En savoir plus sur Contentsquare

Contentsquare est destiné aux marques qui offrent des produits et services sur des sites web ou des applications et qui souhaitent offrir une expérience extraordinaire pour accroître l'engagement client numérique, les conversions et les revenus. Cette plateforme cloud d'analytique de l'expérience numérique suit des milliards d'interactions numériques et transforme ces comportements en recommandations intelligentes que chacun peut exploiter en vue d'améliorer l'expérience client, de stimuler les revenus et de favoriser l'innovation. Qu'il s'agisse d'optimiser du contenu ou d'améliorer les performances d'expérimentation, les équipes bénéficient de toutes les informations dont elles ont besoin pour prendre des décisions mieux informées plus rapidement pour leur site web ou leur application web mobile, native mobile ou hybride. Les fonctionnalités incluent ce qui suit : - Relecture de session - Analyse du parcours client - Heat maps basées sur des zones - Analyse du merchandising - Analyse des applications mobiles - Quantification de l'impact - Informations obtenues via une IA (intelligence artificielle) - Analyse des difficultés et erreurs - Surveillance des performances informatiques et plus encore… Plus de 800 clients dans des secteurs (p. ex., commerce de détail, services financiers, B2B, voyages, loisirs et télécommunications) font confiance à Contentsquare pour identifier les éléments du site qui génèrent des conversions, qu'il s'agisse d'une transaction, d'une inscription, d'un téléchargement de site, etc.
Contentsquare Logiciel - 1
Contentsquare Logiciel - 2
Contentsquare Logiciel - 3
Contentsquare Logiciel - 4
Contentsquare Logiciel - 5
Contentsquare Logiciel - 6
Vidéo de Contentsquare
Contentsquare Logiciel - 1 - aperçu
Contentsquare Logiciel - 2 - aperçu
Contentsquare Logiciel - 3 - aperçu
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Contentsquare - Prix

Contentsquare n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de Contentsquare est disponible à partir de 10 000,00 $US/mois.

À partir de :
10 000,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Parcourir les avis sur Contentsquare

117 avis sur 117
Classer par :
Benoit
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 28/10/2021

Super outil

Avantages

Super outil très puissant pour piloter l'activité e-commerce et l'expérience client.

Inconvénients

Un peu complexe à prendre en main mais la formation

Hugo
Hugo
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 10/01/2023

Le meilleur outil d'analyses UX du marché

Avantages

L'intégration avec le tracking se fait correctement. Ce que l'on apprécie le plus avec l'outil sont les possibilités offertes pour les différentes analyses (sondages, heatmaps, zoning, tunnel de navigation)

Inconvénients

Côté technique, il y a une certaine complexité à intégrer ContentSquare correctement sur les différentes balises lorsque l'on utilise un TMS. Il faut savoir être technique pour collecter certaines données sur l'outil

Stacy
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/11/2022

Super outil d’analyse !!

Nous sommes très bien accompagnés pour implémenter l’outil, pour se former sur les analyses et pour mettre en place une routine afin d’optimiser l’utilisation de l’outil.

Avantages

Cet outil permet d’effectuer des analyses très approfondies afin d’étudier le comportement des prospects dans le but d’améliorer le site web et augmenter la conversion.

Inconvénients

Le fait qu’il n’est pas possible de conserver plus de 3 mois de données.

Jeremy
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 24/10/2022

Une plateforme puissante pour suivre l'acitivité et le comportement client

Avantages

- ContentSquare est une solution puissante qui permet de mesurer efficacement les points de friction dans les parcours utilisateurs / clients- Centralisation des informations pour permettre de prendre des décisions impactantes- Logiciel d'amélioration continu (UI, UX...)- Accompagnement stratégique et opérationnel de qualité avec les CSM et équipes métier chez ContentSquare

Inconvénients

- Bien que la solution soit puissante, cette dernière reste une charge financière importante- Nécessite une opérationnalité fréquente pour permettre de maîtriser l'outil et ses nombreuses fonctionnalités

Mathilde
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/05/2021

Un outil puissant et facilitateur

Contentsquare, c'est mettre des chiffres sur ses intuitions et avoir une démarche UX 100% data driven.
Malgré sa puissance, l'outil reste facile à utiliser et plus intuitif que d'autres solutions du même type.
Deux autres points positifs :
- la plateforme évolue et s'améliore en continue,
- les équipes CS sont charmantes = expérience client au top !

Avantages

- Un outil adapté aux marketeurs
- Facilité d'accès à la data / d'analyse
- Les nombreux insights tirés des analyses

Inconvénients

Le seul inconvénient est la période d'analyse limitée à des requêtes de 3 mois

Alternatives envisagées 

Hotjar

Pourquoi passer à Contentsquare

Plus puissant, plus de module d'analyse, support en français
Luc
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 29/11/2022

Rolls de l'UX

Avantages

Permet d'analyser toutes les métriques importantes d'un site e-commerce

Inconvénients

La prise en main est assez longue, le set up aussi. Et le prix est excessivement cher

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/02/2022

Utillisation de content square

ne pas hésitez car nous avons la possibilité d'assister à plusieurs formations qui sont toutes très constructives

Avantages

Les formations qui sont toutes très contructive
La précision de l'analyse client
Les videos qui sont vraiment un +

Inconvénients

peut etre pas assez de formation, meme si l'équipe est top. Il est vrai que 1h c'est tres court

Florianne
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/09/2021

Fiable et qualitatif

Avantages

CS est un outil très puissant pour évaluer les parcours clients et les frictions rencontrées par ces derniers. L'entreprise évolue sans cesse avec de nouvelles fonctionnalités. Elle est réellement à l'écoute de ses utilisateurs pour permettre l'innovation. L'équipe est disponles pour répondre à toutes les questions.

Inconvénients

CS Insight pourrait être améliorer au niveau de l'UX ( manque de repère pour l'user)

Margarita
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/02/2022

Très utile

Avantages

Très utile pour analyser nos parcours digitaux. J'apprécie l'ergonomie de l'outil et sa facilité d'utilisation

Inconvénients

rien à signaler, un très bon produit facile à utiliser

Simone
Simone
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 28/08/2020

Valuable user insights

ContentSquare helps me to dive further into the user behavior on a page. I mostly use it to pre-validate AB-test ideas, analyse AB-tests, discover bugs on our site and determine general improvements of the user flow.

Avantages

ContentSquare has extensive features to analyse user behaviour on a page or on a set of pages. The different type of reports form a great set of tools to uncover more general and very specific insights. I mostly use the zoning analysis and session replay. The CS Live Chrome Extension is very handy and is a great solution for stakeholders and team members to find quick answers to their questions. ContentSquare has integration with our customer feedback tools, Google Analytics and AB-testing software. ContentSquare is relatively fast as well, especially compared to our previous tool ClickTale.

Inconvénients

We sometimes run into bugs. Luckily the Support Team is often quick to reply.

Adrien
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/09/2021

Amazing tool

Avantages

Content square is an amazing tool, extremely detailed information about the user journey on your site, that helps you optimize your site day after day.
The team at CS is extremely responsive and knowledgeable, they help you make the most out of the tool.

Inconvénients

It takes a little bit to get used to the tool, but the team is really helpful in getting you up to speed

CJ
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 14/07/2020

Excellent features, with some issues

Avantages

Great range of features that touch almost every aspect of visitor behavior, from the journey map to individual page interactions. Gives a whole new dimension on the "why" behind the winners and losers of A/B tests. Really caring and responsive customer support team as well!

Inconvénients

Issues with performance, especially when taking in data from a large variety of external campaigns, do create somewhat significant barriers to using the platform to its fullest extent.

Amanda
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 17/02/2022

Great visualisation of website analytics

The customer support and onboarding was exceptional. They are dedicated to their customer being able to use the product.

Avantages

Ease of use, exceptional customer support and great visualisation of website analytics. Simple presentation and analysis of complex information.

Inconvénients

It does take some training to understand the program. It isn’t overly complex, but more that you need to unlearn how you might have done analytics before and simplify your approach. Think learning how to use a Mac after years of using a PC.

Alternatives envisagées 

Hotjar

Pourquoi passer à Contentsquare

Visualisation simplicity and integration with other tools such as AB Tasty.
Samuel
  • Secteur d'activité : Meubles
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 20/05/2021

Great for knowing what's happening on your website

We are well accompanied. Owing to our small team size compared to other users, we need to be followed a lot by our customer success manager.
We are satisfied regarding that point.

Avantages

I like the ease of use, the sunburst diagram to instantly see what are your customers doing. The contextual right click button makes it super easy to dig deeper into understanding pain points.

Inconvénients

We encountered several bugs, that are all fixed now.

Simon
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 03/04/2020

Contentsquare - highly recommended!

Typically web data is hidden away in reports and accessed by few. Such website data can be factual but doesn’t help to break behaviour down. Contentsquare does both - make data visually accessible and easy to understand - whilst adding different level of metrics to understand behaviour. So overall this has meant greater visibility of website performance and richer understanding of behaviour.

Avantages

Very powerful visual representations of data - making it clear, easy to interpret and impactful. Responsive and engaged customer support team.

Inconvénients

Some of the features can be a bit buggy and unintuitive.

Jamie
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/02/2024

Contentsquare for the win!

Overall, my experience was great. I had no trouble with the software, and it was very helpful in my day-to-day business needs.

Avantages

The ease of access and the ability to navigate features as a first-time user was what made this my go to. It has also helped me to grow more as an independent business owner, and i would highly recommend it to any of my colleagues.

Inconvénients

None, the program is easy to use and great for beginners.

Matt
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/12/2023

Simple and effective

Avantages

It's a simple toolset to learn and provides an additional layer of insight into customer behavior. Their customer service is also exceptional.

Inconvénients

It's expensive, and modules that you'd think would be included as standard, like the error detection package are optional add-ons.

Prajjwal
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 10/05/2023

Contentsquare is a fantastic resource for efficient day-to-day operations in any business

We've been able to understand better how users interact with our websites since implementing the Contentsquare platform, which has allowed us to focus on improving the areas that garner the least attention and strengthen those that do. It provides a robust set of capabilities that we could use, and your license charge was pleasantly low compared to similar products on the market. The adaptable interface was another selling point since it let us fine-tune the experience to our liking.

Avantages

We can analyze the massive amounts of data we produce daily with incredible speed and efficiency thanks to Contentsquare's platform, primarily because of the structure it has provided us with, thanks to the tools it has that end up providing a very versatile and flexible interface when creating custom panels. There is a steep learning curve, but we like that we can tailor the look of the control panels to our preferences, and their help desk is responsive whenever we have questions or issues.

Inconvénients

While I haven't found anything majorly annoying with the site thus far, we're wondering why you need to log in twice whenever you visit. As a suggestion, I could say that it would be pretty helpful if, in an update, they created a session within the platform where there were small video clips giving tips on how to use at least the most used tools of the platform; that way, users wouldn't have to contact the support of attention for any mishap if they didn't first seek a solution there.

Rossella
Rossella
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/10/2021

Essential for understanding user behavior and improving conversions!

Thanks to Contentsquare's data, we can plan better the actions to improve the user experience and journey. We can also better understand the user and the points of friction. CS helps us formalize significant A / B tests and actions that prove to be successful. The benefit is an increase in conversions with less effort on all teams.

Avantages

ContentSquare allows you to analyze the user's journey and to identify pain points within the page. Furthermore, thanks to the "Impact quantification" module, it is possible to evaluate the impact of certain user behaviors and plan actions based on the estimated revenue. Contentsquare allows us to improve web performance thanks to ux / ui micro-optimizations. The tool's usability is perfect, and the support is always timely and effective, made by extraordinary people, and I highly recommend it.

Inconvénients

Nothing, I like everything about the tool, and I have no suggestions.

Jeff
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 04/12/2023

Simple and easy

Avantages

I enjoyed the user experience. I found it easy to pick up.

Inconvénients

Nothing in particular stands out that I liked least.

Sofia
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/08/2022

An extremely useful system that we've implemented in our daily routines

As online traders, we would mainly use CS for zoning analysis as to how our online journeys are performing in order for us to prioritise and re-jig the page. Also helps us plan out our landing pages to ensure our decisions are truly customer data led.

We incorporate screenshots of analyses for presentations to various stakeholders which is far more engaging to present than a numerical table.

It's very easy & quick to see where customers are coming to/from and where the pain points are onsite so we can explore solutions.

Avantages

Bi-weekly sessions with Contentsquare experts ensured that the team was provided with lots of useful training and insight. We all felt more comfortable to start integrating CS with our daily routines.

Our landing page analyses have been quicker to obtain, especially using the Chrome live extension tool.

The KPI variety is very much welcomed by our trading team when we analyse how a campaign has been performing onsite.

Inconvénients

Not very simple to start with but it does get easier the more you utilise the site. Contentsquare experts are always happy to help as well.

Setting up Customer Journey mappings can be a very manual process that takes time but still worth it in the end.

Michael
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/07/2020

Crucial software to understand how your users are using your site

ContentSquare has provided so many insights and helped understand so many situations that would have been a lot more difficult to analyse without it. Eg.
Overall UX insights - Assisting major strategic CRO tests and redesigns across the entire site.
Opportunities - Reviewing page performance and customer journeys has allowed us to make even the smallest tweak in UX to assist customers make the right choice, whether it's moving a button or changing a piece of text, the insights would have been invisible without ContentSquare
Site issues - the tool has also helped us understand areas of frustration or elements that have perhaps broken or links that don't work.
Overall, I wouldn't want to be without it

The aftercare as mentioned above has been fantastic, ContentSquare are always happy to assist, they offer continued training for new and existing team members and they even offer to do analysis for you if you are struggling - fantastic service

Avantages

The support from Content Square in implementing the software was fantastic, not only was the technical integration seamless, but the training and aftercare has been second to none.
The tool is incredibly easy to use and the insights regarding customer interaction have been invaluable to date. Being able to see directly how every element of any page affects the customer journey is just amazing useful in making key strategic UX decisions

Inconvénients

The only downside from my perspective is that the workspace module is a little tricky to use, there are certain quirks to learn in order to make these workspaces and I have to admitted I threw a couple of tantrums until I learnt these tricks. Workspaces are only a fraction of what Content Square can do, so it doesn't put me off using the tool in the slightest

Perri
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 04/10/2022

Great tool for analyzing the customer journey on our website and app!

Contentsquare has been super helpful and supportive, our client manager Gillian has been amazing to work with. The team puts together helpful analyses for us and is very helpful in training our team how to use the tool

Avantages

There are a lot of cool features in the tool such as session replay, zoning feature, customer journey mapping and the Chrome plug in for web makes it easy for people who aren't super close to the analytics tools to find the data they need for basic metrics

Inconvénients

We experienced some difficulty when setting up the product and it took us a lot longer than expected, the mapping piece is confusing and right now we can only look at 3 months of data at time, I think that may be a contract limitation on our end though.

Ashley
  • Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
3

5
Publié le 29/07/2022

Def worth your investment

Avantages

While I was not part of the integration team, I can firmly say Contentsquare is worth it (especially compared to competitors). The variety of data is exceptional from heat mapping to journey analysis and the page comparator. While it may have a learning curve, once you figure it all out the analyses you can pull are very powerful in driving website strategy and improvements.

Inconvénients

My only con is the learning curve. But be patient and you'll be fine.

Amelia
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/07/2020

Couldn't do my job without it!

I use content square to gather customer insights and provide the basis and hypothesis for the majority of our testing ideas. The insights I am able to gather from CS enable me to formulate ideas, pain points and areas of opportunity to investigate further.

Avantages

The tool is insanely easy to navigate and provides customer insights so effortlessly. The tool really allows you to choose how granular you want to go with your research and use a mix of different tools to understand all sorts of user segments. With useful integrations we can also use Content Square with our testing platform returning insights that can't be seen through testing alone and through other analytics tools.

Inconvénients

Although the tool is constantly improving and getting easier to use, we have found it quite difficult to complete the set up with our PWA version of the site.

117 avis

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