pour l'utilisation à distance. Un service d'assistance est disponible par téléphone, par e-mail et via une base de connaissances en ligne.
SysAid Logiciel - 1
SysAid Logiciel - 2
SysAid Logiciel - 3
SysAid Logiciel - 4
SysAid Logiciel - 5
Vidéo de SysAid
SysAid Logiciel - 1 - aperçu
SysAid Logiciel - 2 - aperçu
SysAid Logiciel - 3 - aperçu
SysAid Logiciel - 4 - aperçu
SysAid Logiciel - 5 - aperçu

SysAid - Prix

SysAid n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SysAid est disponible à partir de 79,00 $US/mois.

À partir de :
79,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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SysAid - Avis

Note globale

4,5
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,5
Support client
4,5
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Tous les avis sur SysAid

Filtrer par :
Classer par :
480 avis
Luigi
Luigi
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/09/2024

Efficient IT Management with Some Room for Improvement

Overall, SysAid has been a great ITSM solution for our organization, simplifying support processes and improving user satisfaction, though there are some areas for improvement.

Avantages

SysAid's user-friendly interface and real-time chat feature make it easy to manage IT support tasks and provide immediate assistance to users.

Inconvénients

The self-service portal could use a design update, and the change management process is not as intuitive as it could be.

Alternatives envisagées 

Freshdesk

Pourquoi choisir SysAid 

We switched from ServiceNow to SysAid primarily due to the cost. SysAid provided a more affordable solution with the essential features we needed, making it a better fit for our budget while still delivering robust IT support capabilities.

Pourquoi passer à SysAid

We chose SysAid because it offered the best balance of features, ease of use, and affordability. While ServiceNow was too complex and costly, and Freshdesk lacked some advanced ITSM features we needed, SysAid provided all the essential tools at a reasonable price, making it the ideal choice for our organization.
Corus
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 03/12/2024

SysAid, a cost effective reliable ITSM System for Mid - Large Enterprise

Other than a few things, we are generally happy with the system, as it has so far allowed us to manage our IT services effectively without having to pay hefty annual subscriptions.

Avantages

Straight forward easy to configure inhouse without the need for a third-party expertise, including the workflow designer for Change management, making it easy to ensure each step is taken in the change process.

Inconvénients

Admin Group Privacy - Right now, regardless of how you configure the admin groups, it is not possible to ensure that one group mis not able to see members of the other group, including their tickets.

Alternatives envisagées 

TOPdesk, Freshdesk et ServiceNow

Pourquoi passer à SysAid

We had to consider Pricing and functionality.
Samuel
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
3

3,0
Publié le 03/12/2024

I look forward to SysAid 4 years from now.

Implementation is still happening after go live. That stressful.

Avantages

AI's ability to reference Company Documents.

Inconvénients

To many bugs in the system
Non-HTML email system

Alternatives envisagées 

Freshdesk

Pourquoi choisir SysAid 

cost change

Logiciel antérieur 

Freshdesk

Pourquoi passer à SysAid

innovation .
Nejc
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/12/2024

Great support and customer care, a lot of features, requires someone to help with the setup

A lot of features and configuration options. We would recommend using professional sysaid hours to setup the system.

Avantages

Professional support, great Helpdesk, great costumer care, extensive documentation, ai chatbot

Inconvénients

Although the new UI/UX is great if still lacks basic features and stability

Joel
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/12/2024

Adopting Sysaid for ITSM, Change Management and Asset Control

Great support all the way through the install and setup. Post implementation interactions were fantastic as well.

Avantages

Firstly, ROI. Additionally, ease of install and configuration, customization, template setup and workflow.

Inconvénients

Asset management. It's not bad, but it's not great.

Alternatives envisagées 

Jira, ServiceNow et Zendesk Suite

Pourquoi passer à SysAid

Cost vs performance and ROI. We simply needed a solid ITSM solution that supported ticket management, change management, release management and could interface with ADO and Entra ID.
Rasheed
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
1

4,0
Publié le 23/12/2024

SysAid Helpdesk

Experience with he application has been a love hate relationship sometime it gets on my nerves but at the end of the day it is a general application the organization i work in use.

Avantages

The SysAid's application is great at managing the work load of the team i work in it better organize specifically what task are meant for which individual.

Inconvénients

SysAid's GUI can be at times very hard to navigate and sometime to cluttered it also looks dated compared to other helpdesk application.

Alternatives envisagées 

Jira

Pourquoi passer à SysAid

Because it was already implemented into our business.
Andry
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/12/2024

My experience using SysAid

My overall experience has been very good. We are satisfied with the features of the application.

Avantages

What I like most about SysAid is the ease it offers in configuring categories, SLAs, and routing. It is a user-friendly tool that integrates very well with Active Directory.

Inconvénients

They don't have much support in Spanish.

Anitha
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 26/11/2024

A reliable ITSM solution with better pricing.

It is one of the best ticketing tools available in the market & it can be easily customizable. The self-service portal & knowledge helps the user for immediate resolution for common issues in the service desk.

Avantages

It is one of the best ITSM tool available in the market with better pricing. It has all the recent integrations like AI, chatbot, & it also works well with Teams.

Inconvénients

There is a limitation for non IT departments & the app is not compatible with mobile,. The training to users may require signification time to adapt to the system features.

Emily
  • Secteur d'activité : Génie civil
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/12/2024

SysAid makes solving our end-users problems easy.

Great, the staff we work with has been wonderful

Avantages

I think our favorite part about SysAid is the SysAid CoPilot, although it has taken some time for our users to catch one, having the app integrated in Microsoft Teams has been a game changer for our users

Inconvénients

I think so far asset management, we use several products and none of them do exactly what we want them to do. They are starting to make improvements but, still missing some key features we would need.

Vijay
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/12/2024

One of the Simplest and easiest Ticketing tools with lot of exciting Features

It can be accessed easily across multiple devices seamlessly
Tickets get refreshed faster.
There is no latency
We created routing rules for different categories in SysAid, so the manual interaction was reduced. When an end user submits a ticket, it goes to the respective teams directly. Due to this implementation, response times have reduced. We integrated SysAid into Microsoft Teams platform.
Implementation of SysAid Copilot AI Chatbot

Avantages

Integration with Microsoft Teams
Implementation of SysAid Copilot AI Chatbot
Migration to cloud

Inconvénients

SysAid Testing environment is refreshed manually based on the ticket we submit to SysAid. It is the Only con i could think of. Otherwise, the product is excellent in all areas

Ross
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 29/11/2023

Great, streamlined product which does what we need it to do.

SysAid has been almost the perfect product for us so far. Its done all we need it to do. We use the MS Teams chat bot heavily and that works very well.

Avantages

The MS Teams chat bot allowing users to raise tickets directly in a Teams chat.

Inconvénients

There are still a few bugs but these are being worked on. Sometimes entering data can be time consuming as there are not always ways to do it in a batch.

Simon
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 11/09/2023

Sysaid ITSM

Excellent from start to finish during implementation.

Avantages

It's very easy to setup and getting up and running was quick. The support from Sysaid and the tech enablement sessions were outstanding.

Inconvénients

Nothing stands out. We found everything so good.

Alternatives envisagées 

Freshservice et HaloPSA

Pourquoi choisir SysAid 

We needed more features and better support.

Logiciel antérieur 

Spiceworks Cloud Help Desk

Pourquoi passer à SysAid

Better value for money for the features packaged.
Keenan
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 29/11/2023

Sysaid Review - Keenan Green

Avantages

Very inclusive in terms of default criteria that's been setup within admin settings. Relatively simple to use and simple to learn.

Inconvénients

Not really a dislike towards SysAid itself, but it's definitely tailored towards bigger teams/organisations. We're only a small team so we don't really use its full functionality at times.

Angelo
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 10/09/2024

about sysaid

We have had sysaid for several years, we are using it for other processes outside of ICT, the simplicity for the external client helps a lot and the customization

Avantages

the simplicity of the tool, easy to implement

Inconvénients

Sysaid can be implemented for other processes, it would be good for the mail response account to have another mailbox

Rachel
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 20/09/2024

SysAid Review

It is an effective ITSM tool and our users are happy with it

Avantages

It is less complicated and convenient to use

Inconvénients

Its slow sometimes and certain bugs disrupt services once in a while

Akosua Tiwaa
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 27/10/2023

Sysaid - A Second Review

Initially, I had reservations about sysaid's customer service support. However, I've come to appreciate the value in their meticulous approach to addressing issues and providing long-lasting solutions. This positive aspect of their service has improved my perception of SysAid. Nevertheless, I have noticed that resolving critical issues can be time-consuming, and this could be an area for potential improvement.

Avantages

Over the years, SysAid has consistently demonstrated stability in its ticketing system. Even in a high-volume environment with over 15,000 tickets processed monthly, the platform has effectively maintained data integrity without experiencing delays or system lag.

Inconvénients

In a previous review, I initially expressed dissatisfaction with SysAid's customer service support. However, over time, I came to appreciate their methodical approach to ticket inquiries, which aims to understand the root cause of issues for a more effective and lasting solution. Nevertheless, for critical issues requiring tier 3/4/developer attention, the resolution process tends to be time-consuming.

alexis
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 09/09/2024

SysAid a hidden gem

Excellent, Professional, Organised and extremely friendly

Avantages

We currently use their Ticketing system which I find extremely easy to use and I love the fact they also have additional add-ons you can use from within this software such as Automate Joe, something we are looking to implement as part of our leavers process. The company itself are very professional and knowledgeable and we have built up a good relationship with certain individuals and the business itself. I would definitely recommend SysAid.

Inconvénients

This isnt really a dislike but I would not of known about Automate Joe if I hadn't of been snooping around within the Ticketing system, wondering what it was.

Yvonne
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 04/09/2024

User friendly Interface

SysAid is a good tool for IT service Management, allowing for users over sight on issues and requests logged

Avantages

SysAid is user friendly. The interface is easily understood by all.. it also allows for customizations.
After sales support is superb!

Inconvénients

Sysaid is occasionally not available. But that rarely happens

Giacomo
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 11/04/2024

SysAid Has Been a Reliable and Simple to Use for IT Service Management

Avantages

This brilliant solution has been easy to implement tool for IT service management.
I like the reliability of SysAid.
SysAid is so accurate.

Inconvénients

SysAid is reliable and flawless to use.
No challenges when using SysAid.

Khrysty
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4,0
Publié le 18/09/2024

Great ticketing system

Avantages

Great helpdesk ticketing system for small businesses.

Inconvénients

Nothing. Only reason we left is for cost cutting purposes.

Francisco
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 10/11/2024

SysAid has been a game-changer for managing our IT needs. It's intuitive and efficient!

Avantages

The ticketing system is excellent for tracking and resolving IT issues quickly.

Inconvénients

The mobile app could use some improvement for better usability on the go.

Alon
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/11/2023

Great helpdesk and inventory software

Great helpdesk and inventory software

Avantages

very good helpdesk ticketing system and inventory as well

Inconvénients

cost money for more administrators but can be implemented for more departments

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

3,0
Publié le 29/11/2023

SysAid - Good Product for the money

Avantages

Excellent customer service - both responsive and knowledgeable
Importing users from AD makes administration easier

Inconvénients

The reporting functionality needs improvement - should be easier to create ad hoc reports

Cody
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5,0
Publié le 28/11/2023

FPI Sysaid review

Avantages

The system seems to have a very robust backend that can handle many tasks and will be able to scale well into our future of growth.

Inconvénients

I miss some features from systems that I used at previous jobs. The admin UI could a lot of improvement and simplifying. Also missing a mobile application.

Adrian
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5,0
Publié le 04/09/2024

SysAid makes it easy to track my IT issues and manage service requests.

Avantages

The ticketing system is efficient and the dashboard is user-friendly.

Inconvénients

It can be slow at times and the mobile app lacks some features compared to the desktop version.

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