En savoir plus sur Take Control

SolarWinds Take Control est une solution cloud d'assistance à distance guidée ou non, conçue pour les MSP (Managed Services Provider) et les professionnels de l'informatique. La solution est prise en charge sous Windows et ses plateformes, Mac, iOS et Android. La personnalisation à l'image de marque et les options de configuration étendues permettent une offre de service personnalisée qui fournit aux utilisateurs finaux plusieurs moyens simples de demander une assistance. La solution répond aux normes FIPS (140-2), est certifiée ISO 27001 et utilise AES 256, TLS 1.2, plusieurs protocoles de cryptographie avancés et une fonctionnalité brevetée Secrets Vaults pour sécuriser le réseau, les données et les sessions. Les techniciens peuvent bénéficier d'une assistance de session simultanée et illimitée, d'outils de diagnostic performants et d'une fonction d'ajustement de la résolution d'écran automatique afin de s'adapter à des scénarios de bande passante variés. Le produit est proposé selon deux forfaits (Take Control et Take Control Plus) afin de répondre aux demandes des clients tout en respectant leurs budgets.
Take Control Logiciel - 1
Take Control Logiciel - 2
Take Control Logiciel - 3
Take Control Logiciel - 4
Vidéo de Take Control
Take Control Logiciel - 1 - aperçu
Take Control Logiciel - 2 - aperçu
Take Control Logiciel - 3 - aperçu
Take Control Logiciel - 4 - aperçu

Take Control - Prix

Take Control n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Take Control est disponible à partir de 19,00 $US/mois.

À partir de :
19,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Take Control

TeamViewer Remote

4,6 (11534 avis)
TeamViewer est une solution de réunion et de visioconférence en ligne qui connecte n'importe quel PC, mobile et serveur...

Splashtop

4,7 (700 avis)
Splashtop Business Access est une solution d'accès à distance conçue pour aider les services d'assistance et les...

N-central

4,0 (52 avis)
SolarWinds N-central est une solution de gestion informatique qui permet aux organisations de gérer et suivre les...

LiveAgent

4,7 (1695 avis)
LiveAgent est une plateforme de chat en ligne destinée aux entreprises d'e-commerce de petites et moyennes tailles. La...

Front

4,6 (271 avis)
Front est un outil cloud de collaboration pour les PME. Front consolide différents canaux de communication tels que les...

Freshdesk

4,5 (3380 avis)
Freshdesk est un système de centre d'assistance et une solution de service client qui en simplifie les processus pour...

Atera

4,6 (437 avis)
Atera est une solution logicielle cloud de gestion informatique complète et conçue pour les PME dans le secteur des TI...

ISL Light

4,7 (750 avis)
ISL Online est une solution d'assistance à distance pour pratiquement tous les secteurs d'activité verticaux, notamment...

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1915 avis)
ConnectWise Control est une solution de gestion des opérations basée sur le cloud qui permet aux techniciens d'effectuer...

Intercom

4,5 (1105 avis)
Intercom est une plateforme de solutions de vente, de marketing et d'assistance qui acquiert, engage et assiste les...

Bitrix24

4,2 (945 avis)
Bitrix24 est un espace de travail en ligne pour les PME et grandes entreprises. Il propose plus de 35 outils : CRM,...

Salesforce Service Cloud

4,4 (787 avis)
Service Cloud de Salesforce est une solution cloud de gestion du service client conçue pour lancer des activités de...

Genesys Cloud CX

4,3 (249 avis)
Genesys Cloud crée des conversations fluides sur les canaux numériques et vocaux au sein d'une interface simple et...

Crisp

4,5 (117 avis)
Crisp est une plateforme cloud d'assistance conçue pour aider les petites et moyennes entreprises à améliorer leur...

User.com

4,6 (36 avis)
User.com est une plateforme complète de marketing automation qui permet de satisfaire et de fidéliser les clients....

Parcourir les avis sur Take Control

21 avis sur 21
Classer par :
Lucas
Lucas Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 13/11/2023

Remote Access with everything you need and nothing you dont

A very simple tool with all the features you need, like unattended, audio passthrough, file transfer etc. It just works.

Avantages

A very simple tool with all the features you need, like unattended, audio passthrough, file transfer etc. It just works.

Inconvénients

Not much to be honest, N-Ables support can be an issue.

Patrick
  • Secteur d'activité : Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/07/2022

Awesome Remote Control Software.

I am able to help the majority of my customers with Take Control which saves me time on the road going to my customers' place.

Avantages

I like the ease of setup on both the Technician's computer and the Client's computers. I also like the "911" or New Session feature that allows me to send my customers to a website and download and setup temporary help sessions. The reporting function is very handy when it comes to billing.

Inconvénients

The one thing that I don't like is the software's inability to save screen size and position. I find that I am resizing my "Window" a lot. It is a small annoyance that I have been able to work with.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
3

3
Publié le 16/01/2018

Not user friendly

None at all

Avantages

The products drag and drop functionality with transferring files is wonderful. The groups make it easy to find machines as well.

Inconvénients

This software has more bad points than good. Seeing the screen is very difficult unless you change the resolution on the client screen. If you use the zoom functionality you have to scroll all over the screen. Each session opens in it's own window so if you are doing a large upgrade and need many open it make sit difficult to use. Some of the default settings such as to log the person off when you log out of a remote session make support harder.

Jaden
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/11/2022

Great for remote management

I use this every single day and I have very little complaints about it

Avantages

I love the take control feature. It makes it very easy to work with clients and assist remotely. It is also very useful for working and connecting to my machine remotely

Inconvénients

Takes a bit to connect to the workstation even after the workstation has been turned on

Alternatives envisagées 

N-central

Pourquoi choisir Take Control 

Company acquisitions

Logiciel antérieur 

N-central

Pourquoi passer à Take Control

Ease of use
Kane
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/02/2023

Great product to help customers

It's great, I think it's an essential part of our day to day use to help customers as quickly and as best as we can

Avantages

updates frequently so you're protected, allows you to just remote onto a customers pc so you can help them as quickly as possible.

Inconvénients

the two screen option is a bit difficult, as it could just show two screens if you've got 2 but it makes you have to switch between

Tyler
Tyler Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/05/2020

Quality service at a great price for small businesses

Never had any real issues with the software. Support team has been very good about getting back to us in a timely fashion

Avantages

Where some other applications have issues on both PC and Mac, Take Control is a great example of how well the software can operate with both systems. The console is easy to use and also offers a USB loaded version of it to take on the go. Having the subscription cover per technician and not per node allows a small team to be extremely versatile at the flat monthly rates

Inconvénients

No rebranding available. Most of our other platforms and service options have a rebranding scheme that is lacking in Take Control. We use this primarily as a backup connection should our RMM remote have a problem

Jacob
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 11/01/2022

Take Control Allows Me To Assist Users With Ease

Avantages

Take Control's Many Options to Execute Commands, Assist Users and Manage Updates are some of the best features they have to offer.

But wait, there's more!

The asset information provided by N-Able, like Disk Space, RAM Usage (And Slots!), CPU Usage, and Program Statistics are invaluable to helping find the root-cause of the problem at hand in a matter of moments in most cases.

Remote Control has a wide variety of control options, physical KVM-like control, Command Line and Powershell execution as well as a built-in file browser make it perfect!

Inconvénients

I dislike the hiccups we occasionally have, sometimes the agent won't install properly, or the device won't populate for a little while, but that's not often enough to be a really big deal. Typically we just reinstall the agent and it fixes itself.

Doug
Doug Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 05/12/2019

Solarwinds quality in remote support

As I do most of my work remotely this product has been steady and reliable in both maintenance and support of end users. I very happy with the product.

Avantages

I had used LogMeIn Central for years, but the cost increased to an unaffordable price. I tried many different alternatives, but couldn't find a suitable product until I found Take Control. It has proven to be reliable and at a fraction of the cost of LogMeIn.

Inconvénients

I would like more features to include an msi package to push out in AD. The screen blanking feature has had issues, but has gotten better.

Andrew
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 23/05/2019

Take Control: Just Works

Awesome. Love it.

Avantages

It just works.
Fast connections.
Tons of features, built in multi-pane file transfer w/ multi-queue, pause and resume functionality.
Automatic reconnect
Lightweight
integrated chat, system shell, information, full audit trail.

Inconvénients

It's hard to find a glaring Con with Take Control. ~2-5% of installations occasionally have an issue (integrated NCentral version of TC), however I have never seen a simple quick reinstall fail to fix any of those issues.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote
Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/07/2018

Great software with many features

I am able to support my clients with ease and provide A+ support at a reasonable cost.

Avantages

* Easy to navigate once you have a basic understanding of the interface
* Agent software is easy to install and has a lot of features to help manage a clients computer
* Request help feature is fantastic. Simply guide a client to the website and ask them to select the
request help option which allows you to assist them without installing the agent.

Inconvénients

* The agents tend to fail randomly due to updates but this can easily be rectified with the new "repair agent" feature.

Giovanni
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 23/07/2023

software poliedrico

lo uso quotidianamente per fare helpdeskper l'accesso a macchine su cui è installato il servizio è comodo e intuitivo, però è molto macchinoso quando bisogna accedere al pc di un utente tramite il download del client

Avantages

Il software è leggero, intuitivo, soprattutto installa un servizio in windows che consente l'accesso senza che l'utente dall'altra parte accetti o invii richieste.E' comodo perchè è possibile ridimensionare lo schermo, comodo il trasferimento dei file anche senza loggarsi nella macchina.

Inconvénients

lentezza del primo avvio dopo che il cliente scarica il client per accesso one-shottroppi passaggi da far fare all'utente remoto per consentire l'accesso

Kelly Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 27/08/2019

Solid Remote Support built on years of Usage

I've used take control for years with the N-Central monitoring tools and consider myself a professional. Take Control is a very nice value add for that package and a pretty nice remote management tool in of itself.

Avantages

It offers more in depth tools when connecting to a system, but not the user desktop, such as file browser, cmd/PS windows and registry editor.

Inconvénients

It lacks interactive tools such as mechanisms to install software on the fly. It does do a good job of allowing easy file transfer.

Gonçalo
  • Secteur d'activité : Capital risque et capital-investissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 10/11/2016

Great alternative for helpdesk businesses

I've used MSP Anywhere for quite a long time. It's a great product for internal and external helpdesk teams, with multiple ways to provide attended and unattended support to our customers, usually fast and very simple to use. But what I like more is the customization options it offers: a plethora of security permissions for managing technicians, branding, and some sleek functionality like average waiting time information until a support request is taken. The price is also good, much better than Logmein or screenconnect.

Avantages

Price, customization, ease of usage.

Inconvénients

Integration options can be difficult to setup if you are not a developer, but at least the documentation is good.

Eli
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 14/07/2019

Good Product as a Complment to Solarwinds N-Central

Overall, I am happy with the product, but I would prefer to not need to buy additional services to compliment what is integrated with N-Central.

Avantages

Take Control standalone is a good compliment to N-Central. This product is integrated into N-Central, but that versions lacks ad hoc connections for systems tht are not already added to the system. Using Take Control stand alone lets start connections for users on machines that are not already in Solarwinds N-Central.

Inconvénients

The fact that we needed to purchase an add on product to start ad hoc connections is a bit disappointing. his functionality really should be integrated into N-Central.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

3
Publié le 17/04/2018

Okay, but there are better options

Avantages

The connection quality and speed is fine, and the features that they offer are what I would consider standard remote support tools. Connection speeds are much improved from prior versions.

Inconvénients

Compared to alternatives, this solution lacks in some more advanced features. It's possible they've been added in recent versions but I've stopped using this tool in favor of other options.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 06/07/2018

One of the best remote access that I used

Faster conection, live chat, file transfers in the background and bash shell access.

Avantages

One of the things that really like about msp anywhere is how fast is the connetion of the remote access, and you can also record the session so you can used to win more clients by showing your work.

Inconvénients

I don't have complaits about msp anywhere the only thing that I can say as cons is that the interface is really text-heavy and is not easy to used.

Justin Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/05/2019

Great solution built into our ticketing system to remotely view computers

Avantages

It is easy to view our managed computers. When users are having issues, the IT admin just launches take control and you can see exactly what the user sees. It also supports multi-monitor environments.

Inconvénients

Since a third party manages the software for us, we don't have access to reports.

Mathew
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 16/01/2020

Director of Services

Ease of connecting to clients. Ability to see who is logged in and where they are on our network.

Avantages

Ability to stay connected while re configuring network settings. Switching netowrks VPN's etc.

Inconvénients

I currently have an issue. I cannot see chrome screens, and some windows screen areas. So far I've seen this on two Laptops that are running Windows 10, on is on 1903 and the other is running 1909. I need to call support on this yet.

A second issue, I upgraded a PC from Windows 7 to Windows 10 it still shows up as Windows seven in the Devices list under OS.

Jeff
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 02/02/2019

Excellent utilities to ease IT life

Avantages

Solarwinds products have always been extremely useful especially with networking and Active Directory. They offer so many tools that can help with every day tasks to better streamline day-to-day activities that can become time consuming.

Inconvénients

They can have the tendency to over advertise their products and try to push their paid products.

Tyler
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé Autre pendant pendant l'essai gratuit
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 02/10/2018

Worth a Free Trial

Avantages

Quick and easy to setup a trial with nothing more than an email address. Sales contact is quick to respond but not over powering in their approach.
The software is full featured with a great set of tools for the IT support Tech.

Inconvénients

When ending a session the remote computer is locked and this can be annoying. Maybe there's a setting to stop this but its not obvious and should really be optional not default.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

3
Publié le 18/08/2020

Bare bones option for remote support

It gets the job done honestly, but it barely does it. You need another form of communication besides this client, and the UI is not very friendly.

Avantages

The remote connection is pretty quick and stable, and the alert for the connection is a pop-up window in the center of the screen, something very useful to get help quickly

Inconvénients

The chat function. the UI is ugly, and there are no way to start a chat for yourself, you have to receive a message from support to start chatting, and the buttons for showing/hiding the chat are not very visible.

21 avis

Catégories connexes