En savoir plus sur Chatra

Chatra est une plateforme cloud de messagerie instantanée destinée aux petites entreprises et aux commerces de détail en ligne. La solution aide les utilisateurs à augmenter les ventes et les conversions en ligne. Elle permet aux entreprises d'attendre que le client pose une question ou d'initier une conversation automatique avec tous les visiteurs. Chatra offre une fonctionnalité de chat de groupe qui permet à différents employés et spécialistes de comptes ou de produits de coopérer ensemble dans la même fenêtre de chat. Ils peuvent également fournir aux clients l'expertise et les informations dont ils ont besoin, sans avoir à transférer le chat ou à demander au client d'attendre. La messagerie de groupe peut être utilisée comme un outil de formation, permettant aux nouveaux employés de s'exercer sous la supervision d'employés plus expérimentés. Parmi les autres fonctionnalités de Chatra, citons les accusés de réception, les notifications, les notes de chat, le widget de chat multilingue, la messagerie hors ligne, le tableau de bord, le transfert de fichiers, etc. La solution offre également une intégration à Google Analytics qui aide les utilisateurs à analyser les données sur la base de divers événements. Elle fournit des options pour personnaliser l'apparence de l'expérience de messagerie instantanée. Les services sont proposés sur la base d'un abonnement au prorata du nombre d'agents et du nombre de mois. L'assistance est assurée par e-mail et messagerie instantanée.
Chatra Logiciel - 1
Chatra Logiciel - 2
Chatra Logiciel - 3
Chatra Logiciel - 4
Chatra Logiciel - 5
Chatra Logiciel - 6
Vidéo de Chatra
Chatra Logiciel - 1 - aperçu
Chatra Logiciel - 2 - aperçu
Chatra Logiciel - 3 - aperçu
Chatra Logiciel - 4 - aperçu
Chatra Logiciel - 5 - aperçu

Chatra - Prix

Chatra est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Chatra est disponible à partir de 21,00 $US/mois.

À partir de :
21,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Parcourir les avis sur Chatra

454 avis sur 454
Classer par :
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Rédaction et correction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

3
Publié le 17/12/2023

Logiciel d'assistance

C'est une superbe application utile pour tous

Avantages

Cette application me permet d'assister à mes clients directement

Inconvénients

Elle perd certainement des réseaux et cela perturbe

Esséname
Esséname
  • Secteur d'activité : Développement et commerce international
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 25/10/2023

Logiciel de notification

Une importante application

Avantages

Cette application m'aide à avoir mes notifications en temps réel

Inconvénients

Lorsque le réseau balance les notifications tardent

José
José
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 23/10/2023

Captivant

Bon

Avantages

Il permet de travailler comme cela se doit

Inconvénients

La connexion et forfait internet est trop beaucoup

Sylvie Florence
Sylvie Florence
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 02/10/2023

Logiciel de messagerie

Avantages

C'est une solution de Chat direct et de messagerie électronique très simple et facile à utiliser pour apporter son aide aux entreprises. Avec de très bonnes qualités d'interface et de qualité .

Inconvénients

Je n'ai rien à reprocher Chatra pour le moment .

Ezeckiel
  • Secteur d'activité : Médias de diffusion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4
Publié le 15/11/2023

Très exceptionnelle

Avantages

Une bonne fonctionnalité du point de vue option

Inconvénients

Néanmoins Il y a parfois des ratés dans les directs

Orweil
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 16/11/2023

Très Bon logiciel

Agréable permet de faire des descriptions

Avantages

Logiciel de chat permet de communiquer d'échanger entre amis

Inconvénients

Connexion non gratuite peu nombreux sont ceux qui l'utilisent

Hubert
Hubert
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 19/11/2023

Exceptionnel

Avantages

Logiciel permettant de communiquer avec tous

Inconvénients

Forfait insuffisant abonnement très onereux

Eugene
Eugene
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/06/2019

nice chat for the website

Avantages

Simple has a free plan, applications are well made and the interface is nice to work in.

Inconvénients

Skipped webchats moved to another tab which is accessible with 2 clicks (should be 1 click max)

Reema
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 29/11/2022

Wonderful Chat Service for LiveChat on Websites

Overall, getting the chat feature on our website has been wonderful. I highly recommend it, as we have had a wonderful experience.

Avantages

Chatra has a number of very helpful features. The auto-replies, which can be pre-typed for common questions, are amazing and save time for repetitive questions. I also love that there is both a desktop and mobile. It allows you to see who is on the website, and the pre-chat view, where you can see what they are typing in real time before they submit the message, is amazing. You can think about what you want to say before they hit send, or look for the link they will need and have a quick response time.

Inconvénients

My biggest complaint is definitely that there is no spell check on the mobile version, and it is not compatible with the OS spell check software for the default keyboard on either android or apple products. It also does not let you know when it periodically logs you out of the app, so I have gotten fussed at by my boss for missing a chat because I thought my phone would notify me if we get a message, only to not get any notification. The Desktop version is almost too good at notifying you (you get to pick a noise and it will very much let you know when you have a chat) so this is mainly a mobile issue.

Alternatives envisagées 

tawk.to, Drift, LiveChat, Olark et Zendesk Suite

Pourquoi passer à Chatra

Chatra was the best combination of price and mobile/desktop applications. Olark had poor mobile options, Tawk was "free" but you have to pay to remove ads, then didn't tell you how much that costs. Draft is way too expensive. ZenDesk was spammy with ads. LiveChat was our closest competition, in the end Chatra won out due to the free trial being more transparent.
Stuart
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 27/06/2024

Auto renewed without approval, ignore emails

very poor - customer service is totally non existent.

Avantages

nothing. I stopped using it after a few months as it has a lot of bugs around messaging (i.e. if you message on native apps it doesnt show in chatra)

Inconvénients

the fact i cancelled after 6 months and they then charged me £204 to renew (when I had not authorised or requested a renewal - i had cancelled the app in shopify). they then ignored 4 of my emails.

Réponse de Chatra

Hi Stuart! The billing team has already processed your request, and you will receive a reply shortly. As for the messaging bugs that you've mentioned, could you share more details?

Répondu le 28/06/2024
Sheldon
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 21/06/2019

Great customer chat software with equally outstanding App

This is the perfect software for chatting to customers. If you want more features, the paid subscription is great, but if you just want the basics, the free option works a treat.

Avantages

This software is great if you are starting out small, since the free package (which I'm using) is fully functional and serves all live chatting needs. The App is also great and sends phone alerts when a conversation is started, meaning you don't need to stay logged in on a browser the whole time. I live and work in China and a perennial problem here is the great firewall of China (all things Google are a no-no) but it works super-fast here because there are no calls to googleapis (for JavaScript files), the downfall of many websites and software products. The emailed transcript of conversations is also a nice feature (though I believe standard, for this type of software). The company is also not pushy, so while there are occasional emails about the product and services, they are not bombarding you with emails to upgrade to a paid or more expensive option.

Inconvénients

There isn't really anything I dislike about the software. The only thing is maybe the free trial, which gives you full functionality (useful for trying), so if you are going for a free or lower tier subscription, you might get attached to some features which later disappear.

Alternatives envisagées 

Pure Chat

Pourquoi passer à Chatra

I chose Chatra over other products since it works super-fast for me here in China (and if it is fast in China, it is fast anywhere in the world). Other chat software I tried was problematic - or did not have a good free option, which I need right now as I don't have too many live conversations (yet).
Raoul
  • Secteur d'activité : Supermarchés
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/07/2022

my experience

chatra software allows me to direct customers who wish to have more information on a product in order to make the purchase. thanks to chatra, i have managed to convert several customers. i also like the fact that it notifies us by email when we are not connected.

Avantages

The Châtra software has a very nice design and is very easy to set up. I also like the fact that we can customize the name, the photo and even adapt its color to our website.

Inconvénients

The Châtra software has a very nice design and is very easy to set up. I also like the fact that we can customize the name, the photo and even adapt its color to our website.

Abb-d
Abb-d
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/06/2019

One of the Best Free Engagement Tools

Using chatra has been great, we had an increase of engagement and enquiries as a result.

Avantages

It's free, easy of use, comes with a desktop and mobile app for easy access and gives you enough customisation options to make it feel like part of your website.

Inconvénients

Slightly more customization around the button would be ideal. Though this is a small compromise.

Alternatives envisagées 

Intercom

Pourquoi passer à Chatra

There is a free option that allows use of the desktop app.
Paul
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 23/06/2019

Perfect Chatting

Chatra allows me to communicate with potential leads. It's been in place for less than a year, but has already generated a substantial amount of new business.

Avantages

Very quick to implement using a Cloudflare app. Easy to style to match my site.

Inconvénients

A longer trial would have been nice, I guess?

Karen
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/02/2021

Worked Well for Me

I enjoyed using Chatra.

Avantages

Chatra worked well for me, but I wasn't able to afford to upgrade to obtain the features I found most useful.

Inconvénients

None really, it was a good program; but I found one that was more relevant to what I needed, for less money.

Alternatives envisagées 

Tidio

Pourquoi passer à Chatra

I didn't - I chose Tidio instead because it better suited my business needs.
Andi
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 21/06/2019

Easy to use and setup!

Avantages

What I loved about Chatra is that it's easy to use and setup. It's basically a plug and play option for your website. While I don't use the more advanced features, I appreciate that they are there and like that as my business grows I can upgrade to a more robust plan. Overall, I find the interface easy to use and more people have contacted me since installing Chatra on my site.

Inconvénients

I wish there was a way to archive conversations rather than deleting them

Stephanie
  • Secteur d'activité : Textile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/09/2024

Great Tool for Real-Time Customer Support

Overall, I’ve had a good experience with Chatra. It’s easy to use and helps us communicate with customers in re.

Avantages

What I like most about Chatra is how easy it is to use. The real-time chat helps us respond to customers quickly, and the interface is straightforward.

Inconvénients

What I liked least about Chatra was that it didn’t automatically assign cases to agents, so each agent had to pick up cases manually. That was the only downside I encountered, but I’m not sure if this has been fixed/improved since then.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 02/02/2023

The application is very good, because it makes it easier and faster to communicate with the...

My experience with the app has been very good, but it would be very nice to either release updates, on the layout or more features to enhance the app, updating layout or even more functions.

Avantages

Besides the ease of use, I can chat in real time while making a purchase.

Inconvénients

I have been using it for some time now, and have noticed that there are few updates and new features.

Utilisateur vérifié
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/07/2018

Turned out to be the best option for small online shop project

Our raw estimate is that we increased sales up to 30% thanks to clients appreciation growth

Avantages

We was able to try the chat for free (with single operator only) that made easier to make a decision to purchase Chatra subscription. What we liked them most as we got paid version is ability to create group chats. We have up to 10 operators coming online simultaneously and some of them are experts in particular areas. When some specific question comes up, it's easy to drag expert guy into it.

Inconvénients

Once we got an issue with widget rendering on device with small screen.
By looking into advanced configuration of the widget we were able to figure out how to scale it in proper way though.

Réponse de Chatra

Thanks for the feedback!

Répondu le 03/08/2018
Katy
Katy
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 09/11/2017

Good value chat platform

Avantages

Easy to use chat platform. I like the customizable chat pop-ups, ability to assign chats from different pages to different agents, saved chats, and nice looking interface.

Inconvénients

Doesn't accept AmEx for payment. It would also be nice to have easy export of chat contacts for followup purposes.

Réponse de Chatra

Thanks for the feedback, Katy! We are switching to a different payment processor in the nearest time, so AmEx cards will be supported soon. As for export of contacts - you can do it in Reports > Emails export tab.

Répondu le 14/11/2017
Michelle
  • Secteur d'activité : Art/artisanat
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/03/2021

Live chat with your customers easily!

The LiveChat feature has allowed me to answer any concerns a customer has almost immediately from anywhere in the world and by doing so, I have noticed my sales have increased since adding Chatra.

Avantages

I have an online business where I sell crafts I made on Etsy, as well as my own personal website. While I can not use Chatra on Etsy I do use it on my website. Chatra makes it simple to connect with customers who have questions or specific requests by allowing you to chat with them online in real time in a live chat. All you have to do is add the code to the footer of your designated webpage and that's all there is to it. You now have a live chat and will be able to communicate with your customers automatically.

It is free and simple to use and I have found it has helped my customer service rating improve from 4.5 to 4.9/5.0.

Inconvénients

Sometimes the chat can lag and it may make you appear unprofessional if your customer doesn't realize that the lag is not on your end, but the software itself.

Ewa
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 21/06/2019

Great user experience on both sides

Overall I'm really pleased with the app so far. It made it easier to connect with potential clients and help them out. Already on the first day, we had the Chatra app to thank for enabling a user to notify us of a technical problem and give us an idea for a future feature update.

Avantages

Chatra has a very polished design. Both the chat widget and the admin dashboard are easy to navigate and use. The set-up was a breeze and the mobile apps make it easy to keep on top of all incoming messages. The automatic triggers (currently in paid version only) add nice extra functionality for increasing engagement and conversions.

Inconvénients

The chat button position options are very limited (all corners and middle of left/side/bottom edges of the screen). The position you choose will be applied to both desktop and mobile view, which is not ideal, as these designs have often different layouts. Ideally one should be able to set the widget's position on the desktop and mobile views separately.

Réponse de Chatra

Thanks for the review, Ewa! We have a custom code that allows you to change the position of the mobile button without affecting the desktop view. Chat with us on our website or send us an email to [email protected], and we'll give you the code.

Répondu le 27/06/2019
Cindy
  • Secteur d'activité : Art/artisanat
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/06/2019

Nice enhancement to my customer relations

Customers consult with me whilst placing an order, and I can give them confidence in their selection and personal attention. I can provide an immediate resolution of the customer's questions. Customers who might not make the effort to email are communicating with me.

Avantages

Customers have another way of contacting me. When I'm online, it is spontaneous like a conversation. Chatting on Chatra keeps them on my website so they can order.

Inconvénients

I often don't know who the person is. Maybe that's not a problem with the software, but I wish people were required to give their name. And sometimes they will not leave their email so I have no way of responding to their query.

Réponse de Chatra

Thanks for the review, Cindy! You can check "Get messages only once the contact form is filled" and "Get offline messages only once the contact form is filled" options in the Chatra Bot settings to make the contact form required. In this case, visitors will not be able to proceed until they enter their name and email. Hope this helps!

Répondu le 21/06/2019
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/04/2019

Chatra is great for modern sales increases

Overall chatra is amazing! it has increased our sales. It is impressive and better than most competitors.

Avantages

Chatra is great for a website that has good traction as it helps interact with potential customers and increase traffic and sales for your company!

Inconvénients

t does have limited functionality which can be a downside, but overall I like this better than Drift.

Réponse de Chatra

Thank you!

Répondu le 17/04/2019
Jack
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/11/2016

Great find!

I've been through a few customer support chat systems over the last couple of years. PureChat, Olark, and one other I can't remember. They all had various benefits, and shortcomings. One day I got a message from someone at Chatra asking me if I'd be interested is switching away from Olark. I don't usually respond to cold calls but it looked like a decent system so I gave it a try.

6 months later and I'm still very happy with the choice. The web interface is very easy to use, the integration with HelpScout fits perfectly in my workflow, and I've connected it to Easy Digital Downloads to show customer information alongside my support chats. Their mobile app does everything I need, and support has been very helpful whenever I needed it. I'd highly recommend Chatra to anyone looking for a customer support chat system.

Avantages

Interface, mobile app, integrations

Inconvénients

Wish they had a way to see current visitor activity and manually trigger a chat like Olark does

Réponse de Chatra

Thank you for the feedback, Jack! We are currently working on a feature that will allow you to see the list of online visitors and manually start a conversation, so stay tuned!

Répondu le 17/11/2016
454 avis

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