En savoir plus sur CxEngage

Lifesize est une solution cloud de collaboration conçue pour aider les entreprises à communiquer avec leurs employés et leurs partenaires externes. Elle offre des fonctionnalités de conférence audio, web et vidéo pour organiser des réunions virtuelles et passer des appels en ligne. Ses principales fonctionnalités comprennent la conférence vidéo et audio, l'authentification unique, la diffusion vidéo en continu et la vidéotransmission. Lifesize offre des fonctionnalités pour mener des réunions vidéo à la demande et planifiées. Grâce aux applications de bureau, web et mobiles à leur disposition, les utilisateurs peuvent programmer des réunions, inviter des participants, partager des liens de réunion et rejoindre des sessions à partir de leurs ordinateur de bureau et appareil mobile. Le système propose également un numéro d'appel audio pour les numéros locaux dans de nombreux pays. Un répertoire d'entreprise centralisé permet aux utilisateurs de rechercher des contacts et des salles pour planifier des réunions. Lifesize est disponible sous la forme d'un abonnement par utilisateur et par mois. Les utilisateurs peuvent accéder à la base de connaissances en ligne et aux tutoriels vidéo ou contacter leur équipe d'assistance technique par téléphone et par e-mail.
CxEngage Logiciel - 1
CxEngage Logiciel - 2
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Vidéo de CxEngage
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CxEngage - Prix

CxEngage est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de CxEngage est disponible à partir de 12,50 $US/mois.

À partir de :
12,50 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur CxEngage

90 avis sur 90
Classer par :
Mélissa
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 18/10/2022

Utilisation régulière du logiciel

Avantages

Il y a une facilité d'utilisation et d'accès. L'envoi des liens visio pour les parties est très simple.
Je recommande ce logiciel pour les rendez-vous ou réunion à distance.

Inconvénients

Ce qui est dommage parfois est la qualité de l'image, la vidéo peut parfois être "gauffrée" mais je ne sais pas si c'est dû à la connexion internet ou bien le logiciel

Adrien
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 15/01/2023

Un bon logiciel mais concurrencé par teams notamment

Avantages

Dans le cadre de webinair, j’ai apprécié le fait que seul l’administrateur ait accès à toutes les fonctionnalités = un vrai administrateur

Inconvénients

Le temps pour se connecter me semble assez important

Georges
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 16/04/2021

Arrêt brutal (soit au départ soit au bout de deux heures) sans possibilité de déconnexion

Ce système a été choisi (imposé aux représentants d'associations (moi Unafam 21 Parents d'handicapés psych) de tous handicaps) par la MDA côte d'or pour les réunions plénières (tous les trois mois) et mensuelles (CDA reconnaissance du handicap, PCH compensation du handicap)
Comme je l'ai dit plus haut : une plénière sans le son..(*). et mensuellement en CDA ou PCH.
où je suis représentant de l'Unafam (nomination Préfectorale). Encore hier en PCH coupure (plus de son image fichée sans possibilité de réinitialiser) ; La direction malgré plusieurs signalements reste inerte (sans doute parce que ce n'est pas elle mais le conseil général 21 qui l'a choisi (sur quels critères ???et conseils)

De plus je précise que je ne suis pas né de la dernière pluie (je travaille sur Mac book pro) : j'utilise Skype pour le groupe de paroles dont je suis responsable, depuis le 11 mai 2020 (une dizaine de parents et la psychologue) ; face time pour la famille journellement, ZOOM pour le bureau de l'Unafam et les réunions de coordination, pour des réunions de formation mdph qui elles marchent, pour le comité du Grand Des 1023 associations, 7 réunions de formation PSSM Unafam Paris, Teams pour PACO (Psychiatrie à cour Ouvert), Gotomeeting (comité de rédaction mensuel de l'Udaf 21, Life size est le seul système video conférence qui pose des problèmes (inadmissible quand on est bénévole)

(*) imaginez mon état d'énervement après une telle expérience....(et je suis bénévole mais pas cobaye)

Avantages

Aucun , rien de meilleur, absolument rien

Inconvénients

Pourquoi ce passage imposé par Chrome ?
Arrêt brutal au bout de deux heures (constaté encore hier 15 avril 2021 à 16h10
constaté aussi en soirée par la responsable MDPH

Michel
  • Secteur d'activité : Recherche
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
1

3
Publié le 23/03/2022

Trop Onéreux et revendeur Nul !

Cela fait 2 mois que j'ai un soucis et a par me faire des devis aucune solution valable n'est proposé.

Avantages

Salle de conférence Simple d'utilisation

Inconvénients

Revendeur se foute des clients. Support inexistant.
Cout élevé.

Marie alix
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 26/01/2023

Lifesize

Très agréable pour mes cours en visio

Avantages

Simple à utiliser et de très bonne qualité idéal pour les visio

Inconvénients

Si il y a un bug difficile de contacter un support

Travis
Travis Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 16/07/2018

Overall, Lifesize provides a robust, high-quality enterprise video conferencing experience.

Avantages

Lifesize does a great job integrating video from just about every platform imaginable, including Windows, Android, iOS and MacOS, dedicated hardware, and browser-based access. Lifesize also provides a better video conferencing experience than some of its competitors by having a people-first approach by better utilizing and maximizing available screen real estate, regardless of what kind of device you are calling in from. The video quality from Lifesize systems is generally higher-quality and more stable than offerings such as Skype, assuming you have a decent connection.

Inconvénients

The Windows client taxes even well-power laptops, especially when the user is presenting content, leading to poor performance of the app from time to time.

It would also be nice to see the chat functionality gain some maturity in terms of feature set, such as support for rich text, images, etc. If the chat functionality was stronger, we wouldn't need to use Slack in addition to Lifesize.

Similarly, we have recently started using the streaming functionality in Lifesize for hosting webinars with customers. While it is a nice value-add and is super affordable for what you get, it again lacks some functionality and polish compared to more mature options.

Bryan
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/09/2024

LIfesize Web Conferencing

Lifesize is good option for basic meeting needs

Avantages

Lifesize is easy to use for standard and simple meetings.

Inconvénients

Lifesize is less secure than some competitors

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
0

3
Publié le 18/01/2019

Average video calling software

While Lifesize isn't perfect, it meets the majority of needs for video conferencing. It also receives regular updates which notably increase performance and ease-of-use. Overall, a good system.

Avantages

When it works, it works very well for the basic need of video calling. Person to person calling is very easy and as long as the internet connection is strong, there is little buffering. Picture and audio is clear. Interface on both desktop and mobile are fairly straight forward but you're left with a sense that you could be using the applications much more effectively. If set up for Room Systems, calling into a conference room is straightforward and works pretty well with the Lifesize physical hardware.

Inconvénients

Managing "Meetings" (meeting rooms) can be a through the interface. If not actively managed, Meetings can quickly pile up and you're left with a list of dozens or hundreds of inactive rooms that will not be deleted. This creates clutter and forces the need to actively manage it. Meetings are also identified by both the name as well as an ID. Problem is you can't search by the ID to find the room, although that is often what is referenced by users trying to call in or if they were invited via email.

The hardware, while mostly good, suffers from a slow interface and an extremely long reboot time. If a problem is occurring and a reboot of the device is needed, count on spending 3-5 minutes waiting for it to initialize.

Miguel
Miguel Afficher plus d'informations
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/07/2018

Great hardware and a simple UI

We managed to have meetings right away without hesitation , this give us tremendus abilities to adapt our business to make changes on the fly and keeps all the team on the same page.

Avantages

These are very simple to use, anyone can just sit in front of a codec and make a video call with just a couple of touch on the touch screen and there you go on an active call with any peer

Inconvénients

they are quite expensive hardware, but they worth it, as they are very robust. we have already purchased 7 codecs from models icon 400 and 600 units witch by the way they have the option to have 2 screens at the time.

Dave
Dave Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 17/07/2018

Life size Video Conference

We hold weekly internal meetings and the eas of use allows any of our user base to setup and join a meeting

Avantages

Easy to use. Available on multiple platforms and mobile devices. Easy to setup meeting rooms. Can invite remote users, alll they need is a browser and a camera if they want to send video

Inconvénients

No recording included by default. The system doesn't come with the ability to record your video conferencing. This feature is extra. I would like to see this included in the basic package

Camila
Camila Afficher plus d'informations
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 14/03/2018

Decent tool when it works, good for product demos and conf calls

Avantages

Audio and video quality is great, there are no delays or drop offs. Ability to access it from the browser/web app is a bonus.

Inconvénients

It's a bit painful to get it to work sometimes. Even using the browser version, I've had heaps of issues with logging in, it won't accept my login or password, I'd have to reset it many times and it still wouldn't work. This has happened at least 10 times in the past few months. I have had to reschedule meetings because I wasn't able to get it resolved in time through the support team.

Ryan
Ryan Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 15/09/2018

Powerful but Not Easiest to Use

Lifesize makes setting up meetings between colleagues *and* customers very simple. There's a little bit of a learning curve in using it, but once you are past it, the strengths far outweigh any shortcomings.

Avantages

Love the one-button "Join a Meeting" functionality of the Lifesize base unit, screen-sharing is fast and simple, scheduling meetings is done in a snap.

Inconvénients

Customers frequently complain about the screen-share video quality as well as the size of the initial Lifesize download.

Michael
Michael Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 01/11/2018

Easy to use!

Avantages

Easy to use interface

Great Mac and mobile clients

Good integration with various hardware A/V options, great for conference room setups.

Inconvénients

It can be a bit resource intensive at times, but otherwise no problems.

Tugce
Tugce Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 21/02/2020

Good Alternative For Conferencing

To describe it general, it is easy to use as well as setup and support. Supports lots of platform which make it flexible . The quality of video and sound acceptable, but sometimes it becomes very hard to understand

Avantages

Easy to use and easy to setup. It has flexibility use almost every platform which has some benefits over other products.

Inconvénients

It is expensive and video quality sometimes become really awful. Trial is limited so it could have some trial days and after that if all satisfied contract will be extended.

Arthur
Arthur Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 10/07/2018

My experience is that this is one of the most professional videochats however I think its much...

Our meetings are working out of three offices with Lifesize.

Avantages

easy to use, quality is good for video chat, there is a mobile app also so the software is portable.

Inconvénients

more controls for IT to make adjustments. Cost is another issue the cost of this setup was very expensive.

Allie
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
1

4
Publié le 24/04/2019

Only Okay

Overall, this service has been good for us to use. We have used it mainly for educational live videos.

Avantages

There are a few functions that I really like about Lifesize. I like that you can download an app, or use a link to a webpage. Having the different options is good for users that we connect with so they can choose how to participate. If you're using it frequently the app is very useful and I find it much easier to use rather than the online platform. Creating a meeting, and a meeting link is very easy. I am able to quickly create it and send it out to those I want to participate. We are able to designate specific meeting "room numbers" for groups that consistently need a video conferencing option, for example board of directors. That meeting link and room number never changes, so that is helpful for consistency. I do like that you can share your presentation along with the live video of you. This has been great for us to offer education.

Inconvénients

I have found the customer service to be less than helpful. It seems like too big of a corporation, or maybe outsourced help. Every time I contact them for help, it has never been resolved and their usual answer is "we need the person with the problem to contact us." We deal with people participating that are very busy and cannot take the time to call in to trouble shoot. I wish they could just give me the info to try to fix it on my own. We also seem to have had a few problems with participants not being able to hear the presentation, they are muted out for not apparent reason.

Luis
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 04/12/2019

Using Lifesize

I've had a very good experience overall. I would definitely recommend lifesize when using with a team that can be spread around the world.

Avantages

Allows me to connect with my team of software development which is overseas fairly easy. Very user friendly and gives you different options to use from.

Inconvénients

Could have better support for linux devices. There is no native app for linux based systems. Not very useful when sharing the screen on the web app.

Tessa
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
2

5
Publié le 16/07/2018

Good overall. Much improved since implementation. We use it nearly everyday!

Connectedness, from anywhere.

Avantages

The ability to meet face-to-face, with decent call quality most times, and from anywhere. The mobile aspect is extremely helpful.

Inconvénients

There can be times where call quality suffers. I'm not sure if it is because of the cloud-aspect of the services, but it can be problematic (as can any product that is web-based!).

Dafne
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/04/2019

The Brilliant 4K Generation

All of our contacts and meeting rooms are all in the same directory. This makes me feel even more connected with all of my colleagues from all DEKOM offices across the globe.

Avantages

The architecture of the software has a nice design, and it is very user-friendly which smoothens the workflow even more.

Inconvénients

Lifesize users cannot join in a Skype for Business meeting, unfortunately. But a Skype for Business user can join a Lifesize meeting.

Scott
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/07/2018

Overall I haven't needed to touch it to much, which means it must be working great!

Avantages

the touch screen microphone, its easy to navigate for end users feedback has told me that its been nice and easy to use which is good

Inconvénients

Skype integration, we get a lot of Skype customers wanting to call, and if we had that functionality built in that would be great.

Matt
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 10/07/2018

good hardware and software. cloud service is expensive

ease of use

Avantages

ease of use. the software is easy to use for the end user. the software for the administrator is acceptable.

Inconvénients

cloud software is WAY to expensive. cloud software is thousands of dollars a year. competition is few $/m.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services à la personne et aux familles
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 10/07/2018

We couldn't be happier with the system. Easy to set up and use.

Reduced travel expenses, increased communication within teams and between departments.

Avantages

Excellent features for the price, works on multiple platforms including smartphones, compatible with Skype for Business.

Inconvénients

There's not much we don't like about the software. The web portal could use some updating, and adding uses could be a bit more streamlined.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/04/2018

System asministartor

Avantages

My experience is that this system is very easy to use. It provides a beautiful picture and clear sound for conferences.

Inconvénients

Not much that is a con on this system. The price is a bit on the premium side. But you get what you pay for.

James
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 13/03/2018

LifeSize has been solid and reliable and provides excellent quality for our video conferences.

High quality video conferencing for a good price

Avantages

The cloud app and its ease of access to use with external clients who don't have lifesize. It links well into invite/calendar/email.

Inconvénients

Some staff find it difficult to use/understand the first time they want to create a meeting. Often after the camera/mic is setup for the first time, they have to log out and log back into the software before it works properly.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 08/03/2018

Overall a decent video conferencing solution with just a few bugs.

Avantages

The phone conferencing hub UI is very straightforward and easy to use. I also like how intelligent it is in knowing which scheduled meeting is happening and opening the call with one button.

Inconvénients

Shared screen video quality is very sub-par. We have had clients struggle to see our screens due to the pixelated video. The same quality issues were experienced on the same network as well. Very unfortunate since the rest of the software/hardware has a high quality level.

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